RM-Super cockpit 1975 ( NL )
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
interessante stelling , zou het kunnen dat ze in 1975 scheef zaten , en in 1976 recht ?
Heb net de folder van Tjerry bekeken ( 1975 ) , en daar zitten ze inderdaad ook scheef.
Heb net de folder van Tjerry bekeken ( 1975 ) , en daar zitten ze inderdaad ook scheef.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Klopt Caspar. Maar niet zo schuin als jij ze hebt.
Maar hoe ze nu zitten zou ik lekker zo laten.
Enzo
Maar hoe ze nu zitten zou ik lekker zo laten.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Valt mee Tjerry , Op de foto vertekend het behoorlijk , zal een foto maken van de zijkant als hij op de grond staat.
Ze zitten nu net zo "scheef "als de originelen die ik aantrof onder de lak.
Ze zitten nu net zo "scheef "als de originelen die ik aantrof onder de lak.
- fantast
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 15:17
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
deze tellerbakken zaten ook op de eerste rm met cockpit
losse bakken in de bril
(foto,s zijn van Arno op marktplaats)
losse bakken in de bril
(foto,s zijn van Arno op marktplaats)
- Bijlagen
-
- tellerbak 2.jpg (39.05 KiB) 11380 keer bekeken
-
- tellerbak 1.jpg (21.02 KiB) 11380 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Weer wat verder kunnen knutselen.
-Onderstaand o.a. de nieuwe KCMN cilinder , heb er een mooie Meteor zuiger in geplopt.
-met de 14mm Bing moet ik even uitproberen of dat lekker loopt op deze setup.
-Had nog een superdun 26mm bochtje liggen om hem wat te temmen.
Samen met de 12/39 tandwielen zal hem dat wel een beetje binnen de perken houden
-Uitlaat heb ik lang naar gezocht , let op de lengte en het felsrandje op het uiteinde. Paul Hendriks had er nog 1 voor me.
-Ondertussen ook de achterband op de velg gefrot , was weer een gevecht met de Continental TKP14 !
-Onderstaand o.a. de nieuwe KCMN cilinder , heb er een mooie Meteor zuiger in geplopt.
-met de 14mm Bing moet ik even uitproberen of dat lekker loopt op deze setup.
-Had nog een superdun 26mm bochtje liggen om hem wat te temmen.
Samen met de 12/39 tandwielen zal hem dat wel een beetje binnen de perken houden
-Uitlaat heb ik lang naar gezocht , let op de lengte en het felsrandje op het uiteinde. Paul Hendriks had er nog 1 voor me.
-Ondertussen ook de achterband op de velg gefrot , was weer een gevecht met de Continental TKP14 !
- Bijlagen
-
- DSCF7777 (Medium).JPG (75.76 KiB) 11293 keer bekeken
-
- DSCF7776 (Medium).JPG (135.4 KiB) 11293 keer bekeken
-
- DSCF7774 (Medium).JPG (127.23 KiB) 11293 keer bekeken
-
- DSCF7771 (Medium).JPG (155.19 KiB) 11293 keer bekeken
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Een hele mooie brommert Caspar , en genot om naar te kijken .
Toppert van de bovenste plank .
Leopold .
Toppert van de bovenste plank .
Leopold .
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
wat ruzie gehad met onderstaand 4 polige Bosch MHKZ ontsteking.
Het ziet er naar uit dat de pulsgever defect is , dan kun je dus de hele grondplaat wegmikken
Gelukkig heeft Leopold nog wat op voorraad , gaat goed komen
De bobine beugel was ook nog even zoeken , ik had er geen meer en hij was bij mijn vaste leveranciers al een tijdje op .
Eigenlijk had ik het model nodig met het "spatbordje" om het voortandwiel , maar deze doet het ook.
De bobine zit met rubbers vast op de beugel ( tegen kapot trillen) , maar die rubbers zijn ook op.
De rubbers en busjes van de beenschild beugel blijken ook vrij aardig te passen. Opgelost
Het ziet er naar uit dat de pulsgever defect is , dan kun je dus de hele grondplaat wegmikken
Gelukkig heeft Leopold nog wat op voorraad , gaat goed komen
De bobine beugel was ook nog even zoeken , ik had er geen meer en hij was bij mijn vaste leveranciers al een tijdje op .
