Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Hoi Paul,
Laatste tests vanmiddag gedaan.
17.3 pk en 13,3 Nm
grafiek volgt morgen.
gft Alexander
Laatste tests vanmiddag gedaan.
17.3 pk en 13,3 Nm
grafiek volgt morgen.
gft Alexander
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Vandaag de Kreidler opgehaalt, na aankomst eerst een rondje gereden wat een genot! De stage 6 24mm is toch gemonteerd, en dat geeft een goed resultaat waarvan de grafieken nog volgen van Alexander. Hij trekt enorm nog beter als het al was, met name vanaf lager toerengebied is het koppel toegenomen. Hij moet wel zwaarder gegeared worden want je kunt nu tot de 6 in een paar tellen doorschakelen, dit zal dan een hogere top gaan brengen.
Paul
Paul
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Hier de grafiek van de 90CC met 24 stage 6, dit geeft zoals Alexander al melde betere rapport cijfers 17,3 PK en 13,7Nm bij 9K rpm hele prettige waardes.
- Bijlagen
-
- Paul_90cc_Membraan.jpg (71.63 KiB) 11274 keer bekeken
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Dat ziet er goed uit, daar zul je ongetwijfeld veel km,s met plezier van maken denk ik zomaar:)
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Thermisch problemen met Kokusan?
Na een tijd rijden waardoor alles lekker warm is houd hij bij doortrekken in, alsof hij verzopen is echter is het een ontsteking probleem. Inmiddels de bougie kabel en bougie vervangen dit is nog niet de oplossing bleeg vanmiddag in Beltrum. Na de rit hem even schoon gespoelt en de CDI verwisseld met de Groene Kreidler, volgende keer maar weer testen of dat het over is. Hierna kan alleen nog de ontsteking het zelf zijn dit die bij warmte doet, zou dan een optie zijn om zonder deksel te rijden en dan te testen maar dat word de volgende test.
Wel heb ik inmiddels aan de rode draad de toerenteller gehangen hetgeen voor de toerentellen een betere uitwerking heeft, gaf anders alleen met licht aan een redelijk beeld. Heeft iemand misschien gelijke problemen met een Kokusan?
Paul
Na een tijd rijden waardoor alles lekker warm is houd hij bij doortrekken in, alsof hij verzopen is echter is het een ontsteking probleem. Inmiddels de bougie kabel en bougie vervangen dit is nog niet de oplossing bleeg vanmiddag in Beltrum. Na de rit hem even schoon gespoelt en de CDI verwisseld met de Groene Kreidler, volgende keer maar weer testen of dat het over is. Hierna kan alleen nog de ontsteking het zelf zijn dit die bij warmte doet, zou dan een optie zijn om zonder deksel te rijden en dan te testen maar dat word de volgende test.
Wel heb ik inmiddels aan de rode draad de toerenteller gehangen hetgeen voor de toerentellen een betere uitwerking heeft, gaf anders alleen met licht aan een redelijk beeld. Heeft iemand misschien gelijke problemen met een Kokusan?
Paul
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Eifelyeti heeft ons forum al vol geschreven over deze hitte problemen. Hij heeft een lamellendeksel gemaakt.Writer schreef:Thermisch problemen met Kokusan?
Na een tijd rijden waardoor alles lekker warm is houd hij bij doortrekken in, alsof hij verzopen is echter is het een ontsteking probleem. Inmiddels de bougie kabel en bougie vervangen dit is nog niet de oplossing bleeg vanmiddag in Beltrum. Na de rit hem even schoon gespoelt en de CDI verwisseld met de Groene Kreidler, volgende keer maar weer testen of dat het over is. Hierna kan alleen nog de ontsteking het zelf zijn dit die bij warmte doet, zou dan een optie zijn om zonder deksel te rijden en dan te testen maar dat word de volgende test.
Wel heb ik inmiddels aan de rode draad de toerenteller gehangen hetgeen voor de toerentellen een betere uitwerking heeft, gaf anders alleen met licht aan een redelijk beeld. Heeft iemand misschien gelijke problemen met een Kokusan?
Paul
Hans van Kuijen heeft ook zijn ontstekingsdeksel van koelgaten voorzien i.v.m. hitte problemen.
En de 140Km boys hebben er ook wel eens een paar keer een nieuwe in moeten zetten. Die zijn meer op HPI overgestapt.
Bekend probleem dus.
Enzo
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Dank je Enzo,
Zal eerst kijken hoe het nu gaat met andere CDI, daarna zonder onsteking kap rijden. Wil een voor een dingen uitsluiten, anders weet je niet wat het geweest is.
Voor de CDI is deze er ook met een lichtspoel, en werkt de toerenteller op dit product?
Zijn er meerdere versie hiervan, en waarop dan eventueel te letten?
Waar kan je deze het beste aanschaffen?
Paul
Zal eerst kijken hoe het nu gaat met andere CDI, daarna zonder onsteking kap rijden. Wil een voor een dingen uitsluiten, anders weet je niet wat het geweest is.
Voor de CDI is deze er ook met een lichtspoel, en werkt de toerenteller op dit product?
Zijn er meerdere versie hiervan, en waarop dan eventueel te letten?
Waar kan je deze het beste aanschaffen?
Paul
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Johan kan je alles vertellen http://www.kreidlercncparts.com/Webshop/" onclick="window.open(this.href);return false;Writer schreef:Dank je Enzo,
Zal eerst kijken hoe het nu gaat met andere CDI, daarna zonder onsteking kap rijden. Wil een voor een dingen uitsluiten, anders weet je niet wat het geweest is.
Voor de CDI is deze er ook met een lichtspoel, en werkt de toerenteller op dit product?
Zijn er meerdere versie hiervan, en waarop dan eventueel te letten?
Waar kan je deze het beste aanschaffen?
Paul
Enzo
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Vandaag voor het eerst weer gereden met de CDI uit de groene Kreidler, helaas blijft het probleem en alhet kapje verwijderen en weer testen. Zal ook eens met Marco van Homoet bellen of hij dit ook al eens heeft gehad, mogelijk is de stator defect. De ontsteking uitwisselen voor een HPI heeft als nadeel dat je geen vliegwiel meer hebt, dit is lastiger met wegrijden en nog niet gelijk een optie voor mij. Maar eens afwachten de reactie van Homoet.
Paul
Paul
- rick rol
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
- Locatie: noordwijkerhout
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Contact lazy Rider van de site eens die heeft de oplosing voor dit zodat je wel kan rijden met HPI
zie banner onderaan cnc parts
zie banner onderaan cnc parts
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Heb inmiddels in Neede de toerrit meegedaan zonder kap over de ontsteking en vandaag ook 80km gereden, nog een paar keer iets last gahad van warmte. Misschien in de kap een geleiding maken zodat de lucht erin komt, dat zou het laatste beetje misschien kunnen doen. Bij een HPI heb je als nadeel dat deze nog minder vliegwiel functie heeft hetgeen hem niet makkelijker meg wegrijden maakt, dus probeer ik eerst met deze oplossing te rijden. Zal ander metHomoet eens overleggen of ik een andere vanhem kan testen, mogelijk is het exemplarisch hetgeen ik hoop. Het loopt wel erglekker de set enwil erg goed wegkomen, in Neede met een Zundapp 90cc mee gereden dit gaf geen enkele uitdaging op top en acceleratie.
Paul
Paul
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Heb na wat test met Led BA20 toch maar een Xenon set BA20 besteld, gaat ook nog wel in de koplamp denk ik. Zal ook van de huidige lamp wat foto's maken denk dat er veel mensen het voldoende licht vinden, zeker als je het alleen als dagrij verlichting wil gebruiken. Stroom die loopt is kleiner dan 0,17A.
Paul
Paul
- Bijlagen
-
- Xenon BA20.jpg (68.01 KiB) 10434 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
De foto's van de led cockpit verlichting en de BA20 koplamp.
- Bijlagen
-
- IMAG0033 (Small).jpg (16.4 KiB) 10417 keer bekeken
-
- IMAG0032 (Small).jpg (47.4 KiB) 10417 keer bekeken
-
- IMAG0031 (Small).jpg (44.64 KiB) 10417 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Bi-Xenon set zit gemonteerd, blijft in koplamp niet veel ruimte over..... Zit op de accu aangesloten dus zonder lopende motor toch licht.
- Bijlagen
-
- CIMG3105 (Medium).JPG (29.44 KiB) 10309 keer bekeken
-
- CIMG3101 (Medium).JPG (83.94 KiB) 10309 keer bekeken
-
- CIMG3102 (Medium).JPG (88.94 KiB) 10309 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Inmiddels bij Homoet een nieuwe Kokusan gehaalt vanwege het niet geheel door kunnen trekken, hij ging dan inhouden. Heb een nieuwe Stator op garantie gekregen, en vanmiddag gemonteerd. Gaat nu weer als de spreekwoordelijk duivel, hoop dat deze niet kapot gaat rij zonder ontsteking deksel. Zal van de week nog wat langere testritten maken.
Wel goede service van Homoet, volgens Marco levenslange garantie.
Paul
Wel goede service van Homoet, volgens Marco levenslange garantie.
Paul
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Hallo Paul,Writer schreef:Inmiddels bij Homoet een nieuwe Kokusan gehaalt vanwege het niet geheel door kunnen trekken, hij ging dan inhouden. Heb een nieuwe Stator op garantie gekregen, en vanmiddag gemonteerd. Gaat nu weer als de spreekwoordelijk duivel, hoop dat deze niet kapot gaat rij zonder ontsteking deksel. Zal van de week nog wat langere testritten maken.
Wel goede service van Homoet, volgens Marco levenslange garantie.
Paul
niet zonder ontsteking deksel rijden bij Touren....
kost een oude deksel en 20€ voor de muurluchting en 5 min voor het lassen
- Bijlagen
-
- So fertigen.JPG (32.63 KiB) 9754 keer bekeken
-
- 14072010249.jpg (53.28 KiB) 9756 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Vorige week voordat ik in Boekelo mee heb gereden de rechter kap weer pas gemaakt, zonder aanpassingen ten opzichte van vorige keer. Heb wel de blokophanging een beetje verbogen, zodat de carbarateur vrij is van het frame.
Morgen nog even in Neede meerijden, dan kan de cylinder ook worden gepolijst en gespoten. Dit is een mooie winter klus.
Paul
Morgen nog even in Neede meerijden, dan kan de cylinder ook worden gepolijst en gespoten. Dit is een mooie winter klus.
Paul
- Bijlagen
-
- kap2 (Small).jpg (54.26 KiB) 9582 keer bekeken
-
- kap1 (Small).jpg (54.53 KiB) 9582 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Weet iemand waar ik een lang twinair luchtfilter kan kopen, de huidige is te klein omdat de kappen hem grotendeels afdekken.
Paul
Paul
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Vandaag de de Jager cylinder koelribben afgeslankt als een Mahle, en gepolijst daarna gespoten het oog wil ook wat. Is erg mooi geworden, na het slijpen en polijsten nog minder gietvervuiling als in een Mahle.
Paul
Paul
- Bijlagen
-
- CIMG3200 (Small).JPG (25.88 KiB) 9331 keer bekeken
-
- CIMG3201 (Small).JPG (25.06 KiB) 9331 keer bekeken
-
- CIMG3196 (Small).JPG (59.34 KiB) 9331 keer bekeken
-
- CIMG3194 (Small).JPG (57.22 KiB) 9331 keer bekeken