Doet mij denken aan The Exorcist.Ik kan me goed even omdraaien als ik voor wil sorteren
Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
- rs-r
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
- Locatie: Waregem (België)
- Gegeven waarderingen: 238 keren
- Ontvangen waarderingen: 43 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Als je achterom kijkt door je om te draaien zie je die tijd ook niet voor jou, als dan je voorrijder vertraagt heb je ook prijs..
Op je fiets heb je misschien ook geen spiegel, ik ook niet, maar nu zal je er toch best een op je kreidler plaatsen.
En dan heb je ook nog spiegels waar je alleen maar de nummerplaat van het achterop komend voertuig van ziet, die moet je ook niet hebben, best dus een spiegel met een verkleinende optiek.
De overige forumleden, die je ook een spiegel aanraden, hebben heus al een zak vol ervaring op de weg en weten waar ze over praten.
Er bestaan ook wel spiegeltjes dat je in je helm kan inbouwen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Op je fiets heb je misschien ook geen spiegel, ik ook niet, maar nu zal je er toch best een op je kreidler plaatsen.
En dan heb je ook nog spiegels waar je alleen maar de nummerplaat van het achterop komend voertuig van ziet, die moet je ook niet hebben, best dus een spiegel met een verkleinende optiek.
De overige forumleden, die je ook een spiegel aanraden, hebben heus al een zak vol ervaring op de weg en weten waar ze over praten.
Er bestaan ook wel spiegeltjes dat je in je helm kan inbouwen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Even een update in dit topic over mijn RS
Ik heb van een forumlid een verlengde homoet 4p mogen lenen om eens wat te testen met een expansie uitlaat en dit is mij goed bevallen.
Ik heb toen op de facebookpagina van de jager een bericht zien staat dat ze weer een serie uitlaten hebben geproduceerd. Hier heb ik toen meteen naartoe gebeld en na wat informatie hierover heb ik een verlengde de jager uitlaat gekocht.
Ik heb deze bij Jacobs in Lomm laten verchromen en dit is naar volletevredenheid gebeurd! Binnen 2,5 week was hij klaar en ook nog voor een nette prijs! Zie de foto's voor het resultaat.
Groeten Bas
Ik heb van een forumlid een verlengde homoet 4p mogen lenen om eens wat te testen met een expansie uitlaat en dit is mij goed bevallen.
Ik heb toen op de facebookpagina van de jager een bericht zien staat dat ze weer een serie uitlaten hebben geproduceerd. Hier heb ik toen meteen naartoe gebeld en na wat informatie hierover heb ik een verlengde de jager uitlaat gekocht.
Ik heb deze bij Jacobs in Lomm laten verchromen en dit is naar volletevredenheid gebeurd! Binnen 2,5 week was hij klaar en ook nog voor een nette prijs! Zie de foto's voor het resultaat.
Groeten Bas
- Bijlagen
-
- 20160422_151936-800x450.jpg (112.94 KiB) 6916 keer bekeken
-
- 20160422_163712-800x450.jpg (129.66 KiB) 6916 keer bekeken
-
- 20160511_195401-800x450.jpg (150.39 KiB) 6916 keer bekeken
-
- 20160511_195356-800x450.jpg (155.96 KiB) 6916 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 825 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Mooi geworden Bas, En hoe loopt het vergeleken met de verlengde 4P ?
Positieve kritiek: Zet je rempook wat lager dmv de remlichtschakelaar.
Dat is niet alleen comfortabeler en mooier, maar ook veiliger: je bent er eerder met je voet
Positieve kritiek: Zet je rempook wat lager dmv de remlichtschakelaar.
Dat is niet alleen comfortabeler en mooier, maar ook veiliger: je bent er eerder met je voet
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Naar mijn gevoel loopt hij iets minder ver door in de toeren maar heeft hij wel meer koppel. Vol gas in de 5de versnelling heeft hij een iets hogere top snelheid en hij blijft deze beter vast houden met bv. tegenwind. Ik ben er dik tevreden over.
Het enigste wat ik er nu nog mee wil doen is ergens op een testbank en hem helemaal goed af laten stellen. Weet iemand een goed adres wat in een straal van +-50 km bij mij vandaan ?
Groeten Bas
Het enigste wat ik er nu nog mee wil doen is ergens op een testbank en hem helemaal goed af laten stellen. Weet iemand een goed adres wat in een straal van +-50 km bij mij vandaan ?
