Op dit moment doen veel pomphouders dat wel............Ed.P schreef:Daar kun je een A4tje mee vullen , zo simpel ligt dat niet.kreidler844 schreef:Super is gewoon Euro 95 met octaan (booster) zodat het octaan 3 puntjes stijgt.
"De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 17"
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
- Contacteer:
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Mannen hij loopt weer keurig hoor. Bougie redelijke kleur en de pijp wordt niet blauwer. Had vooraf wat weggepoetst.
Rein, ik heb het gelezen. Ongeluk, panne etc. Maar een ritje met mijn oude heer, hij op Chineese scooter, en ik op de Parel van meer dan 115 km met wat smakelijke stoppies onderweg is ook erg leuk. Ik zie je met de Meerpaalrit in Dronten?
Rein, ik heb het gelezen. Ongeluk, panne etc. Maar een ritje met mijn oude heer, hij op Chineese scooter, en ik op de Parel van meer dan 115 km met wat smakelijke stoppies onderweg is ook erg leuk. Ik zie je met de Meerpaalrit in Dronten?
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 07 mei 2014, 23:24
- Locatie: Heerenveen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Heb vanavond deze 'parel' in het echt kunnen bekijken en ik moet zeggen dat hij de naam 'parel' met recht mag dragen. Schitterende brommer, met veel oog voor detail!
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
wat plaatjes van afgelopen weekeinde:
- Bijlagen
-
- De chinees in de achtervolging
- P1070025.JPG (170.57 KiB) 6599 keer bekeken
-
- Wer een grote boot
- P1070016.JPG (157.5 KiB) 6601 keer bekeken
-
- New meets old
- P1070019.JPG (160 KiB) 6601 keer bekeken
-
- vuurtorentje ergens bij Medemblik of Andijk
- P1070047.JPG (171.48 KiB) 6601 keer bekeken
-
- Harry65 zal dit herkennen
- P1070057.JPG (160.5 KiB) 6601 keer bekeken
-
- aardig tafereeltje
- P1070060.JPG (163.48 KiB) 6601 keer bekeken
-
- even de inwendige mens versterken
- P1070061.JPG (172.5 KiB) 6601 keer bekeken
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Kom ik vanavond thuis. Ligt er een pakketje voor mij klaar.... Huh??? Opengemaakt
Een heel mooi lampenglaasje van Leopold ontvangen. Moet straks nog een koperen plaatje bijmaken. De parel beval immers al enkele onderdelen van Leopold. Bedankt Leopold. Ik sta bij je in het krijt
Verder heb ik deze week de originele bocht bij chromerij opgehaald. Als nieuw
Ik moet nodig aan een ruimere helm. Mij brede past er niet meer in.
Een heel mooi lampenglaasje van Leopold ontvangen. Moet straks nog een koperen plaatje bijmaken. De parel beval immers al enkele onderdelen van Leopold. Bedankt Leopold. Ik sta bij je in het krijt
Verder heb ik deze week de originele bocht bij chromerij opgehaald. Als nieuw
Ik moet nodig aan een ruimere helm. Mij brede past er niet meer in.
- Bijlagen
-
- De heilige graal :)
- P1070062.JPG (159 KiB) 6596 keer bekeken
-
- bocht opnieuw verchroomd
- P1070014.JPG (152 KiB) 6598 keer bekeken
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Jazeker. Alleen een gebruikte nette 12 mm Bing met 62 sproeier. 14/36 en 28 mm 271184 demper. Cilinder en zuiger zijn nieuw zoals al eerder bericht. Smeering 1:40. Ori luchtfilter met aanzuigbuisje (knikje) van 14 mm aanzuigbuis. Frisse puntjes, ori oude condensator. Nieuwe bougiekabel, bougie en ori dop.
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 229 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Mooie rit, mooie plaatjes Ronald.
Ik geloof vast dat ik die rit ook zou kunnen maken als er mij een Chinees op de hielen zou zitten
Ik geloof vast dat ik die rit ook zou kunnen maken als er mij een Chinees op de hielen zou zitten
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Ja de W2 klopt. Top op TomTom regulier 54. Vind ik voldoende. Pakt lekker op en trekt goed door.gcge schreef:Je had toch de snellere w2 uitvoering? Wat is de top icm de 12mm?
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Was idd een hele leuke dag en mooi om te zien dat mijn oude heer zo heeft genoten. We gaan dit verhaal ergens in Augustus weer herhalen. Zon Chinees rijdt aardig maar met kleine wieltjes maken het wel tot hobbelkoe. Doe mij maar een oude Buffel.hermanngas schreef:Mooie rit, mooie plaatjes Ronald.
