restauratie rsl 1974 rotorange

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
sven bosch
Berichten: 539
Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
Locatie: antwerpse kempen
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#26 Bericht door sven bosch » 14 jul 2016, 21:35

mvl schreef:Gaaf topic. Schitterende Kreidler. Keep 'm coming!

:clap :clap :clap

Gebruikersavatar
sven bosch
Berichten: 539
Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
Locatie: antwerpse kempen
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#27 Bericht door sven bosch » 18 jul 2016, 21:07

dames, heren


DSCN2263 (Custom).JPG
DSCN2263 (Custom).JPG (158.53 KiB) 6917 keer bekeken
DSCN2260 (Custom).JPG
DSCN2260 (Custom).JPG (128.02 KiB) 6917 keer bekeken
DSCN2259 (Custom).JPG
DSCN2259 (Custom).JPG (154.94 KiB) 6917 keer bekeken
DSCN2258 (Custom).JPG
DSCN2258 (Custom).JPG (179.17 KiB) 6917 keer bekeken
oranje draad is extra massakabel vh achterlicht
DSCN2254 (Custom) (Custom).JPG
DSCN2254 (Custom) (Custom).JPG (175.28 KiB) 6917 keer bekeken
DSCN2255 (Custom) (Custom) (2).JPG
DSCN2255 (Custom) (Custom) (2).JPG (186.6 KiB) 6917 keer bekeken
DSCN2257 (Custom) (Custom).JPG
DSCN2257 (Custom) (Custom).JPG (170.68 KiB) 6917 keer bekeken
DSCN2256 (Custom) (Custom).JPG
DSCN2256 (Custom) (Custom).JPG (176.58 KiB) 6917 keer bekeken

juiste benzinekraan?



gr sven
Laatst gewijzigd door sven bosch op 18 jul 2016, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#28 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 jul 2016, 21:17

Op foto 7 ja :clap

Gebruikersavatar
sven bosch
Berichten: 539
Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
Locatie: antwerpse kempen
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#29 Bericht door sven bosch » 18 jul 2016, 21:18

arendsogen ;)


gr sven

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#30 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 jul 2016, 21:21

sven bosch schreef:arendsogen ;)


gr sven
Wel even je draadboom van de schakelaar onderlangs (stuur) doen.

Enzo

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#31 Bericht door mvl » 22 jul 2016, 09:37

Ziet er weer mooi uit. Op de foto zie ik een Kokusan en de cockpit. Is de kokosnoot met 6v of met 12v en hoe werkt dat met de toerenteller. Die is 6v neem ik aan? En is het zo dat als je spanningsregelaar kapot gaat (wat bij mij nog wel eens voorkomt) dat er dan schade aan de toerenteller kan ontstaan? Ik was even benieuwd hoe dat werkte.

En dus eigenlijk ook met de claxon.

Verder volg ik al kwijlend het topic!

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#32 Bericht door Mach4 » 22 jul 2016, 11:03

Als je een 24000 toerenteller heb moet je er een omvormer tussen zetten om de teller het juiste toerental te laten aanwijzen.
Een 36000 teller kan wel zo zonder omvormer gebruikt worden.6 of 12 v maakt niet uit de teller doet het op beide goed.
Ik heb er geen regelaar tussen zitten en dat werkt ook goed.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#33 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 jul 2016, 11:08

6 of 12 V kijkt de toerenteller niet naar. Hij reageerd alleen op pulsen van noord/zuid verandering.

Bij Bosch ontsteking aan de gele draad
Bij Kokusan ontsteking aan de rode pulsdraad ( gever) die naar de bobine loopt.

Dus niet wat sommigen knuppels doen de rode accu laad draad uit de regelaar !

Enzo

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#34 Bericht door mvl » 22 jul 2016, 11:11

Ik snap hem. Dank voor jullie snelle reacties!