Eigenlijk had ik het model nodig met het "spatbordje" om het voortandwiel , maar deze doet het ook.
De bobine zit met rubbers vast op de beugel ( tegen kapot trillen) , maar die rubbers zijn ook op.
De rubbers en busjes van de beenschild beugel blijken ook vrij aardig te passen. Opgelost
- Bijlagen
-
- DSCF7792 (Medium).JPG (87.91 KiB) 11168 keer bekeken
-
- DSCF7788 (Medium).JPG (123.28 KiB) 11168 keer bekeken
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Casper, wat een prachtig project en een mooi verslag. Ook leuk vind ik de enthousiaste interactie van de clubleden. Chapeau mannen
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Brommertje dit weekend op zijn wielen gezet ( the Eagle has landed )
Had sproeier 80 er in zitten , bleek véél te groot met de 14mm Bing op de KT SB cilinder.
Nu 72 er in zitten , nog wat ruim , maar eerst maar eens wat kilometers maken.
26mm uitlaatbocht nu dicht gekregen met asbest uitlaatring en wat vijlwerk , dat is al beter.
Heb er nu een 4p Bosch MHKZ ontsteking inzitten die het wél doet ( Bedankt Leopold ! )
Nog e.e.a. afwerken en testen en dan de grote wereld in.
Ben nog op zoek naar de originele C.E.V. Schnarre / claxon in 6 volt wisselspanning , mét beugel voor de ronde koplamp.
Had sproeier 80 er in zitten , bleek véél te groot met de 14mm Bing op de KT SB cilinder.
Nu 72 er in zitten , nog wat ruim , maar eerst maar eens wat kilometers maken.
26mm uitlaatbocht nu dicht gekregen met asbest uitlaatring en wat vijlwerk , dat is al beter.
Heb er nu een 4p Bosch MHKZ ontsteking inzitten die het wél doet ( Bedankt Leopold ! )
Nog e.e.a. afwerken en testen en dan de grote wereld in.
Ben nog op zoek naar de originele C.E.V. Schnarre / claxon in 6 volt wisselspanning , mét beugel voor de ronde koplamp.
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Kijk , daar is de redder alweer ( letterlijk-) nabij.
Ik had mijn handelaren al gebeld , nergens meer op voorraad momenteel.
Ik had er al maar alvast een bel op gezet.
Welk model heb je liggen Leopold ? En heb je ook de beugel erbij ?
Ik had mijn handelaren al gebeld , nergens meer op voorraad momenteel.
Ik had er al maar alvast een bel op gezet.
Welk model heb je liggen Leopold ? En heb je ook de beugel erbij ?
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Vandaag de eerste kilometers gemaakt
Sproeier 72 was nog te groot , zit nu op 66 en denk dat 64 ook nog wel kan.
Eerst de bougie maar eens laten kleuren , dan zien we verder.
Ik had de KT SB-cilinder dus al geknepen met een 26mm bocht , 14mm Bing en 12/39 tandwielen.
Maar zag toch nog de 70km/u op de teller , rechte weg . Dat mag wat minder.......
Zo zie je maar weer dat een dunne uitlaat en kleine carburateur niet de bottle-neck zijn bij Kreidler.
Loopt nu rap door de versnellingen heen en berg op hoef ik niet terug naar de 4 , dat is wel mooi.
Ben aan het denken of ik een 12mm Bing passend kan krijgen , maar er is geen 12mm SB spruitstuk .
Heb nog wel een 28mm bocht liggen die 30cm doorsteekt in de demper , eens proberen of dat meer knijpt dan de korte 26mm bocht.
11/39 tandwielen word denk ik te hoogtoerig. Is nu al op het randje.
Sproeier 72 was nog te groot , zit nu op 66 en denk dat 64 ook nog wel kan.
Eerst de bougie maar eens laten kleuren , dan zien we verder.
Ik had de KT SB-cilinder dus al geknepen met een 26mm bocht , 14mm Bing en 12/39 tandwielen.
Maar zag toch nog de 70km/u op de teller , rechte weg . Dat mag wat minder.......
Zo zie je maar weer dat een dunne uitlaat en kleine carburateur niet de bottle-neck zijn bij Kreidler.