Ik geloof vast dat ik die rit ook zou kunnen maken als er mij een Chinees op de hielen zou zitten
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Ik heb ook 14 x 36 geprobeerd, maar vond 13 x 36 toch beter rijden i.v.m. tegenwind/ viaducten. Ik heb daarentegen 19 inch i.p.v. 17 inch wielen dus niet helemaal te vergelijken. Qua top haal ik inderdaad ook rond de 55 op de fietscomputer en 60 op de teller van de Kreidler. In de praktijk rijd ik echter niet harder dan 45/50. Hard genoeg op de fietspaden.De Snavelaar schreef:Ja de W2 klopt. Top op TomTom regulier 54. Vind ik voldoende. Pakt lekker op en trekt goed door.gcge schreef:Je had toch de snellere w2 uitvoering? Wat is de top icm de 12mm?
Hoe is jouw ervaring van de 12 mm t.o.v. de 10 mm carb. Ik heb een NOS 10 mm carb met diverse sproeiers geprobeerd, maar met de gebruikte 12 mm had ik veel meer trekkracht en lag de top hoger.
Ik rijd al ruim 10.000 km met deze setup en het bevalt tot op heden nog goed. De bougie blijft echter wel grijs en ik heb ook een blauw verkleurde bocht. Grotere sproeiers had geen effect (vanaf sproeier 64/66 begint hij te viertakten) en de voorontsteking staat op 1,2mm.
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Heb identieke ervaring zoals jij beschrijft. Ik rij in de regel nooit (lang) met vol gas. Zo rond de 50 snort hij heerlijk! Met 10 mm is hij tammer. Meer dan 62 gaat niet goed, pruttelen... Bocht werd wat blauw, nu lijkt dit niet meer geval te zijn. 12 mm is gebruikt maar netjes. Als ik nog eens een NOS tegenkom....
We moeten ze maar eens naast elkaar zetten. Niet voor de snelheid maar gewoon voor de leuk
We moeten ze maar eens naast elkaar zetten. Niet voor de snelheid maar gewoon voor de leuk
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Na al het eitank geweld wordt het wordt inderdaad tijd voor een geforceerd gekoelde buffeltank meeting
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 229 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Alleen geforceerd dan heb je er te weinig, dus ik zou ook rijwind uitnodigen
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Hermann, begin Augustus pak ik dit even met je op en kijken we of we dit jaar nog wat kunnen doen. Voorjaar was hier bij ons een zooitje en had ik wat anders aan mijn kop. Eens kijken of we wat kunnen opzetten. Eerst eens op kleine schaal....
- harry-65
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
- Locatie: Heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Jammer dat je vorige week niet kon inhaken bij de E.L.V.I.S. rit. Het was een rit naar het oldtimer festival in Hensbroek.
Die parel van je had daar gelijk als publiektrekker mee kunnen doen.
En die foto..................... ja, bekend terrein hé, de nieuwe poort van H.H.Waard.
Die parel van je had daar gelijk als publiektrekker mee kunnen doen.
En die foto..................... ja, bekend terrein hé, de nieuwe poort van H.H.Waard.
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Ja, was op weg naar huis en nog ff bij jou langs, kijken of je thuis was
Volgende keer beter. Tot volgende week in elk geval. Ik zonder brommer maar wel ff kijken.
Volgende keer beter. Tot volgende week in elk geval. Ik zonder brommer maar wel ff kijken.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Mooi dat het weer geregeld is met je achterlicht, een mooie originele Hella. (Leopold )
De ulo uitvoering is geen smoel, bij de fietsenmaker vroeger de vervanger voor de Hella in geval van schade, ze waren niet aan te slepen in onze jeugd
Mooi dat je buffel zo lekker snort, het plezier wat je beleeft spat van het scherm bij mij.
Een geweldige brommer.
De ulo uitvoering is geen smoel, bij de fietsenmaker vroeger de vervanger voor de Hella in geval van schade, ze waren niet aan te slepen in onze jeugd
Mooi dat je buffel zo lekker snort, het plezier wat je beleeft spat van het scherm bij mij.
Een geweldige brommer.
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Ik weet er nog een te liggen achter het glas , mijn zoon david vondt hem .Henk 3bakvoet schreef:Mooi dat het weer geregeld is met je achterlicht, een mooie originele Hella. (Leopold )
De ulo uitvoering is geen smoel, bij de fietsenmaker vroeger de vervanger voor de Hella in geval van schade, ze waren niet aan te slepen in onze jeugd
Mooi dat je buffel zo lekker snort, het plezier wat je beleeft spat van het scherm bij mij.
