Restauratie RM Superstar 76 met gietwielen
- RMC-Smokey
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 20 mar 2010, 20:07
- Locatie: Hoogezand
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RM Superstar 76 met gietwielen
He Roy,
Neem gerust een pauze, anders haal je mij in.
Ik zag dat je de folder al in je bezit is ben ik ook naar op zoek.
Maar dan natuurlijk van mijn 77 er.
Verder ziet het er goed uit.
Gr Tonnie
Neem gerust een pauze, anders haal je mij in.
Ik zag dat je de folder al in je bezit is ben ik ook naar op zoek.
Maar dan natuurlijk van mijn 77 er.
Verder ziet het er goed uit.
Gr Tonnie
- Roy1976
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 20:55
- Locatie: Boxtel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RM Superstar 76 met gietwielen
Sorry Tonnie,
Het gaat nu lekker ! Heb zelf even de beugel aangepast voor de Hercules knippers, maar het staat niet onaardig.
Smoeltje, ofnie?
Binnenkort weer meer..........
Groeten,
Roy
Het gaat nu lekker ! Heb zelf even de beugel aangepast voor de Hercules knippers, maar het staat niet onaardig.
Smoeltje, ofnie?
Binnenkort weer meer..........
Groeten,
Roy
Re: Restauratie RM Superstar 76 met gietwielen
roy hij word al mooier en mooier,prachtig ,schitterend werk dat verzamelen en bouwen,als hij straks klaar is moet je afkicken
grt
dirk
grt
dirk
- Roy1976
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 20:55
- Locatie: Boxtel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RM Superstar 76 met gietwielen
Frame heeft een kenteken, is ook al aangemeld bij de Database. Frame is van 6-76, het mooie is dat de tellers van 76 zijn, en ik zag gisteren dat op het linkse oortje van de tank ook 76 is ingeslagen. Toevallig ben ik zelf ook van 6-76, en mijn initialen zijn ook RM.........Weet je meteen waarom ik dit type wilde bouwen!
Groeten,
Roy
Groeten,
Roy
- Roy1976
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 20:55
- Locatie: Boxtel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RM Superstar 76 met gietwielen
Eventjes met mijn huis bezig geweest, maar ik heb niet helemaal stil gezeten. Ik ben bezig met de afwerking van het blok, de elektra en het verzamelen van wat detaildeeltjes voor de remmerij, bekabeling, stickers en tankflappen . Het blok hangt er nu onder om het geheel eens te bekijken, en om te controleren of mijn nieuwe uitlaat een beetje fatsoenlijk eronder hangt. Ik heb een verloopbusje gedraaid om de Homoet 4P in chroom te passen op de 28mm bocht (of andersom, net wat je wil.... ). Ik weet het, het is niet origineel, maar ik vind het gewoon gruwelijk mooi zo'n pijp ....Een originele uitlaat komt nog wel op mijn pad.
De elektra is ook uitgeknobbeld, ik heb de RAW schakelaar reeds voorzien van nieuwe bedrading en kous. De aansluiting wordt gemaakt zoals het originele schema, met de uitzondering van een andere gelijkrichter en accu.
Het blok is voorzien van nieuwe lagers, bussen, keerringen, krukas en zuiger. Tevens de schakelnaaf vervangen. Het zit nu voorlopig in elkaar om niets kwijt te raken, en ter controle of het lekker schakelt. Mijn schakelmechanisme (indirect) is ook gereviseerd en werkt uitstekend, op een eigenwijze schakelveer na. Het is wel de correcte met 3 windingen, maar ik heb het idee dat ie strakker is dan een originele. Helaas is de originele behoorlijk ingesleten en niet meer bruikbaar. Zodra ik verder ga met het afwerken van het blok zal ik hier weer wat foto's plaatsen.
Het gaat dus goed komen met de Kreid, ik ben tot nu toe erg tevreden met het resultaat.
Groeten,
Roy
De elektra is ook uitgeknobbeld, ik heb de RAW schakelaar reeds voorzien van nieuwe bedrading en kous. De aansluiting wordt gemaakt zoals het originele schema, met de uitzondering van een andere gelijkrichter en accu.
