Pagina 6 van 10

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 15 okt 2017, 17:33
door Zolenheuvel
Harry bedankt, nuttig om te weten.

Groet Kees

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 22 okt 2017, 19:34
door harry-65
Afgelopen week nieuwe onderdelen binnen gekregen, van kleine nagels om het frameplaatje vast te zetten tot nieuwe banden. Dus eindelijk weer wat in elkaar gesleuteld, het begin is er!
Komende week weer verder.

Harry.

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 22 okt 2017, 19:43
door Henk 3bakvoet
Prachtig Harry 8)

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 22 okt 2017, 21:12
door hermanngas
Dit is het halve werk!

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 22 okt 2017, 23:58
door Zolenheuvel
Dit gaat helemaal goed komen Harry.
Meneer Onos zal trots op je zijn :wink:
En anders ik wel!

Groet Kees

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 25 okt 2017, 20:35
door De Snavelaar
Ow Harry dat wordt weer een plaatje. Moet je straks wel hondenbelasting gaan betalen.

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 25 okt 2017, 21:07
door Enzo-tvdzijden
De Snavelaar schreef:Ow Harry dat wordt weer een plaatje. Moet je straks wel hondenbelasting gaan betalen.
:lol:

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 28 okt 2017, 22:07
door harry-65
Enzo-tvdzijden schreef:
De Snavelaar schreef:Ow Harry dat wordt weer een plaatje. Moet je straks wel hondenbelasting gaan betalen.
:lol:
Ik heb navraag gedaan bij de gemeente, in onze gemeente wordt geen honden belasting geheven. Valt weer mee. :D

Afgelopen week tussen de bedrijven door weer wat in elkaar gesleuteld, hier het resultaat.
De chromen beugel bij het voorspatbord wordt nog vervangen door een dunne uitvoering. (2mm minder in doorsnede)

Harry.

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 28 okt 2017, 22:23
door Zolenheuvel
Harry, mooie plaatjes weer en beste vorderingen maak je.
Ik denk dat je 19" wielen monteert.
Hoe lang zijn de schokbrekers hart op hart.
En wat ik me ook afvraag is of er bij 19" een afwijkende Achterrug op zit. Of past 19" gewoon in een buffel Achterbrug?
Succes weer.

Groet Kees

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 29 okt 2017, 10:48
door De Snavelaar
Prachtig Harry. Moeten maar weer eens een meet en greet doen. :)

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 29 okt 2017, 10:52
door Henk 3bakvoet
Een plaatje Harry 8)

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 30 okt 2017, 19:23
door harry-65
Zolenheuvel schreef:Harry, mooie plaatjes weer en beste vorderingen maak je.
Ik denk dat je 19" wielen monteert.
Hoe lang zijn de schokbrekers hart op hart.
En wat ik me ook afvraag is of er bij 19" een afwijkende Achterrug op zit. Of past 19" gewoon in een buffel Achterbrug?
Succes weer.

Groet Kees
Kees, er komen inderdaad 19" wielen in, die zaten er ook in en was in 1967 standaard voor een NL uitvoering. De schokbrekers zijn HOH 36 cm. De achterbrug, volgens mij zijn ze allemaal gelijk.
De Snavelaar schreef:Prachtig Harry. Moeten maar weer eens een meet en greet doen. :)
We zijn elkaar nog niet vergeten Ronald, ik moet ook nog steeds wat terug brengen. Staat overigens goed hier. :)
Henk 3bakvoet schreef:Een plaatje Harry 8)
Henk, ik hoop dat je mijn project bedoel en niet gefocust ben op de eitank die er achter staat :eitank :lol:

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 30 okt 2017, 22:03
door Zolenheuvel
Gelukkig, de juiste gekocht. :D

Groet Kees

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 30 okt 2017, 22:05
door Zolenheuvel
Bedankt weer Harry.

