Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 556 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 02, 2017 10:21 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo,

ik had ja mijn Pickup voor de Ignitech met sikaflex montiert. Het was ja ma voor te testen.

Nu had ik vakantie en genoeg tied voor eits anders te maaken.

Het eerst had ik mij 3 sets x 2 plaaten laten lasern.

Dan de Pickup montiert. Ik kan hem richten als verstelling van 6° naar links en 6° naar rechts.
OOk is noog de hoogde tussen Pickup en Vliegwielplaatje te verstellen. Normal is 0,4mm - 0,6mm te doen.

Ik heb het so gemaakt, dat de Pickup niet is te zien achter de Motorscherm.

2x Montageplaaten
2x M5x35
2x M5x10
2x bus 28mm
4x M5 stopmoer
4x Schijf M5

Hier wat Fotos....


Bijlagen:
IMG-20160929-WA0010.jpg
IMG-20160929-WA0010.jpg [ 61.04 KiB | 1236 keer bekeken ]
1.jpg
1.jpg [ 60.55 KiB | 1239 keer bekeken ]
20170731_182445 (Kopie).jpg
20170731_182445 (Kopie).jpg [ 135.02 KiB | 1239 keer bekeken ]
20170731_182450 (Kopie).jpg
20170731_182450 (Kopie).jpg [ 148.44 KiB | 1239 keer bekeken ]
20170731_182602 (Kopie).jpg
20170731_182602 (Kopie).jpg [ 126.56 KiB | 1239 keer bekeken ]
20170731_182547 (Kopie).jpg
20170731_182547 (Kopie).jpg [ 107.74 KiB | 1239 keer bekeken ]
20170731_195047 (Kopie).jpg
20170731_195047 (Kopie).jpg [ 121.69 KiB | 1239 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 02, 2017 12:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Je bent goed bezig! Ik ben nog steeds ruzie aan het maken met de Iskra ontsteking die geen pickup heeft.

Dit is wel een fraaie oplossing :clap

Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 02, 2017 12:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 15, 2004 2:02 pm
Berichten: 1885
Woonplaats: Bilzen B
Perfect Roman , goed gedaan !!!
Doe zo verder .
Gr, Leopold .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 02, 2017 12:50 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 588
erg knap allemaal
de koppeling trekkend in plaats van duwend is
ook mooi gemaakt.
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 02, 2017 7:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 272
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Gut gemacht und eine praktische Idee mit der Verstellung ! :clap
Und danke für's zeigen. :wink:

Das große Loch im Polrad ist als Massenausgleich für das aufgeschweißte Gegenstück des Gebers ?

Gruß

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 10:19 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
Flocke schreef:
Gut gemacht und eine praktische Idee mit der Verstellung ! :clap
Und danke für's zeigen. :wink:

Das große Loch im Polrad ist als Massenausgleich für das aufgeschweißte Gegenstück des Gebers ?

Gruß

Carsten


Hallo Carsten,

nee, dat is origineel in het Kokusan Vliegwiel, voor de Vliegwielhoulder

hier kan je de gatten zien voor de nieuwe balance


Bijlagen:
IMG-20170731-WA0017 (Kopie) (Kopie).jpeg
IMG-20170731-WA0017 (Kopie) (Kopie).jpeg [ 155.39 KiB | 1125 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 1:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 272
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Ah ja, jetzt sehe ich es, danke ! :)
War Dein Zylinder bei PowerSeal (wegen der Poren) ?

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 04, 2017 10:27 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
goed gezien,

ik ga aleen naar Powerseal voor een wand
deze bekomt ook een nieuwe wand deze winter als ik geen nieuw projekt maak


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 10, 2017 11:50 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo,

heb weer een rechte vertanding gebouwed.... een 3,67er van Rito met een Alu Koppelingskorf van Dick Baan.

Zaterdag is sleutelweer..... :(, dus kan ik da de Koppeling montiern en de schuine ori 3,68er vervangen.

Ik gebruik de goede Koppelingsplaaten van Kreidlerdienst zonder Alugrondplaat, so dat de Korf niet kan inslagen :D

De Drukplaat met Lager van "de specialist" had ik alt montiert gehad...


