Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Heeft iemand deze sproeiers nog origineel bing die ik over mag nemen ?Caspar schreef:Minstens 88 -92.
Maar je bougie is nat. Toch de ontsteking maar eens controleren.
Groeten Bas
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
De ontsteking is vorige week gecontroleerd bij HPI, en hij is gewoon in orde. In de handleiding wat ik erbij heb gekregen stond het fout beschreven. Afgelopen vrijdag de ontsteking gemonteerd en na 2 keer kicken liep hij. Wat mooi om hem eindelijk voor het eerst te horen!
Verder heb ik via marktplaats een meetklok en stroboscooplamp op de kop weten te tikken. (dankzij het oplettende oog van Anne, waarvoor dank )
Ook heb ik nog originele bing sproeiers van maat 88 t/m 100 kunnen kopen voor 1 euro per stuk, alleen maat 96 mis ik nog, heeft iemand deze nog die ik over zou mogen nemen ?
Nu komt het afstellen nog en heb ik een aantal vragen. Aan de achterkant van de carburateur zit die luchtschroef, hoe ver moet ik deze open/dicht draaien ? Ook krijg ik hem niet stationair aan het lopen, dit doet hij 4 seconden ongeveer en dan valt hij uit. Ik heb stationair sproeier 35 en 45 thuis, welke bevelen jullie mij aan ?
Mvg
Bas Bongers
Verder heb ik via marktplaats een meetklok en stroboscooplamp op de kop weten te tikken. (dankzij het oplettende oog van Anne, waarvoor dank )
Ook heb ik nog originele bing sproeiers van maat 88 t/m 100 kunnen kopen voor 1 euro per stuk, alleen maat 96 mis ik nog, heeft iemand deze nog die ik over zou mogen nemen ?
Nu komt het afstellen nog en heb ik een aantal vragen. Aan de achterkant van de carburateur zit die luchtschroef, hoe ver moet ik deze open/dicht draaien ? Ook krijg ik hem niet stationair aan het lopen, dit doet hij 4 seconden ongeveer en dan valt hij uit. Ik heb stationair sproeier 35 en 45 thuis, welke bevelen jullie mij aan ?
Mvg
Bas Bongers
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
De luchtschroef zet je zo ver open tot hij hoger stationair gaat lopen, fel op het gas reageerd en toch nog snel genoeg in toeren terug valt.
Basis is 1 tot 1,5 uit.
Enzo
Basis is 1 tot 1,5 uit.
Enzo
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Hallo
Ik heb mogen keuring bij de RDW in Venlo en heb een vraag. Moet ik eigenlijk een spiegel op mijn RS monteren ? Ik lees op site van Louis het volgende: Sommige Kreidlers hebben geen linkerspiegel (verplicht m.i.v. 26-11-1975).
Mijn kreidler is van 1973 maar ik weet niet hoe ze dit bij de RDW willen hebben en of ik deze dus nodig heb ? Weet iemand hier het antwoord op ?
Groeten Bas
Ik heb mogen keuring bij de RDW in Venlo en heb een vraag. Moet ik eigenlijk een spiegel op mijn RS monteren ? Ik lees op site van Louis het volgende: Sommige Kreidlers hebben geen linkerspiegel (verplicht m.i.v. 26-11-1975).
Mijn kreidler is van 1973 maar ik weet niet hoe ze dit bij de RDW willen hebben en of ik deze dus nodig heb ? Weet iemand hier het antwoord op ?
Groeten Bas
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Dat zeg jij, maar dat willen ze bij de rdw zeker weten, en dat bewijs heb jij natuurlijk?.Mijn kreidler is van 1973
Heb je dat niet, dan gaan er onderzoek kosten in rekening gebracht worden, en dat voor een k*t spiegel.
Zet er even een spiegel op van 5 euro, baad het niet, dat schaad het niet. En een spiegel is een spiegel.
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Vanmorgen ben ik naar de keuring gegaan en alles is goed en soepel verlopen! 60cc op kenteken en datum eerste toelating is 30-06-1973, alles veilig voor de toekomst dus . Het was gisteravond even spannend of ik wel kon gaan omdat ik de verlichting niet in orde kreeg maar dankzij tips van Tjerry en Caspar is dit toch nog gelukt. Heb tot 1 uur vanacht door gewerkt om het werkend te krijgen.
Nu nog even afwachten op het kentekenbewijs en dan een plaat laten maken en km's maken!
Groeten Bas
Nu nog even afwachten op het kentekenbewijs en dan een plaat laten maken en km's maken!
