Restauratie van mijn buffeltank 1969
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 aug 2012, 19:55
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Restauratie van mijn buffeltank 1969
Dag heren en dames,
Bij deze mijn komende project.
Even een korte historie.
Ik heb via een maatje van me deze Kreidler uit 1969 over genomen.
Echter is deze in onderdelen en als het goed is nog compleet.
Hij heeft zelf al zijn eigen 2 RMC's gerestaureerd en vond deze toch te gortig.
Nou heb ik de gehele winter de tijd om hem weer compleet en weer als nieuw te krijgen.
De bedoeling is om het allemaal binnen het budget te houden, dus dat wordt speuren.
Motorisch komt er een 4 bak voetversnelling onder.
leuk detail is dat dit het blokje van mn broer is geweest 28 jaar terug.
Eerst even wat foto's van de huidige staat.
Bij deze mijn komende project.
Even een korte historie.
Ik heb via een maatje van me deze Kreidler uit 1969 over genomen.
Echter is deze in onderdelen en als het goed is nog compleet.
Hij heeft zelf al zijn eigen 2 RMC's gerestaureerd en vond deze toch te gortig.
Nou heb ik de gehele winter de tijd om hem weer compleet en weer als nieuw te krijgen.
De bedoeling is om het allemaal binnen het budget te houden, dus dat wordt speuren.
Motorisch komt er een 4 bak voetversnelling onder.
leuk detail is dat dit het blokje van mn broer is geweest 28 jaar terug.
Eerst even wat foto's van de huidige staat.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 aug 2012, 19:55
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Nou de eerste delen zijn ontleed.
De voorvork is uit elkaar dus opzoek naar de juiste keringen.
En nieuwe chromen voor bussen.
Dan de achter schokkers.
Hier mag ik opzoek naar de rubbertjes en ook nieuwe chromen bussen.
Om het lijstje compleet te maken:
Wielen opnieuw spaken en nieuwe banden
kilometer opnemer
Nieuwe kabels
Nieuwe handvaten
Nieuw origineel stuur
Nieuwe plastic kappen.
Nieuw Glas + ring koplamp.
Nieuwe buddy overtrek.
Een bok
Nieuwe ketting tandwielen.
Origineel achterlicht.
Chromen voorbeugel voor het spatbord.
Geel plaatje
Eventueel een bagagerekje.
Voorvork keringen + olie
Uiteraard het spuitwerk
Tank wordt nog uitgedeukt en zal ik ook zelf spuiten.
Motorisch:
Sigaar uitlaat + bocht
Revisiesetje voor 4 bak
Pakkingen.
Met andere woorden genoeg werk aan de winkel.
Groeten Ad
De voorvork is uit elkaar dus opzoek naar de juiste keringen.
En nieuwe chromen voor bussen.
Dan de achter schokkers.
Hier mag ik opzoek naar de rubbertjes en ook nieuwe chromen bussen.
Om het lijstje compleet te maken:
Wielen opnieuw spaken en nieuwe banden
kilometer opnemer
Nieuwe kabels
Nieuwe handvaten
Nieuw origineel stuur
Nieuwe plastic kappen.
Nieuw Glas + ring koplamp.
Nieuwe buddy overtrek.
Een bok
Nieuwe ketting tandwielen.
Origineel achterlicht.
Chromen voorbeugel voor het spatbord.
Geel plaatje
Eventueel een bagagerekje.
Voorvork keringen + olie
Uiteraard het spuitwerk
Tank wordt nog uitgedeukt en zal ik ook zelf spuiten.
Motorisch:
Sigaar uitlaat + bocht
Revisiesetje voor 4 bak
Pakkingen.
Met andere woorden genoeg werk aan de winkel.
Groeten Ad
Laatst gewijzigd door FZeendje op 28 aug 2012, 22:32, 2 keer totaal gewijzigd.
- jvr
- Berichten: 3922
- Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Daar heb je zeker een heel klusje aan, maar je hebt de tijd, en misschien is de Winter wel lang dit jaar.
Maak er wat moois van met veel foto,s erbij dat vinden wij leuk zo,n restauratie. Suk 6 !!!!
Maak er wat moois van met veel foto,s erbij dat vinden wij leuk zo,n restauratie. Suk 6 !!!!