Groeten, Roman


Bijlagen:
IMG-20170707-WA0005 (Kopie).jpeg
IMG-20170707-WA0005 (Kopie).jpeg [ 170.68 KiB | 948 keer bekeken ]
Kupplungskorb Dick Baan (1) (Medium).jpeg
Kupplungskorb Dick Baan (1) (Medium).jpeg [ 67.25 KiB | 951 keer bekeken ]
IMG-20170805-WA0022.jpg
IMG-20170805-WA0022.jpg [ 147.75 KiB | 951 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 10, 2017 1:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Toll Roman


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 10, 2017 4:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 291
Woonplaats: Nootdorp
Kom ik weer met m'n pindabrein :twisted: . Wat is een pickup eigenlijk? Ik snap wel hoe een ontsteking werkt maar wat een pickup is dat snap ik niet..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 10, 2017 5:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Pick up spoeltje registreert wanneer het vaste punt op het vliegwiel langskomt , en geeft dat door aan de cdi.
Zodat die weet wanneer hij de thyristor moet open sturen om te vonken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 10, 2017 5:58 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 588
Caspar schreef:
Pick up spoeltje registreert wanneer het vaste punt op het vliegwiel langskomt , en geeft dat door aan de cdi.
Zodat die weet wanneer hij de thyristor moet open sturen om te vonken.


en dan maar zeggen Kreidler is geen raket theologie .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 10, 2017 6:46 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
b.bonk schreef:
Caspar schreef:
Pick up spoeltje registreert wanneer het vaste punt op het vliegwiel langskomt , en geeft dat door aan de cdi.
Zodat die weet wanneer hij de thyristor moet open sturen om te vonken.


en dan maar zeggen Kreidler is geen raket theologie .


oude raket theologie :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 10, 2017 9:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 291
Woonplaats: Nootdorp
Aha, even opgezocht wat een thrystor is en ik snap het nu. Dankjewel!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 14, 2017 6:49 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo,

so nu begonnen met de demontage van de Koppeling. En als ik het verwachtet heb, is die Korf van den Aluplatten total ingeslagen...
Dus geen goed schakeln in de stand en in de "N"....

Nu moet ik noog de nieuwe koppeling iets afdraien en aanpassen...

deze Plaaten gebruik ik en de anderen in de Eifel niet meer... :oops:


Frijdag weer....


Bijlagen:
27112010044.jpg
27112010044.jpg [ 127.4 KiB | 760 keer bekeken ]
20170812_100739 (Kopie).jpg
20170812_100739 (Kopie).jpg [ 154.67 KiB | 833 keer bekeken ]
20170812_101346 (Kopie).jpg
20170812_101346 (Kopie).jpg [ 107.62 KiB | 833 keer bekeken ]
20170812_101352 (Kopie).jpg
20170812_101352 (Kopie).jpg [ 105.08 KiB | 833 keer bekeken ]
20170812_101722 (Kopie).jpg
20170812_101722 (Kopie).jpg [ 173.21 KiB | 833 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Eifelyeti op za aug 19, 2017 12:42 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 19, 2017 12:23 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo,

so nu gistern avond ens de nieuwe Koppeling ingebouwed....
Afgehald van de draier dan ik moet die iets aanpassen laaten.
Nu heft die genoeg spelling als ik de SW19 aantreck.... looopt alles soopel...

Fotos


Bijlagen:
IMG-20170818-WA0004.jpg
IMG-20170818-WA0004.jpg [ 100.79 KiB | 761 keer bekeken ]
IMG-20170818-WA0006.jpg
IMG-20170818-WA0006.jpg [ 127.32 KiB | 761 keer bekeken ]
IMG-20170818-WA0005.jpg
IMG-20170818-WA0005.jpg [ 87.62 KiB | 761 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 19, 2017 12:32 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
nu dan de inbouw...

Om de Alukorf niet inslagen te laten, heb ik weer de ori plaaten van Kreidlerdienst gebruikt. Deze haben geen Metal-grondplaat in de rijfschijf.

Deze is ma te bekommen bij Kreidlerdienst met de ET-Nummer 15.07.09 "Reinlamelle Original" en kost 6,79 €.

Nu weer klar voor de laatste dagen in de Kreidler-saizon 2017

Groeten Roman


Bijlagen:
IMG-20170707-WA0005 (Kopie).jpeg
IMG-20170707-WA0005 (Kopie).jpeg [ 170.68 KiB | 761 keer bekeken ]
IMG-20170818-WA0011.jpg
IMG-20170818-WA0011.jpg [ 104.44 KiB | 761 keer bekeken ]
IMG-20170818-WA0017.jpg
IMG-20170818-WA0017.jpg [ 92.29 KiB | 761 keer bekeken ]
IMG-20170818-WA0019.jpg
IMG-20170818-WA0019.jpg [ 82.15 KiB | 761 keer bekeken ]
IMG-20170818-WA0024.jpg
IMG-20170818-WA0024.jpg [ 105.92 KiB | 761 keer bekeken ]
IMG-20170818-WA0032.jpg
IMG-20170818-WA0032.jpg [ 84.1 KiB | 761 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 20, 2017 12:40 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 272
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Hallo Roman,

danke für's zeigen. :thumbleft
Schaut gut und vor allem sehr robust aus ! :D

Ich habe da keine Erfahrungswerte und mich mit dem Thema auch noch nicht beschäftigt, deswegen will ich es an dieser Stelle einfach mal direkt fragen:
Soweit ich weiß, wählt man für einen ruhigeren Lauf die Schrägverzahnung, dafür kostet sie aber Leistung.
Ich nehme an, das ist der Hauptgrund, warum man auf die Geradverzahnung umstellt (Leistungsvorteile). Andererseits ist die Herstellung der Zahnräder sicher auch einfacher und die Axialkräfte auf die Lager entfallen.
Kannst Du etwas aus Erfahrung dazu sagen, was die Geradverzahnung hinsichtlich der Leistung bzw. Geräusch ausmacht ?

