Restauratie van Kreidler K53/1NL 1966
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 19:47
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Restauratie van Kreidler K53/1NL 1966
Zo we gaan van start, staat inmiddels al lange tijd in de schuur maar komt nu aan de beurt.
De bedoeling is om hem zoveel mogelijk orgineel te maken
Bij aankoop een aantal jaren geleden zat de zuiger al vast deze is inmiddels al los
Er zijn een aantal onderdelen die ik nog mis tot nu toe
Lichtschakelaar,
Bokstandaard voor 19inch
Gereedschapkastje
Ik zal vast nog wel een en ander vergeten vergeten zijn maar dat komt vanzelf
De bedoeling is om hem zoveel mogelijk orgineel te maken
Bij aankoop een aantal jaren geleden zat de zuiger al vast deze is inmiddels al los
Er zijn een aantal onderdelen die ik nog mis tot nu toe
Lichtschakelaar,
Bokstandaard voor 19inch
Gereedschapkastje
Ik zal vast nog wel een en ander vergeten vergeten zijn maar dat komt vanzelf
- Bijlagen
-
- Kreidler K53/NL
- 10596-1.jpg (76.88 KiB) 11060 keer bekeken
- Andre
- Berichten: 3357
- Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
- Locatie: Heos zeeland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie van Kreidler K53/1NL 1966
Het mooiste begin is een complete dus das mooi.
Leuk model 1 jaar gemaakt.
Zit veel werk aan maar gelukkig is er een hoop te koop voor dit model.
Leuk model 1 jaar gemaakt.
Zit veel werk aan maar gelukkig is er een hoop te koop voor dit model.
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie van Kreidler K53/1NL 1966
jij houdt van uitdagingen. In combinatie met je ambitie om hem zo origineel mogelijk te maken gaat hier veel tijd, energie en geld in zitten. Maar je hebt ervaring, dus je weet waar je aan begint. "Hoe groter de strijd, hoe mooier de overwinning" zeggen we dan. Ben benieuwd. Keep us posted!
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 19:47
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie van Kreidler K53/1NL 1966
Het is inmiddels niet meer als een gedemonteerd Kreidler
Het enige wat erg jammer is zoals te zien is op de foto's dat ze gelast hebben aan de onderbouw dit is nu zaak om het netjes te maken van de week de buddy uit elkaar en richting veendam sturen
Het enige wat erg jammer is zoals te zien is op de foto's dat ze gelast hebben aan de onderbouw dit is nu zaak om het netjes te maken van de week de buddy uit elkaar en richting veendam sturen
- Bijlagen
-
- 10601-1.jpg (43.63 KiB) 11004 keer bekeken
-
- 10604-1.jpg (52.7 KiB) 11004 keer bekeken
-
- 10602-1.jpg (51.25 KiB) 11005 keer bekeken
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 19:47
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie van Kreidler K53/1NL 1966
Dit is wel erg zonde dat ze dit gelast hebben http://link.marktplaats.nl/842262124 deze kwam ik tegen is deze daar oorspronkelijk voor?
- Bijlagen
-
- 10600-1.jpg (71.87 KiB) 11002 keer bekeken
-
- 10600-1.jpg (71.87 KiB) 11002 keer bekeken
-
- 10599-2.jpg (53.61 KiB) 11002 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie van Kreidler K53/1NL 1966
Moet toch aan gelast worden zoals je ziet. De gaten zijn 2x zo groot geworden.
Mooi project.
Enzo
Mooi project.
Enzo
- Andre
- Berichten: 3357
- Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
- Locatie: Heos zeeland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie van Kreidler K53/1NL 1966
uitlaat steun is een los plaatje met pijp.
Komt vaak los te zitten vandaar gelast.
Een modernere onderbouw is beter, maar dan is het niet meer origineel.
Je zult nog wel vaker moeten lassen zo te zien.
Stralen, poedercoaten in de grondlak en veel schuren.
Komt vaak los te zitten vandaar gelast.
Een modernere onderbouw is beter, maar dan is het niet meer origineel.
