Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Ron P
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2013, 20:09
Locatie: Noord Hollandse kust
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#1 Bericht door Ron P » 05 nov 2014, 11:17

Beste Kreidler fans,

Ik heb al iets gehoord over de nieuwe wetgeving omtrent de rollerbank in 2015.
Wie kan mij uitleggen wat deze nieuwe wetgeving in gaat houden.
Niet dat ik zoveel risico loop maar ik wil het wel graag weten.

Ik rij zelf op een JB die keurig standaard is met een1.8 PK 15.73.81 blok cilinder en 28 mm uitlaat met een Bing1/12/237 is en op de VDO teller maximaal tussen 55 en 60 Km per uur loopt.


Bedankt alvast voor jullie reactie.

M.v.g. Ron
Laatst gewijzigd door Ron P op 05 nov 2014, 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#2 Bericht door KJ » 05 nov 2014, 11:51

is reeds een heel stuk over gepost in de Kreidler Facebook groep.....meer dan 15Km te hard --> WOK status

Kentekenbewijs opgevoerde brommers altijd in beslaggenomen

Nieuwsbericht | 18-11-2013

Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie scherpt de aanpak van overlast door opgevoerde brommers en scooters verder aan. Zo kan de politie straks altijd het kentekenbewijs invorderen als wordt geconstateerd dat een brommer of scooter is opgevoerd. Zonder kentekenbewijs mag er niet met de brommer op de weg worden gereden. Indien men dit toch doet kan de brommer direct in beslag worden genomen. Nu kan het kentekenbewijs alleen nog worden ingevorderd als een brom- of snorfiets met meer dan 15 km/u is opgevoerd.
Tijdens een verkeerscontrole worden scooters en brommers gecontroleerd.

Dat staat in een brief over verkeershandhaving die minister Opstelten aan de Tweede Kamer heeft gestuurd. De Kamer heeft ook aandacht gevraagd voor het feit dat de hoogte van de boetes voor het opvoeren van brom- en snorfietsen lager zijn dan die voor te hard rijden op een brom- of snorfiets. De minister schrijft dat hij dit verschil wil verkleinen door het vaste boetetarief voor opvoeren in de categorie 10 tot en met 15 km/u te verhogen van 90 euro naar 120 euro. Het boetetarief in de categorie van meer dan 15 km/u opvoeren wordt verhoogd van 210 euro naar 250 euro.

Verder wil de Kamer een hardere aanpak van veelplegers in het verkeer. De minister is het daar mee eens en zal een strengere aanpak gaan invoeren. In nauw overleg met politie en het Openbaar Ministerie (OM) wordt bekeken welke ‘hufterfeiten’ straks niet meer administratiefrechtelijk worden afgedaan volgens de wet Mulder, maar strafrechtelijk worden aangepakt. Hierdoor is het ook mogelijk om recidiverende weggebruikers een rijontzegging op te leggen of een celstraf te eisen. Daarbij wordt ook bekeken of veelplegers uit de anonimiteit kunnen worden gehaald door een waarschuwingsbrief te sturen aan de recidiverende weggebruiker.

Ook heeft minister Opstelten Kamervragen over de verkeershandhaving met trajectcontroles beantwoord. De verkeersveiligheid op het hoofdwegennet is gebaat bij handhaving van de maximumsnelheid. Op de autosnelweg krijgt de handhaving voor het grootste gedeelte vorm door de inzet van trajectcontrolesystemen. Deze systemen zijn volledig geautomatiseerd en vergen daarom weinig politiecapaciteit. De capaciteit van verkeershandhavingsteams wordt bijna volledig ingezet op wegen binnen en buiten de bebouwde kom.

In de maanden mei, juni, juli en augustus van dit jaar (tweede tertiaal 2013) zijn ongeveer 2,8 miljoen verkeersboetes voor te hard rijden opgelegd. Circa een kwart hiervan betrof snelheidsovertredingen die werden geconstateerd met een trajectcontrolesysteem. In het tweede tertiaal werden 730.000 snelheidsovertredingen met een trajectcontrolesysteem geconstateerd en daarmee was in totaal een opgelegd boetebedrag van 43,6 miljoen euro gemoeid.
Boetebedragen voor diverse "overtredingen" http://www.scooternews.nl/scooter-boetes/

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#3 Bericht door KJ » 05 nov 2014, 11:57

http://www.112meerlanden.nl/2014/08/14/ ... we-regels/
Hoofddorp, 14 augustus – De politie heeft donderdagmiddag en -avond op diverse locaties een algemene bromfietscontrole gehouden. Op de controle locatie stond een rollerbank.

