Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
gisteren de spullen hartstikke naakt opgehaald bij de ontlakker http://www.wicked-wheel-society.com in Kerkrade.
Chemisch ontlakt met een middel dat ook alu en magnesium niet aantast.
Roestige plekjes zijn daar even nagestraald.
Einde van achterspatbord is wat blauw omdat ik met zilver-hardsoldeer het plaatje aan de binnenkant heb gevuld om het beruchte scheuren en roesten onder dit plaatje tegen te gaan.
Vandaag de spullen naar de spuiter gebracht : BMW-Polaris silber metalic met een blanke laklaag.
Er onder komt een epoxy 2k coating met waar nodig wat filler.
Eind volgende week weer ophalen als het goed is.
Chemisch ontlakt met een middel dat ook alu en magnesium niet aantast.
Roestige plekjes zijn daar even nagestraald.
Einde van achterspatbord is wat blauw omdat ik met zilver-hardsoldeer het plaatje aan de binnenkant heb gevuld om het beruchte scheuren en roesten onder dit plaatje tegen te gaan.
Vandaag de spullen naar de spuiter gebracht : BMW-Polaris silber metalic met een blanke laklaag.
Er onder komt een epoxy 2k coating met waar nodig wat filler.
Eind volgende week weer ophalen als het goed is.
- Bijlagen
-
- 20141231_123346 (Medium).jpg (90.01 KiB) 8892 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Eindelijk weer is een slimme restauratie met ontlakken.
Gaat lekker zo.
Enzo
Gaat lekker zo.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Tjerry , ik moet eerlijk toegeven dat ik erg huiverig was voor chemisch ontlakken .
Toch het idee dat dat spul in de hoekjes blijft knagen aan het ijzer.
Maar dit spul is ook safe voor alu en magnesium , dat beviel mij wel. Beter dan mierenzuur!
Ook na het bad nog eens goed geneutraliseerd , dan slaap ik toch wat beter.
Er komt aan de binnenkant van het frame wel een laagje Tectyl-ML
Toch het idee dat dat spul in de hoekjes blijft knagen aan het ijzer.
Maar dit spul is ook safe voor alu en magnesium , dat beviel mij wel. Beter dan mierenzuur!
Ook na het bad nog eens goed geneutraliseerd , dan slaap ik toch wat beter.
Er komt aan de binnenkant van het frame wel een laagje Tectyl-ML
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Bij ons lagen de ontlakte framedelen maanden "naakt" op zolder.
Dat was een goede test. Onlakkerts gebruiken geen zuur !
Enzo
Dat was een goede test. Onlakkerts gebruiken geen zuur !
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
enkele detail die afwijken bij model 1981:
-de kroonplaat heeft 2 extra 6mm gaatjes voor de bevestigings beugel van de cockpit
-de vierkante cockpit zelf is ook behoorlijk anders , in tegenstelling tot de oude cockpit zit hier een pcb ( printed circuit board) oftewel een printplaat in. kwaliteit was niet zo heel erg goed . er gaat nog wel eens wat kapot aan deze "Garelli"cockpit.
De bijbehorende draadboom met pcb stekker was een uitdaging om te vinden.
-de kroonplaat heeft 2 extra 6mm gaatjes voor de bevestigings beugel van de cockpit
-de vierkante cockpit zelf is ook behoorlijk anders , in tegenstelling tot de oude cockpit zit hier een pcb ( printed circuit board) oftewel een printplaat in. kwaliteit was niet zo heel erg goed . er gaat nog wel eens wat kapot aan deze "Garelli"cockpit.
De bijbehorende draadboom met pcb stekker was een uitdaging om te vinden.
- Bijlagen
-
- 20150102_142939 (Medium).jpg (123.02 KiB) 8803 keer bekeken
-
- 20150102_142224 (Medium).jpg (109.07 KiB) 8803 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Ja , trouwens ook zo'n afwijkend gevalletje.
- Bijlagen
-
- 20150102_163143 (Medium).jpg (124.2 KiB) 8794 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
balhoofd afdekkapje is inderdaad ook weer anders.
