Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
-
dolle aad
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
2 keren
#951
Bericht
door dolle aad » 23 jul 2012, 12:56
RS3001 schreef:Niekjuh schreef:Van de winter moeten er weer wat dingen gaan gebeuren. Ik wil dan nu ECHT de voorvork aan gaan passen want nu is hij zo lek als een zeef.
Maar waar ik me het meeste aan erger is de temperatuursensor die bij de koso toerenteller zit.
Die roze lipjes voor onder de bougie zijn van z'n zacht materiaal dat ik ze elke keer kapot draai bij het demonteren van de bougie. Ze blijven er te strak om zitten bij een warme bougie en m'n bougie trilt ook los, wat ik niet heb zonder z'n temp sensor onder de bougie en alleen het originele ringetje.
Weet er iemand misschien een goed alternatief?
We hebben het nog steeds over kreidler?
Maar idd dat zijn klote dingen. Wil zelf één maken van messing. kijken als dat beter gaat... heb die dingen ook altijd stuk, 5 op voorraad.
Kan je er niet een extra bougie ring onder leggen .
(ja kweet het van de comressie ed)
-
snelle ouwe
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 jul 2012, 20:26
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#952
Bericht
door snelle ouwe » 23 jul 2012, 13:25
Niek,
Er zijn voor de Kosoteller ook sensoren met een ring voor onder de bougie.
Althans die heb ik bij mijn toerenteller voor de temparatuur bijgeleverd gekregen.
Losdraaien bij warme motor ook geen problemen mee.
Mathijs.
-
Willem de Groot
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 28 dec 2003, 22:53
- Locatie: Heemskerk
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
-
Contacteer:
#953
Bericht
door Willem de Groot » 23 jul 2012, 15:19
Niek,
Ik haal de originele ring van de bougie eraf en plaats alleen de paarse temp sensor ring. Nog nooit een probleem mee gehad. Draai je ze niet te vast of is er iets mis met de kop?
-
nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
-
Gegeven waarderingen:
240 keren
-
Ontvangen waarderingen:
224 keren
#954
Bericht
door nozems » 23 jul 2012, 15:25
Je moet hem ook niet te vaak loshalen, de temperatuur is de leidraad. En iedereen zegt weer wat anders....sommigen zeggen dat het bij max 120gr al levenslink wordt en dat ie zou inkakken, anderen halen die temperatuur al bijna stationair.....
De snelle 70cc had ik op een gegeven moment zo dat ie met geen stok over de 90gr ging, met moeite 80gr soms, en als ik daaronder kwam kakte die in, met de tamme 75cc had ik de 120/130gr zo te pakken.....maar die kakte toen totaal niet in. Dus welke temperatuur is leidend?
-
Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
1 keer
#955
Bericht
door Niekjuh » 23 jul 2012, 16:07
Willem de Groot schreef:Niek,
Ik haal de originele ring van de bougie eraf en plaats alleen de paarse temp sensor ring. Nog nooit een probleem mee gehad. Draai je ze niet te vast of is er iets mis met de kop?
Heb die temperatuursensor al op meerdere cilinders gebruikt, elke keer weer is het een gezeur om ze los te draaien, ze vervormen iets (zitten net te strak om het schroefdraad van de bougie).
@Snelle Ouwe,
Die heb ik ook, is dezelfde ws.
-
Sander
- Berichten: 4003
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
-
Contacteer:
#956
Bericht
door Sander » 25 jul 2012, 17:00
Het oogje een beetje uitfrezen dat hij er mooi soepel omheen gaat, dat heb ik voortaan.
Ik draaide er ook geregeld 1tje kapot, nu geen last meer van
even vlug met het dremeltje erdoor.
-
Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
1 keer
#957
Bericht
door Niekjuh » 25 jul 2012, 17:18
Ben van mening dat het te gewoon te slap materiaal is, met een originele bougiering draai je hem ook veel fijner vast.
