Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#951 Bericht door Lieuw » 04 mei 2011, 22:46

Hoi Paul,

Laatste tests vanmiddag gedaan.

17.3 pk en 13,3 Nm

grafiek volgt morgen.

gft Alexander

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#952 Bericht door dijk » 05 mei 2011, 06:01

mooie waardes alexander.

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#953 Bericht door Writer » 05 mei 2011, 18:32

Vandaag de Kreidler opgehaalt, na aankomst eerst een rondje gereden wat een genot! De stage 6 24mm is toch gemonteerd, en dat geeft een goed resultaat waarvan de grafieken nog volgen van Alexander. Hij trekt enorm nog beter als het al was, met name vanaf lager toerengebied is het koppel toegenomen. Hij moet wel zwaarder gegeared worden want je kunt nu tot de 6 in een paar tellen doorschakelen, dit zal dan een hogere top gaan brengen.

Paul

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#954 Bericht door Writer » 11 mei 2011, 10:33

Hier de grafiek van de 90CC met 24 stage 6, dit geeft zoals Alexander al melde betere rapport cijfers 17,3 PK en 13,7Nm bij 9K rpm hele prettige waardes.
Bijlagen
Paul_90cc_Membraan.jpg
Paul_90cc_Membraan.jpg (71.63 KiB) 11270 keer bekeken

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#955 Bericht door nozems » 11 mei 2011, 13:06

Dat ziet er goed uit, daar zul je ongetwijfeld veel km,s met plezier van maken denk ik zomaar:)

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#956 Bericht door dijk » 11 mei 2011, 17:13

netjes paul deze waardes :wink:

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#957 Bericht door Writer » 05 jun 2011, 14:58

Thermisch problemen met Kokusan?

Na een tijd rijden waardoor alles lekker warm is houd hij bij doortrekken in, alsof hij verzopen is echter is het een ontsteking probleem. Inmiddels de bougie kabel en bougie vervangen dit is nog niet de oplossing bleeg vanmiddag in Beltrum. Na de rit hem even schoon gespoelt en de CDI verwisseld met de Groene Kreidler, volgende keer maar weer testen of dat het over is. Hierna kan alleen nog de ontsteking het zelf zijn dit die bij warmte doet, zou dan een optie zijn om zonder deksel te rijden en dan te testen maar dat word de volgende test.

Wel heb ik inmiddels aan de rode draad de toerenteller gehangen hetgeen voor de toerentellen een betere uitwerking heeft, gaf anders alleen met licht aan een redelijk beeld. Heeft iemand misschien gelijke problemen met een Kokusan?

Paul

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60432
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#958 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 jun 2011, 15:01

Writer schreef:Thermisch problemen met Kokusan?

Na een tijd rijden waardoor alles lekker warm is houd hij bij doortrekken in, alsof hij verzopen is echter is het een ontsteking probleem. Inmiddels de bougie kabel en bougie vervangen dit is nog niet de oplossing bleeg vanmiddag in Beltrum. Na de rit hem even schoon gespoelt en de CDI verwisseld met de Groene Kreidler, volgende keer maar weer testen of dat het over is. Hierna kan alleen nog de ontsteking het zelf zijn dit die bij warmte doet, zou dan een optie zijn om zonder deksel te rijden en dan te testen maar dat word de volgende test.

Wel heb ik inmiddels aan de rode draad de toerenteller gehangen hetgeen voor de toerentellen een betere uitwerking heeft, gaf anders alleen met licht aan een redelijk beeld. Heeft iemand misschien gelijke problemen met een Kokusan?

Paul
Eifelyeti heeft ons forum al vol geschreven over deze hitte problemen. Hij heeft een lamellendeksel gemaakt.
Hans van Kuijen heeft ook zijn ontstekingsdeksel van koelgaten voorzien i.v.m. hitte problemen.
En de 140Km boys hebben er ook wel eens een paar keer een nieuwe in moeten zetten. Die zijn meer op HPI overgestapt.

Bekend probleem dus.

Enzo

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#959 Bericht door Writer » 05 jun 2011, 15:23

Dank je Enzo,

Zal eerst kijken hoe het nu gaat met andere CDI, daarna zonder onsteking kap rijden. Wil een voor een dingen uitsluiten, anders weet je niet wat het geweest is.

