Restauratie / opbouw 2 stuk(s) RMC's

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
kreidler74
Berichten: 185
Lid geworden op: 04 mei 2003, 21:35
Locatie: kreidlerdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#51 Bericht door kreidler74 » 12 apr 2006, 22:05

Zijn ze al bijna klaar ?

Tinus

Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 198
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

accubakken

#52 Bericht door tinus77 » 05 mei 2006, 22:31

Nou mensen,

Het einde is stilaan in zicht. Morgen zou ik willen gaan kijken voor stickers op de accubakken, ik weet niet goed welke ik er op ga plakken.. RS of RM of... Graag hoor ik jullie voorkeur in deze topic!! Kom maar op met jullie suggsties! :roll: Wat vinden jullie dat het meeste past? :?:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#53 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 mei 2006, 22:43

Het worden geen RS-jes op motorkenteken. Ik zou het bij RM houden. Niks mis mee. In 1973 was RM zelfs het topmodel.
Geen RMC als je toch moet kiezen. Er zit immers geen cockpit op.

Enzo

Gebruikersavatar
papabrolli
Berichten: 2073
Lid geworden op: 10 jul 2005, 19:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#54 Bericht door papabrolli » 05 mei 2006, 22:47

tvdzijden schreef:Het worden geen RS-jes op motorkenteken. Ik zou het bij RM houden. Niks mis mee. In 1973 was RM zelfs het topmodel.
Geen RMC als je toch moet kiezen. Er zit immers geen cockpit op.

Enzo
Lijkt me de enige goede optie.

Erwin

Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 198
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#55 Bericht door tinus77 » 06 mei 2006, 13:09

Ok, ik heb dus inderdaad RM transfers gekocht en geplakt. Vanmiddag zal ik proberen om enkele foto's van de RM te maken en hier posten. Een van de twee is dan gereed op enkele hele kleine puntjes na... :P

Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 198
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

afwerking

#56 Bericht door tinus77 » 06 mei 2006, 23:29

Nou mensen,

Wat een lekekr dagje vandaag he. Heb nu dus de 1e brommer klaar van de twee. Hierbij het resultaat. :wink:
Bijlagen
mvh_rmc2_16.jpg
mvh_rmc2_16.jpg (95.31 KiB) 9205 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#57 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 mei 2006, 08:18

Best mooi geworden. Jammer dat je de kabels (KM van cockpit en voorrem voor hoog stuur) veel te lang hebt gemonteert en dat het voorspatbord verkeerd om zit. Hij hoort dus onder langer uit te steken dan boven (voor).

Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 07 mei 2006, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#58 Bericht door Gijs » 07 mei 2006, 08:48

Gaskabel?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#59 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 mei 2006, 08:49

Gijs schreef:Gaskabel?
Die ook Gijs. Niet tussen de framebandjes gedaan. Ook is de bougiekabel onnodig lang. :wink:

Enzo

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#60 Bericht door Gijs » 07 mei 2006, 08:58

wel een leuke creatie voor de rest! veel plezier ermee!!! :clap

VincentF
Berichten: 515
Lid geworden op: 03 sep 2005, 19:59
Locatie: Huizen!
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#61 Bericht door VincentF » 07 mei 2006, 11:48

Zeker een leuk ding! Alleen heb ik het niet zo op zijstandaards, het klopt niet op een kreidler vind ik. Mooi kleurtje trouwens!

@Enzo, hij kan moeilijk zijn voorspatbord omdraaien, zn bromfietsplaatje (die hoeft met een kenteken er niet eens meer op) zit nu op zn plek, als je het spatbord omdraait lijkt het mij dat ie dan twee gaatjes in zn spatbord heeft zitten.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#62 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 mei 2006, 11:54

VincentF schreef:@Enzo, hij kan moeilijk zijn voorspatbord omdraaien, zn bromfietsplaatje (die hoeft met een kenteken er niet eens meer op) zit nu op zn plek, als je het spatbord omdraait lijkt het mij dat ie dan twee gaatjes in zn spatbord heeft zitten.
Dat begrijp ik ook wel. Als je nu kijkt zitten die gaatjes ook helemaal verkeerd. Veel te ver naar voren. Misschien zijn ze er later ingeboord, wie zal het zeggen.
Of het is een immi voorspatbord. :roll:
Feit is dat ik het zo geen gezicht vindt terwijl de brommer op zich mooi is.

