Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 8:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 451
Woonplaats: antwerpse kempen
ben sinds kort in het bezit van een rs van 1968, origineel en compleet.
Ikzelf ben tot nu toe meer bezig met de 74'er modellen, dus is wel even wennen.

Ik had hem even op mp staan, maar eigelijk vind ik hem te mooi om weg te doen, en het blijft een mooie machine, en 1 van de eersten.

Hieronder fotos, graag zoveel mogelijk tips-aandachtspunten..
Zijn er bijzonderheden die enkel voor dit model gelden? Qua verschillen met de 74 modellen denk ik vooral aan onderbouw-opbouw blok-????

Hieronder de fotos, heb al wel gezien dat het een originele en heel mooie 154392 cilinder is.
Bijlage:
rs 68 klein 1.jpg
rs 68 klein 1.jpg [ 179.02 KiB | 8340 keer bekeken ]

Bijlage:
RS 68 klein 2.jpg
RS 68 klein 2.jpg [ 179.58 KiB | 8340 keer bekeken ]

Bijlage:
rs 68 klein 3.jpg
rs 68 klein 3.jpg [ 182.79 KiB | 8340 keer bekeken ]




graag jullie reacties


gr sven


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 8:26 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Wat voor en nadelen

- er zit meer spuitwerk aan dan de 1974
- duur kunststof set
- de voorvork blijft een minder stuurgedrag hebben dan de 1974
- klassieke uitstraling
- zeldzame 13 rips cilinder
- contactpunten ontsteking
- kleinere lichtspoel
- nog zwakkere standaard en onderbouw dan de 1974
- 116 mm Campagnolo achter

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 9:14 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 12:43 pm
Berichten: 814
Woonplaats: Sijbekarspel
In mijn ogen het mooiste model wat Kreidler gebouwd heeft. Heb zelf een RS 1970 gerestaureerd dus als je vragen hebt ben je welkom.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 9:25 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
brommer schreef:
In mijn ogen het mooiste model wat Kreidler gebouwd heeft. Heb zelf een RS 1970 gerestaureerd dus als je vragen hebt ben je welkom.

Precies Ben.

Als je met veel goede scherpe foto's blijft komen gaat het helemaal vanzelf. Er is voor dit model heel veel kennis op het forum.

Wij hebben er ook 2 gedaan. En een 1968 model wordt nummer 3.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 9:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 10, 2004 11:14 pm
Berichten: 633
Woonplaats: Castricum
Leuk project Sven :-) .
Ik haak er meteen op in met de vraag hoe kan je de stuurkwaliteit/eigenschappen van dit model verbeteren?


Gruß,
Ed


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 9:59 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 12:43 pm
Berichten: 814
Woonplaats: Sijbekarspel
Heb die van mij helemaal opgebouwd uit originele nieuwe onderdelen, alleen het rechter zijscherm heb ik laten spuiten, deze is ook bijzonder vanwege het ronde gaatje i.p.v. het ovale bij de andere modellen. Heeft me wel een paar jaar en veel geld gekost voor ik alles bij elkaar had maar dan heb je ook wat. Vond het zoeken naar die onderdelen ook wel een uitdaging. Alleen het frame was gebruikt maar nog in heel mooie staat., kon ik zo gebruiken. Zal binnenkort wel even een fotootje plaatsen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 10:02 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 12:43 pm
Berichten: 814
Woonplaats: Sijbekarspel
Stuureigenschappen valt niet veel aan te doen behalve zorgen dat je demping van je voorvork in orde is en goede banden, over het algemeen vind ik dit best wel meevallen hoor, heb dit nooit als een probleem ervaren terwijl ik toch 5000 km per jaar er op rijd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 10:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 451
Woonplaats: antwerpse kempen
dank voor jullie reacties.
Alvast een 1ste vraagje, betreffende de standaard; volgens mijn gegevens heb ik een standaard nodig met nr 37 46 99. Waarin zit het verschil met bvb een 37 56 99 (standaard 74'er?) Hoe kan ik deze visueel herkennen om 1 te kopen op een beurs? Of heeft 1 van jullie nog een mooie liggen?

