de kogel voor de drukstift van de koppeling. Deze was volledig gebroken
Dat is denk ik de reden geweest van het aan de kant zetten in het verleden van deze Excellente Hollandse GT.
Een ongelofelijke lage km stand op de teller, plus de aanslag van de 1:25 smeering, en het ontbreken van ook maar enig spoortje van slijtage op de cilinderwand.
Een nieuw kogeltje en met een beetje fingerspitzengefühl en een handje keringen plus een pakking set zet je dit blok gewoon weer in elkaar en rijdt Harry de rest van zijn leven een perfecte Hondenkop.
Maaar!!!!!!!!!
Nou moeten we natuurlijk de mythe van het reviseren van een kreidlerblok op dit Kreidlerforum geen geweld aan doen!!.
Foei Ruud! Foei Harry!
Daarom even wat stichtelijke woorden.
Hoe halen jullie het in je hoofd om als amateurs in slechts 45 minuten incl. 30 minuten koffie drinken een blok geheel te demonteren.
Hier staat minimaal twee weken voor.
Jullie halen de mythe en de zweem gelijk aan ruimtevaart technologie volledig onderuit, dit moet anders gebracht worden, en naar een waanzinnig hoogtepunt waarin wij zonder ook nog maar één klap gehoord te hebben van het blok kunnen uitroepen dat Harry een topblok in handen krijgt waar hij nog zeker vijf keer de wereld mee rond kan rijden, uiteraard gelardeerd met de bekende smilies.
Het moet dus even anders gebracht worden deze revisie, Daar uit voorvloeiend komen jullie bij de inspectie van het blok zaken tegen die het absolute einde van deze driebak hadden ingeluid, waarbij om te beginnen het wisselen van de originele krukas naar een chinees exemplaar absoluut noodzakelijk is wegens een geconstateerde kromme drijfstang, onbalans en een inferieur bronzen toplager.
Updates van berichtgeving met slijtage aan hoofdassen, secundaire assen, tandwielstiften en vlijmscherpe schakelvorken gaat deze voor de bühne HORROR revisie compleet maken.
De vergelijking met een fruitboom is meer regel dan uitzondering, plukken! en zo veel mogelijk.
Het uitgangspunt is en blijft toch dat Harry met dit blok nog drie keer de wereld rond wil rijden zonder olie lekkage. Enige visuele hulpmiddelen van foto`s om de nightmare compleet te maken zoals draaibanken met krullend metaal en een drukpersen van een tonnetje of twintig en….! Vergeet de meet klokken niet, hoe meer hoe beter.
Het uiteindelijke doel, links om, of rechtsom is om een kostenplaatje van tussen de 675 en 900 euro te realiseren.
Alles uiteraard afhankelijk van de hebberigheid van het revisie "Graai" cultuurtje.
Gelukkig is het hobby, want als je alle zelf verzonnen uren moest betalen liep je financieel leeg op een blok revisie.
Oja, aan het eind van het gebakken lucht traject hangen jullie er een labeltje aan, met de tekst: BEVAT NOG
GEEN OLIE!