Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 477 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 3:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Wel grappig dat je nu wel met de gedachte speelt om mogelijk een 60cc KT kit te kopen, nog niet zo lang geleden was je pro 50cc. Zelf denk ik dat je daarmee wel een goede zet naar iets meer vermogen doet, en betaalbaar.

Of je met je huidige set kunt blijven rijden?het ziet er mijn inziens wel slecht uit, een nieuwe wand is jou cilinder zeker waard!


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2012 9:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2451
Woonplaats: Beverwijk
:clap nieuwe Kreidler drijfstang uitgevoerd met vulringen in (uitgefreesde) uitsparingen, en nieuw bigend.
Bijlage:
IMG_6108 (Large).JPG
IMG_6108 (Large).JPG [ 89.92 KiB | 5368 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_6109 (Large).JPG
IMG_6109 (Large).JPG [ 81.27 KiB | 5368 keer bekeken ]

Binnenkort maar eens eronder bouwen, maar ik wacht op wat dikke voetpakkingen om te kijken hoe de zuiger in de cilinder staat tov de poorten en hier evt. iets aan uit te vullen. Ook heb ik met freesje en schuurpapiertje mijn 50cc brommerkopje wat wijder gemaakt. Ik wil niet een te kleine squish en ben niet in het bezit van een 44mm kop maar ben overtuigd dat het zo ook kan.
Foto's van de cilinder vind ik leuker om in het viewtopic.php?f=8&t=38942 te plaatsen

Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2012 11:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Echte Topracing....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 07, 2012 12:34 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
kreidler844 schreef:
Echte Topracing....

Die "originele KREIDLER" krukas annex drijfstang bedoel je?
Als die net zo goed zijn als die zonder kreidlernummer....betaal je het dubbele voor een kromme drijfstang
Ben ik benieuwd of je je dan ook 2x genaaid voelt :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 07, 2012 8:08 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Niet alle Topracing zijn krom KJ.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 07, 2012 9:55 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45300
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler844 schreef:
Niet alle Topracing zijn krom KJ.
Neem jij het risico :wink:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 07, 2012 10:01 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2451
Woonplaats: Beverwijk
Als ik het goed begrijp is dit een TOP-racing drijfstang waarover al zoveel narigheid gemeld is? Dat zou dan ook weer zonde van de moeite en de centjes zijn. Ik dacht gezien de nummers erop dat het een origineel Kreidler onderdeel was.
Wietse, Klaasjan en Therry, aan jullie cryptische omschrijvingen heb ik niet zoveel. Willen jullie in Jip en Janneke taal vertellen wat er in jullie ogen mis mee is?

Bedankt alvast,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 07, 2012 10:14 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45300
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
jamojamo schreef:
Als ik het goed begrijp is dit een TOP-racing drijfstang waarover al zoveel narigheid gemeld is? Dat zou dan ook weer zonde van de moeite en de centjes zijn. Ik dacht gezien de nummers erop dat het een origineel Kreidler onderdeel was.
Wietse, Klaasjan en Therry, aan jullie cryptische omschrijvingen heb ik niet zoveel. Willen jullie in Jip en Janneke taal vertellen wat er in jullie ogen mis mee is?

Bedankt alvast,
Eric
Het is geen TOP kwaliteit. Erg veel verschil onderling. De één doet er jaren mee en de andere (meerderheid) lopen binnen no time stuk.
Er is beter spul te koop voor bijna hetzelfde geld.

En in een KT cilinder staat ook 15.43.99. Je moet weten dat imi ook nummertjes kopieert.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 07, 2012 11:14 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Een Topracing drijfstang kan betrouwbaar zijn maar vaak is het prut, kwaliteit is niet constant en vaak is de drijfstang gewoon krom.
Daarentegen ken ik ook jongens met snelle cupracers die er 3 jaar probleemloos mee geraced hebben.

Het kan dus vriezen en het kan dooien.

Monteer een Rito en je hebt een betrouwbaar iets, kost ook minder.
Rito inclusief persen en richten € 75,-

Wietse


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2012 4:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2451
Woonplaats: Beverwijk
Zo'n 500 km verder met de Top-Racing en hij geeft geen krimp. Sterker nog, de 60cc is volledig ingereden en voorzichtigheid met de nieuwe big-end en drijfstang ken ik ook al niet meer. Ik denk dat er niets meer afgesteld hoeft te worden, harder zal niet gaan. Op de GPS 92 kmph gereden en dat was toen de batterij het nog deed met een klein windje tegen. De NGK B7HS die ik in
Bijlage:
NGK B7HS (Medium).JPG
NGK B7HS (Medium).JPG [ 59.51 KiB | 5140 keer bekeken ]
Duitsland van Willem te leen kreeg is een super bougie, omdat ik hem nooit meer kwijt wil heb ik Willem maar gauw een nieuwe gegeven :clap bedankt Willem.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2012 4:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2451
Woonplaats: Beverwijk
De de Jager uitlaat kleurt al mooi. Toeval of niet bij mij is het meestal plug&play dus gemonteerd en niets meer aan gedaan


Bijlagen:
Jager2a (Large).jpg
Jager2a (Large).jpg [ 94.48 KiB | 5139 keer bekeken ]
Jager4a (Medium).jpg
Jager4a (Medium).jpg [ 83.08 KiB | 5139 keer bekeken ]
Jager3a (Medium).jpg
Jager3a (Medium).jpg [ 81.54 KiB | 5139 keer bekeken ]
Jager1a (Medium).jpg
Jager1a (Medium).jpg [ 84.78 KiB | 5139 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2012 4:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2451
Woonplaats: Beverwijk
De GPS monteren had al zijn voordeel getoond tijdens het noord-hollandse ritje: echte kmph kunnen meten. Nu vond ik het tijd echte toeren te kunnen meten temeer daar ik een andere bobine had gemonteerd voor de fun.


Bijlagen:
RPM (Medium).JPG
RPM (Medium).JPG [ 74.66 KiB | 5138 keer bekeken ]
RPM2 (Medium).JPG
RPM2 (Medium).JPG [ 80.5 KiB | 5138 keer bekeken ]
BobineBlauw (Medium).JPG
BobineBlauw (Medium).JPG [ 73.76 KiB | 5138 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2012 4:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2451
Woonplaats: Beverwijk
Bij de de Jager uitlaat heb ik gebruik gemaakt van mijn oude originele bocht. Met de originele klem erop is die superdicht. Ik moet bekennen dat ik wel wat Technobond op de tuit had gesmeerd vooraf en tussen bocht en uitlaat zit een stripje dat ik uit een Energy-drink blikje heb geknipt.
De eerste keer dat het blok kurkdroog blijft. Hopelijk niet omdat de olie op is #-o

Mvg,
Eric


Bijlagen:
Droge tuit (Medium).JPG
Droge tuit (Medium).JPG [ 70.97 KiB | 5136 keer bekeken ]
Droge tuit3 (Medium).JPG
Droge tuit3 (Medium).JPG [ 65.67 KiB | 5136 keer bekeken ]
Droge tuit2 (Medium).JPG
Droge tuit2 (Medium).JPG [ 71.82 KiB | 5136 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2012 4:26 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45300
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ik zie koeienstont van vorige week zaterdag :mrgreen:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2012 5:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Eric, mooi om te lezen dat ie lekker gaat, ik verneem nu ook van jou dat na het bougie euvel en de nodige gereden km's de set het naar grote tevredenheid doet, beter nog dan voorheen.

En wees maar blij dat het plug en play is, nu moet ik wel zeggen dat het bij 'rustige' setjes het bijna altijd wel goed gaat en je snel klaar bent, ik heb nu 3 keer op rij exact dezelfde afstelling aangehouden die ik ooit eens had gevonden voor m'n tamme 60cc, zelfs de stationschroef staat goed, en voor het eerst had ik ook eens een koffiebruine bougie en al lijkt dit keer de spoeier op topspeed te groot, als ie zo blijft kleuren laat ik het zo, eerst maar es een paar tankjes wegrijden.

Ben eigenlijk wel verbaasd dat bij jou de bougie zo mooi 'leest' zelfs een tikje donker, afgaande op foto, ondanks de warme bougie en (relatief) kleine sproeier die jij gebruikt.

Ik kan je alleen maar veel plezier wensen, wat wie maakt ons wat (oke zolang het goed gaat dan :lol: ) maar voor dat geld zo lekker rijden, daar is niks mis mee, en naar verluidt zijn de wandjes heel goed, dus het kan nog lang aan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2012 5:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Wat voor toeren haal jij nu maximaal met deze set? Doet de De Jager uitlaat het veel beter dan je oude standaard uitlaat?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2012 6:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2451
Woonplaats: Beverwijk
Hee Pascal,
De toerenteller deed het erg slecht. Ik heb waarschijnlijk teveel wikkelingen om de bougiekabel gedaan. Binnenkort zal ik dit veranderen. Ik heb op topsnelheid waardes gezien van 8000 en 12000 rpm. Beiden lijken me niet realistisch. Bij ca. 90kmph en 13/35.

De uitlaat maakt op de 60cc een groter verschil dan op de standaard cilinder. Hij is ook minder luid dan alle andere expansies die ik heb gehoord, dus ik ben er blij mee.

Weet jij of deze uitlaten er in pakweg 1975 al waren?

Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2012 6:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Nou of die uitlaten er in 1975 al waren weet ik niet, ik zie er wellicht oud uit, maar ik heb het levenslicht in 1976 pas gezien :lol: Maar het lijkt mij wel, hoewel er volgens mij vooral in die jaren meer met de bestaande uitlaten werd 'geklooid' maar gezien het model wat jij nu hebt en als je hem matzwart maakt zou dat uitstekend passen in het 'jaren 70' straatbeeld.

En die toeren kloppen zeker niet in relatie tot de topsnelheid, bij die overbrenging 13/35 en als die van je blok 20/79 zou je 9800rpm draaien bij 90 echte! km's per uur, als je de oude overbrenging heb in je blok 21/77 draai je ongeveer 9100rpm bij 90echte! km's per uur.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2012 6:58 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17943
eind jaren 70 waren de expansies van de jager er al,en ook hadden we hier eind jaren 70 de lbs expansies. nico van langen van de lbs crossers maakte deze :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2012 7:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
In 1981 had ik een mooie renault alpina blauwe zundapp 517 met een getunde ovale 70cc. (wie kent ze nog) 19mm. en een mooie stille d. jager pijp.
Die zundapp liep enorm hard voor die tijd, getund door een tuner hier uit heemskerk die alle v.veen, vhs, zundapps, sachs, casal etc. voor de cross tunde.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 18, 2012 9:43 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2451
Woonplaats: Beverwijk
Van 1983 tot 1986 scheurde ik op een brommer van hangplek naar hangplek en heb zo heel wat brommers gezien. Dat er toen een De Jager uitlaat bestond weet ik zeker, want er was een snelle (stille) Zundapp rijder die er één gemonteerd had. Ik vind het niet veel afbreuk doen aan de RS. Ook de Bos-demper uit die tijd die ik op mijn FS1 had was niet verkeerd.

@ Andy: deze? http://motoburg.com/17262-renault-alpine-a110.html

Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 10, 2013 12:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2451
Woonplaats: Beverwijk
De puntenontsteking liet me gisteravond lelijk in de steek. Na de middagdienst om 22:15 geprobeerd te starten maar nul,nul.
Nog niet één klapje terwijl hij daarvoor nooit een klapje verkeerd had gegeven.
Omdat ik altijd een reservebougie en kapje bij me heb eerst die geprobeerd te wisselen.
Later ook alles de kap eraf, bobine los, zwarte draadje los etc. Er wilde maar geen vonk overspringen, ook niet van de kern van de kabel naar de massa dus echt stuk. Balen want de kortste weg lopend naar huis is nog altijd 6 km. Op het werk laten staan was geen optie want dat sleutelt zo beroerd. Om 23:45 was ik thuis.
Vanochtend mijn dochter opgehaald van een camping in Zeeland en straks weer werken (fietsen bah).
Ik haal morgen alles uit elkaar want ik kan nog proberen de draden opnieuw te solderen, deze zien er na 42 jaar versleten uit maar als dat niet lukt ga ik aan de kokosnoot of een andere moderne ontsteking.

Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 10, 2013 1:06 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9220
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Erik, ik heb hier nog genoeg punten ontstekingen op de plank.

Maar ik denk dat je aan een buiten bobine moet met jou tpm.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 10, 2013 11:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2451
Woonplaats: Beverwijk
Henk 3bakvoet schreef:
Erik, ik heb hier nog genoeg punten ontstekingen op de plank.

Maar ik denk dat je aan een buiten bobine moet met jou tpm.

Dank je Henk, inderdaad ik reed nog met de ori RS puntenontsteking met buitenbobine.

Als het niet aan een draadje ligt dan is de bobine of condensator vast stuk. Een andere bobine die zeker goed is ga ik eerst proberen.

Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 11, 2013 11:59 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Hee Erik, ik hang wel eens een condensator aan de buitenkant (aan de zwarte draad) dan kun je zo proberen of het aan je condensator ligt.
Yamaha heeft condensatoren met een draadje werkt prima, ook gemakkelijk in het gereedschapkastje als je een keer onderweg staat met een kapotte ontsteking. Hoef je de hele ontsteking niet uit te bouwen.

Wietse


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 477 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!