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 aug 2012, 19:55
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Thanks!! ik zet alles op de foto
Moet ook wel anders weet ik niet meer waar wat nou zat
Als iemand een van de onderdelen nog heeft liggen in een goede staat hoor ik het graag uiteraard.
Grt Ad
Moet ook wel anders weet ik niet meer waar wat nou zat
Als iemand een van de onderdelen nog heeft liggen in een goede staat hoor ik het graag uiteraard.
Grt Ad
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Welkom op dit forum, Ad. Mooie klus!
Weet dat er forumgenoten zijn die houden van "onversneden origineel" en je zullen adviseren om hem op te poetsen en vooral zo te houden
Alle gekheid op een stokje: doe het goed of niet en dan ben jij op de juiste weg
Weet dat er forumgenoten zijn die houden van "onversneden origineel" en je zullen adviseren om hem op te poetsen en vooral zo te houden
Alle gekheid op een stokje: doe het goed of niet en dan ben jij op de juiste weg
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Dat valt toch wel mee.KreidlerBOY schreef:wat een klus!, heel veel succes !
Succes met de restauratie.
Enzo
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Dag Ad,FZeendje schreef:Nou de eerste delen zijn ontleed.
De voorvork is uit elkaar dus opzoek naar de juiste keringen.
En nieuwe chromen voor bussen.
Dan de achter schokkers.
Hier mag ik opzoek naar de rubbertjes en ook nieuwe chromen bussen.
Om het lijstje compleet te maken:
Wielen opnieuw spaken en nieuwe banden
kilometer opnemer
Nieuwe kabels
Nieuwe handvaten
Nieuw origineel stuur
Nieuwe plastic kappen.
Nieuw Glas + ring koplamp.
Nieuwe buddy overtrek.
Een bok
Nieuwe ketting tandwielen.
Origineel achterlicht.
Chromen voorbeugel voor het spatbord.
Geel plaatje
Eventueel een bagagerekje.
Voorvork keringen + olie
Uiteraard het spuitwerk
Tank wordt nog uitgedeukt en zal ik ook zelf spuiten.
Motorisch:
Sigaar uitlaat + bocht
Revisiesetje voor 4 bak
Pakkingen.
Met andere woorden genoeg werk aan de winkel.
Groeten Ad
Werkelijk één van de mooiste modellen de "buffeltank" zo als wij die noemen.
Je bent niet gauw van streek of in de war hoop ik?
Kort samen gevat zit je met je lijstje nog op geen 30% van wat je nog aan onderdelen moet kopen, of je moet je eigen tevreden stellen met bv een tandwieldrager met een oud lager, of die ouwe troep die nu in je achterbrug zit, of de vergane kunstof stootnokken en zuigertjes in je voorvork, je kabelboom, je koplamphuis, je chromen beugel, je remvoeringen, je wiellagers en ik vergeet nog heel veel.
Als je het niet te gek maakt zijn de uiteindelijke kosten 2500 euro, één blik op marktplaats zegt dan dat je knetter gek bent, daar staan ze overgeblazen spick en span vanaf 1200 euro.
Het antwoord terug, ja maar het is ook de hobby, verwijs ik bijvoorbaat naar het rijk der fabelen, niet met deze basis.
Begin dan nu 200 euro in de maand op zij te leggen,(die uitgave heb je immers ook voor dit wrak) moet jij kijken wat je in maart of april 2013 voor brommer kan kopen.
Goed beschouwd heb je twee naven en een frame, en een handje klein spul, de rest kan de puinbak in.„
- Gijs
- Berichten: 6371
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Nu de dagen weer wat korter worden slaat bij Henkdriebakvoetbeigeparelkreidlermetkunststofachterbrugbussenenmooieorginelelak de najaars- depressie weer toe, maar heeft ook zijn voordelen, namelijk de kern van het verhaal hierboven is dat vooral voor de kleine zaken die veiligheid en detail bepalen de kosten opschroeven. Sommige delen kunnen keurig gerestaureerd worden.
Ik wens je veel sukses en hoop dat je nog een en gaat posten over de voortgang van je project.
Het is niet zo donker zoals Henk het schetst maar hij zit wel in de richting.
Ik wens je veel sukses en hoop dat je nog een en gaat posten over de voortgang van je project.
Het is niet zo donker zoals Henk het schetst maar hij zit wel in de richting.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 aug 2012, 19:55
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Haha heren bedankt voor de opbouwende kritiek..
Knettergek dakloos wel.
En denk toch dat met behulp van een goed netwerk de kosten toch binnen de berken moeten kunnen blijven...
En natuurlijk kan je een kant en klare kopen maar wat is daar voor lol aan?
Ben er al van overtuigd dat zodra ze klaar is er niet daags mee gereden gaat worden.
Het restaureren is de hobby zeg maar.
En dan met name in deze staat.
Ik was vandaag al zo blij als een aap met 7 l:;€&@len dat ik officieel te horen kreeg dat het een echte Nederlander is geleverd door Van Veen. Zoiets vraagt toch om restauratie en niet de container?
Maargoed we houden de stand bij.
Tot nu toe 50 euro voor knappe naven met goeie lagers en remblokken.
30 euro voor de voorvork bussen.
Knettergek dakloos wel.
En denk toch dat met behulp van een goed netwerk de kosten toch binnen de berken moeten kunnen blijven...
En natuurlijk kan je een kant en klare kopen maar wat is daar voor lol aan?
Ben er al van overtuigd dat zodra ze klaar is er niet daags mee gereden gaat worden.
Het restaureren is de hobby zeg maar.
En dan met name in deze staat.
Ik was vandaag al zo blij als een aap met 7 l:;€&@len dat ik officieel te horen kreeg dat het een echte Nederlander is geleverd door Van Veen. Zoiets vraagt toch om restauratie en niet de container?
Maargoed we houden de stand bij.
Tot nu toe 50 euro voor knappe naven met goeie lagers en remblokken.
30 euro voor de voorvork bussen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Een Rmc shop je binnen een dag bij elkaar, een voorbeeld, jou originele achterlicht voor een model 1968-1972 stel daar eens een vraag over hier op het forum, bijvoorbeeld wat zo iets kost.Hij heeft zelf al zijn eigen 2 RMC's gerestaureerd en vond deze toch te gortig.
Je hebt dus een budget voor de restauratie, de aanschaf van de basis, was dat gratis?De bedoeling is om het allemaal binnen het budget te houden, dus dat wordt speuren.
Het maakt mij echt niets uit, ik wil je alleen behoeden voor abnormale kosten.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 aug 2012, 19:55
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Duidelijk maar de basis was inderdaad een symbolisch bedrag.Henk 3bakvoet schreef:Een Rmc shop je binnen een dag bij elkaar, een voorbeeld, jou originele achterlicht voor een model 1968-1972 stel daar eens een vraag over hier op het forum, bijvoorbeeld wat zo iets kost.Hij heeft zelf al zijn eigen 2 RMC's gerestaureerd en vond deze toch te gortig.
Je hebt dus een budget voor de restauratie, de aanschaf van de basis, was dat gratis?De bedoeling is om het allemaal binnen het budget te houden, dus dat wordt speuren.
Het maakt mij echt niets uit, ik wil je alleen behoeden voor abnormale kosten.
Echter zit er ook emotionele waarde aan deze "buffel"
We gaan het meemaken.
-
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 97 keren
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Tegen 'n emotionele waarde in welke vorm dan ook is geen geld en moeite opgewassen, dus gewoon dat gene doen wat je goed dunkt, maar ik schaar mezelf ook wel achter Henk zijn mening.
Ik heb in de loop der jaren heel wat Kreidler Eitanken en Buffeltanken nieuw leven ingeblazen en het kost gewoon veel geld, tijd en energie.
Je doet het enkel en alleen voor jezelf en ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je het geinvesteerde bedrag nooit van zijn leven meer terug vangt bij een evt verkoop, zeker niet in de huidige tijd.
Praat ik wel over top restauraties en niet over knoeiwerk, want daar zit ook wel een prijsverschil in.
Daarbij is alles wat je koopt imitatie, van velg tot plastic kapje, dus tja!!
Maar hoe dan ook, succes met je Buffel.
Ik heb in de loop der jaren heel wat Kreidler Eitanken en Buffeltanken nieuw leven ingeblazen en het kost gewoon veel geld, tijd en energie.