Groeten Bas
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Ik heb een probleem bij mijn RS, ik hoop dat iemand van jullie de oplossing voor dit probleem weet. Mijn carburateur bevriest als ik een tijdje goed gas geef. De carburateur wordt dan heel koud en slaat wit uit, vlotteren werkt dan niet. Als ik een tijdje wacht en ik vlotter hierna dan start hij met wat moeite en dan kan ik weer even rijden. Als het overdag warm weer is heb ik hier geen last van.
Komt iemand van jullie dit bekent voor ? En is hier iets tegen te doen ?
Groeten Bas
Komt iemand van jullie dit bekent voor ? En is hier iets tegen te doen ?
Groeten Bas
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Nee een 20 mm bing, met gasbuis 1208, sproeier 94 en stationair sproeier 45. Er zit een originele luchtfilterkoker op met een zo'n frietzak van twinair erin.
Hij vertoont het vooral als ik even goed gas geef in de 4 en 5, als ik dan voel dat hij gaat bokken schakel ik terug en blijf een tijdje rustig in de toeren rijden. Hierna vertoond hij dan even niks en wanneer het gas er weer op gaat komt het weer terug.
Hij vertoont het vooral als ik even goed gas geef in de 4 en 5, als ik dan voel dat hij gaat bokken schakel ik terug en blijf een tijdje rustig in de toeren rijden. Hierna vertoond hij dan even niks en wanneer het gas er weer op gaat komt het weer terug.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Nee een origineel spruitstuk met nr 15 43 13. Deze komt van kreidlerparts vandaan.
Ik heb het net geprobeerd en de choke komt helemaal omhoog als ik het gas open draai.
Ik heb het net geprobeerd en de choke komt helemaal omhoog als ik het gas open draai.
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Ik zou zeggen dat hij goed is. Het is een NGK BR9ES en hij is 250 km oud.
- Bijlagen
-
- P1020802_verkleind.jpg (82.21 KiB) 7025 keer bekeken
-
- P1020801_verkleind.jpg (85.5 KiB) 7025 keer bekeken
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
je bedoelt dezen zoals op de foto?Bongers-70 schreef:Nee een 20 mm bing, met gasbuis 1208, sproeier 94 en stationair sproeier 45. Er zit een originele luchtfilterkoker op met een zo'n frietzak van twinair erin.
Hij vertoont het vooral als ik even goed gas geef in de 4 en 5, als ik dan voel dat hij gaat bokken schakel ik terug en blijf een tijdje rustig in de toeren rijden. Hierna vertoond hij dan even niks en wanneer het gas er weer op gaat komt het weer terug.
probeer eens zonder de twinair en kijk dan eens naar de bougie
kan ook een beetje te rijk zijn omdat het beeld zwart is
David
- Bijlagen
-
- twinair.png (54.38 KiB) 7001 keer bekeken
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Ik heb geprobeerd zonder de twinair erin en ook zonder de luchtfilterkoker erop. Dan gebeurd dan steeds het zelfde.
Ik snap echt niet wat de oorzaak hier van zou kunnen zijn...
Ik snap echt niet wat de oorzaak hier van zou kunnen zijn...
Laatst gewijzigd door Bongers-70 op 14 jul 2015, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Bevriezen komt door de luchtsnelheid in combinatie met expanderen dus als je spruitstuk te groot is kan dit ook een oorzaak zijn, de plek waar de doorlaat flink groter wordt bevriest vaak.
Busje met een binnendiameter van 20 mm in het spruitstuk helpt.
Busje met een binnendiameter van 20 mm in het spruitstuk helpt.
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
De binnendiameter van mijn spruitstuk is 22,5 mm. Zouden die 2,5 mm zo veel verschil uitmaken ?
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Weet niemand hier de oplossing voor ? Anders moet ik ergens eens een andere carburateur lenen en kijken of deze dat dan ook vertoond.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Je carburateur is gewoon een 20mm bing ?
Ipv je spruitstuk verjongen, kun je ook de carburateur uitdraaien naar 22, 5mm.
Maar ik blijf het vreemd vinden. Komt bij een dellorto nog wel eens voor maar niet zo gauw bij een bing.
Kun je een andere carburateur lenen om te testen ?
Ipv je spruitstuk verjongen, kun je ook de carburateur uitdraaien naar 22, 5mm.
Maar ik blijf het vreemd vinden. Komt bij een dellorto nog wel eens voor maar niet zo gauw bij een bing.
Kun je een andere carburateur lenen om te testen ?
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Nou Bas wat jij allemaal niet mee maakt op één dag (14 juli)
Zou je niet eerst even je papieren afwachten, en verzekeren?
Zou je niet eerst even je papieren afwachten, en verzekeren?