Gebruikersavatar
sven bosch
Berichten: 539
Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
Locatie: antwerpse kempen
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#35 Bericht door sven bosch » 22 jul 2016, 19:31

ik gebruik ook steeds een 36000 teller. heb ooit eens geprobeerd met zo een pulsomvomer maar was me toch niet dat...
Wel 6 volt.

dank voor de reacties


gr sven

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#36 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 jul 2016, 19:35

sven bosch schreef:ik gebruik ook steeds een 36000 teller. heb ooit eens geprobeerd met zo een pulsomvomer maar was me toch niet dat...
Wel 6 volt.

dank voor de reacties


gr sven
Natuurlijk Sven het is tenslotte een RS. Simpel aan te sluiten. Rode draad even splitsen en klaar is Kees.

Enzo

Gebruikersavatar
sven bosch
Berichten: 539
Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
Locatie: antwerpse kempen
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#37 Bericht door sven bosch » 26 jul 2016, 21:19

dames, heren

DSCN2284 (Custom).JPG
DSCN2284 (Custom).JPG (179.23 KiB) 6710 keer bekeken
DSCN2285 (Custom).JPG
DSCN2285 (Custom).JPG (185.6 KiB) 6710 keer bekeken
DSCN2286 (Custom).JPG
DSCN2286 (Custom).JPG (165.35 KiB) 6710 keer bekeken
DSCN2287 (Custom) (Custom).JPG
DSCN2287 (Custom) (Custom).JPG (139.73 KiB) 6710 keer bekeken
zelfgemaakte beschermbus
DSCN2288 (Custom) (Custom).JPG
DSCN2288 (Custom) (Custom).JPG (162.13 KiB) 6710 keer bekeken
afschuren van de bovenkant van de ribben doe ik met een zoetvijltje
DSCN2290 (Custom).JPG
DSCN2290 (Custom).JPG (134.96 KiB) 6710 keer bekeken
rvs bouten, verzonken niet gevonden

squish op 0,7, ok of te weinig?

magura boutje origineel of niet, zo te zien?
gr sven
Bijlagen
DSCN2289 (Custom).JPG
DSCN2289 (Custom).JPG (120.64 KiB) 6710 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#38 Bericht door Enzo-tvdzijden » 26 jul 2016, 21:55

Wel een fotutje gemaakt bij de bloktrevisie Sven. De carterboutjes heb je gemonteerd in het blok voor kleine Breitwand. Voor Super Breitwand zet je ze in de buitenste gaten.

En je remlichtschakelaar een kwartslag draaien.

Enzo

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9314
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 949 keren
Ontvangen waarderingen: 781 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#39 Bericht door Eifelyeti » 27 jul 2016, 09:06

mooi... :clap

wie heft het vliegwiel balanceerd?

Gebruikersavatar
sven bosch
Berichten: 539
Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
Locatie: antwerpse kempen
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#40 Bericht door sven bosch » 27 jul 2016, 09:26

Zuntrade, 15 euro per vliegwiel dacht ik. Gr

Gebruikersavatar
sven bosch
Berichten: 539
Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
Locatie: antwerpse kempen
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#41 Bericht door sven bosch » 27 jul 2016, 11:50

Enzo-tvdzijden schreef:Wel een fotutje gemaakt bij de bloktrevisie Sven. De carterboutjes heb je gemonteerd in het blok voor kleine Breitwand. Voor Super Breitwand zet je ze in de buitenste gaten.

En je remlichtschakelaar een kwartslag draaien.

Enzo
Dank vr de tip, wordt aangepast.

Gr sven

Gebruikersavatar
Bongers-70
Berichten: 342
Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
Locatie: Midden Limburg
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#42 Bericht door Bongers-70 » 30 jul 2016, 17:35

Dat ziet er goed uit Sven, goed werk!