Groet Kees

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 01 nov 2017, 21:34
door harry-65
Ik heb vandaag weer wat tijd weten vrij te maken en ben dus weer aan het opbouwen geweest. Nog even de kunststof delen, koplampkap e.d. passen, gelijk een beetje een idee hoe het er uit gaat zien.
Aansluitend de hondekop even uitgelaten, stond zo mooi op zijn wielen. Kon ik gelijk mijn garage weer even opruimen.

Wordt weer vervolgt, Harry.

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 01 nov 2017, 21:41
door Zolenheuvel
Geeft zeker een mooi beeld Harry!
Ik geniet van elk plaatje en ben een beetje jaloers :wink:

Groet Kees

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 01 nov 2017, 22:43
door hermanngas
Hij staat er trots en met opgeheven "Kop" bij (2e foto)
mooi hoor Harry jij doet het goed (zie boutjes van spatbord beugel)

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 02 nov 2017, 22:04
door harry-65
Zolenheuvel schreef:Geeft zeker een mooi beeld Harry!
Ik geniet van elk plaatje en ben een beetje jaloers :wink:

Groet Kees
Kees, geduld is een schone zaak.
hermanngas schreef: mooi hoor Harry jij doet het goed (zie boutjes van spatbord beugel)
Hermann, dat deze bromfiets de fabriek uit ging zat ik op een LTS en werd er in de praktijkles op dergelijke details gelet.
Is er toch nog wat blijven hangen in mijn bol :)

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 03 nov 2017, 12:56
door Jan
Het gaat de goede kant op Harry en het wordt absoluut een aanwinst. Toch nog even een vraag over de buddyzit, dit is toch de originele of toch niet? Op foto 203021.1 lijkt het of hij wat ver naar voren zit, waardoor hij de tank raakt en daardoor steekt aan de achterzijde het gereedschapsbakje een stukje uit.
Is dit gezichtsbedrog of klopt het wat ik schrijf?
Ik moet er wel bij vertellen dat ik bij mijn brommer hetzelfde ( euvel ) zie.

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 03 nov 2017, 22:45
door harry-65
Jan schreef: Toch nog even een vraag over de buddyzit, dit is toch de originele of toch niet? Op foto 203021.1 lijkt het of hij wat ver naar voren zit, waardoor hij de tank raakt en daardoor steekt aan de achterzijde het gereedschapsbakje een stukje uit.
Is dit gezichtsbedrog of klopt het wat ik schrijf?
Ik moet er wel bij vertellen dat ik bij mijn brommer hetzelfde ( euvel ) zie.
Jan, ik moet zeggen dat je het redelijk goed hebt gezien. Ik heb de bestaande buddy gebruikt, nieuw polypress vulling en een nieuwe huid (om in hondentermen te spreken) Het gereedschap bakje steekt inderdaad iets uit de buddy. Dat was bij de oude ook al het geval alleen zat daar geen deksel/ deurtje meer op. De nieuwe had 3 bevestigingspunten, de oude 4 punten. 2 gaten kwamen overeen met gaten in het spatbord, 3e bevestigingspunt is weggeslepen en 2 nieuwe gemaakt (slotboutbevestiging).
De buddy kan maar op een manier worden gemonteerd. De bevestiging wordt bepaald bij de schokbreker bouten, daar is niets mee te doen. In de oude situatie raakte het middelpunt van de buddy de tank lichtelijk, dat is nu ook weer zo. Ik heb een foto bijgevoegd voor de verduidelijking.
Harry.

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 04 nov 2017, 13:50
door Jan
Klopt Harry er is weinig tot niets aan te veranderen, maar dat is toch geen ramp.
Mijn 67'er is nog geheel origineel en daar steekt het bakje dus ook uit.

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 14 nov 2017, 12:26
door harry-65
Afgelopen week weer wat opgepakt, niet veel maar toch….
Omdat er nog e.e.a. moet worden verchroomt heb ik ook de schokbrekers van mijn eitank maar gedemonteerd. Dit zijn niet de meest voorkomende schokbrekers, maar je ziet ze wel vaker. Ze zijn nog in prima conditie dus het opknappen waard. Je ziet bij het onderdeel gelijk het kleurverschil rood wat het ooit was en RAL 3000. De materialen liggen inmiddels bij de verchromer.