Enzo

Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 198
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

cup

#63 Bericht door tinus77 » 14 jun 2006, 19:41

Momenteel ben ik bezig met de opbouw van de oranje RM. Ik heb een paar vraagjes voor jullie. Ik heb een directe vijfbak met duitse Mahle 6,25 PK cilinder. Deze moet toch goed kunnen lopen met een 17mm bing en Homoet 4p(32mm.)? Zit er trouwens verschil in een spruuitstuk van een 20mm en 17mm?

Verder zou ik even willen vragen of iemand de afmeting van de onderste framecup kan vermelden op het net, ik ben deze namelijk kwijt maar heb er hier een die niet past. Ik begin aan mezelf te twijfelen. Iemand die de diameter kan opmeten van de ingang van je frame?(onderzijde) of buitenkant van de framecup(deel wat in frame gaat). :?:

Gebruikersavatar
papabrolli
Berichten: 2073
Lid geworden op: 10 jul 2005, 19:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#64 Bericht door papabrolli » 14 jun 2006, 21:39

Tinus, de inwendige maat van het frame aan de onderzijde is 34 m/m

Erwin

Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 198
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#65 Bericht door tinus77 » 14 jun 2006, 21:57

aa, dan ligt het dus toch aan mij. Mijn framecup heeft maar een diameter van 30mm. het gat in het frame is dus ook 34mm bij mij. Conclusie, morgen een andere framecup halen bij John Bos(als hij die nog heeft liggen... :?

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#66 Bericht door Robert1 » 14 jun 2006, 22:07

tinus77 schreef:Momenteel ben ik bezig met de opbouw van de oranje RM. Ik heb een paar vraagjes voor jullie. Ik heb een directe vijfbak met duitse Mahle 6,25 PK cilinder. Deze moet toch goed kunnen lopen met een 17mm bing en Homoet 4p(32mm.)? Zit er trouwens verschil in een spruuitstuk van een 20mm en 17mm?
Buitendiameter 17mm spruitstuk is 23 mm, die van een 20 is 29 mm.
Een 17 mm loopt best op een 6,25 (heb ik zelf ook een tijdje mee gereden) maar ik denk dat een 18 of 20 toch iets beter loopt.
Wordt een leuk project verder :)

Gebruikersavatar
Spitfire. -LF-
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 feb 2004, 13:24
Locatie: Veghel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#67 Bericht door Spitfire. -LF- » 14 jun 2006, 23:45

ietsje meer power met een 18 of 20..

Gebruikersavatar
getto
Berichten: 474
Lid geworden op: 15 feb 2005, 01:54
Locatie: heerhugowaard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#68 Bericht door getto » 15 jun 2006, 23:13

ziet er goed uit.

gr stefan

Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 198
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#69 Bericht door tinus77 » 19 aug 2006, 21:48

In mijn oude voorraad heb ik een 18mm. gevonden voor op mijn Mahle 6.25 pk cilinder. Mooi zou ik zom denken, nu heb ik een vraag welk type sproeier kan ik het beste monteren denken jullie. Ik ga rijden met een Homoet 4p.

Gebruikersavatar
BertG
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 jun 2003, 18:30
Locatie: Groningen
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: afwerking

#70 Bericht door BertG » 20 aug 2006, 00:25

tinus77 schreef:Nou mensen,

Wat een lekekr dagje vandaag he. Heb nu dus de 1e brommer klaar van de twee. Hierbij het resultaat. :wink:
Ik kan het misschien niet helemaal goed zien op de foto, maar zit je kop niet ondersteboven (bolling nu boven ipv onder)? Verder vind ik die zijstandaard prima, heb ik ook op al mijn Kreidlers. Die "opa-standaards" haalde ik er vroeger direct af (nu vind ik ze ook best hoor, je Kreidler neemt dan ook minder plek in).

Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 198
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#71 Bericht door tinus77 » 20 aug 2006, 08:32

Dat van die kop wist ik inderdaad al Bert, hij is in werkelijkheid al omgedraaid! Dat blok met Homoet etc. hangt niet onder deze rode brommer, dat was mijn 1e project van de twee. Momenteel ben ik bezig met de 2e van de twee, mijn oranje RS. Iemand nog ideeen over die sproeier? :?:

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#72 Bericht door Robert1 » 20 aug 2006, 13:03

Sproeier 72 zit er standaard in een 18 mm dus dat zou ik eerst proberen mits je een gewoon luchtfilter hebt.

Plaats reactie