Schrägverzahnung gegenüber Geradverzahnung

Gruß

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 08, 2017 1:27 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo,

so nu weer een nieuwe RSP Smeedzuiger-Kit bestellt bij LVS.
Op de 16. heb ik Testdag met de Roode.....
Oude was versleten op 0,04mm... en ook aan het begin van in de uitlaat te kippen..... darom een nieuwe...

Boosterpoorten in de zuiger ook direkt gemaakt van Claus naar mijn tekening.... top werk weer :clap

de Cilinder is van 2011-2012 en heft nu de 6e zuiger....denk eraan in de Winter een nieuwe Wand erin maaken te laaten....

nu noog iets inrijden en dan kijken wat die op de Testbank maakt.....


Bijlagen:
IMG-20170907-WA0004.jpeg
IMG-20170907-WA0004.jpeg [ 149.71 KiB | 567 keer bekeken ]
IMG-20170908-WA0010.jpeg
IMG-20170908-WA0010.jpeg [ 81.11 KiB | 567 keer bekeken ]
IMG-20170908-WA0012.jpeg
IMG-20170908-WA0012.jpeg [ 92.38 KiB | 567 keer bekeken ]
kippt in auslass2.jpg
kippt in auslass2.jpg [ 64.49 KiB | 567 keer bekeken ]
IMG-20170908-WA0007.jpeg
IMG-20170908-WA0007.jpeg [ 108.13 KiB | 567 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 08, 2017 2:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Noem jij 0.04mm nou versleten?? Dure hobby dan, ergens had ik begrepen dat onder de 5honderste speling je zelfs vermogen kan kosten, of is het vanwege het rammelen? Hoeveel kilometer heb jij gereden met deze zuiger? En hoeveel totaal met de cilinderwand?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 08, 2017 4:19 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
nozems schreef:
Noem jij 0.04mm nou versleten?? Dure hobby dan, ergens had ik begrepen dat onder de 5honderste speling je zelfs vermogen kan kosten, of is het vanwege het rammelen? Hoeveel kilometer heb jij gereden met deze zuiger? En hoeveel totaal met de cilinderwand?



Hallo pascal,

het is een korte zuiger. da is die dan snel aan het rammelen. Dat is ook goed te zien an de zuiger. Warom korte zuiger? Ik wil niet de origineele 6 bak carters laten bewerken.
dat kan dan eerst, als ik next jaar de nieuwe China carters heb. Dan maakt het mij nieks uit.

Duur Hobby? Bij een 125er Cross maakt je alle 10h een nieuwe zuiger erin....

Ik kijk niet naar de kilometers bij deze blok, mar naar de mm en de tied.

Je BigBore was veel duurder, da kan ik noog veel zuigers voor versleeten.... en het is normal das een hoog getunde blok duur is... wat maakt ma niet alles voor sijn hobby :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 08, 2017 4:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Nou voor een RSP heb ik 3 barikits :wink: duur is relatief, het enige wat mijn bigbore's echt iets duurder maakt als bijvoorbeeld een 60cc zuigergestuurd is dat ik een andere krukas gebruik, maar tunen en cilinderwand kost hetzelfde net als de cilinderkop de carburateur en uitlaat.

Maar vanuit dat oogpunt snap ik het wel, een rammelende zuiger klinkt niet fijn, hij loopt er vaak wel het 'beste' op, en duur is relatief, ga maar es een echte motor rijden en breng hem dan eens voor een beurtje en nieuwe banden :shock: Dan is een Kreidler peanuts


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 08, 2017 11:46 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
nozems schreef:
Nou voor een RSP heb ik 3 barikits :wink:


ja, ma ik denk dat een korte barikit gietzuiger is ook 3x sneller verseleten dan een RSP smeedzuiger..... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 11:01 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Nou dat ben ik toch niet met jou eens, de barikit doet in mijn ervaring helemaal niks onder voor een RSP, maar er is wel een nadeel bij de barikit en dat is dat ze na lange tijd weleens willen scheuren, wellicht omdat ze zo hard zijn?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 556 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daniel-RS en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!