Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 477 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 20, 2014 5:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Top Eric,

Er komt na het inlopen nog wel wat topsnelheid bij.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 20, 2014 8:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Er zal in Duitsland vast nog wel wat topsnelheid gevonden worden Wietse! De 87km/h op de GPS waren rechtop met zijwind waar ik met de 60cc pas nog 93 km/h had gereden. Jammer dat ik geen momentsleutel heb om de boel vast te zetten.. De 60cc die ik demonteerde had hele lichte lekkage bij de voet.
Waar ik erg blij van werd is dat de combinatie van Euro-95 met 1:50 Tornado van Kroon goed werkt. De cilinder, zuiger, small-end etc. waren lekker vettig maar schoon van kleur. Ook met inrijden ben ik niet vetter gaan smeren om die reden.
Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 20, 2014 10:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Zal ik hem in Engelskirchen even voor je nadraaien?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2014 4:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
kreidler844 schreef:
Zal ik hem in Engelskirchen even voor je nadraaien?

Graag!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 07, 2014 11:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
ziet er mooi uit je rs zo. tank kan ik wel voor je lassen, met tig of mig. dan kan je je tank strakmaken en mooi antraciet maken, of opnieuw laten verchromen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 08, 2014 9:48 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Hee Niels!

Top weer wat van je te horen man!

De tank was echt hopeloos hoor en ligt nu in Groningen in een schrotbak maar evengoed onwijs bedankt!

Als ik het goed heb ben je Kreidlerloos nu? Jammer maar begrijpelijk en je weet nu de weg naar Kreidlerland dus in de toekomst kun je altijd weer eentje opknappen.

Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 08, 2014 9:59 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
Neem de rmcs van mn pa over zie mn oude topic


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 13, 2015 4:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Na wat gedreutel eerst de oude chromen uitlaat weer geplaatst. Toch mooier maarrrr rij-eigenschappen (eerder in dit topic gemeld) anders. Hogere top maar met een duidelijke powerband en lang niet zo sterk als met de de Jager. Ik bedacht dat er wel eens met uitlaten naar voren wordt gechoven om meer toeren te kunnen maken. Om een kort verhaal lang te maken: met de de Jager 2 cm naar voren (bocht moeten inkorten) weer wat toptoeren gevonden zonder (merkbaar) in te boeten op trekkracht =P~ .
Eric

Waarom ik dit post? OMDAT IK ER BLIJ MEE BEN! :rs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 13, 2015 6:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Dat is toch ook mooi, zeker omdat je deze ingreep alleen maar gewonnen, meestal is het altijd weer een compromis, hier win je wat en ergens anders verlies je weer wat. Top! Keep us posted:)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2015 8:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Van een forumlid de broodnodige remblokken kunnen kopen voor de 150 mm Campagnolo's.
Achter was helemaal op en heb ik vervangen. De fijne set paste in 1 keer en remt goed zonder aanlopen. :clap
Bijlage:
IMG_8505.JPG
IMG_8505.JPG [ 111.37 KiB | 4873 keer bekeken ]

Voor doe ik binnenkort.
Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2015 9:57 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1081
Hi Eric

Mooi dat het naar behoren is. Is wel zo fijn als het zaakje goed tot stilstand komt.

Gr. Menno


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2015 10:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
@Menno: als je er nog meer hebt weet je wie je als referentie kunt opgeven :lol:

Gelijk de achterband vervangen want deze was bijna vierkant geworden. Dat stuurde voor geen meter meer als ie op normale spanning was opgepompt. Ik kan nu weer met 2,1 bar rijden. Ik heb sinds kort een mooie compressor en dat gaat wat beter dan op gevoel met de oude Lada pomp die ik gebruikte.
Bijlage:
IMG_8506.JPG
IMG_8506.JPG [ 114.81 KiB | 4848 keer bekeken ]

Sava Kran banden hebben het altijd goed gedaan maar na 10.500 km is achter volledig op en voor nog 80% goed en eerder mooi rond/bol afgesleten kompleet in tegenstelling tot achter.
Bijlage:
IMG_8507.JPG
IMG_8507.JPG [ 100.13 KiB | 4848 keer bekeken ]

Nu een Heidenau K36/1 gemonteerd en samen met de nieuwe remblokken rijd ik weer nieuw.
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2015 2:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
kreidler844 schreef:
Wil ik wel voor je doen Eric, voor een biertje......

Dankzij Wietse "the wizzard" weer een dichte reservetank. Ik ga hem verder opknappen want hij moet op de RS waar ik wat lekkage vermoed als ie vol afgetankt is.
Bijlage:
IMG_8511 (Large).JPG
IMG_8511 (Large).JPG [ 74.88 KiB | 4758 keer bekeken ]

Niet voor een biertje maar 2 koppen koffie :mrgreen:

Thx Wietse,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2015 1:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Een lang gekoesterde wens: een Bos demper zoals ik die als 16-jarige ooit op de brommer had.
Bijlage:
BosDemper2.JPG
BosDemper2.JPG [ 136.01 KiB | 4578 keer bekeken ]

Staat er mooi op vind ik. Hij loopt helaas net iets minder mooi dan met de de Jager expansie. Minder kracht en ietsje meer toeren. Ik kan nu later opschakelen en ga naar dezelfde top met minder kracht. Vroeger op de brommer deed ie het beter maar ik had toen zelf geen de Jager om te kunnen vergelijken.
Voorlopig er maar eens een tijdje mee rijden.
Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2015 2:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Prachtig! je zou hem ook wat langer kunnen maken, je bocht..dat geeft doorgaans meer trekkracht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2015 2:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
nozems schreef:
Prachtig! je zou hem ook wat langer kunnen maken, je bocht..dat geeft doorgaans meer trekkracht.