Het blok is voorzien van nieuwe lagers, bussen, keerringen, krukas en zuiger. Tevens de schakelnaaf vervangen. Het zit nu voorlopig in elkaar om niets kwijt te raken, en ter controle of het lekker schakelt. Mijn schakelmechanisme (indirect) is ook gereviseerd en werkt uitstekend, op een eigenwijze schakelveer na. Het is wel de correcte met 3 windingen, maar ik heb het idee dat ie strakker is dan een originele. Helaas is de originele behoorlijk ingesleten en niet meer bruikbaar. Zodra ik verder ga met het afwerken van het blok zal ik hier weer wat foto's plaatsen.
Het gaat dus goed komen met de Kreid, ik ben tot nu toe erg tevreden met het resultaat.
Groeten,
Roy
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Restauratie RM Superstar 76 met gietwielen
In Duitsland heb ik er een keer 2 gekocht in de 28mm uitvoering met TU-M code erin. (staat ook op je cilinder)Roy1976 schreef:Eventjes met mijn huis bezig geweest, maar ik heb niet helemaal stil gezeten. Ik ben bezig met de afwerking van het blok, de elektra en het verzamelen van wat detaildeeltjes voor de remmerij, bekabeling, stickers en tankflappen . Het blok hangt er nu onder om het geheel eens te bekijken, en om te controleren of mijn nieuwe uitlaat een beetje fatsoenlijk eronder hangt. Ik heb een verloopbusje gedraaid om de Homoet 4P in chroom te passen op de 28mm bocht (of andersom, net wat je wil.... ). Ik weet het, het is niet origineel, maar ik vind het gewoon gruwelijk mooi zo'n pijp ....Een originele uitlaat komt nog wel op mijn pad.
Groeten,
Roy
Heb je meteen de kortere ori blokfluit pijp waar ze heel goed op lopen die 2 pk cilinders.
Enzo
- Bijlagen
-
- DSCN76691 (Small).JPG (29.18 KiB) 8877 keer bekeken
-
- DSCN76721 (Small).JPG (28.14 KiB) 8877 keer bekeken
-
- DSCN76711 (Small).JPG (74.22 KiB) 8877 keer bekeken
- Roy1976
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 20:55
- Locatie: Boxtel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RM Superstar 76 met gietwielen
Nice! Ik weet dat de 4P behoorlijk lawaai maakt, dus een originele erbij zou mooi zijn. Mocht je er 1 willen verkopen dan hoop ik op een prijsje in de PB.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Restauratie RM Superstar 76 met gietwielen
Dempers zitten bij de wilde 13 onder zijn RM-en.Roy1976 schreef:Nice! Ik weet dat de 4P behoorlijk lawaai maakt, dus een originele erbij zou mooi zijn. Mocht je er 1 willen verkopen dan hoop ik op een prijsje in de PB.
Weet je waar je naar op zoek moet gaan.
Enzo
- RMC-Smokey
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 20 mar 2010, 20:07
- Locatie: Hoogezand
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Roy1976
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 20:55
- Locatie: Boxtel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RM Superstar 76 met gietwielen
Inmiddels een bod gedaan op een originele auspuff......Even afwachten.... Enzo, nog bedankt voor de foto's !
De Homoet blijft er natuurlijk gewoon onder hangen, ik zorg er wel voor dat de (rem) pedalen de boel niet beschadigen. Ik heb al diverse tips gezien op het forum...
De Homoet blijft er natuurlijk gewoon onder hangen, ik zorg er wel voor dat de (rem) pedalen de boel niet beschadigen. Ik heb al diverse tips gezien op het forum...
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Roy1976
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 20:55
- Locatie: Boxtel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RM Superstar 76 met gietwielen
Hallo,
Na lange tijd weer een berichtje, goed en slecht nieuws wisselde elkaar af vorig jaar, door k-ziekte van mijn vrouw vooral vanaf maart tot oktober bezig geweest met verzorging etc......Begrijpelijk natuurlijk. Gelukkig is nu na een aantal operaties alles onder controle! Daarna eens goed na gaan denken over wat echt belangrijk is, en om mijn draai weer een beetje terug te vinden weer begonnen met muziek maken......Dit ging in een stroomversnelling, en heb daarna gemiddeld 4 keer per maand op de planken gestaan, bandwedstrijden gespeeld en gewonnen, en een leuke plaat opgenomen......En een andere baan gezocht. Ik moet hiervoor wel mijn leasekar inleveren, en aangezien ik het vertik om een extra auto te kopen voor 200 km per week gaan we weer aandacht geven aan de Kreid die voor 80% klaar staat......Ik hou jullie op de hoogte, ik ben weer terug en heb er weer zin an!
Na lange tijd weer een berichtje, goed en slecht nieuws wisselde elkaar af vorig jaar, door k-ziekte van mijn vrouw vooral vanaf maart tot oktober bezig geweest met verzorging etc......Begrijpelijk natuurlijk. Gelukkig is nu na een aantal operaties alles onder controle! Daarna eens goed na gaan denken over wat echt belangrijk is, en om mijn draai weer een beetje terug te vinden weer begonnen met muziek maken......Dit ging in een stroomversnelling, en heb daarna gemiddeld 4 keer per maand op de planken gestaan, bandwedstrijden gespeeld en gewonnen, en een leuke plaat opgenomen......En een andere baan gezocht. Ik moet hiervoor wel mijn leasekar inleveren, en aangezien ik het vertik om een extra auto te kopen voor 200 km per week gaan we weer aandacht geven aan de Kreid die voor 80% klaar staat......Ik hou jullie op de hoogte, ik ben weer terug en heb er weer zin an!
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Restauratie RM Superstar 76 met gietwielen
Ja storing geweest. Zelf heb ik al mijn foto's weer opnieuw geplaatst.Roy1976 schreef:Hoe krijg ik de foto's weer zichtbaar, of is er in de tussentijd iets misgegaan met de site? Alvast bedankt!
Paar dagen mee bezig geweest.
Maarten heeft toen het datumslot er tijdelijk af gegooit.
Want in een oude topic kan je niet meer wijzigen. (Is voor heethoofden gedaan)
Enzo
- Roy1976
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 20:55
- Locatie: Boxtel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RM Superstar 76 met gietwielen
Ok Enzo, da's duidelijk! Foto's zijn op te vragen mocht iemand behoefte hebben, ga ze niet allemaal herplaatsen...... Volgende week gaan we verder met bouwen en foto's maken, eerst eens inventariseren waar ik ook al weer was gebleven......Zadeltje afwerken geloof ik, 5 bak opbouwen en de electra, dan ben ik een heel eind rijklaar volgens mij......
- Roy1976
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 20:55
- Locatie: Boxtel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RM Superstar 76 met gietwielen
Alweer een tijd klaar, maar ben nog maar zelden op het forum. Daarom niet minder prettig om naar te kijken, of om op te rijden!
- RMC-Smokey
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 20 mar 2010, 20:07
- Locatie: Hoogezand
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RM Superstar 76 met gietwielen
Ziet er nog steeds goed uit Roy.
Hier ook nog steeds helemaal happy,al is de voorvork er wel weer aan toe.
Hier ook nog steeds helemaal happy,al is de voorvork er wel weer aan toe.
- Bijlagen
-
- kreidler 1.jpg (34.03 KiB) 6791 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Restauratie RM Superstar 76 met gietwielen
Alleen op een BMW grijs frame staat het heel mooi.Helmantel schreef:Ik vond ze in de folder nooit mooi met die matzwarte accubakken, maar die van jouw staat er toch wel erg mooi bij
Enzo
-
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 68 keren
Re: Restauratie RM Superstar 76 met gietwielen
Ik zou ze in het zilvergrijs denk ik toch mooier vinden, maar het hoort nu eenmaal zwart op dit model en de Kreidler van Roy is zoals gezegd een fraai ding geworden.
Ook wel apart dat deze wielen in Nederland al een jaar eerder leverbaar waren dan in Duitsland. Daar zal Henk van Veen wel voor gezorgd hebben. Bij de Nederlandse brommers vergeleken waren de Duitse mokicks vaak een stuk eenvoudiger (op de laatste modellen na).
Ook wel apart dat deze wielen in Nederland al een jaar eerder leverbaar waren dan in Duitsland. Daar zal Henk van Veen wel voor gezorgd hebben. Bij de Nederlandse brommers vergeleken waren de Duitse mokicks vaak een stuk eenvoudiger (op de laatste modellen na).