Vanaf 1 juli 2014 gelden nieuwe regels, bij een overschrijding van meer dan 1 km, na de marge van 5 km wordt het kenteken ingevorderd door de politie. (snorfiets boven de 30km/u en bromfiets boven de 50km/u).
De bestuurder/eigenaar mag zonder kentekenbewijs geen gebruik meer maken van de openbare weg en moet zijn voertuig terugbrengen in de originele staat en deze opnieuw laten keuren bij de RDW voordat hij het kentekenbewijs terugkrijgt. De agent heeft de brommer laten signaleren middels een WOK-signaal, mocht deze rijdend aangetroffen worden, dan wordt de brommer direct in beslag genomen. De kosten voor de keuring komen voor zijn rekening (€ 64).

De controle’s werden gehouden op het Beursplein en bij het tankstation op de IJweg. Motoragenten haalden diverse brommers uit het verkeer en escorteerden deze naar de controle locatie. 18 brommers werden gecontroleerd en 6 bestuurders kregen een bekeuring voor een te hoge constructie snelheid, gelijk met deze boete wordt een WOK-melding gedaan bij het RDW.

Met het einde van de vakantie in zicht en de start van het nieuwe schooljaar, begint ook weer een periode dat de politie steeds vaker met de rollerbank in de nabijheid van scholen gaat staan. Scheurende brommers zijn een grote bron van klachten en een kwetsbare groep van weggebruikers, waar veel slachtoffers vallen.

Fotografie: Eric van Lieshout

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#4 Bericht door KJ » 05 nov 2014, 11:59

http://www.infopolitie.nl/index.php/ver ... entestbank
De rollentestbank
Laatst bijgewerkt op donderdag 26 juni 2014 14:52 | Afdrukken | E-mail | Hits: 4128

In de Nederlandse wet is bepaald dat bromfietsen niet harder mogen kunnen dan de maximum constructiesnelheid zoals die staat vermeld op het kentekenbewijs en in het kentekenregister, vermeerderd met 5 km/uur. Voor snorfietsen is deze marge 4 km/uur.

Maximum constructiesnelheid

Voor de eenvoud en de duidelijkheid heeft de wetgever ervoor gekozen om zo'n marge te hanteren. Dit is in het voordeel van de bestuurder. Door de marge wordt voorkomen dat iemand ten onrechte wordt bekeurd. De maximum constructiesnelheid van een bromfiets is bijna altijd 45 km/uur, die van een snorfiets 25 km/uur. De politie controleert dit met een zogenaamde rollentestbank.

Wat is een rollentestbank?

Een rollentestbank is een geijkt meetmiddel waarmee de maximum constructiesnelheid van de brom- of snorfiets wordt gemeten. De politie gebruikt twee verschillende soorten rollentestbanken.

Bij de ene bank wordt belast gemeten, met een belasting tussen de 60 kg en 100 kg. Bij de andere rollenbank wordt onbelast gemeten. De meetresultaten van deze banken worden tot 50 km/ uur gecorrigeerd met 5 km en bij hogere snelheden met 10%.

Beide merken rollenbanken voldoen aan de wettelijke eisen en zijn door het NMi gecertificeerd.

Verplicht meewerken

Als de politie vermoedt dat een brom- of snorfiets te snel kan rijden, dan is de bestuurder verplicht om mee te werken aan een test op de rollentestbank (Wegenverkeerswet 1994, artikel 160 lid 4). De politie mag het voertuig hiervoor naar een andere plaats overbrengen en mag het voertuig ook enige tijd in bewaring houden om zo'n test uit te voeren.

Snelheidsbegrenzer

Brom- en snorfietsen mogen niet zijn voorzien van een snelheidsbegrenzer die de controle kan beïnvloeden. Als bij controle blijkt dat er een begrenzer op zit, dan wordt die in beslag genomen en wordt er proces-verbaal opgemaakt. Daarna wordt de meting van de maximum constructiesnelheid opnieuw uitgevoerd.

