Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Vandaag het frame van binnen gecoat met Tectyl ML .
Ook al voorzichtig begonnen met de montage van wat onderdelen.
Achterbrug as van RVS, busjes van POM .
Dacht een prachtige rempedaal te hebben , verkeerde model , hmm
Nieuw frameplaatje gemonteerd met de juiste kerfnagels ipv popnagels .
Ori standaard uitgehaald , is bijna 2x zo zwaar als de imi exemplaren
Waar mogelijk (en nodig -) RVS bouten toegepast.
Onderbouw en standaard laten poedercoaten ivm de duurzaamheid.
Ook al voorzichtig begonnen met de montage van wat onderdelen.
Achterbrug as van RVS, busjes van POM .
Dacht een prachtige rempedaal te hebben , verkeerde model , hmm
Nieuw frameplaatje gemonteerd met de juiste kerfnagels ipv popnagels .
Ori standaard uitgehaald , is bijna 2x zo zwaar als de imi exemplaren
Waar mogelijk (en nodig -) RVS bouten toegepast.
Onderbouw en standaard laten poedercoaten ivm de duurzaamheid.
- Bijlagen
-
- 20150117_173634 (Medium).jpg (111.63 KiB) 9179 keer bekeken
-
- 20150117_173559 (Medium).jpg (112.79 KiB) 9179 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Dit blokje zit in de planning , wel op smalle tap dan
- Bijlagen
-
- IMG_4843 (Medium).JPG (104.94 KiB) 9170 keer bekeken
-
- IMG_4841 (Medium).JPG (104.1 KiB) 9170 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Niet in Nederland.Eifelyeti schreef:1981er RMC-S heft wel Superbreitwand.....
niet beginen met het Murksen, Caspar
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
weet ik, ma dan ook met TrappasEnzo-tvdzijden schreef:Niet in Nederland.Eifelyeti schreef:1981er RMC-S heft wel Superbreitwand.....
niet beginen met het Murksen, Caspar
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Caspar gaat niet voor 100% ori.
Bericht 1 is zoiets moet hij worden.
Mooi topic.
Enzo
Bericht 1 is zoiets moet hij worden.
Mooi topic.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
@ Tjerry & Roman: jullie hebben allebei gelijk. Eigenlijk hoort dit model met trapas en klapsteunen en een blokmodel cili der. En in Duitsland inderdaad een 2, 9pk SB.
Klapsteunen vind ik gammel. En in het heuvelland heb ik liever 5 versnellingen.
Maar dan wel met 4 á 5pk . Claus heeft daar al wat moois voor gemaakt.
Klapsteunen vind ik gammel. En in het heuvelland heb ik liever 5 versnellingen.
Maar dan wel met 4 á 5pk . Claus heeft daar al wat moois voor gemaakt.
- Wybe
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 08 mei 2010, 20:00
- Locatie: Buitenpost (Friesland)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Leuk project Caspar!
Mooie kleur heb je uitgekozen!
Zo'n kleur Kreidler wil ik ook nog wel eens opbouwen.
Ik ga het volgen!
gr Wybe.
Mooie kleur heb je uitgekozen!
Zo'n kleur Kreidler wil ik ook nog wel eens opbouwen.
Ik ga het volgen!
gr Wybe.
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
afwijkende stickers op accubakken en tank.
- Bijlagen
-
- 20150118_175045 (Medium).jpg (63.59 KiB) 9070 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
wat ingewanden er in getrokken.
Draadboom is wat uitgebreider omdat ik een aantal extra zaken heb opgenomen in de planning.
-extra witte draad van de pick-up spoel van de ontsteking naar de toerenteller , dan heb je geen omvormer kastjes nodig
-extra bedrading van linker naar rechter accubak voor een losse 12v /4ah accu links.
-extra bedrading van blok naar spanningsregelaar in rechter accubak.
-extra massadraden meegetrokken naar koplamp , achterlicht en alle vier de knipperlichten.
-voorbereiding om diverse zaken op de accu te voeden: tellerverlichting , remlicht , achterlicht , knipperlicht.
-12v
daar zijn in principe allemaal standaard RS schema's van , simpel , maar helaas niet voor de vierkante cockpit , en die is wezenlijk anders qua bekabeling !
En die wijkt ook nog af voor een vierkante cockpit van een RMC-S , RS , of LK , zoek het maar weer uit.
uitdaging noemen ze dat
Voor de oplettende kijker : inderdaad: framebandjes zijn niet van rubber maar van klitteband
Draadboom is wat uitgebreider omdat ik een aantal extra zaken heb opgenomen in de planning.
-extra witte draad van de pick-up spoel van de ontsteking naar de toerenteller , dan heb je geen omvormer kastjes nodig
-extra bedrading van linker naar rechter accubak voor een losse 12v /4ah accu links.
-extra bedrading van blok naar spanningsregelaar in rechter accubak.
-extra massadraden meegetrokken naar koplamp , achterlicht en alle vier de knipperlichten.
-voorbereiding om diverse zaken op de accu te voeden: tellerverlichting , remlicht , achterlicht , knipperlicht.
-12v
daar zijn in principe allemaal standaard RS schema's van , simpel , maar helaas niet voor de vierkante cockpit , en die is wezenlijk anders qua bekabeling !
