Pagina 22 van 48

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 02 aug 2017, 10:21
door Eifelyeti
Hallo,

ik had ja mijn Pickup voor de Ignitech met sikaflex montiert. Het was ja ma voor te testen.

Nu had ik vakantie en genoeg tied voor eits anders te maaken.

Het eerst had ik mij 3 sets x 2 plaaten laten lasern.

Dan de Pickup montiert. Ik kan hem richten als verstelling van 6° naar links en 6° naar rechts.
OOk is noog de hoogde tussen Pickup en Vliegwielplaatje te verstellen. Normal is 0,4mm - 0,6mm te doen.

Ik heb het so gemaakt, dat de Pickup niet is te zien achter de Motorscherm.

2x Montageplaaten
2x M5x35
2x M5x10
2x bus 28mm
4x M5 stopmoer
4x Schijf M5

Hier wat Fotos....

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 02 aug 2017, 12:24
door jamojamo
Je bent goed bezig! Ik ben nog steeds ruzie aan het maken met de Iskra ontsteking die geen pickup heeft.

Dit is wel een fraaie oplossing :clap

Gr.,
Eric

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 02 aug 2017, 12:37
door Leopold Hogenhuis
Perfect Roman , goed gedaan !!!
Doe zo verder .
Gr, Leopold .

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 02 aug 2017, 12:50
door b.bonk
erg knap allemaal
de koppeling trekkend in plaats van duwend is
ook mooi gemaakt.
mvg bertus

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 02 aug 2017, 19:43
door Flocke
Gut gemacht und eine praktische Idee mit der Verstellung ! :clap
Und danke für's zeigen. :wink:

Das große Loch im Polrad ist als Massenausgleich für das aufgeschweißte Gegenstück des Gebers ?

Gruß

Carsten

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 03 aug 2017, 10:19
door Eifelyeti
Flocke schreef:Gut gemacht und eine praktische Idee mit der Verstellung ! :clap
Und danke für's zeigen. :wink:

Das große Loch im Polrad ist als Massenausgleich für das aufgeschweißte Gegenstück des Gebers ?

Gruß

Carsten
Hallo Carsten,

nee, dat is origineel in het Kokusan Vliegwiel, voor de Vliegwielhoulder

hier kan je de gatten zien voor de nieuwe balance

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 03 aug 2017, 13:05
door Flocke
Ah ja, jetzt sehe ich es, danke ! :)
War Dein Zylinder bei PowerSeal (wegen der Poren) ?

Carsten

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 04 aug 2017, 10:27
door Eifelyeti
goed gezien,

ik ga aleen naar Powerseal voor een wand
deze bekomt ook een nieuwe wand deze winter als ik geen nieuw projekt maak

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 10 aug 2017, 11:50
door Eifelyeti
Hallo,

heb weer een rechte vertanding gebouwed.... een 3,67er van Rito met een Alu Koppelingskorf van Dick Baan.

Zaterdag is sleutelweer..... :(, dus kan ik da de Koppeling montiern en de schuine ori 3,68er vervangen.

Ik gebruik de goede Koppelingsplaaten van Kreidlerdienst zonder Alugrondplaat, so dat de Korf niet kan inslagen :D

De Drukplaat met Lager van "de specialist" had ik alt montiert gehad...


Groeten, Roman

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 10 aug 2017, 13:15
door Caspar
Toll Roman

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 10 aug 2017, 16:47
door MichelVH
Kom ik weer met m'n pindabrein :twisted: . Wat is een pickup eigenlijk? Ik snap wel hoe een ontsteking werkt maar wat een pickup is dat snap ik niet..

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 10 aug 2017, 17:31
door Caspar
Pick up spoeltje registreert wanneer het vaste punt op het vliegwiel langskomt , en geeft dat door aan de cdi.
Zodat die weet wanneer hij de thyristor moet open sturen om te vonken.

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 10 aug 2017, 17:58
door b.bonk
Caspar schreef:Pick up spoeltje registreert wanneer het vaste punt op het vliegwiel langskomt , en geeft dat door aan de cdi.
Zodat die weet wanneer hij de thyristor moet open sturen om te vonken.
en dan maar zeggen Kreidler is geen raket theologie .

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 10 aug 2017, 18:46
door Eifelyeti
b.bonk schreef:
Caspar schreef:Pick up spoeltje registreert wanneer het vaste punt op het vliegwiel langskomt , en geeft dat door aan de cdi.
Zodat die weet wanneer hij de thyristor moet open sturen om te vonken.
en dan maar zeggen Kreidler is geen raket theologie .
oude raket theologie :oops:

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 10 aug 2017, 21:31
door MichelVH
Aha, even opgezocht wat een thrystor is en ik snap het nu. Dankjewel!

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 14 aug 2017, 18:49
door Eifelyeti
Hallo,

so nu begonnen met de demontage van de Koppeling. En als ik het verwachtet heb, is die Korf van den Aluplatten total ingeslagen...
Dus geen goed schakeln in de stand en in de "N"....

Nu moet ik noog de nieuwe koppeling iets afdraien en aanpassen...

deze Plaaten gebruik ik en de anderen in de Eifel niet meer... :oops:


Frijdag weer....

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 19 aug 2017, 12:23
door Eifelyeti
Hallo,

so nu gistern avond ens de nieuwe Koppeling ingebouwed....
Afgehald van de draier dan ik moet die iets aanpassen laaten.
Nu heft die genoeg spelling als ik de SW19 aantreck.... looopt alles soopel...

Fotos

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 19 aug 2017, 12:32
door Eifelyeti
nu dan de inbouw...

Om de Alukorf niet inslagen te laten, heb ik weer de ori plaaten van Kreidlerdienst gebruikt. Deze haben geen Metal-grondplaat in de rijfschijf.

Deze is ma te bekommen bij Kreidlerdienst met de ET-Nummer 15.07.09 "Reinlamelle Original" en kost 6,79 €.

Nu weer klar voor de laatste dagen in de Kreidler-saizon 2017

Groeten Roman

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 20 aug 2017, 00:40
door Flocke
Hallo Roman,

danke für's zeigen. :thumbleft
Schaut gut und vor allem sehr robust aus ! :D

Ich habe da keine Erfahrungswerte und mich mit dem Thema auch noch nicht beschäftigt, deswegen will ich es an dieser Stelle einfach mal direkt fragen:
Soweit ich weiß, wählt man für einen ruhigeren Lauf die Schrägverzahnung, dafür kostet sie aber Leistung.
Ich nehme an, das ist der Hauptgrund, warum man auf die Geradverzahnung umstellt (Leistungsvorteile). Andererseits ist die Herstellung der Zahnräder sicher auch einfacher und die Axialkräfte auf die Lager entfallen.
Kannst Du etwas aus Erfahrung dazu sagen, was die Geradverzahnung hinsichtlich der Leistung bzw. Geräusch ausmacht ?

Schrägverzahnung gegenüber Geradverzahnung

Gruß

Carsten

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 08 sep 2017, 13:27
door Eifelyeti
Hallo,

so nu weer een nieuwe RSP Smeedzuiger-Kit bestellt bij LVS.
Op de 16. heb ik Testdag met de Roode.....
Oude was versleten op 0,04mm... en ook aan het begin van in de uitlaat te kippen..... darom een nieuwe...

Boosterpoorten in de zuiger ook direkt gemaakt van Claus naar mijn tekening.... top werk weer :clap

de Cilinder is van 2011-2012 en heft nu de 6e zuiger....denk eraan in de Winter een nieuwe Wand erin maaken te laaten....

nu noog iets inrijden en dan kijken wat die op de Testbank maakt.....

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 08 sep 2017, 14:50
door nozems
Noem jij 0.04mm nou versleten?? Dure hobby dan, ergens had ik begrepen dat onder de 5honderste speling je zelfs vermogen kan kosten, of is het vanwege het rammelen? Hoeveel kilometer heb jij gereden met deze zuiger? En hoeveel totaal met de cilinderwand?

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 08 sep 2017, 16:19
door Eifelyeti
nozems schreef:Noem jij 0.04mm nou versleten?? Dure hobby dan, ergens had ik begrepen dat onder de 5honderste speling je zelfs vermogen kan kosten, of is het vanwege het rammelen? Hoeveel kilometer heb jij gereden met deze zuiger? En hoeveel totaal met de cilinderwand?

Hallo pascal,

het is een korte zuiger. da is die dan snel aan het rammelen. Dat is ook goed te zien an de zuiger. Warom korte zuiger? Ik wil niet de origineele 6 bak carters laten bewerken.
dat kan dan eerst, als ik next jaar de nieuwe China carters heb. Dan maakt het mij nieks uit.

Duur Hobby? Bij een 125er Cross maakt je alle 10h een nieuwe zuiger erin....

Ik kijk niet naar de kilometers bij deze blok, mar naar de mm en de tied.

Je BigBore was veel duurder, da kan ik noog veel zuigers voor versleeten.... en het is normal das een hoog getunde blok duur is... wat maakt ma niet alles voor sijn hobby :(

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 08 sep 2017, 16:40
door nozems
Nou voor een RSP heb ik 3 barikits :wink: duur is relatief, het enige wat mijn bigbore's echt iets duurder maakt als bijvoorbeeld een 60cc zuigergestuurd is dat ik een andere krukas gebruik, maar tunen en cilinderwand kost hetzelfde net als de cilinderkop de carburateur en uitlaat.

Maar vanuit dat oogpunt snap ik het wel, een rammelende zuiger klinkt niet fijn, hij loopt er vaak wel het 'beste' op, en duur is relatief, ga maar es een echte motor rijden en breng hem dan eens voor een beurtje en nieuwe banden :shock: Dan is een Kreidler peanuts

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 08 sep 2017, 23:46
door Eifelyeti
nozems schreef:Nou voor een RSP heb ik 3 barikits :wink:
ja, ma ik denk dat een korte barikit gietzuiger is ook 3x sneller verseleten dan een RSP smeedzuiger..... :wink:

Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 09 sep 2017, 11:01
door nozems
Nou dat ben ik toch niet met jou eens, de barikit doet in mijn ervaring helemaal niks onder voor een RSP, maar er is wel een nadeel bij de barikit en dat is dat ze na lange tijd weleens willen scheuren, wellicht omdat ze zo hard zijn?