71'er RS uit CH -oranje buffel

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

#76 Bericht door Enzo-tvdzijden » 21 nov 2009, 16:50

jamojamo schreef:Vandaag een telleraandrijving gekocht bij een plaatselijk rijwielhandel. Zij wist gelukkig kaf van koren te scheiden want begon gelijk over 21" (17+4) en van binnen naar buiten heveltjes en met kraag. Past als gegoten dus zal neemik aan wel goed zijn. Het is er één van kunststof maar dit is waarschijnlijk onvermijdelijk. Ik betaalde 20 euro wat een hoop geld is maar ik denk wel redelijk. Moet hem nog monteren maar lijkt me eenvoudig. Als er nou hele bijzondere montagevoorschriften zijn hoor ik het graag van iemand die dit evt, leest.

Gr.
Eric
20 is een koopje. Die kunststof uitvoering van na 1973 is al minimaal 25 euro gebruikt.
Goed invetten. Zit niet voor niets een schuimpje om het binnen te houden.

Enzo

strebbel
Berichten: 347
Lid geworden op: 24 okt 2008, 18:06
Locatie: omgeving westland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#77 Bericht door strebbel » 21 nov 2009, 16:57

wat makkelijk is als je er geen ervaring mee hebt, is de aandrijving goed in de naaf plaatsen en hem vastzetten met 2 stukje schilderafplaktape, je kan dat later makkelijk verwijderen, let er ook op dat de aansluiting voor de kabel vrij zit als je wiel vastzet
groet Strebbel

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3749
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

#78 Bericht door jamojamo » 21 nov 2009, 17:12

Moet er weer heen lees ik al want ik ben het schuimpje vergeten. Bedankt voor de schildertstape-tip strebbel !

Ze heeft ook diverse klemmen voor binnen in de koplamp waar bij mij ook een nood-oplossing zit. Ze heeft zelfs nog glaasjes en was overtuigd nog randen te hebben maar kon ze niet vinden. Mijn glaasje is goed, maar als er belangstelling is wil eens informeren wat een glaasje voor deze lamp kosten. Ik moet toch met de lamp zelf heen voor de juiste klemmetjes. Ze heeft nog wat ori-spullen van vroeger toen Kreidlers en Z... nog het straatbeeld bepaalden. Ik ben er eens geslaagd voor Magura rem-deeltjes die ze zo uit een mooie ouderwetse Magura sorteerkist vandaan toverde.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

#79 Bericht door Henk 3bakvoet » 21 nov 2009, 17:13

Moet hem nog monteren maar lijkt me eenvoudig. Als er nou hele bijzondere montagevoorschriften zijn hoor ik het graag van iemand die dit evt, leest.
Als je heel veel geluk hebt past hij, maar ik weet bijna zeker dat dit niet gaat lukken.

vanaf de stuikrand van je as plus de binnen lengte van de metalenbus komen niet overeen met het origineel, je as zal dan ook niet helemaal door en door zitten.

Of net anders om dat je het kustof plet op je naaf.

we zullen zien en hopen dat het geluk aan jou kant is.

Morgen maar even aan de koffie in Heerhugowaard (ik trakteer)

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3749
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

#80 Bericht door jamojamo » 21 nov 2009, 17:18

Henk ik zal je Fabuleuze Hollywood-productie nog eens bekijken,misschien herken ik je dan !. Heb je een vaste schare fans om je heen, of kun je nog redlijk incognito ?. Ik zal ze morgen meenemen dan kunnen we ze naast elkaar houden.

gr
eric

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 343 keren

#81 Bericht door Andy » 21 nov 2009, 17:18

jamojamo schreef:Vandaag een telleraandrijving gekocht bij een plaatselijk rijwielhandel. Zij wist gelukkig kaf van koren te scheiden want begon gelijk over 21" (17+4) en van binnen naar buiten heveltjes en met kraag. Past als gegoten dus zal neemik aan wel goed zijn. Het is er één van kunststof maar dit is waarschijnlijk onvermijdelijk. Ik betaalde 20 euro wat een hoop geld is maar ik denk wel redelijk. Moet hem nog monteren maar lijkt me eenvoudig. Als er nou hele bijzondere montagevoorschriften zijn hoor ik het graag van iemand die dit evt, leest.

Gr.
Eric
`

Belien op de breestraat :?:

Dan heb je haar op een goed moment gesproken, ik wilde een paar jaar terug alles van kreidler/zundapp/yamaha kopen maaar ze had geen zin om de spullen te zoeken.

Andy,

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3749
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

#82 Bericht door jamojamo » 21 nov 2009, 17:26

Je hebt gelijk Andy, maar ze klaagt ook altijd over tijdgebrek. Geen wonder want ze lult 5 kwartier in een uur (of zoiets) #-o

gr
eric

ps. ga je morgen ook ?

