Opbouw kreidler

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
micha2
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 nov 2014, 14:36
Locatie: Bleiswijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Opbouw kreidler

#1 Bericht door micha2 » 17 dec 2014, 12:00

Hallo allemaal,

Ik ben Micha, student werktuigbouwkunde in Delft. Ik heb al redelijk wat sleutel ervaring met het opknappen van motoren, brommers en buitenboordmotoren maar heb nog nooit een kreidler gehad. Ik heb het afgelopen jaar een project gedaan samen met een vriend. Dit beviel heel goed en onden het allebei heel erg geslaagd. Nu kregen we via via het aanbod om 3 kreidlers te kopen. Na een afspraak zijn we gaan kijken bij deze man. De 3 kreidlers bleek 1 complete kreidler te zijn en voor de rest een hele grote rits aan onderdelen. Na wat onderhandelen hebben we de hele partij gekocht en zijn aan ons volgende project begonnen.

Nu beginnen we een project waarbij we een kreidler gaan opbouwen. We hebben genoeg, hopen we, om in elk geval 1 goede kreidler te kunnen opbouwen uit de onderdelen. De kreidler die nog in elkaar stond gebruiken we als voorbeeld om te kijken hoe een kreidler in elkaar zit.

Ons doel is vooral veel plezier te hebben met de opbouw, vooral veel zelf te doen en aan te pakken en uiteindelijk met een mooie kreidler te eindigen.

Omdat we een klein budget hebben willen we ook de kreilder niet helemaal origineel gaan maken, we doen geen restauratie maar willen gewoon een mooie kreidler maken. Bovendien zijn de kreidler onderdelen naar ons weten gewoon een partij losse onderdelen die de vorige eigenaar verzameld had om hier een brommer van op te bouwen. Het is dus geen complete brommer die uit elkaar is gehaald.