Groeten Bas
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Even een update in dit topic
In April 2017 heb ik mijn cilinder, cilinderkop en zuiger naar black mamba parts gebracht om deze aan te laten passen voor een membraanhuis. Ook heb ik hier een nieuwe Mikuni vm20 bij besteld. Omdat ik geen zin heb om ieder jaar mijn blok te reviseren is er samen met Johan besloten om niet meteen voor het maximale te gaan. Mocht het niet aan mijn verwachtingen voldoen kan ik altijd terug komen om er meer uit te halen.
Na alles goed af te stellen ben ik gaan rijden, en wat een genot was/is dat! Een zeer goede trekkracht die meteen van onderuit oppakt, en een topsnelheid van 101 km/u op de gps, tegenwind is ook gen probleem. Ik zou hem zwaarder kunnen vertanden maar dit gaat ten koste van de trekkracht. Hij gaat dan ook terugvallen bij tegenwind met terugschakelen als gevolg, en dit is niet wat ik wil.
De RS is nog op de testbank gegaan bij PS tuning omdat ik benieuwd was hoeveel vermogen hij nu heeft, resultaat: 10,3 pk en 8,0 Nm koppel.
Echter ben ik er vanuit gegaan dat mijn motorscherm nog gewoon zou passen, dit stond immers op de site.. Helaas is dit van toepassing bij de vm24 en niet bij de vm20 die ik gekocht heb.
Nu ben ik opzoek naar een motorscherm, dit mag ook er ook een zijn wat bedoelt is voor de kleine breitwand cilinder. Ik wil deze aan gaan passen zodat alles mooi en netjes achter het motorscherm past. Heeft iemand nog iets liggen ?
Groeten Bas
In April 2017 heb ik mijn cilinder, cilinderkop en zuiger naar black mamba parts gebracht om deze aan te laten passen voor een membraanhuis. Ook heb ik hier een nieuwe Mikuni vm20 bij besteld. Omdat ik geen zin heb om ieder jaar mijn blok te reviseren is er samen met Johan besloten om niet meteen voor het maximale te gaan. Mocht het niet aan mijn verwachtingen voldoen kan ik altijd terug komen om er meer uit te halen.
Na alles goed af te stellen ben ik gaan rijden, en wat een genot was/is dat! Een zeer goede trekkracht die meteen van onderuit oppakt, en een topsnelheid van 101 km/u op de gps, tegenwind is ook gen probleem. Ik zou hem zwaarder kunnen vertanden maar dit gaat ten koste van de trekkracht. Hij gaat dan ook terugvallen bij tegenwind met terugschakelen als gevolg, en dit is niet wat ik wil.
De RS is nog op de testbank gegaan bij PS tuning omdat ik benieuwd was hoeveel vermogen hij nu heeft, resultaat: 10,3 pk en 8,0 Nm koppel.
Echter ben ik er vanuit gegaan dat mijn motorscherm nog gewoon zou passen, dit stond immers op de site.. Helaas is dit van toepassing bij de vm24 en niet bij de vm20 die ik gekocht heb.
Nu ben ik opzoek naar een motorscherm, dit mag ook er ook een zijn wat bedoelt is voor de kleine breitwand cilinder. Ik wil deze aan gaan passen zodat alles mooi en netjes achter het motorscherm past. Heeft iemand nog iets liggen ?
Groeten Bas
- Bijlagen
-
- 20170530_173517_verkleind.jpg (180.44 KiB) 5360 keer bekeken
-
- 20170501_160312_verkleind.jpg (157.61 KiB) 5360 keer bekeken
-
- 20170501_160258_verkleind.jpg (195.61 KiB) 5360 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Ziet er verschrikkelijk uit. Lijkt verkoopverhaal.
Wat hangt de carb trouwens scheef
Huisjes zullen wel op KT gemaakt zijn ipv Mahle
Enzo
Wat hangt de carb trouwens scheef
Huisjes zullen wel op KT gemaakt zijn ipv Mahle
Enzo
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Waarom dan niet gewoon een orginele Bing 20? Lijkt me veel beter af te stellen en is nog een stuk mooier om te zien ook...
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Ik zou het gewoon even aankaarten bij Johan. Moet hij toch een oplossing voor kunnen vinden.
Enzo
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 825 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
3 dingen:
Waarom geen trek-choke ipv dat heveltje ?
Misschien ook prettiger om een 90 graden bochtje voor de gaskabel te plaatsen.