Je doet het enkel en alleen voor jezelf en ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je het geinvesteerde bedrag nooit van zijn leven meer terug vangt bij een evt verkoop, zeker niet in de huidige tijd.
Praat ik wel over top restauraties en niet over knoeiwerk, want daar zit ook wel een prijsverschil in.
Daarbij is alles wat je koopt imitatie, van velg tot plastic kapje, dus tja!!
Maar hoe dan ook, succes met je Buffel.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 aug 2012, 19:55
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Nou inmiddels al weer een paar uurtjes en een paar flessen Dasty verder.
Naven zijn weer glimmend en soepel. Klaar om gespaakt te worden.
Vork uit elkaar en klaar voor nieuwe onderdelen.
Nou heb ik daar even een vraag over.
Waar kan ik makkelijk de keerringen en koperringetjes etc bestellen?
Verder wil ik de kleuren gaan bestellen.
Ik Heb begrepen dat het vuurrood Ral 3000 zou zijn.
Iemand een idee voor de Tank welk ralnummer dit is?
Achterschokkers weergangbaar en schoon.
Deze moeten weer gespoten en opzoek naar nieuwe chromen bussen.
Dus als iemand nog iets heeft liggen hoor ik het graag.
Foto,s volgen snel.
Naven zijn weer glimmend en soepel. Klaar om gespaakt te worden.
Vork uit elkaar en klaar voor nieuwe onderdelen.
Nou heb ik daar even een vraag over.
Waar kan ik makkelijk de keerringen en koperringetjes etc bestellen?
Verder wil ik de kleuren gaan bestellen.
Ik Heb begrepen dat het vuurrood Ral 3000 zou zijn.
Iemand een idee voor de Tank welk ralnummer dit is?
Achterschokkers weergangbaar en schoon.
Deze moeten weer gespoten en opzoek naar nieuwe chromen bussen.
Dus als iemand nog iets heeft liggen hoor ik het graag.
Foto,s volgen snel.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Voor de tankkleur viewtopic.php?f=23&t=39855&start=50" onclick="window.open(this.href);return false; enFZeendje schreef:Nou heb ik daar even een vraag over.
Waar kan ik makkelijk de keerringen en koperringetjes etc bestellen?
Verder wil ik de kleuren gaan bestellen.
Ik Heb begrepen dat het vuurrood Ral 3000 zou zijn.
Iemand een idee voor de Tank welk ralnummer dit is?
Achterschokkers weergangbaar en schoon.
viewtopic.php?f=23&t=40415&hilit=kleur+tank" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorvorkonderdelen bij Kreidlerparts, Kreidlerman of Kreidler-johnbos.
Achterschokbrekers weer gangbaar, ???? Meestal (eigenlijk altijd) is het rubberen zuigertje opgelost in de olie.
Bij revisie om goede demping te krijgen vernieuw je deze twee dingen.
Het veren doet de veer dus dat gaat wel goed komen. Dempen (het belangrijkste) doet de olie.
Succes,
Enzo
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 aug 2012, 19:55
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Met gangbaar bedoel ik eigenlijk dat ik eindelijk de chromen bussen los heb en het schroefdraad weer netjes. Alles is is hiermee spuitklaar.
Gelukkig veert en dempen ze nog.
Bedankt voor de linkjes hier kan ik wel wat mee.
Gelukkig veert en dempen ze nog.
Bedankt voor de linkjes hier kan ik wel wat mee.
- reinkroon
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:55
- Locatie: Ermelo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Hoi Ad
Volgens mij zijn we met dezelfde klus bezig viewtopic.php?f=23&t=40130#p658375" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes met deze mooie klus. Ik ga je volgen.
Groet
Rein
Volgens mij zijn we met dezelfde klus bezig viewtopic.php?f=23&t=40130#p658375" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes met deze mooie klus. Ik ga je volgen.
Groet
Rein
- bertRS
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
- Locatie: Nijverdal
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Hallo Ad,
Dat is een leuk project waar je mee bezig bent. Ik heb namelijk vorige week ook een rode buffel uit 1971 opgehaald die er ook niet meer uitziet en ook nog eens veel onderdelen mist.
Ben er nog niet helemaal uit wat ik er mee ga doen maar denk dat ik hem wel weer rijdbaar maak en er weer een kenteken op probeer te krijgen.