De kunststof set is bij ij nog in heel goede staat, geen breuken ed. Dus poetsen en klaar. De .92 heb ik al eens gedemonteerd, ziet er nog heel netjes uit, brommer starte trouwens ook van de 1e kick.
Betreffende het achterlicht: wat hoort er origineel op? Staat niks op het huis, slechte namaak denk ik..
Hella voor deze brommer?

Gr sven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 10:30 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
sven bosch schreef:
Betreffende het achterlicht: wat hoort er origineel op? Staat niks op het huis, slechte namaak denk ik..
Hella voor deze brommer?

Gr sven
Hella of ULO (staan beide in het onderdeelboek )

Alleen de Hella is imi nagemaakt. Je krijgt dan een kier aan de rubber afdichting aan de bovenkant door verkeerde achterspatbord kromming in de lamp. Met een ULO kopen zit je zeker origineel.
De onderbouw van John Bos moet ook worden aangepast op de framegaten. #-o
Maar staat dan wel goed met bijbehorende nieuwe standaard en binnenbus.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 10:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 451
Woonplaats: antwerpse kempen
hoi enzo
dank voor je reactie

betreffende de standaard; zit er een verschil tussen degene voor dit model en degene voor de latere modellen, en zo ja, wat zijn deze dan?
Voor mijn beide 74'ers heb ik er een paar mooie originele standaarden gekocht, op maat van een oude versleten die ik had liggen. Van een 68 heb ik geen mooi voorbeeld (zie fotos).

ik hoop er dan op rosmalen eentje te scoren


gr sven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 10:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 451
Woonplaats: antwerpse kempen
brommer schreef:
In mijn ogen het mooiste model wat Kreidler gebouwd heeft. Heb zelf een RS 1970 gerestaureerd dus als je vragen hebt ben je welkom.



Ik dank je al bij voorbaat!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 10:52 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Zal binnenkort een verschil foto maken.
Dacht dat het grote verschil zat bij de binnenbus aansluiting.


Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 10:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 451
Woonplaats: antwerpse kempen
:clap :clap :clap


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 11:42 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9230
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
graag zoveel mogelijk tips-aandachtspunten..


kontroleer alle onderdelen op bruikbaarheid en jou gewenste kwaliteit.
Je zal dus moeten beginnen met demonteren, en kijk wat je dan overhoud.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 3:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 25, 2011 7:43 pm
Berichten: 195
Woonplaats: thuis in de schuur
wat is er zo speciaal aan een 154392 cilinder.
is deze sterker als de rest .????
is dat smalle of brede steek. en zijn ze moeilijk te krijgen of te koop.
gr koda.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 4:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 05, 2008 5:25 pm
Berichten: 344
Woonplaats: Zuidoost gelderland
Dit is de eerste rijwind gekoelde RS cilinder (13 ribben) smalle tap die in 1969 al werd vervangen door de 15 ribs. Ze hebben standaard 5,3 PK. De 13 ribs 15-43.91 was de 13 ribs race uitvoering de je met een race licentie kon aanschaffen 9 PK dacht ik. De 13 ribs liggen niet voor het oprapen (wel 2 cilinder koppen bij mij op het schap) en word zelden aangeboden.

Gr :rs


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 7:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 25, 2011 7:43 pm
Berichten: 195
Woonplaats: thuis in de schuur
oke rs69 bedankt voor de info..
zal eens kijken of ik er 1 kan bemachtigen..
gr koda


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 7:42 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
koda schreef:
oke rs69 bedankt voor de info..
zal eens kijken of ik er 1 kan bemachtigen..
gr koda