Ik zie dat je bocht al blauw begint te worden , is je sproeier niet te klein ?
Waarom geen trek-choke ipv dat heveltje ?
Misschien ook prettiger om een 90 graden bochtje voor de gaskabel te plaatsen.
Ik zie dat je bocht al blauw begint te worden , is je sproeier niet te klein ?
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Dat heveltje zat erop, eigenlijk niet over een trekchock nagedacht.
Een bocht erop gaat niet omdat de buitenkabel dan te lang is t.o.v. de binnenkabel.
De blauwe bocht komt doordat de ontsteking niet goed heeft gestaan.. Ik denk dat ik er voor het mooie een nieuwe bocht op ga zetten.
Een bocht erop gaat niet omdat de buitenkabel dan te lang is t.o.v. de binnenkabel.
De blauwe bocht komt doordat de ontsteking niet goed heeft gestaan.. Ik denk dat ik er voor het mooie een nieuwe bocht op ga zetten.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 825 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Zelf een kabel samenstellen of een kant en klare kabel bestellen voor een 18mm Bing , die hebben ook het bochtje er op.Bongers-70 schreef:Dat heveltje zat erop, eigenlijk niet over een trekchock nagedacht.
Een bocht erop gaat niet omdat de buitenkabel dan te lang is t.o.v. de binnenkabel.
De blauwe bocht komt doordat de ontsteking niet goed heeft gestaan.. Ik denk dat ik er voor het mooie een nieuwe bocht op ga zetten.
Kreidlerman heeft ze liggen.
- stephan de r.
- Winnaar Kreidlerverkiezing januari 2008
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 27 nov 2004, 14:30
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Ook met de Vm 24m/m gaat hij helaas niet passen,heb je een mahle of een Kt cilinder ?Bongers-70 schreef:Even een update in dit topic
In April 2017 heb ik mijn cilinder, cilinderkop en zuiger naar black mamba parts gebracht om deze aan te laten passen voor een membraanhuis.
Echter ben ik er vanuit gegaan dat mijn motorscherm nog gewoon zou passen, dit stond immers op de site.. Helaas is dit van toepassing bij de vm24 en niet bij de vm20 die ik gekocht heb.
Groeten Bas
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Misschien dat ik die gaskabel dan maar eens ga bestellen, maar dit is voor mij momenteel geen noodzakelijk euvel. Ik stoor mij niet aan de manier waarop de kabel gemonteerd zit en hij laat zich soepel bedienen.
Dit is een 60cc kt cilinder met een VHM zuiger.
Dit is een 60cc kt cilinder met een VHM zuiger.
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Er is een gat in de zuiger gemaakt aan de inlaatkant en de kleine poortjes op de foto zijn open gemaakt. Volgens mij is er ook nog iets aan de uitlaatpoort gedaan maar dit durf ik niet meer zeker te zeggen.nozems schreef:Is de cilinder verder nog aangepakt na plaatsing van het membraan?
- Bijlagen
-
- P1020719_verkleind.jpg (72.26 KiB) 5081 keer bekeken
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Ik zal het binnenkort eens los halen en foto's maken.
Maar, heeft er iemand een motorscherm wat ik over kan nemen ?
Maar, heeft er iemand een motorscherm wat ik over kan nemen ?
- Deze gebruikers waarderen Bongers-70 voor dit bericht:
- stephan de r. (23 jun 2020, 19:39)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 27 nov 2014, 12:27
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
nu heb je een hele mooie Kreidler rs opgebouwd .
tijd geld noch moeite ingestoken.
nu wil je een motorscherm verbouwen,dat doe je met een speciaal .
Hoeveel ruimte heb je tussen frame en carburateur,en past het scherm dan wel?
grt Wim
tijd geld noch moeite ingestoken.
nu wil je een motorscherm verbouwen,dat doe je met een speciaal .
Hoeveel ruimte heb je tussen frame en carburateur,en past het scherm dan wel?
grt Wim
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)
Kijk een hoe mooi deze is geworden.wilhelmus schreef:nu heb je een hele mooie Kreidler rs opgebouwd .
tijd geld noch moeite ingestoken.
nu wil je een motorscherm verbouwen,dat doe je met een speciaal .
Hoeveel ruimte heb je tussen frame en carburateur,en past het scherm dan wel?
grt Wim
- Bijlagen
-
- 033C183A-F481-44A6-9D56-A6002C0AC51A.jpeg (131.02 KiB) 4947 keer bekeken