Hij heeft een vaste bocht met de perfecte aansluiting op de cilinder. Ik leer er wel mee leven. :P
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2015 2:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Oke, het leek er zo even op dat het met een losse bocht was. Wie weet moet ie nog een beetje 'kolen' en gaat ie het er vanzelf nog beter op doen :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2016 5:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Ik rijd nu een paar weken met nieuwe tandwielen, ketting en wiellagers. Voor ben ik van 13 naar 14 gegaan en de bedoeling was achter van 35 naar 36. Dus van 13-35 naar 14-36. Dit omdat sinds de plaatsing van de Kokusan de trekkracht dik in orde is en de toptoeren een beetje weg zijn. Jammer genoeg is er zonder iets te zeggen een verkeerd (35) achtertandwiel gestuurd en zit ik nu met 14-35. Dat dit iets meer is dan een beetje zwaarder is jammer en goed te merken. Net een stukje snelweg gepakt met lichte tegenwind en toch de 90 kunnen vasthouden met de kin op de tank. Met de de Jager uitlaat trekt ie net een fractie beter dus die er weer op gezet.
Ik denk dat ik gewoon verwend ben dat ie al jaren goed rijdt en kan beter niets meer veranderen. Of misschien toch een 20 Mikuni :lol:
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2016 9:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 718
Woonplaats: almere
Is toch een behoorlijk zware verhouding 14:36 met een 5 bak volgens mij. Ik zou dan eerder voor 13:34 gaan , maar jij weet het het beste want jij rijd er mee .

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2016 1:10 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Het is heel persoonlijk wat ie trekt, elke set is anders. Ik had vroeger een hele goede standaard 50cc die 13/34 lachend trok, top 95 en ook sterk tegen de wind in, weer een andere standaard 50cc heeft al geen puf meer in 5 bij 13/36. Gewoon doen wat jij het lekkerst vind rijden Eric, je bent wel onrustig in de hobby zo (geintje natuurlijk)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2016 10:54 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
midde schreef:
Is toch een behoorlijk zware verhouding 14:36 met een 5 bak volgens mij. Ik zou dan eerder voor 13:34 gaan , maar jij weet het het beste want jij rijd er mee .

Gr Thijs

Het is de vraag of de eindoverbrenging van de bak wel standaard is. Het is een koppeling met 1 plaat meer dan normaal die er in zit. Ben even kwijt of het er nu 5 of 6 zijn maar de verhouding was geloof ik anders. Ik heb ook een draak van een overgang van 1 naar 2 maar geen groot gat tussen 4 en 5 :clap .

Die 14:36 die ik wilde was idd iets zwaarder dan de 13-35 maar doordat ze een verkeerd tandwiel opgestuurd hebben is het nu 14:35. Redelijk makkelijk 80km/h in 4 en de 5 is dan om rechtop nog verder door te trekken iets te zwaar. Met wind mee of windstil is de 90km/h dan wel weer goed te doen.

@Pascal: als ik terugdenk aan die rit naar Hierden met zo'n lage top en de uitval die ik toen af en toe had krijg ik weer de twijfels of ik niet een snellere set er op wil.
Dat ik onrustig wordt is zeker. Ik heb destijds mijn laatste echte motorfietsje weggedaan omdat er nooit iets aan viel te sleutelen. Gelukkig heb ik nu o.a. het membraanblok voor als het begint te kriebelen en ik weer destructieve neigingen krijg. Ik kan beter van de RS afblijven, maar ja..

Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2016 2:39 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik was en ben nog steeds onder de indruk hoe goed jouw rs liep toen, meestal toch tussen de 90 en de 100 in, dacht je dat ik nou echt zoveel harder ging met de 80cc? Ik wissel soms ook alleen van voortandwiel, 14/33 om sterk te zijn in 5 en 15/33 om het toerental te drukken, die laatste verhouding is voor mij perfect op de snelweg of lange wegen, maar weer minder tegenwind... Hij gaat ook niet veel harder dan... Het is dus net wat je prettig vind.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2017 12:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
De eerste pagina schreef ik al de wens om de originaliteit te verlaten en wat dingen naar mijn zin te monteren. De sterwielen duren wat langer maar ik heb er nu een supermooie buddy op die naar mijn zin is:
Bijlage:
IMG_8696 (Large).JPG
IMG_8696 (Large).JPG [ 115.18 KiB | 2053 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_8697 (Large).JPG
IMG_8697 (Large).JPG [ 121.32 KiB | 2053 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_8698 (Large).JPG
IMG_8698 (Large).JPG [ 123.05 KiB | 2053 keer bekeken ]

Ik vind het een verbetering. Nu nog het gat vullen. Ik vond het zonde toen ik de buddy liet restaureren om het dicht te maken, maar nu moet er iets in. Het hoeft geen gereedschapsbakje te zijn en ik dacht eerst aan een achterlicht. Waarschijnlijk is het echter mooier om het spatbord op lengte te laten met het huidige achterlicht.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2017 12:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 718
Woonplaats: almere
Het staat hem goed. Ik heb dat gat toen wel dicht gemaakt.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 20, 2017 7:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Omdat ik lekker kan rijden op de Kawa kan de RS worden onderworpen aan een opfrisser.
Bijlage:
IMG_8769.JPG
IMG_8769.JPG [ 141.82 KiB | 1546 keer bekeken ]

Jammer genoeg heeft de Action niet meer die oranje spuitbussen, maar die zwarte kappen staan hem ook goed. Het laatste restje daarmee probeer ik het kuipje op te knappen. Als dat tekort is wordt ie geheel zwart of blijft er misschien af. Er komen tzt nog zwarte Grimeca sterwielen onder.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 477 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!