Semi-Cupracer Kreidler John Jansen
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
- Locatie: voorburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
- Locatie: voorburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
- Locatie: voorburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
- Locatie: voorburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
- Locatie: voorburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
- Locatie: voorburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
- Locatie: voorburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Vanmorgen om 6 uur opgestaan omdat ik om 8 uur een afspraak had met Haan Wheels in Schijndel om te komen kijken voor de achtervelg.
Een Exel racevelg 18-1.85 , die heb ik gelijk maar meegenomen.
Deze week ook nog voor de zekerheid een nieuw verchroomde achterbrug gekocht voor het geval de 3 inch achterband niet in mijn huidige brug past.
De nieuwe brug heeft een gebogen tussenstijl om wat meer ruimte te krijgen voor het achterwiel.
Vorige week ook nog 2 Heidenau racebanden gescoord.
Een Exel racevelg 18-1.85 , die heb ik gelijk maar meegenomen.
Deze week ook nog voor de zekerheid een nieuw verchroomde achterbrug gekocht voor het geval de 3 inch achterband niet in mijn huidige brug past.
De nieuwe brug heeft een gebogen tussenstijl om wat meer ruimte te krijgen voor het achterwiel.
Vorige week ook nog 2 Heidenau racebanden gescoord.
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
- Locatie: voorburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Vanmorgen om 6 uur opgestaan omdat ik om 8 uur een afspraak had met Haan Wheels in Schijndel om te komen kijken voor de achtervelg.
Een Exel racevelg 18-1.85 , die heb ik gelijk maar meegenomen.
Deze week ook nog voor de zekerheid een nieuw verchroomde achterbrug gekocht voor het geval de 3 inch achterband niet in mijn huidige brug past.
De nieuwe brug heeft een gebogen tussenstijl om wat meer ruimte te krijgen voor het achterwiel.
Vorige week ook nog 2 Heidenau racebanden gescoord.
Een Exel racevelg 18-1.85 , die heb ik gelijk maar meegenomen.
Deze week ook nog voor de zekerheid een nieuw verchroomde achterbrug gekocht voor het geval de 3 inch achterband niet in mijn huidige brug past.
De nieuwe brug heeft een gebogen tussenstijl om wat meer ruimte te krijgen voor het achterwiel.
Vorige week ook nog 2 Heidenau racebanden gescoord.
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
- Locatie: voorburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
- Locatie: voorburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9764
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Brede banden hebben weinig rolweerstand omdat ze relatief minder ver vervormen. In de fietswereld zie je steeds vaker brede banden, omdat je comfortabel en ook licht/soepel kunt fietsen.caveman schreef:smal loopvlak dus weinig weerstand maarten....
Voor de rest is ook zeer belangrijk voor de rolweerstand het materiaal. Hoe soepeler een band (hoe minder moeite het kost om deze te vervormen) hoe minder rolweerstand.
Een zware, dikke anti-lekband rijdt niet soepel, ook al pomp je die keihard op. Ook tubeless (zonder binnenband) bespaart je aan rolweerstand.
Zo kun je dus aan een band die je in je hand hebt (niet gemonteerd) meteen al voelen of deze soepel is en of die lekker licht zal rijden.
Smalle banden in de fietswereld, bijvoorbeeld racefietsen, hebben minder luchtweerstand en moeten opgepompt staan op 8 bar of zo. Alleen dan heb je weinig weerstand.... ook geen comfort.
Ik spreek nu vanuit mijn fietsenmakers achtergrond, er zijn natuurlijk meer aspecten zoals je grip en je weerstand in de bocht of als je remt/optrekt.
Maar, dat raakoppervlak is toch al heel klein, daarmee bepaal je niet zo zeer de rolweerstand. Tenzij je met een noppenband of grof profiel rijdt.
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
- Locatie: voorburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Andry
- Berichten: 5662
- Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Als je kijkt naar een slick van een moderne race motor idd.Maarten schreef:Soepel is dus erg belangrijk voor de rolweerstand.
Gewoon mooie banden.
Al zie je dat banden in de racerij ook steeds breder zijn geworden.
Mooie keus lijkt mij.
Dat zijn meestal 200'tjes die zijn altijd heel puntig soort peer vormig net
zoals de Heidennau banden van John. Hoe minder je op het wegdek zet hoe
minder rolweerstand. Maar in de bochten een brede slof voor wat grip. Kep behoorlijk wat geprobeerd zelf met banden. En ook al paar keer op de Max gereden. En merk toch wel wat meer grip met een bredere band in de bochten,
Over banden kan je gewoon bijna een heel boek over schrijven. Heidennau heb ik ook besteld voor het nieuwe seizoen ben benieuwd.