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

#83 Bericht door Henk 3bakvoet » 21 nov 2009, 17:30

jamojamo schreef:Je hebt gelijk Andy, maar ze klaagt ook altijd over tijdgebrek. Geen wonder want ze lult 5 kwartier in een uur (of zoiets) #-o

gr
eric

ps. ga je morgen ook ?
Een emmer melk zuur in een uur :lol:

Gebruikersavatar
rick rol
Berichten: 3332
Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
Locatie: noordwijkerhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#84 Bericht door rick rol » 21 nov 2009, 17:30

Andy schreef:
jamojamo schreef:Vandaag een telleraandrijving gekocht bij een plaatselijk rijwielhandel. Zij wist gelukkig kaf van koren te scheiden want begon gelijk over 21" (17+4) en van binnen naar buiten heveltjes en met kraag. Past als gegoten dus zal neemik aan wel goed zijn. Het is er één van kunststof maar dit is waarschijnlijk onvermijdelijk. Ik betaalde 20 euro wat een hoop geld is maar ik denk wel redelijk. Moet hem nog monteren maar lijkt me eenvoudig. Als er nou hele bijzondere montagevoorschriften zijn hoor ik het graag van iemand die dit evt, leest.

Gr.
Eric
`

Belien op de breestraat :?:

Dan heb je haar op een goed moment gesproken, ik wilde een paar jaar terug alles van kreidler/zundapp/yamaha kopen maaar ze had geen zin om de spullen te zoeken.

Andy,
luister vriend ik had haar jaren als klant en die ouwe spullen koop jij niet eerder dan dat zij dood is geloof me maar achter in het pakhuis staan echt ouden dingen zoals zelfs 2 auto,s onder de fietsonderdelen

RR

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 343 keren

#85 Bericht door Andy » 21 nov 2009, 17:35

Ja Rik ze stuurde mij de de deur uit :) :lol: :) Had wel een echte oude alu km aandrijver gekocht... ze heeft bakken vol van.

Zelfs de oude kromme fietswielen gooit ze niet weg, dus ze heeft wel wat liggen.

Andy,

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

#86 Bericht door Henk 3bakvoet » 21 nov 2009, 17:36

Ik denk ook dat het beter is Rick, de belangstelling is louter om een vette bek te halen, nu kunnen andere er ook nog terecht.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 343 keren

#87 Bericht door Andy » 21 nov 2009, 17:49

Had je gedacht Henk, er zijn meerdere nozems uit heemskerk en beverwijk bij haar wezen shoppen maar helaas, ze kwamen van een koude kermis thuis.
Anders was er nu niks meer bij haar te halen...

Heeft niks met een vette bek halen te maken Henk, iedereen die een partij oude kreidler onderdelen zou kunnen kopen zou dat doen, je weet zelf dat ori spul niet meer voor het oprapen ligt ...

Andy,

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

#88 Bericht door Enzo-tvdzijden » 21 nov 2009, 17:50

En dat weet dat vrouwtje ook wel.

Enzo

Gebruikersavatar
rick rol
Berichten: 3332
Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
Locatie: noordwijkerhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#89 Bericht door rick rol » 21 nov 2009, 17:52

Toch maak ik de meeste kans weeet ik zeker ik ruilde vroeger al mijn handel tegen het oude spul dus ...............ze was van de week op tv bij joris showroom leuk om even weer te zien .

Sorry nu gaan we weer on topic oei oei

Leuke rs zo,n zwitser ik zou er 7 spaaks gietwielen in doen met dubbelschijf en ook achter schijf kan Ocin zo voor je maken dan steel je de blits .

RR

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 343 keren

#90 Bericht door Andy » 21 nov 2009, 18:00

Volgens mij is zij ook eens bij "man bijt hond" op tv N-H.

Zal dat es opzoeken.

Andy,

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#91 Bericht door dijk » 21 nov 2009, 19:01

rick rol schreef:Toch maak ik de meeste kans weeet ik zeker ik ruilde vroeger al mijn handel tegen het oude spul dus ...............ze was van de week op tv bij joris showroom leuk om even weer te zien .

Sorry nu gaan we weer on topic oei oei

Leuke rs zo,n zwitser ik zou er 7 spaaks gietwielen in doen met dubbelschijf en ook achter schijf kan Ocin zo voor je maken dan steel je de blits .

RR
ik heb het ook gezien rick,je kunt je reet er echt niet meer keren daar in het pakhuis en de winkel :lol:

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3749
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

#92 Bericht door jamojamo » 23 nov 2009, 22:07

rick rol schreef:Toch maak ik de meeste kans weeet ik zeker ik ruilde vroeger al mijn handel tegen het oude spul dus ...............ze was van de week op tv bij joris showroom leuk om even weer te zien .