Moeilijk te vinden , sinds kort bij JB weer te koop voor € 54,-....... Voor een stukje plastic
Gelukkig had Roman er nog een over
Moeilijk te vinden , sinds kort bij JB weer te koop voor € 54,-....... Voor een stukje plastic
Gelukkig had Roman er nog een over
- Bijlagen
-
- 20150102_171630 (Medium).jpg (118.23 KiB) 8769 keer bekeken
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Gisteren de spullen op kunnen halen bij spuiterij Marcel Pignar in Heerlen.
Eerst Epoxy onderlaag , dan wat filler en daarna alles vet in BMW Polaris-Silber gespoten.
Afgewerkt met een laag blanke lak. Nu lijkt het al ergens op.
Eerst Epoxy onderlaag , dan wat filler en daarna alles vet in BMW Polaris-Silber gespoten.
Afgewerkt met een laag blanke lak. Nu lijkt het al ergens op.
- Bijlagen
-
- 20150107_202435 (Medium).jpg (88.67 KiB) 8684 keer bekeken
-
- 20150107_202406 (Medium).jpg (82.93 KiB) 8684 keer bekeken
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Wat een mooie lak, kleur is ook super. Gaat vast en zeker een plaatje worden .
Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Eric
Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Eric
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Ziet er erg mooi uit.
De kleur is neem ik aan zoals origineel? Mijn BMW is namelijk Polaris metallic en dat ziet er net even anders uit, maar dat zal wel door de foto komen. BMW had overigens meerdere tinten polaris metallic.
De kleur is neem ik aan zoals origineel? Mijn BMW is namelijk Polaris metallic en dat ziet er net even anders uit, maar dat zal wel door de foto komen. BMW had overigens meerdere tinten polaris metallic.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Die hangen ook aan bouwjaren.hermanp schreef:Ziet er erg mooi uit.
De kleur is neem ik aan zoals origineel? Mijn BMW is namelijk Polaris metallic en dat ziet er net even anders uit, maar dat zal wel door de foto komen. BMW had overigens meerdere tinten polaris metallic.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Dank je Eric.
Foto vertekend inderdaad wat , bij daglicht toont de kleur lichter.
Kleur hoort i.d.d. bij dit model , was ook die kleur voordat ik er aan begon , zie de 2e foto in het eerste topic.
Heb hem nog laten scannen voor de zekerheid.
Foto vertekend inderdaad wat , bij daglicht toont de kleur lichter.
Kleur hoort i.d.d. bij dit model , was ook die kleur voordat ik er aan begon , zie de 2e foto in het eerste topic.
Heb hem nog laten scannen voor de zekerheid.
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- RMC-Smokey
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 20 mar 2010, 20:07
- Locatie: Hoogezand
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Erg mooi!!kijk al met smacht uit naar de volgende updates
-
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
- Locatie: Heerlen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Je gaat erg snel Caspar.
Je ligt voor op je planning denk ik.
Ik zou best dat spuitwerk eens in het echt willen zien.
Grt Jupke.
Je ligt voor op je planning denk ik.
Ik zou best dat spuitwerk eens in het echt willen zien.
Grt Jupke.
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Naaldjes van de tellers waren erg flets en vaal oranje geworden door de jaren.
Effe opnieuw een kleurtje gegeven , nu knallen ze er weer uit
Kilometer teller zat vast , daar heb ik een andere in moeten plaatsen.
Nieuw cilinderslotje geplaatst in het contactslot , zelfde sleutel als stuurslot natuurlijk.
Cockpit is van een 80cc LK model , 12V dus. Komt goed uit: het was de bedoeling om er een 12V boordnet van te maken.
Effe opnieuw een kleurtje gegeven , nu knallen ze er weer uit
Kilometer teller zat vast , daar heb ik een andere in moeten plaatsen.
Nieuw cilinderslotje geplaatst in het contactslot , zelfde sleutel als stuurslot natuurlijk.
Cockpit is van een 80cc LK model , 12V dus. Komt goed uit: het was de bedoeling om er een 12V boordnet van te maken.
- Bijlagen
-
- 20150111_113228 (Medium).jpg (99.14 KiB) 8496 keer bekeken
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Prachtig Caspar , dat wordt mooi .
Groeten , Leopold .
Groeten , Leopold .