Voor de CDI is deze er ook met een lichtspoel, en werkt de toerenteller op dit product?
Zijn er meerdere versie hiervan, en waarop dan eventueel te letten?
Waar kan je deze het beste aanschaffen?

Paul

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60432
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#960 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 jun 2011, 15:26

Writer schreef:Dank je Enzo,

Zal eerst kijken hoe het nu gaat met andere CDI, daarna zonder onsteking kap rijden. Wil een voor een dingen uitsluiten, anders weet je niet wat het geweest is.

Voor de CDI is deze er ook met een lichtspoel, en werkt de toerenteller op dit product?
Zijn er meerdere versie hiervan, en waarop dan eventueel te letten?
Waar kan je deze het beste aanschaffen?

Paul
Johan kan je alles vertellen http://www.kreidlercncparts.com/Webshop/" onclick="window.open(this.href);return false;

Enzo

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#961 Bericht door Writer » 26 jun 2011, 21:57

Vandaag voor het eerst weer gereden met de CDI uit de groene Kreidler, helaas blijft het probleem en alhet kapje verwijderen en weer testen. Zal ook eens met Marco van Homoet bellen of hij dit ook al eens heeft gehad, mogelijk is de stator defect. De ontsteking uitwisselen voor een HPI heeft als nadeel dat je geen vliegwiel meer hebt, dit is lastiger met wegrijden en nog niet gelijk een optie voor mij. Maar eens afwachten de reactie van Homoet.

Paul

Gebruikersavatar
rick rol
Berichten: 3332
Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
Locatie: noordwijkerhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#962 Bericht door rick rol » 26 jun 2011, 22:32

Contact lazy Rider van de site eens die heeft de oplosing voor dit zodat je wel kan rijden met HPI

zie banner onderaan cnc parts

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#963 Bericht door Writer » 01 aug 2011, 22:26

Heb inmiddels in Neede de toerrit meegedaan zonder kap over de ontsteking en vandaag ook 80km gereden, nog een paar keer iets last gahad van warmte. Misschien in de kap een geleiding maken zodat de lucht erin komt, dat zou het laatste beetje misschien kunnen doen. Bij een HPI heb je als nadeel dat deze nog minder vliegwiel functie heeft hetgeen hem niet makkelijker meg wegrijden maakt, dus probeer ik eerst met deze oplossing te rijden. Zal ander metHomoet eens overleggen of ik een andere vanhem kan testen, mogelijk is het exemplarisch hetgeen ik hoop. Het loopt wel erglekker de set enwil erg goed wegkomen, in Neede met een Zundapp 90cc mee gereden dit gaf geen enkele uitdaging op top en acceleratie.

Paul

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#964 Bericht door Writer » 11 aug 2011, 19:30

Heb na wat test met Led BA20 toch maar een Xenon set BA20 besteld, gaat ook nog wel in de koplamp denk ik. Zal ook van de huidige lamp wat foto's maken denk dat er veel mensen het voldoende licht vinden, zeker als je het alleen als dagrij verlichting wil gebruiken. Stroom die loopt is kleiner dan 0,17A.

Paul
Bijlagen
Xenon BA20.jpg
Xenon BA20.jpg (68.01 KiB) 10430 keer bekeken

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#965 Bericht door Writer » 11 aug 2011, 19:32

Ook zojuis bezorgd de super ledjes BA7, zit in testopstelling op voeding ziet er goed uit. Foto's volgen ook snel.

Paul

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#966 Bericht door Writer » 11 aug 2011, 20:26

De foto's van de led cockpit verlichting en de BA20 koplamp.
Bijlagen
IMAG0033 (Small).jpg
IMAG0033 (Small).jpg (16.4 KiB) 10413 keer bekeken
IMAG0032 (Small).jpg
IMAG0032 (Small).jpg (47.4 KiB) 10413 keer bekeken
IMAG0031 (Small).jpg
IMAG0031 (Small).jpg (44.64 KiB) 10413 keer bekeken

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#967 Bericht door Writer » 16 aug 2011, 13:03