Gebruikersavatar
Leopold Hogenhuis
Berichten: 2432
Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
Locatie: Bilzen B
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 122 keren
Contacteer:

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#43 Bericht door Leopold Hogenhuis » 31 jul 2016, 22:06

hallo sven met welke filter ga je rijden?
misschien is dit beter dan kun je ook een grotere lucht filter erop monteren
en word hij minder snel vol met olie en vuil
maar dan moet je wel de sproeiers ietjes veranderen omdat hij dan meer lucht krijgt
http://www.euroscooters.nl/kelk-59mm-pa ... -7329.html

Gr David

Gebruikersavatar
sven bosch
Berichten: 539
Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
Locatie: antwerpse kempen
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#44 Bericht door sven bosch » 01 aug 2016, 12:21

komt een twin air kegel filter op, met 40 mm aansluiting

dank

gr sven

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#45 Bericht door Mach4 » 01 aug 2016, 16:55

Ik hoop voor je dat het werkt,ik heb dezelfde carburateur en een kegelfilter,maar echt goed lopen deed hij met dat filter niet.
Die carb slurpt zoveel lucht dat hij een beetje tegenwerking van een filter niet fijn vind.
Hij is gemaakt om zonder filter te gebruiken en dat merk je ook met afstellen.

Gebruikersavatar
sven bosch
Berichten: 539
Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
Locatie: antwerpse kempen
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#46 Bericht door sven bosch » 01 aug 2016, 21:07

Heb op een eerdere setup dezelfde filter en carburateur gebruikt, icm rion materiaal. Dat leverde me 110 echte km/ u op

Gebruikersavatar
sven bosch
Berichten: 539
Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
Locatie: antwerpse kempen
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#47 Bericht door sven bosch » 01 aug 2016, 21:15

In welk gebied had jij dan de meeste problemen? Volg, halfweg of op lage toeren? Hoofdsproeier was 94, had ook wel een rion pijpje

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#48 Bericht door Mach4 » 01 aug 2016, 21:25

Rion pijp heb ik ook,hij smoort bij mij onderin met filter,sproeier 92 zit er nu in.
Maar ook over het hele gebied pakt hij sneller op zonder filter.
Nu heb ik wel een zuiger gestuurde set up,met een membraam kan dat weer anders zijn.
Ik heb vandaag een andere gasnaald en stationair sproeiers gehaald,misschien krijg ik hem dan wel goed met filter.
Standaard zat er een W7 naald in,die is eigenlijk voor een membraam gestuurde set-up,ik heb nu een W10 gehaald,
hopelijk werkt dat beter.

Gebruikersavatar
sven bosch
Berichten: 539
Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
Locatie: antwerpse kempen
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#49 Bericht door sven bosch » 01 aug 2016, 22:32

Onderin ,je kan bij deze carburator de lucht ook regelen op stationair toerental dacht ik . Staat een klein schroefje, kan je de verhouding op lage toeren mee regelen. Is de w10 naald dikker dan?

Gebruikersavatar
Leopold Hogenhuis
Berichten: 2432
Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
Locatie: Bilzen B
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 122 keren
Contacteer:

Re: restauratie rsl 1974 rotorange

#50 Bericht door Leopold Hogenhuis » 01 aug 2016, 22:53

ja w10 is voor zuigergestuurd ( dikker ) w7 is voor membraam ( dunner )
als je langen stukken rijd met de dellorto word hij heel koud let maar eens op
is een goede carb maar voor max 60cc

pap heeft op de p&p set 102 of 105 sproeier en de gasnaald clip op de hoogste stand ( armste )
morgen even kijken welke stationair sproeier d8 40 of 35

welke cilinders hebben jullie sven en mach4 50/60cc?

bij mijn zuiger gestuurde 4 poorter had ik ook
92 sproeier , stationair weet ik niet meer,w10 naald 2de of 3de clip,en een 50 gasschuif
liep toen ongeveer 85
Laatst gewijzigd door Leopold Hogenhuis op 01 aug 2016, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie