Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 496 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2017 7:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 794
Woonplaats: Nootdorp
Vervang alsjeblieft dat kettingrandje #-o [-X [-o<


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2017 8:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2621
Woonplaats: Beverwijk
MichelVH schreef:
Vervang alsjeblieft dat kettingrandje #-o [-X [-o<

Je hebt gelijk, hij is verknoeid. Toch als ik een andere zwarte of oranje bovenhelft op de kop kan tikken doe ik het weer want deze is beter gelukt:
Bijlage:
IMG_8801.JPG
IMG_8801.JPG [ 142 KiB | 1030 keer bekeken ]

Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2018 4:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2621
Woonplaats: Beverwijk
Wat heb ik nou toch weer onder de oranje buffel hangen? Ja hoor, een indirekte smalle tap zoals het hoort :shock:
Bijlage:
IMG_9157 (Medium).JPG
IMG_9157 (Medium).JPG [ 192.45 KiB | 526 keer bekeken ]

(Kan de direkte onder de "inspiratie" - Kreidler)
Alleen nog even de speling er uit met wat nieuwe onderdeeltjes en kijken of ik er uit kom met de excentrische bout :|
Heb nu de Zeta 45mm erop met de de Jager en 18 Bing. Komt heel bruut in de powerband. Als de speling uit de schakelpook is gaat er een grotere sproeier in de Bing en ga ik verder afstellen.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2018 10:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8694
Woonplaats: kreidler eiland
Is het misschien een 1966/67 blok Eric ???

Ind. blok is ook een super mooi en goed product, waarom iedereen toch zweert bij een directe :roll:

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 13, 2018 7:35 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9470
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Is idd al een ouder blok.
Net als bij de Super5 , steekt ook hier de schakelwals door naar buiten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 13, 2018 8:18 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9477
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Andy schreef:
Is het misschien een 1966/67 blok Eric ???

Ind. blok is ook een super mooi en goed product, waarom iedereen toch zweert bij een directe :roll:

Andy,


Om dat ze mekaar helemaal koekie gek maken Andy.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2018 10:35 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9470
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
en omdat het niet iedereen lukt om een indirecte bak spelingsvrij te laten schakelen misschien ?
Daarbij zijn GOEDE onderdelen van het buitenliggende schakelmechanisme schaars en duur.

Maar inderdaad: verder niks mis met een indirect blok


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2018 3:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2621
Woonplaats: Beverwijk
Ik heb de onderdeeltjes nog niet binnen maar heb alvast een vraagje. Wat voor vet gebruik je het best om de nylonbus te smeren? Teflon?
Is het een goed idee om in de hevel die op de schakelas gaat een boutje te maken om hem te borgen of zal ik de plaatselijke speling daar uitvullen met een stukje voelermaat zoals wel eens is te lezen.
Ik vind het externe mechanisme er gevoelig uitzien voor vuil en denk er over om na het definitief afstellen er beschermend kettingvet op te spuiten.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2018 3:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 794
Woonplaats: Nootdorp
Maatje van me heeft een eitank crosser met 4v ind kickstart. Omdat hij werd gebruikt voor trial zit er een carterplaat op. Maar hierdoor wordt het schakelmechanisme gelijk heel goed beschermd tegen vuil. Schakelde als een malle en voelde ook schoon en vet aan.

Heb in belgie op een 4 bakje met versleten mechanisme gereden. Telkens een valse vrij, en de neutraal is een speld in een hooiberg...

In principe is smering niet echt het probleem, maar puur het zand en feces en weet ik wat :lol: .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2018 5:57 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 894
ik vind juist het ff voetje boven of onder de pook
juist net de sjeu van het brommeren.
voor als je gemak wil koop een automaat.
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2018 8:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9470
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Eric , het uitvullen met een stukje voelermaat vind ik de beste oplossing , eventueel aangevuld met een M5 puntschroef die op het voelermaatje drukt. Niet rechtstreeks op de schakelas !
Vet is prima om vocht te weren en te smeren , maar alle zand en stof kleeft er aan vast...
1x per jaar de boel schoonmaken en opnieuw in het vet zetten vind ik persoonlijk het beste werken. Anders: Niet smeren is ook een optie.

@Bertus: een bak moet wel trefzeker schakelen. Bij een 30km/u toertochtje geen punt , maar het is heel eng als je in de Eifel bergje af mis-schakelt in een haarspeldbocht...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2018 8:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 792
Woonplaats: almere
Ik heb een tijd geleden het deel wat over de schakelas gaat voorzien van 2 busjes en ingezaagt zodat ik hem met een boutje kon klemmen, dit werkte voor heel even heel goed totdat de ring brak. Daarna heb ik dit uit ander staal opnieuw gemaakt en werkt zeer goed.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2018 8:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2621
Woonplaats: Beverwijk
Andy schreef:
Is het misschien een 1966/67 blok Eric ???

Ind. blok is ook een super mooi en goed product, waarom iedereen toch zweert bij een directe :roll:

Andy,

Allen bedankt voor de tips, ik zal mijn geknutsel wel weer posten.

@Andy: het is mij verkocht door Ed Hofstra uit Schagerbrug die jou ook kende. Hij verkocht het als een Super5 blok, maar ik zag thuis achter de ontsteking volgens mij dat die carterhelft uit 1970 komt. Ik zal er nog eens naar kijken maar vind het ook weer niet zo belangrijk. Misschien is het carter aangepast voor de Super5 inhoud. Hij heeft in elk geval gewone spoelkanalen zonder smeergaatje dus is bedoeld voor een niet-volle krukas.

Ik wilde perse een blokje erbij maar niet voor de hoofdprijs. Dit is een mooie oplossing want lang niet zo duur als een direkte 5-bak en het is periode-correct voor mijn ‘71-er RS.

Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2018 8:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8694
Woonplaats: kreidler eiland
Ken Ed ook :D

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2018 9:12 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46838
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Van alles wat blokje dus. Als het goed in elkaar gezet is geen probleem.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2018 10:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 05, 2008 5:25 pm
Berichten: 481
Woonplaats: Zuidoost Gelderland
De blokjes van 1969 hadden ook nog de door stekende schakelwals, en inderdaad als je het externe schakel mechanisme spelingvrij heb is er niets mis met die blokjes, onder mijn twee buffel RSen zitten ze ook (en schakelen heel goed. Volgens mij zijn de blokjes vanaf 1970 met de kortere schakelwals.

Gr :rs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2018 10:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 555
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Ja, das ist richtig.
Schaut man in der ET-Liste RS von 69-74, dann ist da der Wechsel der Schaltwalzen angegeben.

Die neuere kurze Schaltwalze, ohne den O-Ring am Ende zur Abdichtung, kam ab Motor-Nummer 5087387, und die Motor-Nummer 5097375 soll schon von Mai 1970 sein.

Also Wechsel 1969/1970 ist in jedem Fall richtig, vielleicht auch schon Ende 1969.

Wenn das ein Super5-Block sein soll, dann müssen die Überströmkanäle aber auch noch die runde Form haben, wie beim Super5-Zylinder 15.63.90, 5,2PS (sh. Bild).
Das würde dann nicht so gut zu den neueren Zylindern passen.

Gruß

Carsten

Bijlage:
Bildschirmfoto 2018-09-15 um 22.30.16.jpg
Bildschirmfoto 2018-09-15 um 22.30.16.jpg [ 159.91 KiB | 221 keer bekeken ]


Bijlage:
DSC_6566sk.jpg
DSC_6566sk.jpg [ 171.13 KiB | 221 keer bekeken ]


Bijlage:
DSC_6569sk.jpg
DSC_6569sk.jpg [ 173.56 KiB | 221 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 16, 2018 7:20 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9477
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
Hij heeft in elk geval gewone spoelkanalen zonder smeergaatje dus is bedoeld voor een niet-volle krukas.


Dat is niet het criterium voor een volle of schuine krukas Eric.

Voorbeelden genoeg van het plaatsen van (Aziatische) schuine krukwangen in carters die eigenlijk bedoeld zijn voor volle.
Dat ging prima volgens de reviseur :roll: dat het karakter uit je TM of super 5 werd gesloopt daar stond men niet bij stil.
De carterdruk werd bijna gehalveerd met als gevolg dat je plug en play setup niet meer functioneerde, weg koppel, alles weg, toerenjankers werden het. gelul met aanzuig filters, sproeiers, carburateurs, ontsteking en uitlaten, noem het maar op.

Nou heb jij geen super vijf Eric, gelukkig maar, je wild er immers nog niet dood naast gevonden worden. :lol:
Want dan zouden de rapen helemaal gaar zijn geworden, maar dat heeft dan meer te maken met het vliegwiel en de koelvin.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2018 1:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2621
Woonplaats: Beverwijk
Henk 3bakvoet schreef:
Nou heb jij geen super vijf Eric, gelukkig maar, je wild er immers nog niet dood naast gevonden worden. :lol:
Want dan zouden de rapen helemaal gaar zijn geworden, maar dat heeft dan meer te maken met het vliegwiel en de koelvin.

Ik vind elementen mooi van de Super 5 Henk, tank stickers, kleurstelling. Met een telescoopvorvork er in en een korte Mustang cross buddy is het al een plaatje. :lol:

Even terug in de realiteit: Koning Pruts (ik) heeft weer een probleem: Ik heb wat onderdelen besteld bij JMBP omdat dat nu eenmaal voor alles bij elkaar de beste optie was (voordeliger dan de beste spulletjes die ik nodig had door 3 verschillende betere leveranciers laten opsturen).
Nu heeft JMBP een nylon busje voor in de externe schakeling voor 5,95. Niet de goedkoopste dus je rekent op A-kwaliteit. Hij paste superstrak over de onderste blokbout met extensie zoals het hoort. Hij wilde echter niet vrijwillig in de "schakelhevel" dus heb ik hem er in geperst in de bankschroef met behulp van een nauw sluitende bus en wat glijmiddel. Wederom superstrak dus :!: . Echter nu past hij niet meer over de bout. Kutjepikandijvie :evil: . Ik haat dit. Een 11mm boor heb ik er inmiddels doorgehaald maar hij past nog net niet.
Wordt vervolgd want ik geef niet op. Reclameren zou kunnen maar liever maak ik het zelf in orde dan een welles nietes spelletje.
Suggesties zijn intussen welkom. De mogelijk op met stapjes van 0,1mm het gat op te boren heb ik niet. De extensie op de blokbout afdraaien behoort ook niet tot de mogelijkheden dus ik denk aan heetstoken van de 11mm boor in het nylon busje om deze iets te laten oprekken.
Bijlage:
IMG_9158 .JPG
IMG_9158 .JPG [ 133.72 KiB | 104 keer bekeken ]
Bijlage:
IMG_9159.JPG
IMG_9159.JPG [ 149.71 KiB | 104 keer bekeken ]

Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2018 1:35 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 26, 2017 12:49 pm
Berichten: 27
Woonplaats: Land van Bartje
Ik zou er een verstelbare ruimer doorhalen.
Als je deze niet hebt, zie onderstaande link.

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... re-ruimers


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2018 4:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2621
Woonplaats: Beverwijk
PatrickD schreef:
Ik zou er een verstelbare ruimer doorhalen.
Als je deze niet hebt, zie onderstaande link.

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... re-ruimers

Goede suggestie, ik ben echter ongeduldig. Inmiddels is het klaar en heb ik de boel weer in elkaar. Door de boor te verwarmen en in de bankschroef te klemmen heb ik er handmatig mee kunnen schrapen aan de binnenkant van de nylon bus. Het rijdt niet onaardig. De speling is er grotendeels uit ook door het uitvullen van de schakelhevel met afgevlakte kanten. Aan 1 kant een stukje bierblik en aan de andere kant een 0,15 mm voelermaatstukje. De slag afgesteld zodat ik niet zulke lange halen naar boven hoef te doen maar het is wel even wennen.
Gelukkig blijkt het blokje verder in orde en loopt ie netjes 80 km/h met de 45mm Zeta. Ik heb ook de Tomos (Iskra) ontsteking er op en dat bevalt goed. Nu gaat ie in winterslaap want ik wil verder met de andere Kreidlers.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 496 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!