Sorry nu gaan we weer on topic oei oei

Leuke rs zo,n zwitser ik zou er 7 spaaks gietwielen in doen met dubbelschijf en ook achter schijf kan Ocin zo voor je maken dan steel je de blits .

RR
Geeft niks Rick, ik kom er al sinds ik van mijn ouders een fietsje mocht uitzoeken en dat zal in 1973 geweest zijn. Haar ouders leefden nog, en man man wat een gezellig stel mensen (voor Beverwijkers dan). Zie moe nog voor me pan op schoot en piepers jassen op een krukje voor het kantoortje. Ik mag Annie en respecteer haar vooral vanwege haar geestdrift om het voor haar klanten goed te doen. Toch ben ik bang dat ze haar nog eens vinden verstikt in een stapel van het een of ander want de Ludolfs zijn er niets bij (dat is allemaal show).

Dat van die gietwielen doe ik maar niet, ik vind juist die andere leuk. Ik twijfel tussen ori (zijn er wel al veel van, vind je niet) en een tikkie anders.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

#93 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 nov 2009, 22:11

Je hebt al de keuze ori Zwitsers of ori Duits/Nederlands. De laatste zijn echt in de minderheid.
De meesten zijn CH uitvoering.

Enzo

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3749
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

#94 Bericht door jamojamo » 23 nov 2009, 22:37

Schiet me iets te binnen wat ik op de beurs al wilde vragen: dat de gashandle dichtgedraaid moet worden vind ik vervelend en een beetje link. Is er voor de 18 Bing een zwaardere veer te monteren ?.

Verder mail gehad van Lieuwe. Hij heeft geen telleraandrijving die past. Over vergoeding ga ik het ook niet meer hebben, want dat vind ik niet terecht: je weet dat je iets ouds koopt.

Verder nog een verzoek aan wie dit leest: ik zou het fijn vinden als we in dit topic negatieve uitlatingen over wie dan ook in dit wereldje achterwege kunnen laten. De topics waarin de vdJagts, KCMN en ProTuning over de clinch werden gejaagd waren niet meer te lezen :shock:

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 343 keren

#95 Bericht door Andy » 24 nov 2009, 10:53

Je zou je handel los moeten halen en schoonmaken, oude vet eruit en nieuwe erin, ook je gaskabel flink doorsmeren.

Aan de ondekant van je handel zit een stelschroef met een contra moertje, daarmee kun je ook het zwaarte van je handel afstellen.

Andy,

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

#96 Bericht door Enzo-tvdzijden » 24 nov 2009, 12:04

Andy schreef:Je zou je handel los moeten halen en schoonmaken, oude vet eruit en nieuwe erin, ook je gaskabel flink doorsmeren.

Aan de ondekant van je handel zit een stelschroef met een contra moertje, daarmee kun je ook het zwaarte van je handel afstellen.

Andy,
Desnoods het schuifblokje prepareren met een zoetvijl.
Er zijn er die er een "snelgas" van kunnen maken.
90% moet hem gewoon terugdraaien.

Enzo

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3749
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

#97 Bericht door jamojamo » 24 nov 2009, 14:44

Gashandle ga ik binnenkort wel naar kijken, heb ook nieuwe handvatten nodig.
Klemmetjes voor de koplampring: bovenste is nieuw, onderste is huisvlijt (rvs verenstaal)
Bijlagen
IMG_3336.JPG
IMG_3336.JPG (31.17 KiB) 9421 keer bekeken

Gebruikersavatar
rs-r
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
Locatie: Waregem (België)
Gegeven waarderingen: 238 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

#98 Bericht door rs-r » 24 nov 2009, 18:46

Enzo-tvdzijden schreef: Desnoods het schuifblokje prepareren met een zoetvijl.
Er zijn er die er een "snelgas" van kunnen maken.
90% moet hem gewoon terugdraaien.

Enzo
Maakt inderdaad een wereld verschil. Ik Heb bij mijn TM nu ook een superzacht gasgevoel.
Zeker geen sterkere veer erin plaatsen, deze zal ook de gasschuif sneller doen slijten.

Gebruikersavatar
Mattias
Berichten: 292
Lid geworden op: 20 aug 2007, 20:28
Locatie: Oostenrijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#99 Bericht door Mattias » 24 nov 2009, 23:25

Ik heb alles voorzien van vet, en olie in de kabel.
ik kan mijn gashendel volledig opendraaien en hij komt gewoon terug, zelfs in de garage zonder draaiende motor

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#100 Bericht door kreidler-holland » 25 nov 2009, 10:44

samen here..

gewoon goed smeren.

Plaats reactie