Sancties

Als uit de meting blijkt dat de brommer of snorfiets sneller kan dan de op het kentekenbewijs vermelde maximum constructiesnelheid, dan volgt een boete of inbeslagname. Een bon voor overtreding van de maximum constructiesnelheid voor snorfietsen is te herkennen aan feitcode N086 a, b of g. Bij bromfietsen feitcode N083 a, b of g.

Rijverbod (WOK-melding)

Naast de sanctie wordt bij een overschrijding van de maximumconstructiesnelheid een rijverbod opgelegd. Vanaf 1 juli 2014 geldt dit bij elke geconstateerde, gecorrigeerde overschrijding. In het kentekenregister wordt het signaal "Wachten Op Keuring (WOK)" geplaatst. Dat betekent dat de constructiesnelheid moet worden teruggebracht en dat er een herkeuring moet volgen bij de RDW. Totdat het voertuig is goedgekeurd mag er niet meer mee gereden worden.

Wanneer inbeslagname?

De brom- of snorfiets wordt in beslag genomen als de politie constateert dat de op het kentekenbewijs vermelde maximum constructiesnelheid met 16 km/uur of meer wordt overschreden en als dat voor de derde keer gebeurt binnen twee jaar. Bij de eerste of tweede overtreding in deze categorie, ontvangt de verdachte een waarschuwingsbrief waarin dit wordt uitgelegd.

De officier van justitie kan de rechter vragen om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets. Bij inbeslagname wordt altijd een schatting van de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier vermeld, zodat de rechter die waarde kan meewegen bij zijn/haar beslissing.

Ron P
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2013, 20:09
Locatie: Noord Hollandse kust
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#5 Bericht door Ron P » 05 nov 2014, 12:02

Hallo KJ,

Ik zit zelf niet op facebook wegens voor mij persoonlijke redenen dus vandaar dat ik nog niet op de hoogte ben.
Ik had ook namelijk een keer de tom tom op mijn brommer gezet en die gaf 54 KM per uur aan.
Misschien een ander tandwiel voor of Klingerit pakking ertussen voor de zekerheid.

P.S. Bij wat voor snelheid op de rollerbank kan je tegen een boete aan lopen?
Of hangt dat ook een beetje van oom agent af?
Want daar hoor je ook steeds verschillende antwoorden op.
Bedankt nog voor je snelle reactie

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 nov 2014, 12:21

Je hebt al 11 voor dus 38 achter is een optie ipv 36

Verder is de VDO teller op de JB bijna 10 km/h te positief

Ik zou me met de ori JB setup niet gek laten maken.

Daar is de type goedkeuring op gemaakt. ( zie framesticker)

Enzo

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#7 Bericht door Henk 3bakvoet » 05 nov 2014, 12:31

Ik zou me met de ori JB setup niet gek laten maken.
Inderdaad, 65-70-75 met de brommer, dan pas is het verstandig om het gezonde verstand te laten werken.

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#8 Bericht door hermanp » 05 nov 2014, 12:37

Ron P schreef:Beste Kreidler fans,

Ik heb al iets gehoord over de nieuwe wetgeving omtrent de rollerbank in 2015.
Wie kan mij uitleggen wat deze nieuwe wetgeving in gaat houden.
Niet dat ik zoveel risico loop maar ik wil het wel graag weten.

Ik rij zelf op een JB die keurig standaard is met een1.8 PK 15.73.81 blok cilinder en 28 mm uitlaat met een Bing1/12/237 is en op de VDO teller maximaal tussen 55 en 60 Km per uur loopt.


Bedankt alvast voor jullie reactie.

M.v.g. Ron
Echt standaard halen ze nog geen 45 km/u, dus je zult er een andere uitlaat onder hebben? Het leukste zou misschien zijn om een uitlaat te fabriceren die er een beetje tussenin zit, maar met deze snelheid zou ik me geen zorgen maken en het gewoon zo laten.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#9 Bericht door KJ » 05 nov 2014, 12:39

Ron P schreef:Hallo KJ,

Ik zit zelf niet op facebook wegens voor mij persoonlijke redenen dus vandaar dat ik nog niet op de hoogte ben.
Ik had ook namelijk een keer de tom tom op mijn brommer gezet en die gaf 54 KM per uur aan.
Misschien een ander tandwiel voor of Klingerit pakking ertussen voor de zekerheid.

P.S. Bij wat voor snelheid op de rollerbank kan je tegen een boete aan lopen?
Of hangt dat ook een beetje van oom agent af?
Want daar hoor je ook steeds verschillende antwoorden op.
Bedankt nog voor je snelle reactie
De tweede quote staat het vermeld Ron, bij overschreiding van meer dan 1Km (na marge van 5Km) volgt inname kenteken, WOK melding en boete.. :-(

Ron P
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2013, 20:09
Locatie: Noord Hollandse kust
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#10 Bericht door Ron P » 05 nov 2014, 13:06

Ik ben weer een stuk wijzer geworden,

Onder mijn JB zit een gewone ori uitlaat.

ja heren en ik weet dat ik de kop moet omdraaien.
Maar dat doe ik als ik het schoon ga maken.

Bedankt voor alle reacties.
Bijlagen
P1010139.jpg
P1010139.jpg (113.67 KiB) 14326 keer bekeken

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#11 Bericht door Roland » 05 nov 2014, 14:05

Veel erger is dat je tank scheef gemonteerd is. Hij loopt niet mooi recht. Wel een mooi brommerd.

Rolando

Ron P
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2013, 20:09
Locatie: Noord Hollandse kust
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#12 Bericht door Ron P » 05 nov 2014, 15:23

P1010140 (Small) (Small).JPG
P1010140 (Small) (Small).JPG (81.22 KiB) 14263 keer bekeken
Ik denk dat het optisch bedrog is van de foto Roland.
Want ik denk dat hij op deze foto er toch wel recht op zit.
Maar ik kan het natuurlijk altijd even nakijken want ik kan er natuurlijk ook naast zitten.

Goede raad van de forumleden sla ik niet in de wind :thumbsup .

Bedankt en vriendelijke groet, Ron

Ron P
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2013, 20:09
Locatie: Noord Hollandse kust
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#13 Bericht door Ron P » 05 nov 2014, 15:51

Is eventjes off topic maar ik wil dit toch even vermelden aan Roland,

Rolando je had toch gelijk de tank stond een beetje scheef.
Ik heb het even in orde gemaakt en inderdaad hij sluit nu veel beter aan op het zadel want daar zat een behoorlijke tussenruimte.

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#14 Bericht door hermanp » 05 nov 2014, 20:24

Mooie brommert.
En inderdaad een andere uitlaat dan origineel gemonteerd zat, vandaar dat 'ie sneller kan dan 45 km/u.
Komt de brommer van John Bos of is het een G&W-model?

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#15 Bericht door Caspar » 05 nov 2014, 20:38

Mooi brommert,
is de normale uitlaat voor de John Bos modellen , staat ook op de typegoedkeuring met deze pijp .
Heb toevallig al 2 van die uitlaten gemonteerd , lekker stil , veel koppel.

Volgens mij hebben diverse JB kreidlers nog G&W op het typeplaatje staan

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#16 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 nov 2014, 20:51

Caspar schreef:Mooi brommert,
is de normale uitlaat voor de John Bos modellen , staat ook op de typegoedkeuring met deze pijp .
Heb toevallig al 2 van die uitlaten gemonteerd , lekker stil , veel koppel.

Volgens mij hebben diverse JB kreidlers nog G&W op het typeplaatje staan
:thumbleft

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#17 Bericht door Roland » 05 nov 2014, 20:51

Ik vind die zwarte magura handvaten wel mooi staat bij deze zilveren pijl!

Rolando

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#18 Bericht door hermanp » 05 nov 2014, 21:13

Caspar schreef:Mooi brommert,
is de normale uitlaat voor de John Bos modellen , staat ook op de typegoedkeuring met deze pijp .
Heb toevallig al 2 van die uitlaten gemonteerd , lekker stil , veel koppel.

Volgens mij hebben diverse JB kreidlers nog G&W op het typeplaatje staan
Wanneer is het JB en wanneer is het G&W? De eerste jaren was Bos de importeur, later 'fabrikant', maar zijn de specificaties toen gewijzigd? In ieder geval is een originele uitlaat een stuk langer.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#19 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 nov 2014, 21:45

hermanp schreef:
Caspar schreef:Mooi brommert,
is de normale uitlaat voor de John Bos modellen , staat ook op de typegoedkeuring met deze pijp .
Heb toevallig al 2 van die uitlaten gemonteerd , lekker stil , veel koppel.

