Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za aug 22, 2015 5:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
lekker bezig knutselsmurf ;-)


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2015 2:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Achternaaf opgeknapt, nieuwe spaken en dikke band. Geinig toch?
Bijlage:
IMG_8509.JPG
IMG_8509.JPG [ 134.23 KiB | 2589 keer bekeken ]

Wel bizar dat deze spaken dikker waren dan voor en de nippels te dik voor de gaten in de velg. Boortje 6.8 erdoor en toen ging het.
Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2015 4:47 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
goed bezig eric :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2015 4:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Hee, mijn methode gebruikt voor de ketting spanners 8)

Je blok schiet al op, gezien bij Peter.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2015 5:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Andy schreef:
Hee, mijn methode gebruikt voor de ketting spanners 8)

Je blok schiet al op, gezien bij Peter.

Andy,

Tsssss viewtopic.php?f=4&t=44665#p733857

Wie was er eerder?

:mrgreen: Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2016 5:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Omdat de mooie Paioli schokbrekers (met chromen van Sebacs gestolen veren) onder de Mustang zitten moest er een passend setje komen voor de InspiratieKreidler. Deze vond ik in Houten. Ze zijn 35cm en passen super met de ophoogblokjes op de achterbrug.
Ook gevonden in Houten een naald voor de teller. Met wat bestelde rubbers die eerdaags binnenkomen kan de koplamp afgemaakt en er weer op.
Bijlage:
IMG_8659.JPG
IMG_8659.JPG [ 129.96 KiB | 1960 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_8660.JPG
IMG_8660.JPG [ 153.55 KiB | 1960 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_8658.JPG
IMG_8658.JPG [ 93.46 KiB | 1960 keer bekeken ]

Met de oude beschadigde ring weer teruggeplaatst want ons ben zunig.
Ben ook uit de kleur/thema. Het gele deel op de tank en de lamp maak ik ook grijs en dan is het klaar.

Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2016 10:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 15, 2004 2:02 pm
Berichten: 1885
Woonplaats: Bilzen B
Leuk Topic , Eric .
Ik heb het net op mijn gemak eens doorgelezen .
Goed bezig !
Groeten , Leopold .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 13, 2017 6:52 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Zoetermeer
SwiffMeister schreef:
jamojamo schreef:
Heeft iemand al eens van een 160mm Leleu-naaf een duplex-remmer gemaakt? Two-leading shoe zogezegd. Ik heb een 160 Leleu naaf die ik in het voorwiel wil. Als nog niemand er zo eentje verbouwd heeft wil ik het eerst proberen met de 120mm die er nu inzit.


Ben heel benieuwd hoe je dat wilt gaan doen. Ik heb zelf wel eens met de gedachte gespeeld, maar verder ook niet.


Is er inmiddels al iemand die het gelukt is om een dubbel oplopende 160 mm leleu te maken. Lijkt mij wel prettig om wat meer rem vermogen te hebben met snelle RSsen met trommelremmen ipv een grote schijf op een spaakwiel. Is misschien minder werk dan schijf maken op spaakwiel en meer rem vermogen dan de std 160 mm leleu.

Sjors


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 13, 2017 7:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Sjors007 schreef:
SwiffMeister schreef:
jamojamo schreef:
Heeft iemand al eens van een 160mm Leleu-naaf een duplex-remmer gemaakt? Two-leading shoe zogezegd. Ik heb een 160 Leleu naaf die ik in het voorwiel wil. Als nog niemand er zo eentje verbouwd heeft wil ik het eerst proberen met de 120mm die er nu inzit.


Ben heel benieuwd hoe je dat wilt gaan doen. Ik heb zelf wel eens met de gedachte gespeeld, maar verder ook niet.


Is er inmiddels al iemand die het gelukt is om een dubbel oplopende 160 mm leleu te maken. Lijkt mij wel prettig om wat meer rem vermogen te hebben met snelle RSsen met trommelremmen ipv een grote schijf op een spaakwiel. Is misschien minder werk dan schijf maken op spaakwiel en meer rem vermogen dan de std 160 mm leleu.

Sjors


ik heb er 1 gezien maar weet niet meer waar


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 13, 2017 7:40 pm 
Offline

Geregistreerd: za apr 15, 2006 7:14 pm
Berichten: 496
Sjors007 schreef:
SwiffMeister schreef:
jamojamo schreef:
Heeft iemand al eens van een 160mm Leleu-naaf een duplex-remmer gemaakt? Two-leading shoe zogezegd. Ik heb een 160 Leleu naaf die ik in het voorwiel wil. Als nog niemand er zo eentje verbouwd heeft wil ik het eerst proberen met de 120mm die er nu inzit.