Bi-Xenon set zit gemonteerd, blijft in koplamp niet veel ruimte over..... Zit op de accu aangesloten dus zonder lopende motor toch licht.
Bijlagen
CIMG3105 (Medium).JPG
CIMG3105 (Medium).JPG (29.44 KiB) 10305 keer bekeken
CIMG3101 (Medium).JPG
CIMG3101 (Medium).JPG (83.94 KiB) 10305 keer bekeken
CIMG3102 (Medium).JPG
CIMG3102 (Medium).JPG (88.94 KiB) 10305 keer bekeken

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#968 Bericht door Andre » 28 aug 2011, 15:43

so das volle bak in die koplamp :)

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#969 Bericht door Writer » 01 okt 2011, 17:52

Inmiddels bij Homoet een nieuwe Kokusan gehaalt vanwege het niet geheel door kunnen trekken, hij ging dan inhouden. Heb een nieuwe Stator op garantie gekregen, en vanmiddag gemonteerd. Gaat nu weer als de spreekwoordelijk duivel, hoop dat deze niet kapot gaat rij zonder ontsteking deksel. Zal van de week nog wat langere testritten maken.

Wel goede service van Homoet, volgens Marco levenslange garantie.

Paul

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9314
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 949 keren
Ontvangen waarderingen: 780 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#970 Bericht door Eifelyeti » 08 okt 2011, 14:56

Writer schreef:Inmiddels bij Homoet een nieuwe Kokusan gehaalt vanwege het niet geheel door kunnen trekken, hij ging dan inhouden. Heb een nieuwe Stator op garantie gekregen, en vanmiddag gemonteerd. Gaat nu weer als de spreekwoordelijk duivel, hoop dat deze niet kapot gaat rij zonder ontsteking deksel. Zal van de week nog wat langere testritten maken.

Wel goede service van Homoet, volgens Marco levenslange garantie.

Paul
Hallo Paul,

niet zonder ontsteking deksel rijden bij Touren....

kost een oude deksel en 20€ voor de muurluchting en 5 min voor het lassen
Bijlagen
So fertigen.JPG
So fertigen.JPG (32.63 KiB) 9750 keer bekeken
14072010249.jpg
14072010249.jpg (53.28 KiB) 9752 keer bekeken

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#971 Bericht door Writer » 22 okt 2011, 17:09

Vorige week voordat ik in Boekelo mee heb gereden de rechter kap weer pas gemaakt, zonder aanpassingen ten opzichte van vorige keer. Heb wel de blokophanging een beetje verbogen, zodat de carbarateur vrij is van het frame.

Morgen nog even in Neede meerijden, dan kan de cylinder ook worden gepolijst en gespoten. Dit is een mooie winter klus.

Paul
Bijlagen
kap2 (Small).jpg
kap2 (Small).jpg (54.26 KiB) 9578 keer bekeken
kap1 (Small).jpg
kap1 (Small).jpg (54.53 KiB) 9578 keer bekeken

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#972 Bericht door Writer » 06 nov 2011, 16:01

Weet iemand waar ik een lang twinair luchtfilter kan kopen, de huidige is te klein omdat de kappen hem grotendeels afdekken.

Paul

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#973 Bericht door Writer » 19 nov 2011, 18:21

Vandaag de de Jager cylinder koelribben afgeslankt als een Mahle, en gepolijst daarna gespoten het oog wil ook wat. Is erg mooi geworden, na het slijpen en polijsten nog minder gietvervuiling als in een Mahle.

Paul
Bijlagen
CIMG3200 (Small).JPG
CIMG3200 (Small).JPG (25.88 KiB) 9327 keer bekeken
CIMG3201 (Small).JPG
CIMG3201 (Small).JPG (25.06 KiB) 9327 keer bekeken
CIMG3196 (Small).JPG
CIMG3196 (Small).JPG (59.34 KiB) 9327 keer bekeken
CIMG3194 (Small).JPG
CIMG3194 (Small).JPG (57.22 KiB) 9327 keer bekeken

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9314
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 949 keren
Ontvangen waarderingen: 780 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#974 Bericht door Eifelyeti » 19 nov 2011, 18:25

mooi cilindertje :D

Gebruikersavatar
JanWillem
Berichten: 1237
Lid geworden op: 25 nov 2004, 12:01
Locatie: Alkmaar / Huizen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#975 Bericht door JanWillem » 19 nov 2011, 19:48

Dat is een lust voor het oog. :clap

Plaats reactie