Volgens mij hebben diverse JB kreidlers nog G&W op het typeplaatje staan
Wanneer is het JB en wanneer is het G&W? De eerste jaren was Bos de importeur, later 'fabrikant', maar zijn de specificaties toen gewijzigd? In ieder geval is een originele uitlaat een stuk langer.
Kan Herman. Kom maar met voorbeelden feiten.
Ik heb een G&W en dat ziet er uit als de grijze. Dat noemen wij een JB kreidler.

Enzo
Bijlagen
SSCN5826 (2).JPG
SSCN5826 (2).JPG (77.58 KiB) 14042 keer bekeken

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#20 Bericht door hermanp » 05 nov 2014, 23:59

Hierop is vrij duidelijk te zien dat de uitlaat een stukje langer is. Met deze uitlaat loopt hij echt niet harder dan 43 km/u, wind mee.
De typeplaatjes (G&W als fabrikant en JB als importeur) zijn identiek aan die op jouw foto Enzo. Ik kan me voorstellen dat als je de uitlaat doorzaagt, de bocht inkort en met een klem weer aan elkaar bevestigt, dat de brommer dan een beetje sneller gaat. Blijft alsnog de totale lengte van de uitlaat hetzelfde. Sowieso kregen bromfietsen die sneller konden dan 40 resp. 45 km/u absoluut geen typegoedkeur.
Bijlagen
G&W-1993.JPG
G&W-1993.JPG (172.35 KiB) 13988 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#21 Bericht door Enzo-tvdzijden » 06 nov 2014, 06:19

Mooi Herman,
Duidelijk te zien dat hij bij de eerste een langere dunnere uitlaat monteert. De latere hebben allemaal de korte tweedelige 28mm waar hij natuurlijk beter op loopt en wat harder dan 40 loopt

Enzo

Ron P
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2013, 20:09
Locatie: Noord Hollandse kust
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#22 Bericht door Ron P » 06 nov 2014, 08:43

Op het type sticker heb ik precies de zelfde specificaties staan als bij Enzo.
En mijn JB komt uit het jaar 2000

Dus met een wat langere uitlaat loopt hij minder snel.
Goh nooit geweten.
Zo leer je altijd weer wat op dit forum.

Valt er nog aan zo een langere uitlaat te komen origineel?
Of aan een goede imitatie?
Hoewel ik liever geen imi er op wil hebben.
Het is wel handig voor mij om zo een uitlaat achter de hand te hebben.

Want hier in de regio is het bijna dagelijks raak met controles.
Omdat Alkmaar opleidingsplaats is voor de heren Hermandad.

Ze hebben vorig jaar mijn oude brommert uit Munchen ook vijf versnellingen i.p.v. 4 proberen te geven.
en dat klonk niet fijn in het oude motorblokje.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#23 Bericht door Henk 3bakvoet » 06 nov 2014, 09:04

Bij de uitvoering van Hermanp gaat de uitlaatbocht boven de steppebalk langs?

Klopt dat?

Ron P
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2013, 20:09
Locatie: Noord Hollandse kust
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#24 Bericht door Ron P » 06 nov 2014, 10:59

Ik denk dat Hermanp zijn steppenbalk omgekeerd heeft i.v.m. zijn lengte.

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Nieuwe wetgeving 2015 omtrent rollerbank

#25 Bericht door hermanp » 06 nov 2014, 12:35

Henk 3bakvoet schreef:Bij de uitvoering van Hermanp gaat de uitlaatbocht boven de steppebalk langs?

Klopt dat?


De steppenbalk gaat onder de uitlaat door. Geen idee wie dat gedaan heeft of waarom dat zo is, maar ik heb hem zo gekocht en vind het wel goed zo. Is inderdaad net, zoals Ron opmerkt, alsof ze hem omgekeerd hebben. Misschien dat de vorige eigenaar (oud mannetje, heeft altijd binnen gestaan) dat prettiger vond of dat hij zo uit Duitsland kwam.

Plaats reactie