Je zult nog wel vaker moeten lassen zo te zien.
Stralen, poedercoaten in de grondlak en veel schuren.
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Restauratie van Kreidler K53/1NL 1966
Het onderste deel van het frame wil wel eens heel erg slecht zijn. Ik heb ooit eens bij Paul Hendriks
een reparatie stukje gekocht om het slechte deel te vervangen.
Gijs v Z
een reparatie stukje gekocht om het slechte deel te vervangen.
Gijs v Z
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 apr 2016, 16:58
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie van Kreidler K53/1NL 1966
eindelijk eentje tegengekomen die ongeveer op de mijne lijkt.
op mijn kentekenplaatje staat : K53/3 bouwjaar 1966
kan iemand mij een link geven waar er (gedetailleerde) foto's staan?
ik zie hier verschillende projecten maar geen enkele brommer die de K53/3 naam heeft.
aan mijn stuurvork zit de "slijklap" (zoals we dat hier in de Belgische kempen noemen) spatbord aan vast gelast.
en ben ook bezig met een restauratie.
Mvg Eskimo
op mijn kentekenplaatje staat : K53/3 bouwjaar 1966
kan iemand mij een link geven waar er (gedetailleerde) foto's staan?
ik zie hier verschillende projecten maar geen enkele brommer die de K53/3 naam heeft.
aan mijn stuurvork zit de "slijklap" (zoals we dat hier in de Belgische kempen noemen) spatbord aan vast gelast.
en ben ook bezig met een restauratie.
Mvg Eskimo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- Paul Veloce
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 21:49
- Locatie: De Lier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie van Kreidler K53/1NL 1966
Ik heb zo'n zelfde uitvoering (een K53/1NL), dus als je details wilt weten kan ik ze beantwoorden, of een detailfoto maken. Met de 'Slijklap', bedoel je daarmee het voorste stuk van het spatbord (waar bij ons het gele plaatje op bevestigd is)? Ik heb nog nooit gezien dat die gelast is; deze is bevestigd met 3 boutjes. De achterzijde is altijd gelast.Eskimo6 schreef:eindelijk eentje tegengekomen die ongeveer op de mijne lijkt.
op mijn kentekenplaatje staat : K53/3 bouwjaar 1966
kan iemand mij een link geven waar er (gedetailleerde) foto's staan?
ik zie hier verschillende projecten maar geen enkele brommer die de K53/3 naam heeft.
aan mijn stuurvork zit de "slijklap" (zoals we dat hier in de Belgische kempen noemen) spatbord aan vast gelast.
en ben ook bezig met een restauratie.
Mvg Eskimo
Gr.
Paul
- Bijlagen
-
- IMG_4159.jpg (110.11 KiB) 9135 keer bekeken
-
- IMG_3411.jpg (104.38 KiB) 9135 keer bekeken
-
- IMG_3449.jpg (107.83 KiB) 9135 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 apr 2016, 16:58
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie van Kreidler K53/1NL 1966
Paul,
met "slijklap" bedoel ik de achterkant van het spatbord van het voorste wiel.
ik heb deze brommer namelijk geërfd en toen ik bij het demonteren van de voorvork was, is mij opgevallen dat de 2 veren van de schokbrekers afgebroken zijn. in allebei de buizen zitten namelijk nog stukken van de veer die er ooit ingezeten heeft.
ik krijg deze er niet zo gemakkelijk uit. heb jij misschien ervaring met dit soort zaken?
op mijn motorplaatje staat K53/3 uit 1966 maar als ik hier rond kijk op het forum zie ik maar weinig brommers met een gelast achterspatbord.
met welk type kan ik deze brommer het meest vergelijken?