Hier een foto van de mijne.
Dat is een leuk project waar je mee bezig bent. Ik heb namelijk vorige week ook een rode buffel uit 1971 opgehaald die er ook niet meer uitziet en ook nog eens veel onderdelen mist.
Ben er nog niet helemaal uit wat ik er mee ga doen maar denk dat ik hem wel weer rijdbaar maak en er weer een kenteken op probeer te krijgen.
Hier een foto van de mijne.
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 229 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Er zijn op dit moment dus al drie nieuwe rode buffels in de maak; het gaat nog mooier worden op onze wegen
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Mooi project,gewoon op het gemak onderdelen bij elkaar zoeken of opknappen indien mogelijk,
met het nodige speurwerk kan je best aan spullen komen via marktplaatsen of beurzen voor redelijke prijzen,
ik heb mijn RS ook opgebouwd vanaf alleen een frame ,de rest heb ik of gekocht van particulieren of via de
handel,zo kom je met wat geduld wat de kosten betreft niet al te hoog uit,ook is het maar net in wat voor staat je
het wil brengen,een nette rijdbare hoeft je niet al te veel te kosten , 1 die door een ringetje te halen is word
al gauw wel een dure grap.
Trek je van Henk niet te veel aan ,als het niet orgineel is dan gaat ie uut z,n dak,is wat dat betreft de forumbrom(mer)beer,
maar verder is het een geweldige vent ,overigens is orgineel meestal wel het beste,past altijd en de kwaliteit is
vaak ook beter dan imitatie,en als je dan toch niet orgineel koopt neem dan niet het budget spul want dat is 99 van de 100 keer
puinzooi wat of slecht past of van zo,n slechte kwaliteit is dat het snel kapot gaat.
ik was ook waarschijnlijk iets goedkoper uit geweest als ik er 1 van bv Marktplaats had gekocht,maar dan weet je niet wat
je koopt en ook is de helft van de lol het zelf opbouwen van zo,n brommer,en je heb de eer van je werk en de trots als er straks weer
wat mooi,s ontstaat,kan je tenminste opscheppen dat heb ik gedaan en niet deze heb ik gekocht, wat iedereen kan.
met het nodige speurwerk kan je best aan spullen komen via marktplaatsen of beurzen voor redelijke prijzen,
ik heb mijn RS ook opgebouwd vanaf alleen een frame ,de rest heb ik of gekocht van particulieren of via de
handel,zo kom je met wat geduld wat de kosten betreft niet al te hoog uit,ook is het maar net in wat voor staat je
het wil brengen,een nette rijdbare hoeft je niet al te veel te kosten , 1 die door een ringetje te halen is word
al gauw wel een dure grap.
Trek je van Henk niet te veel aan ,als het niet orgineel is dan gaat ie uut z,n dak,is wat dat betreft de forumbrom(mer)beer,
maar verder is het een geweldige vent ,overigens is orgineel meestal wel het beste,past altijd en de kwaliteit is
vaak ook beter dan imitatie,en als je dan toch niet orgineel koopt neem dan niet het budget spul want dat is 99 van de 100 keer
puinzooi wat of slecht past of van zo,n slechte kwaliteit is dat het snel kapot gaat.
ik was ook waarschijnlijk iets goedkoper uit geweest als ik er 1 van bv Marktplaats had gekocht,maar dan weet je niet wat
je koopt en ook is de helft van de lol het zelf opbouwen van zo,n brommer,en je heb de eer van je werk en de trots als er straks weer
wat mooi,s ontstaat,kan je tenminste opscheppen dat heb ik gedaan en niet deze heb ik gekocht, wat iedereen kan.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 aug 2012, 19:55
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie van mijn buffeltank 1969
Blijkbaar broertjes van elkaar. Mijne zag er net zo mooi uitbertRS schreef:Hallo Ad,
Dat is een leuk project waar je mee bezig bent. Ik heb namelijk vorige week ook een rode buffel uit 1971 opgehaald die er ook niet meer uitziet en ook nog eens veel onderdelen mist.
Ben er nog niet helemaal uit wat ik er mee ga doen maar denk dat ik hem wel weer rijdbaar maak en er weer een kenteken op probeer te krijgen.
Hier een foto van de mijne.