Bij de Hondekop heb ik de km teller gemonteerd. Het nieuwe rubber is het net niet, waardoor de randen niet lekker passen. (foto 3) Na meting blijkt dat er 3 mm verschil in de rand in zit waardoor het gaat wringen. Ik daarom het gat in de koplampkap 2 mm ruimer gemaakt waardoor een betere pasvorm ontstaat. (Er zat al een klein deukje in de rand, foto 2)
En dan de lichtschakelaar, de originele was stuk en een andere is moeilijk te krijgen. (foto 7) Er staat er wel een op MP maar die is niet juist, niet geschikt voor duplolamp terwijl Kreidler in 1967 al jaren duplo lampen monteerde. Dus een nieuwe aangeschaft (model vanaf 1968) deze past redelijk, alleen de bevestiging van de kap niet Daarom een klein kunststof onder plaatje gemaakt (pijl) waardoor het weer netjes is. (je moet wat). Doordat het model maar een jaar is geleverd, zijn er voor mijn gevoel moeilijk goede (NOS) onderdelen verkrijgbaar. Je moet dus concessies doen, wordt weer vervolgt.

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 16 nov 2017, 18:53
door harry-65
Het frame met de onderdelen staan zover in elkaar. Kabels en handels zijn gemonteerd, dus komt nu de motor.
Omdat ik niet weet hoe de inwendige status van het blok was, uitwendig zag het er al niet te fris uit, veel vuil en aangekoekte viezigheid. Dit alles in ogenschouw genomen heb ik besloten de boel maar uit elkaar te halen, olie keerringen zo wie zo vervangen kan zeker geen kwaad de rest zien we wel.
Voor vandaag (16 november) heb ik een workshop gehouden hoe een motor uit elkaar halen. Hiervoor had ik mijn brommer eitank-maat Ruud uitgenodigd. Voor mijzelf was het ca. 50 jaar geleden dat ik als toen 15 jarige jongen het blok van mijn broers Kreidler uit elkaar heb gehaald, voor Ruud was het de eerste keer. Spannend is het niet zo een bromfietsblok, een beetje geduld en na een bak koffie lag het blok na 3 kwartier uit elkaar. De binnenzijde viel niet tegen, of het ooit eerder uit elkaar is geweest weet ik niet. Wat wel een verassend was, betrof de kogel voor de drukstift van de koppeling. Deze was volledig gebroken. De rest zag er ogenschijnlijk goed uit. De olie keerringen zijn uiteraard aan vervanging toe, de rest moet ik nader onderzoeken. Eerst verder schoonmaken en zondag naar de beurs in Heerhugowaard.

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 16 nov 2017, 21:08
door RuudvanWijk
Het was weer een gezellige sleuteldag. Verwarmde werkplaats, goede verzorging van de inwendige mens en gezellig ou..h...en over onze kreidlerhobby. :thumbleft Wat wil een mens nog meer. De techniek van het blok zag er nog perfect uit. Geen waarneembare speling op draaiend gedeelte. Cilinder en ori zuiger zagen er ook goed uit. Weinig slijtage, geen stootrand in cilinder. Alleen preventief zuigerveren vervangen. Wel enigszins vervuild. Gaat m.i. goed komen met dit blok. De brommer wordt een plaatje. Ben benieuwd als we het blok weer opgebouwd en draaiend gemaakt hebben hoe het loopt.

Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop

Geplaatst: 16 nov 2017, 21:16
door hermanngas
RuudvanWijk schreef:Het was weer een gezellige sleuteldag. Verwarmde werkplaats,
Die verwarming stond zeker niet aan gezien de hoog opstaande kraag van je vest.
Dat is vast en zeker om de kosten van een nieuw kogeltje uit te sparen ;-)
Maar ik wil best geloven dat het een gezellig dagje was.