71'er RS uit CH -oranje buffel

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#51 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 nov 2009, 21:35

hooijmans schreef:Lipjes van je teller aandrijving afgebroken :?
Komt door onzorgvuldige montage :cry:

Enzo

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 358 keren
Ontvangen waarderingen: 202 keren

#52 Bericht door jamojamo » 19 nov 2009, 21:39

@Enzo & Hooijmans:
als de telleraandrijving stuk is zal ik er Lieuwe eens over kontakten, ik heb er zelf niet aangezeten misschien is ie bereid er 1 te vergoeden. We hebben het niet over garantie gehad maar je weet maar nooit. Ik zie de lipjes niet in de uitsparingen zitten, en hij klemt echt om de as (iets scheef). Bovendien zat de bout los die (denk ik) de as moet klemmen zie foto.

@Henk:
overtuigd van de schoonheid was ik al maar niet zo vaardig, kundig, technisch, esthetisch onderlegd als jij. De generatiekloof is enorm want toen ik ging brommer rijden was Kreidler net 1-2 jaar failliet. Geef me de kans wat van de schade in te halen en de ruimte voor eigen smaak.

Ik probeer zondag naar de beurs in H'hugowaard te komen, zijn er nog meer leden met dezelfde plannen ?.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#53 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 nov 2009, 21:42

jamojamo schreef:@Enzo & Hooijmans:
als de telleraandrijving stuk is zal ik er Lieuwe eens over kontakten, ik heb er zelf niet aangezeten misschien is ie bereid er 1 te vergoeden. We hebben het niet over garantie gehad maar je weet maar nooit. Ik zie de lipjes niet in de uitsparingen zitten, en hij klemt echt om de as (iets scheef). Bovendien zat de bout los die (denk ik) de as moet klemmen zie foto.
Gewisseld :idea:
Bij Ome Jan zat er ineens een 60Km/h teller in de koplamp. Daar was hij echt niet mee gekeurd bij Lieuwe. Bellen en reclameren hielp niet. :cry:

Enzo

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

#54 Bericht door Henk 3bakvoet » 19 nov 2009, 22:16

@Henk:
overtuigd van de schoonheid was ik al maar niet zo vaardig, kundig, technisch, esthetisch onderlegd als jij. De generatiekloof is enorm want toen ik ging brommer rijden was Kreidler net 1-2 jaar failliet. Geef me de kans wat van de schade in te halen en de ruimte voor eigen smaak.

Ik probeer zondag naar de beurs in H'hugowaard te komen, zijn er nog meer leden met dezelfde plannen ?.
Jamojamo heb je ook een voornaam?

Ik heb een verassing voor je, mijn kennis en kunde is nihil, mijn oranje parade wesp zoals op de foto is alleen maar tot stand gekomen na tientallen pb`tjes 50 e-mails ellenlange telefoon gesprekken en het rijden over kilometer asfalt en geen één beurs bezocht.
De bekende forum schrijvers werden flauw van de vragen die ik had via de pb en email, een RS was voor mij compleet nieuw, ik had er geen flauw benul van, ik behoorde immers tot de softe kreidler kern (45 km/u).
Eigenlijk is het zo dat ik alleen maar een handje m6 boutjes op de juiste plaats in het frame heb gedraaid.
Op je vraag gaan er nog meer naar HH waard is het antwoord ja, even een uurtje lopen en slapnaaien.
Nog even een tip voor jou, mocht je een kilometer aandrijver willen kopen op de beurs, niet doen! Je gaat geheid met de verkeerde naar huis, de gevestigde kreidler handel heeft geen scrupules en douwen alles in je mik voor de hoofdprijs.
Nog een tip: je voornaaf? kijk maar even op de beurs wat zo een 150 mm voornaaf doet in euro`s.
Een setje sterwielen? Nou met een beetje geluk scoor je die gratis.

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#55 Bericht door Robert1 » 19 nov 2009, 22:56

Henk 3bakvoet schreef: Nog een tip: je voornaaf? kijk maar even op de beurs wat zo een 150 mm voornaaf doet in euro`s.
En dan hebben we het nog niet over een 150 mm achternaaf :lol: .