Maar zal dat eens ff doen
-
RS3001
- Berichten: 1781
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
- Locatie: Drenthe
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
2 keren
-
Contacteer:
#958
Bericht
door RS3001 » 25 jul 2012, 21:19
Even een schroevendraaier ertussen zetten zodat je de ring niet stuk draait tegen de cilinder. Met beleid natuurlijk
....geen centje pijn.
-
Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
1 keer
#959
Bericht
door Niekjuh » 26 jul 2012, 17:30
Dat heeft bij mij geen zin, dan draai je hem als nog kapot. Wat wel helpt is met de schroevendraaier vast tegen de kop blijven aandrukken, maar als ik aan het rijden ben ik het natuurlijk geen zin om elke keer te gaan klooien om dat ding los te krijgen
Van het weekend maar weer is gaan kijken naar de voorvork, stangetjes zijn ingekort en de onderdelen heb ik opnieuw gespoten.
-
Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
1 keer
#960
Bericht
door Niekjuh » 27 dec 2012, 22:00
Ja hoor, de kreidler is er nog steeds
Dit jaar bijna niks gedaan en ook heel weinig gereden.
Wel de voorvork verlaagd, stangetjes heeft Bert netjes voor me afgedraaid. (3 cm)
Morgen ga ik het blokje naar Zeeland brengen voor een controle en keerring modificatie op de schakelas. Misschien nog wel iets kietelen?
Volgende update waarschijnlijk pas weer in het voorjaar.
-
Bijlagen
-
- 2012-12-27 13.48.23 (Small).jpg (94.37 KiB) 7011 keer bekeken
-
bertRS
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
- Locatie: Nijverdal
-
Gegeven waarderingen:
5 keren
-
Ontvangen waarderingen:
4 keren
#961
Bericht
door bertRS » 27 dec 2012, 23:00
Hoi Niek, mooi dat de stangetjes passen en naar wens zijn. Was me eerste opdrachtje met de nieuwe draaibank, in middels al meer dingen gedraaid voor de kreidler en aanpassingen aan onderdelen.
Zie dat de cilinder er al af is dus wordt het ook niet nog even S&S op de 29ste.
Wat laat je modificeren aan de schakelas, een nieuwe bronzebus waar een keerring in gemonteerd kan worden? Had je nog lekage op dit punt?
De blokje die ik inmiddels nakijk voorzie ik al met 2 o-ringen op schakelnaaf en kickstarteras wat het probleem van lekken geheel oplost als de rest ook goed is maar dat met een keering is ook een goed oplossing.
Goed succes met het onderhoud van je blok en wens je een goede jaarwisseling en een goed en gezond 2013!!
Groet,
Bert
-
BESTMAN
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
- Berichten: 4103
- Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
- Locatie: mooiste plekje op de veluwe
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
1 keer
#963
Bericht
door BESTMAN » 27 dec 2012, 23:35
dan is hij weer klaar voor 2013
gr dick
-
bertRS
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
- Locatie: Nijverdal
-
Gegeven waarderingen:
5 keren
-
Ontvangen waarderingen:
4 keren
#964
Bericht
door bertRS » 28 dec 2012, 00:07
Enzo-tvdzijden schreef:Dubbele o-ring is beter dan 1.
Maar kan nog steeds makkelijk gaan lekken Bert
Enzo
Als het niet 100% meer is zal alles gaan lekken Enzo, Zelfs keerringen.
Een groefje steken voor de o-ring is denk ik het makkelijkst en blijft alles origineel en als de bronzebus nieuw is zal het weer jaren mee gaan.
Bert
-
Monsma
- Berichten: 4862
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
-
Gegeven waarderingen:
700 keren
-
Ontvangen waarderingen:
300 keren
#965
Bericht
door Monsma » 28 dec 2012, 22:48
Goed bezig Niek. Volgend jaar moeten we maar eenste rrijden hoor. Groetjes
-
Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
1 keer
#966
Bericht
door Niekjuh » 31 dec 2012, 14:16
@ Bert, zelfde als Johan in zijn topic al had laten zien, ja was iets vochtig daar en er viel af en toe een druppeltje op de grond. Vond moeders niet leuk
@ Anne, moet er eindelijk maar eens van komen ja!