Alvast bedankt voor je tijd en reactie!!
met "slijklap" bedoel ik de achterkant van het spatbord van het voorste wiel.
ik heb deze brommer namelijk geërfd en toen ik bij het demonteren van de voorvork was, is mij opgevallen dat de 2 veren van de schokbrekers afgebroken zijn. in allebei de buizen zitten namelijk nog stukken van de veer die er ooit ingezeten heeft.
ik krijg deze er niet zo gemakkelijk uit. heb jij misschien ervaring met dit soort zaken?
op mijn motorplaatje staat K53/3 uit 1966 maar als ik hier rond kijk op het forum zie ik maar weinig brommers met een gelast achterspatbord.
met welk type kan ik deze brommer het meest vergelijken?
Alvast bedankt voor je tijd en reactie!!
- Bijlagen
-
- IMG_20160415_193810.jpg (163.48 KiB) 9054 keer bekeken
-
- IMG_20160415_193704.jpg (168.27 KiB) 9054 keer bekeken
- Paul Veloce
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 21:49
- Locatie: De Lier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie van Kreidler K53/1NL 1966
Voor deze voorvork kun je in dit topic veel vinden: viewtopic.php?f=4&t=41440&hilit=voorvork+eitank
Je voorvork op de foto ziet er origineel en compleet uit. Zo is hij vanaf 1956 tot 1966 gebruikt in alle Kreidlers (wel met wat detailverschillen). Vanaf 1967 kwam de telescoopvoorvork.
De motorfietsen hebben alleen hydraulische voorveren in de voorvork. De bromfietsen (en ook jouw voorvork) hebben veren en een rubberen schuifring. De rubberen ring zorgt voor de demping; door deze wat strakker op te klemmen kun je de demping instellen. Het rubber is alleen vrijwel altijd volledig vergaan, maar nog nieuw te krijgen. in het bovenstaande topic kun je daar meer over vinden.
In het topic kun je bij de onderdeeltekeningen zien dat er als nummertje 15 een spanstift it. Als je deze er uit tikt, kun je het geheel inclusief er uit halen. Ik heb hier alleen zelf geen ervaring mee, maar je ziet het ook omschreven in het topic.
Je kunt ook een onderdeelboek voor dit model vinden vinden op deze site: viewtopic.php?t=4095
Ik zou je adviseren zelf een restauratietopic aan te maken met foto's van je Kreidler (ook al ligt hij in onderdelen) en jezelf even voor te stellen.
Succes,
Paul
Je voorvork op de foto ziet er origineel en compleet uit. Zo is hij vanaf 1956 tot 1966 gebruikt in alle Kreidlers (wel met wat detailverschillen). Vanaf 1967 kwam de telescoopvoorvork.
De motorfietsen hebben alleen hydraulische voorveren in de voorvork. De bromfietsen (en ook jouw voorvork) hebben veren en een rubberen schuifring. De rubberen ring zorgt voor de demping; door deze wat strakker op te klemmen kun je de demping instellen. Het rubber is alleen vrijwel altijd volledig vergaan, maar nog nieuw te krijgen. in het bovenstaande topic kun je daar meer over vinden.
In het topic kun je bij de onderdeeltekeningen zien dat er als nummertje 15 een spanstift it. Als je deze er uit tikt, kun je het geheel inclusief er uit halen. Ik heb hier alleen zelf geen ervaring mee, maar je ziet het ook omschreven in het topic.
Je kunt ook een onderdeelboek voor dit model vinden vinden op deze site: viewtopic.php?t=4095
Ik zou je adviseren zelf een restauratietopic aan te maken met foto's van je Kreidler (ook al ligt hij in onderdelen) en jezelf even voor te stellen.
Succes,
Paul
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 apr 2016, 16:58
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie van Kreidler K53/1NL 1966
Paul,
ik heb ondertussen de veren en de resterende delen van de veren uit de buizen gekregen met behulp van vuur en warmte
heb de buizen warm gemaakt en toen schoven de veren er zo uit.
wat betreft het nieuwe topic, ga ik zeker werk van maken!
alvast bedankt!
ik heb ondertussen de veren en de resterende delen van de veren uit de buizen gekregen met behulp van vuur en warmte
heb de buizen warm gemaakt en toen schoven de veren er zo uit.
wat betreft het nieuwe topic, ga ik zeker werk van maken!
alvast bedankt!