Ik kan enkel de meningen van de anderen beamen, het zou spijtig zijn als dit model wordt omgebouwd tot 'kermisattractie' :oops: .
Lekker poetsen en hier en daar wat delen vervangen die echt niet meer kunnen, daar zou ik voor kiezen. M'n pa heeft ook een onversleutelde '68 buffeltank met de nodige gebruikssporen, de nostalgie straalt er dan gewoon vanaf :wink: .
Maarrrrr..... Het is natuurlijk je eigen keuze :) .

Gebruikersavatar
eric11
Berichten: 1279
Lid geworden op: 03 jan 2006, 09:08
Locatie: Leidschendam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#56 Bericht door eric11 » 20 nov 2009, 10:16

hooijmans schreef:het wordt eens tijd om met al die oranje kreidlers een bijeenkomst
te regelen (enkel oranje BUFFELS) :P
Gr Hans

mag ik ook komen Hans?????

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#57 Bericht door nozems » 20 nov 2009, 15:18

ey Jamojamo,
als ik jou was lekker laten zou,goed poetsen en wat nodig is aanpakken,maar voorderest zoveel mogelijk in originele staat houden,issie toch het mooist eerlijk gezegd,ik vindt dat je van een gebruiksvoorwerp best mag zien dat ie ook (goed) geleefd heeft,maar ook weer niet afgeleefd he :mrgreen: er zijn grenzen,maar dat afgeleefd gaat voor de jouwe niet op,en laat je niet gek maken,ik had een prachtige RS uit 77,origineel en onversleuteld maar werd door sommige als schroot omschreven,je heb er van die idioten bij...niks van aantrekken dus :mrgreen:

en trouwens m,n huidige RS heeft ook de nodige gebruikssporen,1ste lak en chroom,maar ik denk nog lang niet aan opknappen,ik gebruik em dagelijks en dan kan je wel 3000euro uit gegven om je buren mee te imponeren,maar dan blijf je te bang om te doen met hem waar ie voor bedoeld is; Rijden :!: :wink:

veel plezier en wij gaan elkaar nog ontmoeten

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 358 keren
Ontvangen waarderingen: 202 keren

#58 Bericht door jamojamo » 20 nov 2009, 15:22

Heren, jullie hebben hem niet van dichtbij kunnen zien. Hij heeft echt overal roest, er is geen lakdeel onbeschadigd. Geen chroomdeel is netjes: de tank heeft roest en deukjes, koplamprand, spiraalveren achter, vorkbussen voor, stuur, bagagerek, rempedaal, velgen, spatbordbeugels. Poetsen is hier niet de remedie en laten verchromen is te duur. Kijk de tank van Josku, is toch prachtig . Ik ben er achter dat de koplamp-rand wel heel kneuzig om het huis zit met een rare rubber band ertussen en zie dat verhaal met die telleraandrijving dat is toch :cry: . Oké ik heb hem zelf gekocht dus met open vizier maar NIET om een ander een plezier mee te doen. Als het pijn doet aan de ogen zal ik geen foto's posten van alles wat afwijkt van origineel.
Bedankt voor de waarschuwingen omtrent het aanschaffen van spulletjes op de beurs, en ook voor het niet afstand doen van de remnaven, ik zal hier aan denken. Nu op naar de schuur en mijn voorwiel losdraaien om te kijken of de telleraandrijving te redden is. :lol:

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 358 keren
Ontvangen waarderingen: 202 keren

#59 Bericht door jamojamo » 20 nov 2009, 15:23

O ja en sorry Henk, ik heet Eric maar dan zijn er al zoveel van.

Gr. Eric

Sorry nozems ik had je bericht gemist tijdens het schrijven van mijn reactie. Ik verheug me erop wat Kreidler liefhebbers te ontmoeten !