En die wijkt ook nog af voor een vierkante cockpit van een RMC-S , RS , of LK , zoek het maar weer uit.
uitdaging noemen ze dat
Voor de oplettende kijker : inderdaad: framebandjes zijn niet van rubber maar van klitteband
- Bijlagen
-
- 20150125_160657 (Medium).jpg (94.32 KiB) 9005 keer bekeken
-
- 20150125_160642 (Medium).jpg (94.75 KiB) 9005 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
dit weekend nog wat kleine dingen in orde gemaakt , oa achterwiel. Breed 420 tandwiel er op gezet ivm 5 bak.
Voorlopig 36 , misschien later 38 als hij te hard loopt.
Voorvork er in , begint nu een beetje op een brommer te lijken
Voorlopig 36 , misschien later 38 als hij te hard loopt.
Voorvork er in , begint nu een beetje op een brommer te lijken
- Bijlagen
-
- 20150307_163459 (Medium).jpg (95.25 KiB) 8749 keer bekeken
-
- 20150307_120952 (Medium).jpg (144.92 KiB) 8749 keer bekeken
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Prachtig Caspar , wordt een hele mooie !!
Leopold .
Leopold .
- RMC-Smokey
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 20 mar 2010, 20:07
- Locatie: Hoogezand
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Deze heeft zeker een sjieke uitstraling, erg mooi Caspar, en een mooi blokje, een prachtig geheel.
Je zou er een jaartje voor uit trekken, als ik de foto`s zo bekijk loop je ver voor op je planning, dat wordt van de zomer al elegant rijden en tegelijkertijd stoer.
Waarom geen standaard setup Caspar? dit is in de regel plug en play, zo een beetje alle smaken zijn voorhanden en op jou niet geringe lijf geschreven.
Dit scheelt een berg uitzoek, test en hoofdbrekens.
Je zou er een jaartje voor uit trekken, als ik de foto`s zo bekijk loop je ver voor op je planning, dat wordt van de zomer al elegant rijden en tegelijkertijd stoer.
Waarom geen standaard setup Caspar? dit is in de regel plug en play, zo een beetje alle smaken zijn voorhanden en op jou niet geringe lijf geschreven.
Dit scheelt een berg uitzoek, test en hoofdbrekens.
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Het word zeker geen haast klus. Deze zomer al rijden zit niet in de planning Henk.
een zeer gerespecteerd forumlid zegt dat de tank en het zadel de generaal en de maarschalk van de brommer zijn.
beiden heb ik klaar liggen maar zijn niet helemaal 100%.
Ik denk er over om dit alsnog helemaal top te maken. Zal dus na de zomer worden.....
standaard setup voor een RMCS is geen optie voor mij Henk.
met 1,8 pk kom ik niet vooruit hier in het heuvelland. Een 2,9pk is ook niet toereikend.
blokmodel cilinders zijn sowieso zeldzaam in de smaken 3,6 4,2 en 5,2pk,
gelukkig hebben we Claus nog die gewoon maakt wat ik wil.
de kunst is om de boel wel hard te laten trekken maar niet sneller dan 55km/u.te laten rijden.
vandaar dus een opmaat setup. 5,2pk blokmodel cilinder met een nieuwe nicasil wand , flandria mahle zuiger , heeele lange 28mm bocht , lange trage ori uitlaat , 14mm carburateur en spruitstuk , 11/36 tandwielen , aangepaste kop en een electronische ontsteking. Klaar. Nooit geen gedonder.
omdat ik al circa 6 van deze setups op de wg heb gezet , is het voor mij plug en play geworden.
een zeer gerespecteerd forumlid zegt dat de tank en het zadel de generaal en de maarschalk van de brommer zijn.
beiden heb ik klaar liggen maar zijn niet helemaal 100%.
Ik denk er over om dit alsnog helemaal top te maken. Zal dus na de zomer worden.....
standaard setup voor een RMCS is geen optie voor mij Henk.
met 1,8 pk kom ik niet vooruit hier in het heuvelland. Een 2,9pk is ook niet toereikend.
blokmodel cilinders zijn sowieso zeldzaam in de smaken 3,6 4,2 en 5,2pk,
gelukkig hebben we Claus nog die gewoon maakt wat ik wil.
de kunst is om de boel wel hard te laten trekken maar niet sneller dan 55km/u.te laten rijden.
vandaar dus een opmaat setup. 5,2pk blokmodel cilinder met een nieuwe nicasil wand , flandria mahle zuiger , heeele lange 28mm bocht , lange trage ori uitlaat , 14mm carburateur en spruitstuk , 11/36 tandwielen , aangepaste kop en een electronische ontsteking. Klaar. Nooit geen gedonder.
omdat ik al circa 6 van deze setups op de wg heb gezet , is het voor mij plug en play geworden.
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Heel erg mooi. Misschien wel het leukste van de hobby als er eentje voor de poorten van de oud-ijzerboer weggesleept wordt.
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Restauratie/ombouw van 1978 RMC naar 1981 RMC-S
Zo zie ik het ook. Is gewoon sport om er eentje te behouden.
Rationeel gezien was er geen redden meer aan.
En economisch gezien is het al helemaal stom om er aan te beginnen.
Dan is het voor mij juist een uitdaging om hem weer op de weg te krijgen.
Rationeel gezien was er geen redden meer aan.
En economisch gezien is het al helemaal stom om er aan te beginnen.
Dan is het voor mij juist een uitdaging om hem weer op de weg te krijgen.