Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 2:53 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 12:50 pm
Berichten: 4
Beste collega-hobbyisten,

Ik heb een Eitank uit 1965 die olie lekt. Nu heb ik inmiddels gelezen dat voor het oplossen hiervan er een nieuwe O-ring geplaatst zal moeten worden waarbij het blokje open zal moeten. Omdat ik de Kreidler pas een maand in mijn bezit heb weet ik niet of ik er nog wel voldoende olie in zit en of er nog op gereden kan worden. In de technische handleiding lees ik hoeveel en welke olie er in hoort. Mijn vraag is echter of er een manier is om te peilen en ook of er een alternatieve (meer eenvoudige) oplossing is om de lekkage te stoppen. Ikzelf dacht aan het aanbrengen van een soort van extra pakking onder de aftapbout o.i.d.

Bedankt voor eventuele reacties alvast.

Groet,
Peter (Amstelveen)


Bijlagen:
$_85 (1).JPG
$_85 (1).JPG [ 78.29 KiB | 6451 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 3:02 pm 
Er zit voldoende olie in als je het kan zien zitten als je de vulplug verwijderd. Vullen met bijvoorbeeld Kroon olie voor Kreidler (born2brom aalsmeer bij jou om de hoek). Ik meen 250 ml. Overschot loopt vanzelf uit het vulgat. Lekkende as is waarschijnlijk de reden van de verkoop en blok moest bij mij in ieder geval open.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 3:29 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47046
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
peterkra schreef:
Beste collega-hobbyisten,

Ik heb een Eitank uit 1965 die olie lekt. Nu heb ik inmiddels gelezen dat voor het oplossen hiervan er een nieuwe O-ring geplaatst zal moeten worden waarbij het blokje open zal moeten. Omdat ik de Kreidler pas een maand in mijn bezit heb weet ik niet of ik er nog wel voldoende olie in zit en of er nog op gereden kan worden. In de technische handleiding lees ik hoeveel en welke olie er in hoort. Mijn vraag is echter of er een manier is om te peilen en ook of er een alternatieve (meer eenvoudige) oplossing is om de lekkage te stoppen. Ikzelf dacht aan het aanbrengen van een soort van extra pakking onder de aftapbout o.i.d.

Bedankt voor eventuele reacties alvast.

Groet,
Peter (Amstelveen)
2 O-ringen vernieuwen. Daar moet het blokje voor open. Dan moet ook de schakelnaaf niet ingelopen zijn en de bronzen bus moet netjes op maat zijn. Anders moet dat ook nog aangepakt worden.

Bij de aftapplug een nieuw koper gevoerd ringetje. Als hij daar lekt heb je dat zo door als je even alles schoon spuit met remmenreiniger.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 5:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9573
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Olie kan ook mengsmeer olie zijn uit een lekkende carburateur.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 10:35 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 12:50 pm
Berichten: 4
Fijn Kreidlermannen! Mijn eerste kennismaking met dit forum en al zo snel reacties terug! Hartelijk dank daarvoor. Aha, het kan dus ook mengsmering zijn. De olie is lichtgeel van kleur (dus in ieder geval schoon). Mijn Kreidler staat in de (verwamde) tuinkamer op de plavuizen. De lekkage bestaat uit naar ik schat ongeveer een paar druppels per dag.

Hoe kan ik peilen of er nog mee te rijden valt? Alle olie aftappen en opnieuw bijvullen? Ik zie twee bouten die de aftapplug kunnen zijn. Een grote en een kleine. Welke is het? Zie foto.

Bedankt alvast weer.
Peter


Bijlagen:
WP_20141130_21_14_29_Pro.jpg
WP_20141130_21_14_29_Pro.jpg [ 170.64 KiB | 6301 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 10:46 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47046
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
viewtopic.php?t=10241

Afbeelding 9

De achterste kleine is de aftap. Maar dat heeft geen zin. Je kan nog door de olie heen kijken zo schoon.
Zet de Kreidler op de standaard en draai de plug rechts uit de koppelingsdeksel. Bijvullen tot het er uit stroomt.

Maar dit blok lekt als een vergiet en heeft dringend revisie nodig. Is dus geen tweetakt olie uit je luchtfilterkoker.
Druppel aan het schakelpedaal verklaart veel. Lekkage bij de schakelnaaf. Als er recent onderhoud of revisie is gepleegd is dat niet correct gedaan.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 11:01 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 961
Woonplaats: Raamsdonksveer
Is dit een indirect geschakeld blok?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 11:01 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47046
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
gcge schreef:
Is dit een indirect geschakeld blok?

Nee direct helaas.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2014 1:06 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 30, 2005 1:55 pm
Berichten: 502
Woonplaats: Katwijk
Het blok is in ieder geval niet uit 1965.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2014 8:38 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9573
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Mengsmeer olie heeft meestal een andere kleur.
En ik zie ook de druppels aan de schakelpook .
Waarschijnlijk dus de o ring van de schakel as. Zoals Tjerry al opmerkt.

Is inderdaad een direct geschakeld blok. Dat hoort niet.
Maar het heeft ook voordelen.

Ik zou de winter gebruiken voor een reparatie/revisie. Nu heb je de tijd ervoor.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2014 10:06 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
Wederom de bekende lekkages bij een kreidler , de kleine aftap lijkt mij ook niet geheel origineel .
Voor deze olie lekkages moet het blok open en is een gehele revisie aan te bevelen .
viewtopic.php?f=32&t=39559&start=875
http://www.kreidlercncparts.com/Webshop ... uct_id=289

johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2014 10:12 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
.


Laatst bijgewerkt door lazy rider op ma dec 01, 2014 11:13 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2014 10:28 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47046
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Probleem is dat de revisie net (niet goed) is uitgevoerd. Je vraagt je af met zo'n eindresultaat hoe graag je garantie wil claimen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 02, 2014 12:17 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 12:50 pm
Berichten: 4
Iedereen bedankt voor alle info. De verkoper toont zich schappelijk en komt mij tegemoet. Het probleem wordt opgelost door de persoon die het blokje oorspronkelijk voor hem gereviseerd heeft (in Nijland).
Peter


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 02, 2014 1:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4349
Woonplaats: Onder steen 13
peterkra schreef:
Iedereen bedankt voor alle info.
De verkoper toont zich schappelijk en komt mij tegemoet. Het probleem wordt opgelost door de persoon die het blokje oorspronkelijk voor hem gereviseerd heeft (in Nijland).
Peter


Weet je zeker dat dat een reviseur in Nijland is ??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 02, 2014 1:56 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 12:50 pm
Berichten: 4
Goed opgemerkt KJ. Ik was abuis. "Nuland" moet het zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 02, 2014 5:47 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47046
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
peterkra schreef:
Iedereen bedankt voor alle info. De verkoper toont zich schappelijk en komt mij tegemoet. Het probleem wordt opgelost door de persoon die het blokje oorspronkelijk voor hem gereviseerd heeft (in Nijland).
Peter

Gelukkig gaan ze het oplossen

http://link.marktplaats.nl/m867386506

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 02, 2014 6:24 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 16, 2004 8:45 pm
Berichten: 505
De vraag is hoe ze het gaan oplossen.
Hopelijk word het geen vloeibare pakking blok.
Daar heb ik al vele voorbeelden van gezien.
Hopelijk pakt motorentechniek het goed aan.
We wachten het af.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!