Claus heeft het weer gefixt. Cilinder gerepareerd en een nieuwe Meteor zuiger er in .
Is iets tammer door de langere zuiger. Claus had wel aangegeven dat de zuiger korter kon.
Maar voor mijn doelstelling (ca. 55 km/u bij 4pk) volstaat het zo prima.
Eerst met begrenzing pijp in de hééle lange originele demper gereden. Maar dat kneep wel erg veel.
Nu begrenzing uit de demper en een 26mm Flory bocht er op.
Dat loopt nu 60km/u met een aangepaste kop , 1/14/109 , Twinair lucht filter in de 14mm luchtfilterkoker.
Nu 12/36 op een vijfbak.
Denk dat ik daar 11/36 of 12/38 van maak.
Proefvlucht gemaakt : stuur versteld , hendels beetje naar buiten gedraaid , bekabeling knipperlichten nog iets gemodificeerd. Koppeling en rem wat bijgesteld. Je kent het wel.
Nu veertig km gereden en het lijkt er al aardig op.
Moet zeggen dat M-stuur beter zit dan een stokstuur. Had ik niet verwacht.
Wel zitten mijn lange benen nu wat in de weg doordat ik vaste voetsteunen heb ipv pedalen.
Kliktrappers heb ik ook over getwijfeld. Maar die zitten net zo hoog.
Misschien tzt ( als ik me verveel
)eens een trapper blokje opknappen voor wat meer zitcomfort.
Een halfhoog stuur vind ik geen porum op dit model. Er hoort gewoon een M-stuur op !
Met mooi weer eerst maar eens wat meer kilometers op de teller zetten.