Ben heel benieuwd hoe je dat wilt gaan doen. Ik heb zelf wel eens met de gedachte gespeeld, maar verder ook niet.


Is er inmiddels al iemand die het gelukt is om een dubbel oplopende 160 mm leleu te maken. Lijkt mij wel prettig om wat meer rem vermogen te hebben met snelle RSsen met trommelremmen ipv een grote schijf op een spaakwiel. Is misschien minder werk dan schijf maken op spaakwiel en meer rem vermogen dan de std 160 mm leleu.

Sjors


Ik ben er wel ooit mee bezig geweest, maar heb het nooit meer doorgezet.
In eerste instantie wilde ik een naaf draaien en er aan 2 kanten een stalen ring in krimpen/lijmen met aan 2 kanten dus een remankerplaat. Je zou dan dus een dubbele SLS krijgen. Dat is er helaas nooit van gekomen.

Ik ben ook deze site ooit tegen gekomen:
http://victorylibrary.com/brit/SLS-TLS-c.htm
Hier schrijven ze oa over de ombouw van een normale SLS remankerplaat naar een 2LS remankerplaat.
Je zou daarvoor 1 remschoen om moeten draaien en 2 remsleutels moeten aanpassen.

Mijn project (helaas geen kreidler, maar wel met een 160mm leleu kreidler voornaaf) is helaas door omstandigheden een paar jaar terug stil komen te liggen. Maar deze laatste optie lijkt me toch zeker interessant om eens te proberen.
Mocht dit er bij mij nog ooit van komen, dan zal ik het zeker melden. Ik sluit niet uit dat ik mijn bedachte naaf dan uiteindelijk toch draai en er dan dus een heuse 4LS van bouw.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 18, 2017 9:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1026
Woonplaats: mvhl
Sjors007 schreef:
SwiffMeister schreef:
jamojamo schreef:
Heeft iemand al eens van een 160mm Leleu-naaf een duplex-remmer gemaakt? Two-leading shoe zogezegd. Ik heb een 160 Leleu naaf die ik in het voorwiel wil. Als nog niemand er zo eentje verbouwd heeft wil ik het eerst proberen met de 120mm die er nu inzit.


Ben heel benieuwd hoe je dat wilt gaan doen. Ik heb zelf wel eens met de gedachte gespeeld, maar verder ook niet.


Is er inmiddels al iemand die het gelukt is om een dubbel oplopende 160 mm leleu te maken. Lijkt mij wel prettig om wat meer rem vermogen te hebben met snelle RSsen met trommelremmen ipv een grote schijf op een spaakwiel. Is misschien minder werk dan schijf maken op spaakwiel en meer rem vermogen dan de std 160 mm leleu.

Sjors


Daar ben ik ook al eens mee bezig geweest... eerst moet je de juiste remschoenen hebben! en dan moet je een nieuwe remankerplaat maken / wat wel te doen is/ ..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 25, 2017 4:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Koplamp in de kleur gespoten. Zijschildjes zwart gemaakt en nu sta ik voor de keuze om het frame ook geel te maken. De zijschildjes en roostertje kan ik ook geel maken ipv het frame, is wel makkelijker om eerst te proberen. Anders zit je achteraf met een geel frame en deels zichtbare zwarte onderbouw. Hmmm keuzes. De dubbele bediende voorrem wordt me te ingewikkeld.
Bijlage:
IMG_8770.JPG
IMG_8770.JPG [ 156.46 KiB | 1410 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_8771.JPG
IMG_8771.JPG [ 149.2 KiB | 1410 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_8772.JPG
IMG_8772.JPG [ 105.89 KiB | 1410 keer bekeken ]

gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 25, 2017 5:50 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 599
wordt steeds mooier.
mijn inspiratie/idee is v en a scherm zwart met gele zijkanten.
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 25, 2017 7:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
b.bonk schreef:
wordt steeds mooier.
mijn inspiratie/idee is v en a scherm zwart met gele zijkanten.
mvg bertus