Een geweldige brommer.
Zal hem eens moeten kopen .
Leopold .
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Harry65 weet ook nog een vitrine-exemplaar. De eigenaar wil er alleen niet vanaf. Ook niet als er buitenlandse pecuinas worden neergeteld...
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Vandaag de 3e Meerpaalrit gereden. Topdag!!
Brommer op 25000 echte kilometers gezet.
Achterschokbreker helaas weer lek.. Herman Blokhuis even contacten
Brommer op 25000 echte kilometers gezet.
Achterschokbreker helaas weer lek.. Herman Blokhuis even contacten
- Bijlagen
-
- P1070195.JPG (164 KiB) 6172 keer bekeken
-
- P1070443.JPG (161 KiB) 6172 keer bekeken
-
- P1070438.JPG (166.5 KiB) 6172 keer bekeken
-
- P1070374.JPG (160.5 KiB) 6172 keer bekeken
-
- P1070360.JPG (169 KiB) 6172 keer bekeken
-
- Ik ook maar eens met mijn snavel in beeld
- P1070219.JPG (169.52 KiB) 6172 keer bekeken
-
- 25000 km op de klok
- P1070186.JPG (166 KiB) 6172 keer bekeken
-
- lekke schokbreker
- P1070449.JPG (163.5 KiB) 6172 keer bekeken
- reinkroon
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:55
- Locatie: Ermelo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Inderdaad een prachtige dag die begon met koffie in Biddinghuizen en ons vanuit Dronten voerde langs akkers, de haven van Lelystad, het IJsselmeer, de Bataviawerf en Lelystad Airport. En gelukkig werkte het weer ook mee, waardoor 36 oldtimerberijders een prachtige middag hadden.
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Vanmiddag een belletje van Herman Blokhuis gehad naar aanleiding van mijn mailtje over lekkende schokkers. Gewoon garantie. Aardige vent en een groot liefhebber. Je raakt niet met hem uitgepraat. Hij wilde ze het liefst meteen hebben voor aanvullende revisie en modificatie met nieuwe seals. Dit weekeinde eerst nog even naar Callantsoog heen en weer. Daarna zien we wel.
Net weer terug. Rondje van 70 km. Op einde hield brommer in. Eerdaags toch de tank eens vol azijn plempen. Filtertjes zaten vol met vliegroest uit de tank. Minimaal aanwezig, maar toch de stoorzender. Tank net even gespoeld, filters en carburateur gereinigd. Moet het wel weer 2000 km volhouden voordat hij begint te hikken. Voor nood even een extra filtertje plaatsen. Weet nu wat er loos is dus wat extra aandacht en Morgen weer even een ruim rondje over 's heeren wegen
Net weer terug. Rondje van 70 km. Op einde hield brommer in. Eerdaags toch de tank eens vol azijn plempen. Filtertjes zaten vol met vliegroest uit de tank. Minimaal aanwezig, maar toch de stoorzender. Tank net even gespoeld, filters en carburateur gereinigd. Moet het wel weer 2000 km volhouden voordat hij begint te hikken. Voor nood even een extra filtertje plaatsen. Weet nu wat er loos is dus wat extra aandacht en Morgen weer even een ruim rondje over 's heeren wegen
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: "De (Koninklijke) parel van pa" K53/2 NL,1969,type SL. 1
Ben maar eens druk aan het sparen geslagen. Als ik onze wijze ome Henk zo hoor moet je daar vroeg mee beginnen wil je een Florett behouden voor het nageslacht. Vrees alleen dat het blikkie niet groot genoeg is tegenwoordig.
Brommerkleding
Gas en licht voor in de garage.
Brandstof voor een aantal volle tanken per jaar
Huishoudartikelen, zeep, doekjes, afschrijving wasbord en mangel
Verzekering voor volledige dekking en een top-taxatierapport
Vakantie, dus tentje, en biertjes alsmede een wijntje voor de dames
Diversen voor allerhande NOS-onderdelen. Dit vakje is veel te klein!
Brommerkleding
Gas en licht voor in de garage.
Brandstof voor een aantal volle tanken per jaar
Huishoudartikelen, zeep, doekjes, afschrijving wasbord en mangel
Verzekering voor volledige dekking en een top-taxatierapport
Vakantie, dus tentje, en biertjes alsmede een wijntje voor de dames
Diversen voor allerhande NOS-onderdelen. Dit vakje is veel te klein!
- Bijlagen
-
- P1070456.JPG (153.5 KiB) 6076 keer bekeken