Opbouw van een 81er duitse Florett RS
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Roman minder lucht is toch ook minder benzine? Dat kan vermogen kosten, al is dat iets wat je moet testen natuurlijk.
Je wilt gewoon zonder herrie en met dichte kappen rijden
Je wilt gewoon zonder herrie en met dichte kappen rijden
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 780 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
ja dat is logisch, ik denke aan de gasreactie... minder kokervolumen nodig.... als de venturi alt op gang is, is het geen probleem meer....nozems schreef:Roman minder lucht is toch ook minder benzine? Dat kan vermogen kosten, al is dat iets wat je moet testen natuurlijk.
Je wilt gewoon zonder herrie en met dichte kappen rijden
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 25 feb 2015, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Daar kan ik me in vinden, word gewoon testen. Bij mij was er ook niet te rijden met een mikuni vm24 icm lege koker en 'tig'gaten erin, die liep zonder filter (dus ook niet met de grote twinairsok) pas goed....met koker (en gaten erin) was de bing toch beter af te stellen toen.
Wat wellicht ook door de venturie werking kwam?
Wat wellicht ook door de venturie werking kwam?
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 780 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
met het BMP spruitstuk komt de PWK ook geod onder de Motorscherm....
de Powerjet van de Cab heb ik direkt ens dicht gemaakt......
De knop van de Choke is wat te groot, heb ik een kleen moertje op gemaakt....
de Benzinslang moet ook noog anders...
ma voor te testen is het ok so....
ma de kleur van de Cab......
de Powerjet van de Cab heb ik direkt ens dicht gemaakt......
De knop van de Choke is wat te groot, heb ik een kleen moertje op gemaakt....
de Benzinslang moet ook noog anders...
ma voor te testen is het ok so....
ma de kleur van de Cab......
- Bijlagen
-
- IMG-20150226-WA0005.jpeg (102.05 KiB) 12864 keer bekeken
-
- IMG-20150226-WA0007.jpeg (66.18 KiB) 12864 keer bekeken
-
- IMG-20150226-WA0017.jpeg (100.38 KiB) 12864 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 780 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
so,
vandag de Rotor terug bekommen. Rotor is nu ma noog 0,6mm naar buiten...
MVT nu ook klar voor 2015
vandag de Rotor terug bekommen. Rotor is nu ma noog 0,6mm naar buiten...
MVT nu ook klar voor 2015
- Bijlagen
-
- 101 (1).jpeg (90.84 KiB) 12816 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 780 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Hallo,
Bij de erste versterkte achterbrug hebben wij een kleen fout bij de kettingspanner gemaakt, die was niet sterk nenoeg, als je een blokade had met het achterwiel...
nu een andere gemaakt. Die was kapot, darom voor 6€ bij ebay gekoopt ink. verzending...
ook find ik de Chinaman chrome goedkooper Kettingkast niet goed...
darom heb ik mij bij John Bos een origineele Kreidler ketting bescherming van een Flory MF 23 gekoopt... weer een or onderdeel aan de roode Kreidler
eerste Fotos
ma, de verstelling is noog niet sterk genoek, kommt noog een verandering bij....
Bij de erste versterkte achterbrug hebben wij een kleen fout bij de kettingspanner gemaakt, die was niet sterk nenoeg, als je een blokade had met het achterwiel...
nu een andere gemaakt. Die was kapot, darom voor 6€ bij ebay gekoopt ink. verzending...
ook find ik de Chinaman chrome goedkooper Kettingkast niet goed...
darom heb ik mij bij John Bos een origineele Kreidler ketting bescherming van een Flory MF 23 gekoopt... weer een or onderdeel aan de roode Kreidler
eerste Fotos
ma, de verstelling is noog niet sterk genoek, kommt noog een verandering bij....
- Bijlagen
-
- P1060786.jpg (129.97 KiB) 12766 keer bekeken
-
- P1060788.jpg (141.4 KiB) 12766 keer bekeken
-
- P1060790.jpg (155.15 KiB) 12766 keer bekeken
-
- P1060795.jpg (168.74 KiB) 12766 keer bekeken
-
- P1060796.jpg (123.66 KiB) 12766 keer bekeken
-
- P1060797.jpg (92.27 KiB) 12766 keer bekeken
-
- P1060798.jpg (151.63 KiB) 12766 keer bekeken
-
- P1060800.jpg (132.51 KiB) 12766 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 780 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
en so kommt het dan.... met 2 M6 Gatten, kann ik het Kettingkast achtern bij een gootere kettingtandwiel hoogder maaken, bij een kleinere Tandwiel naar onden....
is so van 39T tot 33T variabel..
is so van 39T tot 33T variabel..
