Semi-Cupracer Kreidler John Jansen

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
john jansen
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
Locatie: voorburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#51 Bericht door john jansen » 29 dec 2009, 15:04

Hoi Hans, ik denk nog even over het eitankspatbord na, bedankt voor het aanbod.

Gr. John.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10339
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 344 keren

#52 Bericht door Andy » 29 dec 2009, 21:20

Dat is nou echt een pracht project ... Zo iets zie je maar zelden :thumbsup

Lees ik nou dat het chroom gespoten is :?:

Andy,

Gebruikersavatar
Erwin #68
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 mar 2008, 23:49
Locatie: Den Haag / Leidscheveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#53 Bericht door Erwin #68 » 29 dec 2009, 21:56

Ik kom snel kijken

john jansen
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
Locatie: voorburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#54 Bericht door john jansen » 29 dec 2009, 22:12

De tank is inderdaad chroom gespoten en het is werkelijk niet te onderscheiden van echt chroom.
Het is echter niet goedkoop, echt verchromen is ongeveer even duur.

john jansen
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
Locatie: voorburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#55 Bericht door john jansen » 29 dec 2009, 22:17

Hoi Erwin, je bent van harte welkom.
Ik heb ook nog iets staan wat je ook wel interessant zal vinden, een sprint-Kreidler van begin jaren 70.

john jansen
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
Locatie: voorburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#56 Bericht door john jansen » 03 jan 2010, 13:33

Nog een foto van mijn werkplaats thuis.
Bijlagen
PICT0425 [].JPG
PICT0425 [].JPG (65.86 KiB) 6132 keer bekeken

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

#57 Bericht door KJ » 03 jan 2010, 13:49

john jansen schreef:Hoi Erwin, je bent van harte welkom.
Ik heb ook nog iets staan wat je ook wel interessant zal vinden, een sprint-Kreidler van begin jaren 70.
persoonlijk vindt ik die MV interessanter :wink:

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#58 Bericht door Ries » 03 jan 2010, 13:50

KJ schreef:
john jansen schreef:Hoi Erwin, je bent van harte welkom.
Ik heb ook nog iets staan wat je ook wel interessant zal vinden, een sprint-Kreidler van begin jaren 70.
persoonlijk vindt ik die MV interessanter :wink:
zeker als ik mocht kiezen wist ik t wel :D :D :D

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#59 Bericht door dolle aad » 03 jan 2010, 14:33

mooi ,mooi , mooi ,moooooist

eindelijk een bizondere restauratie :wink: :D :thumbleft

Eric S
Berichten: 493
Lid geworden op: 08 jan 2006, 18:53
Locatie: Alphen aan den Rijn
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0

#60 Bericht door Eric S » 03 jan 2010, 16:32

dolle aad schreef:mooi ,mooi , mooi ,moooooist

eindelijk een bizondere restauratie :wink: :D :thumbleft
Het is : mooi,mooier,mooist en dat van boven naar beneden :wink:

IdB
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 dec 2009, 19:59
Locatie: Maarssen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#61 Bericht door IdB » 07 jan 2010, 21:07

Mag is vragen waarmee de tank chrome is gespoten, het ziet er wel erg strak uit!

john jansen
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
Locatie: voorburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#62 Bericht door john jansen » 19 jan 2010, 12:39

Hoi IdB, waar dit precies mee gespoten is weet ik niet.
Ik heb het uit laten voeren door Cock v/d Windt uit Vlaardingen.

Even Googelen en je vindt hem wel.

gr. John.

john jansen
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
Locatie: voorburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#63 Bericht door john jansen » 23 jan 2010, 18:54

Hier nog wat foto's van mijn nieuwe aanwinsten.
Bijlagen
PICT0451 [].JPG
PICT0451 [].JPG (59.49 KiB) 5556 keer bekeken
PICT0453 [].JPG
PICT0453 [].JPG (47.15 KiB) 5556 keer bekeken
PICT0456 [].JPG
PICT0456 [].JPG (61.9 KiB) 5556 keer bekeken
PICT0461 [].JPG
PICT0461 [].JPG (34.82 KiB) 5556 keer bekeken

john jansen
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
Locatie: voorburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#64 Bericht door john jansen » 23 jan 2010, 19:04

Vanmorgen om 6 uur opgestaan omdat ik om 8 uur een afspraak had met Haan Wheels in Schijndel om te komen kijken voor de achtervelg.
Een Exel racevelg 18-1.85 , die heb ik gelijk maar meegenomen.
Deze week ook nog voor de zekerheid een nieuw verchroomde achterbrug gekocht voor het geval de 3 inch achterband niet in mijn huidige brug past.
De nieuwe brug heeft een gebogen tussenstijl om wat meer ruimte te krijgen voor het achterwiel.
Vorige week ook nog 2 Heidenau racebanden gescoord.

john jansen
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
Locatie: voorburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#65 Bericht door john jansen » 23 jan 2010, 19:04

Vanmorgen om 6 uur opgestaan omdat ik om 8 uur een afspraak had met Haan Wheels in Schijndel om te komen kijken voor de achtervelg.
Een Exel racevelg 18-1.85 , die heb ik gelijk maar meegenomen.
Deze week ook nog voor de zekerheid een nieuw verchroomde achterbrug gekocht voor het geval de 3 inch achterband niet in mijn huidige brug past.
De nieuwe brug heeft een gebogen tussenstijl om wat meer ruimte te krijgen voor het achterwiel.
Vorige week ook nog 2 Heidenau racebanden gescoord.

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#66 Bericht door caveman » 23 jan 2010, 19:06

Goed bezig daar ziet er super uit :clap

john jansen
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
Locatie: voorburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#67 Bericht door john jansen » 23 jan 2010, 19:07

Op de eerste foto is goed te zien dat het wegcontact van de 3 inch Heidenau maar minimaal is.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9764
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

#68 Bericht door Maarten » 23 jan 2010, 19:14

john jansen schreef:Op de eerste foto is goed te zien dat het wegcontact van de 3 inch Heidenau maar minimaal is.
Mag ik vragen wat je daarmee wilt zeggen?

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#69 Bericht door caveman » 23 jan 2010, 19:17

smal loopvlak dus weinig weerstand maarten.... :mrgreen:

john jansen
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
Locatie: voorburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#70 Bericht door john jansen » 23 jan 2010, 19:18

Hoi Maarten, aangezien deze band spits toeloopt ( peervormig ) is het wegcontact minimaal.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9764
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

#71 Bericht door Maarten » 23 jan 2010, 19:37

caveman schreef:smal loopvlak dus weinig weerstand maarten.... :mrgreen:
Brede banden hebben weinig rolweerstand omdat ze relatief minder ver vervormen. In de fietswereld zie je steeds vaker brede banden, omdat je comfortabel en ook licht/soepel kunt fietsen.

Voor de rest is ook zeer belangrijk voor de rolweerstand het materiaal. Hoe soepeler een band (hoe minder moeite het kost om deze te vervormen) hoe minder rolweerstand.

Een zware, dikke anti-lekband rijdt niet soepel, ook al pomp je die keihard op. Ook tubeless (zonder binnenband) bespaart je aan rolweerstand.

Zo kun je dus aan een band die je in je hand hebt (niet gemonteerd) meteen al voelen of deze soepel is en of die lekker licht zal rijden.

Smalle banden in de fietswereld, bijvoorbeeld racefietsen, hebben minder luchtweerstand en moeten opgepompt staan op 8 bar of zo. Alleen dan heb je weinig weerstand.... ook geen comfort.

Ik spreek nu vanuit mijn fietsenmakers achtergrond, er zijn natuurlijk meer aspecten zoals je grip en je weerstand in de bocht of als je remt/optrekt.

Maar, dat raakoppervlak is toch al heel klein, daarmee bepaal je niet zo zeer de rolweerstand. Tenzij je met een noppenband of grof profiel rijdt.

john jansen
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 dec 2007, 20:54
Locatie: voorburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#72 Bericht door john jansen » 23 jan 2010, 19:49

De Heidenau band staat er om bekend zeer soepel te zijn, deze soepelheid zit vooral in de wangen van de band, ze schijnen ook moeiteloos met de hand om de velg gelegd te kunnen worden.
Wat het smalle loopvlak betreft weet ik alleen dat dit soort banden veel in de racerij gebruikt worden.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9764
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

#73 Bericht door Maarten » 23 jan 2010, 20:06

Soepel is dus erg belangrijk voor de rolweerstand.
Gewoon mooie banden.
Al zie je dat banden in de racerij ook steeds breder zijn geworden.

Mooie keus lijkt mij. :-)

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#74 Bericht door freaky_ferry » 23 jan 2010, 21:28

superdikke velgen john :mrgreen:

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#75 Bericht door Andry » 23 jan 2010, 21:32

Maarten schreef:Soepel is dus erg belangrijk voor de rolweerstand.
Gewoon mooie banden.
Al zie je dat banden in de racerij ook steeds breder zijn geworden.

Mooie keus lijkt mij. :-)
Als je kijkt naar een slick van een moderne race motor idd.

Dat zijn meestal 200'tjes die zijn altijd heel puntig soort peer vormig net

zoals de Heidennau banden van John. Hoe minder je op het wegdek zet hoe

minder rolweerstand. Maar in de bochten een brede slof voor wat grip. Kep behoorlijk wat geprobeerd zelf met banden. En ook al paar keer op de Max gereden. En merk toch wel wat meer grip met een bredere band in de bochten,

Over banden kan je gewoon bijna een heel boek over schrijven. Heidennau heb ik ook besteld voor het nieuwe seizoen ben benieuwd.

Plaats reactie