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 358 keren
Ontvangen waarderingen: 202 keren

#60 Bericht door jamojamo » 20 nov 2009, 16:20

Fotootje van mijn telleraandrijving, huis is gebarsten en 1 nokje is opgesoldeerd de andere is weg.
Bijlagen
IMG_3325 (Small).JPG
IMG_3325 (Small).JPG (47.07 KiB) 9160 keer bekeken
IMG_3326 (Small).JPG
IMG_3326 (Small).JPG (45.39 KiB) 9160 keer bekeken

Gebruikersavatar
hooijmans
Berichten: 507
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:33
Locatie: zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#61 Bericht door hooijmans » 20 nov 2009, 17:13

Dat dat niet werkt??????

Gebruikersavatar
josku
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

mijn eerste kreidler

#62 Bericht door josku » 20 nov 2009, 19:10

jamojamo schreef:Heren, jullie hebben hem niet van dichtbij kunnen zien. Hij heeft echt overal roest, er is geen lakdeel onbeschadigd. Geen chroomdeel is netjes: de tank heeft roest en deukjes, koplamprand, spiraalveren achter, vorkbussen voor, stuur, bagagerek, rempedaal, velgen, spatbordbeugels. Poetsen is hier niet de remedie en laten verchromen is te duur. Kijk de tank van Josku, is toch prachtig . Ik ben er achter dat de koplamp-rand wel heel kneuzig om het huis zit met een rare rubber band ertussen en zie dat verhaal met die telleraandrijving dat is toch :cry: . Oké ik heb hem zelf gekocht dus met open vizier maar NIET om een ander een plezier mee te doen. Als het pijn doet aan de ogen zal ik geen foto's posten van alles wat afwijkt van origineel.
Bedankt voor de waarschuwingen omtrent het aanschaffen van spulletjes op de beurs, en ook voor het niet afstand doen van de remnaven, ik zal hier aan denken. Nu op naar de schuur en mijn voorwiel losdraaien om te kijken of de telleraandrijving te redden is. :lol:

Eric, hierbij nog even een foto van de gespoten tank, deze werden standaard ook geleverd voor de export naar b.v Zuid Afrika.

groet Jos
Bijlagen
tank.jpg
tank.jpg (87.25 KiB) 9078 keer bekeken

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#63 Bericht door nozems » 20 nov 2009, 20:11

Eric wij gaan elkaar zeker zien,jammer dat je RS er dan volgens jou beschrijving toch erger aan toe is als gedacht...dat je telleraandrijver niet werkt verbaast me ook niks,die heeft zijn mooiste tijd allang gehad...

veel succes met het preparen/restaureren of hoe je het ook noemen wilt :wink:

gr pascal

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#64 Bericht door kreidler-holland » 20 nov 2009, 20:25

ik ga misschien zondag als men vader wil rijden zeker naar de beurs toe. ik weet hoe je er ongeveer uit ziet van de ''snackbar'' :lol:
zal ik wel ff een praatje komen maken.

gr niels

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

#65 Bericht door Henk 3bakvoet » 20 nov 2009, 22:04

nozems schreef:Eric wij gaan elkaar zeker zien,jammer dat je RS er dan volgens jou beschrijving toch erger aan toe is als gedacht...dat je telleraandrijver niet werkt verbaast me ook niks,die heeft zijn mooiste tijd allang gehad...

veel succes met het preparen/restaureren of hoe je het ook noemen wilt :wink:

gr pascal
Pascal ik heb al eens een stukje over die kreidler slager geschreven, als je het verhaal terug leest gaan de ogen open.

1 Gekocht bij Akkerman.
2 de as zat los, waarom zat de as los? heel simpel meneer Akkerman heeft even snel een aandrijver verwisseld, de aandrijver die er in zat staat op marktplaats en deze aandrijver was niet meer te verkopen.

Een handelaar met streken.

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4710
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

#66 Bericht door pimvandongen » 20 nov 2009, 22:11

Was/is toch te checken bij aankoop??

Vervelend en niet netjes van hem, maar that's life.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#67 Bericht door Enzo-tvdzijden » 20 nov 2009, 22:13

pimvandongen schreef:Was/is toch te checken bij aankoop??

Vervelend en niet netjes van hem, maar that's life.
Niet door iemand die zijn eerste Kreidler koopt en met zijn hoofd in de wolken loopt. :wink:

Enzo

Gebruikersavatar
gijsvanzanten
Berichten: 2056
Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

#68 Bericht door gijsvanzanten » 20 nov 2009, 22:46

Enzo-tvdzijden schreef:
pimvandongen schreef:Was/is toch te checken bij aankoop??

Vervelend en niet netjes van hem, maar that's life.
Niet door iemand die zijn eerste Kreidler koopt en met zijn hoofd in de wolken loopt. :wink:

Enzo
En hij weet ook niet dat er heel veel kaf onder het kreidlerkoren zit.
En zij gedragen zich ook als gewone mensen.

Gijs.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#69 Bericht door nozems » 20 nov 2009, 22:55

Henk ik heb persoonlijk goede ervaringen met genoemde persoon,dat iets dergelijks gebeurd is natuurlijk niet goed te praten...

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

#70 Bericht door Henk 3bakvoet » 20 nov 2009, 23:09

nozems schreef:Henk ik heb persoonlijk goede ervaringen met genoemde persoon,dat iets dergelijks gebeurd is natuurlijk niet goed te praten...
O jawel voor een los onderdeel gaat het ook wel, maar koop nou geen hele kreidler, de kans dat je elektronische ontsteking gewisseld word is heel groot of dat de fitting weg is of dat er toevallig net een hendel op zit met een scheurtje op de bekende plaats.

Als je nog meer voorbeelden wil kan ik ze geven o.a. 60 km teller in een koplamp van een TM.

Wil je nog meer weten over de kreidlers van Akkerman?

We gaan zondag eens lekker met zijn allen aan de koffie, ik trakteer.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 358 keren
Ontvangen waarderingen: 202 keren

#71 Bericht door jamojamo » 21 nov 2009, 08:38

Van Lieuwe wil ik nog helemaal niets negatiefs zeggen hoor !. Ik heb hem een mail gestuurd omdat ie nu i/h buitenland zit kan de reactie wel even op zich laten wachten. Ik denk dat ie weer verse brommers aan het halen is.

Jos je tank is prachtig !. Ik zie dat de meeste andere chromen delen gewoon nog te bestellen zijn. In mijn koplamprand staan bovenop 3 letters, ik zal ze nog eens bestuderen; mogen jullie zeggen of zo origineel zijn.

M.v.g.
Eric

Gebruikersavatar
hooijmans
Berichten: 507
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:33
Locatie: zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#72 Bericht door hooijmans » 21 nov 2009, 08:45

CEF

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#73 Bericht door Enzo-tvdzijden » 21 nov 2009, 09:28

hooijmans schreef:CEF
CEV

Fa. Pagani s.p.a. MILANO origineel voor Kreidler.

(let op je hebt imi zonder en met logo, bij met logo is het logo groter en beide passen iets minder)

Enzo

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 358 keren
Ontvangen waarderingen: 202 keren

#74 Bericht door jamojamo » 21 nov 2009, 16:36

kreidler-holland schreef:ik ga misschien zondag als men vader wil rijden zeker naar de beurs toe. ik weet hoe je er ongeveer uit ziet van de ''snackbar'' :lol:
zal ik wel ff een praatje komen maken.

gr niels
Niels, als je mee wilt rijden lees even je pb, andere lifters uit Heemskerk of B,wijk zijn ook van harte welkom. Pb maar even.

gr.
Eric

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 358 keren
Ontvangen waarderingen: 202 keren

#75 Bericht door jamojamo » 21 nov 2009, 16:44

Vandaag een telleraandrijving gekocht bij een plaatselijk rijwielhandel. Zij wist gelukkig kaf van koren te scheiden want begon gelijk over 21" (17+4) en van binnen naar buiten heveltjes en met kraag. Past als gegoten dus zal neemik aan wel goed zijn. Het is er één van kunststof maar dit is waarschijnlijk onvermijdelijk. Ik betaalde 20 euro wat een hoop geld is maar ik denk wel redelijk. Moet hem nog monteren maar lijkt me eenvoudig. Als er nou hele bijzondere montagevoorschriften zijn hoor ik het graag van iemand die dit evt, leest.

Gr.
Eric

Plaats reactie