NOS en verschil met 15 rips


Bijlagen:
Herschaalde kopie van DSCN0674.jpg
Herschaalde kopie van DSCN0674.jpg [ 94.18 KiB | 7945 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van DSCN0675.jpg
Herschaalde kopie van DSCN0675.jpg [ 153.17 KiB | 7945 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van DSCN0676.jpg
Herschaalde kopie van DSCN0676.jpg [ 156.48 KiB | 7945 keer bekeken ]
DSCN1735 (Small).JPG
DSCN1735 (Small).JPG [ 58.73 KiB | 7945 keer bekeken ]
DSCN1738 (Small).JPG
DSCN1738 (Small).JPG [ 47.64 KiB | 7945 keer bekeken ]
DSCN1741 (Small).JPG
DSCN1741 (Small).JPG [ 42.55 KiB | 7945 keer bekeken ]
DSCN1776 (Small).JPG
DSCN1776 (Small).JPG [ 48.42 KiB | 7945 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van DSCN1736.jpg
Herschaalde kopie van DSCN1736.jpg [ 137.29 KiB | 7945 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 7:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 451
Woonplaats: antwerpse kempen
morgen naar veghel, hopelijk wat onderdeeltjes scoren.
Op de lijst; achterlichtje, onderbouw, tank (valt te bezien wat ze kost natuurlijk), een stel remsegmenten van vroeger voor zowel voor als achteraan, 2 velgen, .....
Hadden de 68 modellen al velgen van bvb schürmann, silverseal of waren het gewoon velgen zonder stempel in?


gr sven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 8:05 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
sven bosch schreef:
morgen naar veghel, hopelijk wat onderdeeltjes scoren.
Op de lijst; achterlichtje, onderbouw, tank (valt te bezien wat ze kost natuurlijk), een stel remsegmenten van vroeger voor zowel voor als achteraan, 2 velgen, .....
Hadden de 68 modellen al velgen van bvb schürmann, silverseal of waren het gewoon velgen zonder stempel in?


gr sven
Velgen met geen naam er in. Tot 1974 was dit in ieder geval. Maar je ziet meteen het verschil met Italiaanse imi. Origineel heeft een veel diepere rand en dunne spaken.
Wat je nu koopt is allemaal te dik.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 9:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 9:56 pm
Berichten: 2204
Woonplaats: Duitsland
Lange leve de Ebay volgens mij?

Het nieuw type standaard past wel, maar dan moet je wel de bus die tussen het frame ingeklemd zit met de slijptol iets inkorten.
Dan tevens het nieuwe type geleidebus gebruiken.

Mooiste is gewoon een mooie gebruikte oud type standaard.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 9:45 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Bij JB koop je de juiste nieuw.

37.46.99 standaard 21 inch 33 euro
37.21.01 binnenbus dun 2,40 euro

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 9:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 9:56 pm
Berichten: 2204
Woonplaats: Duitsland
Dat is zonder twijfel de mooiste oplossing Tjerry.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: zo jan 05, 2014 8:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 451
Woonplaats: antwerpse kempen
ben dus naar veghel geweest, leuke beurs.
Heb al 2 onderdelen gevonden voor, een volgens mij, schappelijke prijs.

Het betreft een tank, brandschoon van binnen, incl mooie flappen en logos, en een ulo achterlicht, origineel en nooit gebruikt volgens mij.
Bijlage:
tank klein.jpg
tank klein.jpg [ 171.53 KiB | 7740 keer bekeken ]

Bijlage:
lampen zijkant klein.jpg
lampen zijkant klein.jpg [ 187.2 KiB | 7740 keer bekeken ]

Bijlage:
voorkant klein def.jpg
voorkant klein def.jpg [ 199.34 KiB | 7740 keer bekeken ]



Moet nu wel eens bekijken hoe de florett opschriften mooi te verwijderen en nadien terug te monteren.

gr sven


Bijlagen:
lampen zijkant klein.jpg
lampen zijkant klein.jpg [ 187.2 KiB | 7740 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: restauratie rs 1968
BerichtGeplaatst: zo jan 05, 2014 8:54 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Best wel magere score. Maar goed je bent weer een belangrijk onderdeel verder namelijk de ULO lamp.

Mijn maatje de wilde 13 is al 2 jaar aan het verzamelen en opknappen. Resultaat nu is een gespoten frame met voorvork op de heftafel en een grote vierkante doos met de rest (nieuw, gespoten of verchroomd) van een Kreidler.
Bouwpakket dus.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: harry-65 en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!