- Bijlagen
-
- P1060794.jpg (188.47 KiB) 12765 keer bekeken
-
- P1060793.jpg (150.42 KiB) 12765 keer bekeken
-
- P1060792.jpg (139.5 KiB) 12765 keer bekeken
-
- P1060791.jpg (175.16 KiB) 12765 keer bekeken
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 201 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Ik wil je niet bekritiseren want je maakt prachtige dingen hoor maar was het niet handiger geweest om de ketting-span-blokjes aan de uiteinden van je achterbrug niet een schuine kant te geven maar juist recht te laten. Bij een recht blokje kun je de as aan beide zijden echt opsluiten door aan beide zijden een moertje te plaatsen.
Verder ga zo door!
Je bent echt een super forumlid want je post je verbeteringen en bevindingen en laat ons meegenieten en leren van jouw projekt .
Mvg,
Eric
Verder ga zo door!
Je bent echt een super forumlid want je post je verbeteringen en bevindingen en laat ons meegenieten en leren van jouw projekt .
Mvg,
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 780 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
hi, ik had het so, ma dat was niet goed ....
- Bijlagen
-
- IMG_1559.JPG (102.92 KiB) 12729 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 780 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
jamojamo schreef:......
Je bent echt een super forumlid want je post je verbeteringen en bevindingen en laat ons meegenieten en leren van jouw projekt .
Mvg,
Eric
bedank
ik heb een Hobby, dat is Kreidler, en Kreidler met andere Kreidler fanaten te hebben.... en niet het Forum aleen voor mijn voordel te gebruiken....
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 201 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Ik begrijp het Roman, maar als leek kijk ik er zo tegenaan:
de ring achter de as-moer heeft (in de oude situatie) een klein kontaktoppervlak én je hebt geen contramoer geplaatst op de stelbout om deze te borgen aan beide kanten.
Als je aan beide zijden een grotere ring achter de as-moeren had gebruikt én een contramoertje M6 (M7) had gebruikt was het ook op zijn plek gebleven en niet verbogen. Misschien ook is de verlenging van de brug deels schuld. Als je de achterbrug van je Mustang bekijkt zie je hoe het ook kan.
Het is geen kritiek hoor, ik hoop dat je je realiseert dat ik een leek en een prutser ben en ik je mooie werk respekteer.
Mvg,
Eric
de ring achter de as-moer heeft (in de oude situatie) een klein kontaktoppervlak én je hebt geen contramoer geplaatst op de stelbout om deze te borgen aan beide kanten.
Als je aan beide zijden een grotere ring achter de as-moeren had gebruikt én een contramoertje M6 (M7) had gebruikt was het ook op zijn plek gebleven en niet verbogen. Misschien ook is de verlenging van de brug deels schuld. Als je de achterbrug van je Mustang bekijkt zie je hoe het ook kan.
Het is geen kritiek hoor, ik hoop dat je je realiseert dat ik een leek en een prutser ben en ik je mooie werk respekteer.
Mvg,
Eric
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 201 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Wat je met de kettingkast hebt gedaan is ook erg mooi. Ik heb ongeveer hetzelfde idee met een gewone kettingkast maar dan slanker gemaakt en misschien alleen de bovenzijde gebruiken.
Eric
Zoiets als deze maar dan nog slanker.Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 780 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
ik denk dat het dan niet sterk genoeg is .....jamojamo schreef:....
de ring achter de as-moer heeft (in de oude situatie) een klein kontaktoppervlak én je hebt geen contramoer geplaatst op de stelbout om deze te borgen aan beide kanten.
Als je aan beide zijden een grotere ring achter de as-moeren had gebruikt én een contramoertje M6 (M7) had gebruikt was het ook op zijn plek gebleven en niet verbogen. .............
Mvg,
Eric
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Saubere arbeit Roman. komplimenten
Wegen verschmutzung / verschleiss bleib ich beim geschlossene ausfuhrung.
Wegen verschmutzung / verschleiss bleib ich beim geschlossene ausfuhrung.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 780 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
sand heb je genoeg in NL , dat heb ik bij emilios blokken gezien...Caspar schreef:Saubere arbeit Roman. komplimenten
Wegen verschmutzung / verschleiss bleib ich beim geschlossene ausfuhrung.
een goede Regina RX3 Professional, en af en toe wat fett en rijn maaken is ok....
en bij regen rijd ik met het Auto....
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 780 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Hallo,
Deksel is nu goed.... noog wat frezen en straalen en dan polishen....
dan heb ik 700-750ml bakolie ..... wat ook een LK600 original in een 5 bak heft....
ben ook aan het aanpassen van de rempook....
Nu noog wachten op de korte Formule Motorschermen....
Groeten....
Deksel is nu goed.... noog wat frezen en straalen en dan polishen....
dan heb ik 700-750ml bakolie ..... wat ook een LK600 original in een 5 bak heft....
ben ook aan het aanpassen van de rempook....
Nu noog wachten op de korte Formule Motorschermen....
Groeten....
- Bijlagen
-
- DSC_0009.JPG (63.26 KiB) 12631 keer bekeken
-
- DSC_0008.JPG (119.14 KiB) 12631 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 780 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
so, nu weer een bouwplaats gesloten
de nieuwe versterkte achterfork is terug.....
wat meer versterkt aan de kettingspanners
versterkt aan de brug
Onderdelenlist:
ori kettingspanners M7 van de LK600 en Mustang50
1x links 365.02.02
1x rechts 265.02.19
dan van een Kreidler Flory MF23 vanaf ´78
1x Kettenschutz links 235.17.03/78 is van een Flory 23
1x Rohrniet 00.59.14
1x Rohrniet 00.59.15
bedank aan Eifelyeti voor de Idea en techn. Infos
bedank aan de lassaparat van " laserfritz".... (voorrijder van de 2e RS Groep van de Eifeltour 2015)
ook kan nu niemand zeggen, dat ik geen ori Kreidleronderdeel voor de Kettingbescherming gebruik
de nieuwe versterkte achterfork is terug.....
wat meer versterkt aan de kettingspanners
versterkt aan de brug
Onderdelenlist:
ori kettingspanners M7 van de LK600 en Mustang50
1x links 365.02.02
1x rechts 265.02.19
dan van een Kreidler Flory MF23 vanaf ´78
1x Kettenschutz links 235.17.03/78 is van een Flory 23
1x Rohrniet 00.59.14
1x Rohrniet 00.59.15
bedank aan Eifelyeti voor de Idea en techn. Infos
bedank aan de lassaparat van " laserfritz".... (voorrijder van de 2e RS Groep van de Eifeltour 2015)
ook kan nu niemand zeggen, dat ik geen ori Kreidleronderdeel voor de Kettingbescherming gebruik
- Bijlagen
-
- IMG-20150311-WA0000.jpg (34.96 KiB) 12558 keer bekeken
-
- IMG-20150311-WA0008.jpg (20.92 KiB) 12558 keer bekeken
-
- IMG-20150311-WA0006.jpg (35.51 KiB) 12558 keer bekeken
-
- IMG-20150311-WA0004.jpg (41.38 KiB) 12558 keer bekeken
-
- IMG-20150311-WA0002.jpg (32.87 KiB) 12558 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 11 mar 2015, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 780 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
is so iets als bij een Mustang of Mustang Cross van 1975jamojamo schreef:Wat je met de kettingkast hebt gedaan is ook erg mooi. Ik heb ongeveer hetzelfde idee met een gewone kettingkast maar dan slanker gemaakt en misschien alleen de bovenzijde gebruiken.
Zoiets als deze maar dan nog slanker.
Eric
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Héél mooi en prakties werk Roman !
Perfect .
Ben benieuwd hoe het er live uitziet .
Gr, Leopold .
Perfect .
Ben benieuwd hoe het er live uitziet .
Gr, Leopold .
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 780 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
ik ga glijk sleutelen...Leopold Hogenhuis schreef:Héél mooi en prakties werk Roman !
Perfect .
Ben benieuwd hoe het er live uitziet .
Gr, Leopold .
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Ik mag niet naar buiten , griep en bronchitis .
De hele week .
Leopold .
De hele week .
Leopold .
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 13 okt 2010, 12:46
- Locatie: Kieldrecht (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Snel weer beter LeopoldLeopold Hogenhuis schreef:Ik mag niet naar buiten , griep en bronchitis .
De hele week .
Leopold .
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer: