Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Omdat er altijd terug gesputterd word in de luchtfilter word deze nat van het mengsel, en bij parkeren in de garage lekt de overgebleven olie dan via het blok en middenstandaard naar de grond. Hierdoor is de linkerzijde van de middenstandaard altijd nat van de olie en moet je op passen dat je schoenen bij inklappen niet onder komen, vandaar deze nieuwe proef met een lekbakje uit koper met een drain in het midden die achter het blok langs hopelijk de olie laat vallen.
Paul.
Paul.
- Bijlagen
-
- kreidler lekgoot (Small).jpg (87.42 KiB) 5718 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Omdat het prettig is te zien of er nog vocht in het carter zit een deksel met peilglas aangeschaft.
Nog netter maken en dan monteren.
Het peilglas monteren van buiten naar binnen persen, of andersom?
Paul
Nog netter maken en dan monteren.
Het peilglas monteren van buiten naar binnen persen, of andersom?
Paul
- Bijlagen
-
- Kreidler carter deksel (Small).JPG (49.83 KiB) 5567 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Monteren inmiddels afgerond nog paar kleine zaken en laat het voorjaar maar beginnen!
Vind hem wel netjes, in afwachting van Pascal zijn foto.
Paul
Vind hem wel netjes, in afwachting van Pascal zijn foto.
Paul
- Bijlagen
-
- Pijlglas gemonteerd 2 (Small).JPG (42.06 KiB) 5461 keer bekeken
-
- Pijlglas gemonteerd 1 (Small).JPG (59.4 KiB) 5461 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Achterband vervangen is wel dun geworden en heeft niet echt veel kilometers gemaakt
Had er nog een op voorraad liggen kan ik wel weer twee seizoenen mee rijden.
Vandaag al even met de MTX paar kilometer gemaakt maar is nog te koud, mis ook de stoelverwarming.
Paul
Had er nog een op voorraad liggen kan ik wel weer twee seizoenen mee rijden.
Vandaag al even met de MTX paar kilometer gemaakt maar is nog te koud, mis ook de stoelverwarming.
Paul
- Bijlagen
-
- Kreidler achterband (Small).JPG (57.58 KiB) 5389 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Nieuwe tank ook weer lek
Na de eerste tank die is gaan lekken nieuwe gekregen die ik heb laten verchromen in Vaasen, helaas na een seizoen gaat deze ook weer lekken. Probeer dit nu op te lossen met een een component epoxy, hopelijk is hij dan weer dicht voor een paar seizoenen.
Laat hem nu na aanbrengen 5 lagen om de twee uur drogen op zijn kop.
Laat hem nu na aanbrengen 5 lagen om de twee uur drogen op zijn kop.
- Bijlagen
-
- IMG_1887 (Medium) (Small).JPG (116.89 KiB) 3658 keer bekeken
-
- IMG_1890 (Medium) (Small).JPG (112.13 KiB) 3658 keer bekeken
-
- IMG_1889 (Medium) (Small).JPG (106.45 KiB) 3658 keer bekeken
-
- IMG_1888 (Medium) (Small).JPG (101.4 KiB) 3658 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Lijkt te zijn gelukt uit de trechter kon ik ook zo de epoxy halen
Kan over paar dagen testen of hij nu weer dicht is, en of hij dat ook blijft als hij weer gemonteerd zit.
Er zouden weer nieuwe chrome tanks geproduceerd gaan worden, kan niet wachten tot dat zo ver is....
Paul
Kan over paar dagen testen of hij nu weer dicht is, en of hij dat ook blijft als hij weer gemonteerd zit.
Er zouden weer nieuwe chrome tanks geproduceerd gaan worden, kan niet wachten tot dat zo ver is....
Paul
- Bijlagen
-
- IMG_1892 (Small).JPG (119.12 KiB) 3577 keer bekeken
-
- IMG_1902 (Small).JPG (105.12 KiB) 3577 keer bekeken
-
- IMG_1901 (Small).JPG (99.27 KiB) 3577 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Misschien een idee om toch wat te onderzoeken van hoe krijg ik hem in de rubbers.
Enzo
Enzo
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Paul trilt hij heftig? Aangezien het niet je eerste lekke tank is, of rijdt je enorm veel kilometers per jaar?
- pascal
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
- Locatie: Vlak bij Lochem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
nozems schreef:Paul trilt hij heftig? Aangezien het niet je eerste lekke tank is, of rijdt je enorm veel kilometers per jaar?
Paul is een echte km vreter.
Gok wel 300km per jaar...
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Ik weet van een ander forumlid dat er bij zijn bigbore ook wel eens wat kapot trilt.
O.a. De solderingen van het bagagerek.
Zal toch een vorm van onbalans zijn
O.a. De solderingen van het bagagerek.
Zal toch een vorm van onbalans zijn
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Wat nogeen 300km per jaar? Dat is nog minder dan Henk, zonde van alle moeite om hem sneller te maken. Maar dat kan het dan haast niet zijn.
- Monsma
- Berichten: 4861
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 700 keren
- Ontvangen waarderingen: 300 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Bij mij de messing emblemen van de A TankCaspar schreef:Ik weet van een ander forumlid dat er bij zijn bigbore ook wel eens wat kapot trilt.
O.a. De solderingen van het bagagerek.
Zal toch een vorm van onbalans zijn
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Monsma, rijdt jij nog met een bigbore dan? Zelf geeft de witte op de wat hogere toerentallen aardig wat vibraties door. Dat vind ik wel erg jammer dat is toch wel een smet op het rijplezier. Gelukkig kan ik die toerentallen aardig vermijden. Ik heb met de witte nu totaal een 5000km gereden, gelukkig geen dingen, behalve een of twee achterlichten stuk getrild.
- Monsma
- Berichten: 4861
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 700 keren
- Ontvangen waarderingen: 300 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Nee Pascal was destijds met een 70 cc de Jager die getuned was. Wat ik ook wel heb meegemaakt dat de achtebrug brak bij de as.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Heb ik ook een keer gezien bij Marcel OnvleeMonsma schreef:Nee Pascal was destijds met een 70 cc de Jager die getuned was. Wat ik ook wel heb meegemaakt dat de achtebrug brak bij de as.
Enzo
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 495 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
bij willem de groot ook gebeurtEnzo-tvdzijden schreef:Heb ik ook een keer gezien bij Marcel OnvleeMonsma schreef:Nee Pascal was destijds met een 70 cc de Jager die getuned was. Wat ik ook wel heb meegemaakt dat de achtebrug brak bij de as.
Enzo
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Tank inmiddels weer terug geplaatst en lasnaden aan binnenzijde vlak aangestreken met 2k plamuur.
Ook gelijk maar een stekker gemaakt om in de winter de accu te voorzien van druppellading.
Binnenkort maar weer eens benzine er in doen laat hem nog maar lekker uit harden....
Ook gelijk maar een stekker gemaakt om in de winter de accu te voorzien van druppellading.
Binnenkort maar weer eens benzine er in doen laat hem nog maar lekker uit harden....
- Bijlagen
-
- IMG_1906 (Small).JPG (126.46 KiB) 3360 keer bekeken
-
- IMG_1905 (Small).JPG (125.88 KiB) 3360 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Ok heb slechte ervaringen met kleine accu's op een druppel lader.
Na de winterstop was alle water uit de accu verdampt...
Oplossing: eens in de maand een paar uurtjes aan de lader.
Dan gaat het goed.
Na de winterstop was alle water uit de accu verdampt...
Oplossing: eens in de maand een paar uurtjes aan de lader.
Dan gaat het goed.
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
@Pascal,
Heb dit jaar iets meer dan 300km gereden, sneller maken is niet nodig. Het is geen daily driver daarvoor hebben we een auto, hierdoor blijft het een traktatie om er mee te rijden.
@Bertus,
De lasnaad aan binnenzijde was scherp, dit is nu mooi glad. Over het frame heb ik een schuim isolatie buis met daar overheen een binnenland die strak in de tank gaat om gonzen (trillingen) tegen te gaan.
@Casper,
In de Kreidler zit een dichte accu kan dus niet uitdrogen, wil geen zuuraccu in bakje met kans op lekken en daarmee roest. Een goede druppellader kan niet veroorzaken wat jij schetst, je brommer laad namelijk permanent je accu dan zou ook je water op raken.
Heb dit jaar iets meer dan 300km gereden, sneller maken is niet nodig. Het is geen daily driver daarvoor hebben we een auto, hierdoor blijft het een traktatie om er mee te rijden.
@Bertus,
De lasnaad aan binnenzijde was scherp, dit is nu mooi glad. Over het frame heb ik een schuim isolatie buis met daar overheen een binnenland die strak in de tank gaat om gonzen (trillingen) tegen te gaan.
@Casper,
In de Kreidler zit een dichte accu kan dus niet uitdrogen, wil geen zuuraccu in bakje met kans op lekken en daarmee roest. Een goede druppellader kan niet veroorzaken wat jij schetst, je brommer laad namelijk permanent je accu dan zou ook je water op raken.
- Monsma
- Berichten: 4861
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 700 keren
- Ontvangen waarderingen: 300 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Blijft een prachtige kreidler! Zeer mooi! En zeker een traktatie om op te rijden om maar even jouw woorden te citeren!Writer schreef:Tank inmiddels weer terug geplaatst en lasnaden aan binnenzijde vlak aangestreken met 2k plamuur.
Ook gelijk maar een stekker gemaakt om in de winter de accu te voorzien van druppellading.
Binnenkort maar weer eens benzine er in doen laat hem nog maar lekker uit harden....