Pagina 16 van 21

Geplaatst: 19 mei 2008, 20:44
door HVE
Bij een originele zwarte super set, zijn de randjes van de ribben niet gepolijst. Ze zijn als het ware een beetje afgevijld. Als je het zelf gaat doen, moet je wel opletten, ze zijn namelijk niet allemaal vlak afgevijld. Boven lzijn ze een beetje schuin. Je kunt het beste even een voorbeeld van een origineel setje erbij hebben, of een goed nagemaakt setje. Ziet er netjes uit dat setje.

Hans

Geplaatst: 19 mei 2008, 22:36
door RS3001
@Mark, de randjes doe je het beste met een zoetvijl.........mooie rustige halen en afwerken met een fijn schuurpapiertje.

gr Bé

Geplaatst: 19 mei 2008, 23:43
door Carre
en over alle ribben tegelijk, en niet rib per rib, dan ben je verzekerd dat ze gelijk en glad zijn :wink:

Geplaatst: 20 mei 2008, 10:07
door tomosbroeser
RS3001 schreef:@Mark, de randjes doe je het beste met een zoetvijl.........mooie rustige halen en afwerken met een fijn schuurpapiertje.

gr Bé
bedankt voor de tips! ik zal er wat moois van maken :wink:

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 13 okt 2011, 15:03
door tomosbroeser
Zo, na een lange tijd niet meer met de Kreidlers bezig geweest te zijn, begon het een poosje wel weer te knagen dat één van de twee Kreidlers met een kapot blokje achter in een hokje stond te kwijnen.

De blauwe van mijn profiel foto is ondertussen helemaal klaar. Voorzien van een 4 bak. 60 CC Parmakit getuned en klaar gemaakt door S&S met een 21 mm Black Edition Carburateur en een S&S opmaat uitlaat.
Van de zomer geregeld mee gereden en rijd goed met de 4 bak en zo'n setup, loopt mooi door en ook tegen de wind in een fijne machine om mee te rijden. En ook toeren is geen probleem.

De oranje is nadat ik mijn rijbewijs gehaald heb nog veel gebruikt door mijn broertje en daarna mijn zusje. voorzien van een lekker snelle 50cc, goed voor een 85 kmh. ging mijn zusje nog niet hard genoeg, maar meer zat er niet in en daar moest ze het maar mee doen. Helaas liep het bigend eruit en toen is de brommer aan de kant gezet. Mijn zusje heeft nu ook haar rijbewijs bijna, hierdoor ontbrak de druk en de tijd om de brommer klaar te maken. Echter wil ik hier nu weer mee aan de gang. De brommer gaat helemaal uit elkaar. Alle lak beschadigingen van het frame worden bijgewerkt, veel onderdelen opnieuw gespoten en het motortje weer opnieuw opgebouwd.

Tevens komt er een nieuwe setup op de Kreidler, en daarvoor is gister het eerste onderdeel binnen gekomen.

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 18 okt 2011, 12:01
door tomosbroeser
Vandaag een cilinder binnen gekregen van Andy! :thumbsup

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 18 okt 2011, 20:43
door Andry
Ah een scootler,

Mooi :D

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 18 okt 2011, 21:38
door tomosbroeser
Dat is inderdaad de bedoeling Andry :wink:

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 21 okt 2011, 10:25
door Monsma
Leuk project Tomosbroeser!
Ik ga hem volgen.
Succes.

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 21 okt 2011, 16:52
door tomosbroeser
Dankje Anne!!

Komende week zal er weinig gebeuren, eerst een week op vakantie naar mijn vriendin in
Engeland :whistle :D

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 12 jan 2012, 14:19
door tomosbroeser
Het project gaat wat langzamer dan verwacht,

mis de tijd om er flink mee aan de gang te gaan, maar spulletje verzamelen doen we wel.

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 12 jan 2012, 14:33
door Monsma
Mooie spullen.
Waar gaat die scootler cilinder opkomen? 5 Bak?

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 12 jan 2012, 22:39
door tomosbroeser
Dit alles komt inderdaad op een 5 bak, indirect.

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 23 jan 2012, 14:39
door tomosbroeser
Weer wat onderdeeltje binnen gekregen.

Binnen kort nog enkele delen bestellen voor het klaarmaken
van het blok, nieuwe drijfstang, krukaslagers en keerringen. nieuwe
pakkingen etc.

En dan gaan we de Kreidler demonteren en beginnen met het echte werk :P

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 27 aug 2017, 13:50
door tomosbroeser
Na lange tijd niet met de Kreidlers te zijn bezig geweest, begon het kortst geleden toch weer te kriebelen....

Langzaam verder gegaan met het bovenstaande project.