Loopt nu rap door de versnellingen heen en berg op hoef ik niet terug naar de 4 , dat is wel mooi.
Ben aan het denken of ik een 12mm Bing passend kan krijgen , maar er is geen 12mm SB spruitstuk .
Heb nog wel een 28mm bocht liggen die 30cm doorsteekt in de demper , eens proberen of dat meer knijpt dan de korte 26mm bocht.
11/39 tandwielen word denk ik te hoogtoerig. Is nu al op het randje.
- 2-stroke140159
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 23:03
- Locatie: Roermond
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
- Contacteer:
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Dank je Ben , dat was ook de bedoeling
Bedenk me net dat ik ook nog eens de zwarte trechter in het luchtfilterhuis kan plaatsen.
Kijken of hij daar wat langzamer van word.
Heb ondertussen ook de originele oude Kacoma benzinekraan van een oplettend forumlid gekregen.
Merci Aad.
Bedenk me net dat ik ook nog eens de zwarte trechter in het luchtfilterhuis kan plaatsen.
Kijken of hij daar wat langzamer van word.
Heb ondertussen ook de originele oude Kacoma benzinekraan van een oplettend forumlid gekregen.
Merci Aad.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
De Zwarte plastic trechter heb ik in het luchtfilterhuis gemonteerd van de 14mm Bing:
Geen succes......
Hij houd welliswaar wat in , maar loopt niet veel minder hard , daarbij is hij minder goed bij de les en verslikt zich nog wel eens.
Weg met dat ding.
Ga nu een hééle lange 28mm bocht proberen om hem te dimmen . Steekt zeker 300mm door in de demper.
Geen succes......
Hij houd welliswaar wat in , maar loopt niet veel minder hard , daarbij is hij minder goed bij de les en verslikt zich nog wel eens.
Weg met dat ding.
Ga nu een hééle lange 28mm bocht proberen om hem te dimmen . Steekt zeker 300mm door in de demper.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
En zo is hij geworden , moet nog wat kleine dingen afwerken.
Topsnelheid is nu een keurige 55km/u geworden dank zij de véél te lange uitlaatbocht.
Hard zat voor een brommer.
Heb van Leopold 2 CEV 35W wisselstroom " Schnarres " ( toeterjes ) gekregen, even testen of ze nog werken.
Tellerrandjes zijn niet mooi , toerenteller weigert. Allemaal zaken voor de winter. Nu rijden met die handel !
Topsnelheid is nu een keurige 55km/u geworden dank zij de véél te lange uitlaatbocht.
Hard zat voor een brommer.
Heb van Leopold 2 CEV 35W wisselstroom " Schnarres " ( toeterjes ) gekregen, even testen of ze nog werken.
Tellerrandjes zijn niet mooi , toerenteller weigert. Allemaal zaken voor de winter. Nu rijden met die handel !
- Bijlagen
-
- DSCF8023 (Medium).JPG (148.42 KiB) 10625 keer bekeken
-
- DSCF8020 (Medium).JPG (156.14 KiB) 10628 keer bekeken
-
- DSCF8022 (Medium).JPG (166.25 KiB) 10628 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Dank je Dick , was wel een pens werk deze keer ( basis was bar slecht ) maar het resultaat mag er zijn in mijn ogen.
Ok , die SB hoort er niet onder , maar dat vind ik nou net het puntje op de i .
De kleine breidwand vind ik op dit model te iel ogen.
Ori blokje ligt op zolder , kan hem in een uurtje weer in ori staat maken.
Ok , die SB hoort er niet onder , maar dat vind ik nou net het puntje op de i .
De kleine breidwand vind ik op dit model te iel ogen.
Ori blokje ligt op zolder , kan hem in een uurtje weer in ori staat maken.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Mooi geworden Caspar
De buddy maakt het helemaal af. Geweldig.
Nog 1 puntje dan. Ik vind je achterremkabel een beetje aan de korte kant. Hoort origineel net boven het onderste schaaltje van je schokbreker te lopen.
Nogmaals een plaatje.
Enzo
De buddy maakt het helemaal af. Geweldig.
Nog 1 puntje dan. Ik vind je achterremkabel een beetje aan de korte kant. Hoort origineel net boven het onderste schaaltje van je schokbreker te lopen.
Nogmaals een plaatje.
Enzo
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0