Als je de spatborden bedoelt, die zijn van rvs en die ga ik niet spuiten. Misschien wel evt. andere als ik er nog eens tegen aan loop. Die kunnen dan inderdaad mooi geel met een zwarte baan in het midden.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 25, 2017 8:12 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 599
heb hier nog wel een v spatbord neppert
en een roestige weldmeister a spatbord
kan ik er wel bijstoppen :P
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 04, 2017 5:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Wat is het vervelend als je vol ideëen zit. Zo komt er steeds meer werk bij. Ik vond laatst een oude pothelm en zag er een vorm in.
Prille begin:
Bijlage:
IMG_8785.JPG
IMG_8785.JPG [ 132.6 KiB | 1301 keer bekeken ]

Ook moest de frame opvulling nog even vast om straks het gat onder de Zudapp tank te dichten, dus die gelast en geplamuurd.
De Grimeca's zijn eigenlijk voor de oranje RS bedoeld maar ik kan ze op deze mooi pas maken.
Bijlage:
IMG_8791.JPG
IMG_8791.JPG [ 118.7 KiB | 1301 keer bekeken ]

Hoe zaag je een busje recht af zonder professioneel gereedschap?
Bijlage:
IMG_8790.JPG
IMG_8790.JPG [ 75.92 KiB | 1301 keer bekeken ]

:idea:
Gr.,
Eric


Bijlagen:
IMG_8789.JPG
IMG_8789.JPG [ 63.6 KiB | 1301 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 13, 2017 8:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Bijlage:
IMG_8796.JPG
IMG_8796.JPG [ 119.8 KiB | 1225 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_8798.JPG
IMG_8798.JPG [ 99.45 KiB | 1225 keer bekeken ]

Spatbordsteunen vermaakt en spatbord caferacer stijl ingekort. Ook zo gemaakt dat de remklauw en schijf net passen.
Ik ben daar zo maar weer een dag mee zoet. Passen/meten, aanpassen lassen/slijpen enz. :clap
Voor mij is het goed zo.
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 16, 2017 4:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Bijlage:
IMG_8805.JPG
IMG_8805.JPG [ 139.38 KiB | 1177 keer bekeken ]

Ik kon het niet laten de boel weer eens in elkaar te steken voor een totaalplaatje 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2017 2:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Af en toe het creatuur in het daglicht trekken en de laatste spulletjes erop. Ik vind het zo'n geinig ding om naar te kijken 8)
Bijlage:
IMG_8931 (Medium).JPG
IMG_8931 (Medium).JPG [ 187.71 KiB | 412 keer bekeken ]

Volgende op de shoppinglist is een remklauwadapter.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2017 4:28 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 599
eric
je had het over carb in het frame .
aangezien je kraan aan de verkeerde kant zit
is dat zo gek nog niet.
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2017 5:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Klopt Bertus, kleinigheidjes hou je. Wanneer het zover is dat het blokje van de Mustang lekker loopt kan ie evt. hier onder en moet het frame plaats maken voor de carb. Het kan nog gekker met dit ding waar niks van klopt.
Hr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2017 5:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 294
Woonplaats: Nootdorp
Ik vind het er vreselijk uitzien. Maar dat doet er absoluut niet toe want het feit dat jij eens lekker voor niet-origineel gaat is al te bewonderen. Als jij die rem-adapter even goed uittekent kan ik die waarschijnlijk wel voor je maken op de freesbank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2017 5:52 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 599
ik heb hier nog spuit sjablonen gelijk aan het koppelings deksel.
mooi voor op de tank misschien .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2017 8:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
MichelVH schreef:
Ik vind het er vreselijk uitzien. Maar dat doet er absoluut niet toe want het feit dat jij eens lekker voor niet-origineel gaat is al te bewonderen. Als jij die rem-adapter even goed uittekent kan ik die waarschijnlijk wel voor je maken op de freesbank.

De adapter is gewoon te koop bij 3 leveranciers in NL die ik niet het brood uit de mond wil stoten. Gewoon even sparen dus. Maar onwijs bedankt, het is een aardig aanbod. :clap
Er zijn veel Kreidlers niet origineel heb ik zondag nog kunnen zien. Die originele hoef je maar 1keer te zien en dan weet je het wel. Om een originele Kreidler in elkaar te steken is supersimpel want alles past. De uitdaging en de lol zitten toch juist in het verbeteren of simpelweg veranderen naar eigen smaak?
Nee hoor, ieder zijn ding
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2017 8:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
b.bonk schreef:
ik heb hier nog spuit sjablonen gelijk aan het koppelings deksel.
mooi voor op de tank misschien .

Gaaf Bertus. Mooi groot logo zoals op de koppelingsdeksel? Kom er tzt wel op terug.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!