Inmiddels het carter pas gemaakt, membraan aangeschaft, adapter plaatje gemaakt en spruitstuk geplaatst met de Mikuni.

Volgende stap is nieuwe krukas monteren en motor weer verder opbouwen.

Voor de krukas zoek ik nog een bronzen bus voor in het piston. Zijn die nog nieuwe te krijgen?

Tevens zal de oranje kreidler een flinke opknapbeurt krijgen, door dagelijks gebruik is hij er niet mooier op geworden.

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 05 sep 2017, 21:21
door tomosbroeser
Komen steeds meer onderdelen binnen.

Onlangs nette krukas van de Kreidlerstore

Ook na lang zoeken een 46 mm Eurokit zuiger gevonden met een 12 mm pen.

Het echte opbouwen kan nu beginnen.

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 05 sep 2017, 23:56
door Andy
Das wel een tijd geleden dat je de cilinder van me hebt overgenomen. Er bestaan ook pistonpennaald lagers van 10 naar 12mm. en dan een pasbusje van 12 naar 14.
Maar met pen 12 is ook een goede oplossing.

Andy,

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 06 sep 2017, 10:41
door tomosbroeser
Dat is inderdaad al een paar jaar terug. maar spulletjes netjes bewaard en nu toch maar weer opgepakt!

Had destijds ook al een pistonpennaald lager via Emot besteld van 14 -> 12 mm.

De juiste zuiger met membraan gaten zoeken was lastiger omdat deze cilinder maat 46 heeft. de meeste hebben 47.6 mm in dit kaliber.

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 06 sep 2017, 11:06
door Caspar
Met jouw skils moet het toch lukken om 2 gaatjes in een 46mm zuiger te prikken ?
Zelfs ik kan het.

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 10 sep 2017, 11:35
door tomosbroeser
Dat had ook gekund inderdaad. Maar ben wel content met wat ik nu gevonden heb :D

Inmiddels wat verder met het project.
De carters waren helemaal niet mooi meer en ook niet mooi meer te krijgen.
ik heb ze ook ooit eens laten lassen vanwege een scheur bij de ophanging, maar dit is niet mooi gebeurd.

Om dit alles weer netjes te krijgen, besloten de carters zwart te spuiten. Teven de cilinder en kop ook gedaan.

Groet,

Mark

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 10 sep 2017, 12:57
door Caspar
Die zuiger lijkt wel een doorzonwoning met al die grote ramen ;-)
Ben nieuwsgierig hoe het loopt.
Vierbak met vierplaats koppeling , zo te zien ?

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 10 sep 2017, 15:53
door tomosbroeser
:mrgreen: de gaten zijn behoorlijk inderdaad!

Ik heb zelf ook nog geen idee wat deze cilinder doet. Heb natuurlijk het project van Luc helemaal door genomen, maar deze cilinder is net even weer anders. plus nu andere zuiger erin en ik heb ook een ander membraan erin.

Zal de pk's van Luc dan ook lang niet halen, maar dat is voor mij ook niet het streven.

dit is een 5 bak indirect met 4 plaats koppeling inderdaad.

Blokje bijna weer klaar. Daarna het rollende gedeelte maar eens gaan opknappen... :P

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 10 sep 2017, 16:06
door Enzo-tvdzijden
tomosbroeser schreef::mrgreen: de gaten zijn behoorlijk inderdaad!

Ik heb zelf ook nog geen idee wat deze cilinder doet. Heb natuurlijk het project van Luc helemaal door genomen, maar deze cilinder is net even weer anders. plus nu andere zuiger erin en ik heb ook een ander membraan erin.

Zal de pk's van Luc dan ook lang niet halen, maar dat is voor mij ook niet het streven.

dit is een 5 bak indirect met 4 plaats koppeling inderdaad.

Blokje bijna weer klaar. Daarna het rollende gedeelte maar eens gaan opknappen... :P
Mag je wel een 100 kg veer, geribbelde tussenplaten en sportplaten monteren anders slipt de koppeling zeker door.

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 10 sep 2017, 16:57
door Andy
Welk merk en type zuiger is dat ??? Nooit eerder gezien !!!


Deze cilinder zal zo'n 12 ä 13pk halen zoals mijn oude hebo, mits goed afgesteld. Toch goed voor 110km.

Andy,

Re: Restauratie RMC-S oranje

Geplaatst: 11 sep 2017, 17:34
door tomosbroeser
Zuiger Eurokit Wallaroo 46mm via vandervalkscooters.nl
Had het ook nog niet eerder gezien, maar past perfect bij dit setje.

Ben benieuwd wat het gaat doen. Dacht zelf dat het met een pk of 10 wel afgelopen zou zijn.
Misschien toch maar streven naar de S & S testdag. Tenminste wordt deze nog steeds georganiseerd?

Groet Mark