restauratie Buffel 1968

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gaudimaxx
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

restauratie Buffel 1968

#1 Bericht door Gaudimaxx » 28 aug 2015, 22:09

tmp_29878-IMG_20150828_28402059222072.jpg
tmp_29878-IMG_20150828_28402059222072.jpg (64.08 KiB) 15977 keer bekeken
Vanavond begonnen met het demonteren van de brommer, dankan de boel eerst daags richting de spuiter waar die eerst gestraald en waarnodig uitgedeukt en gespoten word.

De kleur word gewoon zoals die was antraciet met creme tank, zijn er meer mensen wie de stickers voor de blankelaklaag plakken? Dit leek mij vooral voor de tank een goed idee ivm brandstof knoeien...

Verder wil ik:

-Nieuw zadel, de veren zijn hier en daar kapot en helemaal hard van de roest.
-Blok word gereviseerd
-Diverse ondelen polijsten
-white wall banden (ik lees slechte revieuws over de continental kks10, nog suggesties?)
-En als het budget 't nog toe laat het bagagerack en stuur opnieuw verchromen.

Dus voorlopig nog genoeg te doen! wat me trouwens nog opviel is dat de montage vd buddy en de veren anders is dan bij de meeste kreidlers hier, heb ik nu een apart model?

Gr. Dirk
Bijlagen
tmp_29878-IMG_20150828_46443-410898056.jpg
tmp_29878-IMG_20150828_46443-410898056.jpg (55.29 KiB) 15966 keer bekeken
tmp_29878-IMG_20150828_22372651936583.jpg
tmp_29878-IMG_20150828_22372651936583.jpg (39.53 KiB) 15977 keer bekeken
tmp_29878-IMG_20150828_35873-104824864.jpg
tmp_29878-IMG_20150828_35873-104824864.jpg (53.19 KiB) 15977 keer bekeken
tmp_29878-IMG_20150828_2840-629289642.jpg
tmp_29878-IMG_20150828_2840-629289642.jpg (64.08 KiB) 15977 keer bekeken

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2290
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: restauratie Buffel 1968

#2 Bericht door Zolenheuvel » 28 aug 2015, 22:25

Het frame is er een van Hondekop.
Hierbij zitten de schokdempers #-o en de buddy anders.
De plaat waaraan de schokdempers zitten is uniek voor dit model en zie je bij andere modellen niet.
De veren die er op zitten horen er origineel niet op.
Kijk maar eens:
http://www.kreidlerdatabase.nl/Afbeeldi ... ge121.html
even doorklikken op de pijltjes en je ziet verschillende afbeeldingen van dit model.

Gr Kees
Laatst gewijzigd door Zolenheuvel op 28 aug 2015, 22:36, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

Re: restauratie Buffel 1968

#3 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 aug 2015, 22:27

Nieuwe buddy #-o
Zo'n mooie Denfeld koop je niet meer.
Laten bekleden zul je bedoelen. Dat platte veren pakket is origineel hoor !

Veren ? Busschokdempers zul je bedoelen.

Enzo

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2290
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: restauratie Buffel 1968

#4 Bericht door Zolenheuvel » 28 aug 2015, 22:38

Enzo-tvdzijden schreef:Nieuwe buddy #-o
Zo'n mooie Denfeld koop je niet meer.
Laten bekleden zul je bedoelen. Dat platte veren pakket is origineel hoor !

Veren ? Busschokdempers zul je bedoelen.

Enzo
Ik heb het aangepast.
Ik was een beetje gefixeerd op de veren van de schokdempers :shock:

Gr Kees

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: restauratie Buffel 1968

#5 Bericht door Henk 3bakvoet » 29 aug 2015, 08:57

Dag Dirk,

Over jou crème kleur (tank) komt geen blanke lak, een eind laag van blanke lak is voorbehouden aan metallic kleuren zo als je frame.
heb ik nu een apart model?
Een foto van je type plaatje zal duidelijkheid geven over deze Duitse `transgender`

Gaudimaxx
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: restauratie Buffel 1968

#6 Bericht door Gaudimaxx » 29 aug 2015, 17:33

Henk 3bakvoet schreef:Dag Dirk,

Over jou crème kleur (tank) komt geen blanke lak, een eind laag van blanke lak is voorbehouden aan metallic kleuren zo als je frame.
heb ik nu een apart model?
Een foto van je type plaatje zal duidelijkheid geven over deze Duitse `transgender`
Hoi Henk,

De verkoper zij dat het een tussen model was maar als ik het met het demonteren van alles is bekijk hoort dit voorspatbord er niet op, de beugels zitten naar binnen gebogen en volgens mij horen die netjes haaks met het spatbord naar de voorvork te lopen.

Dan verbaast me dan nog wel die achterbrug ophanging want volgens het frame nummer en mijn duitse papieren die ik erbij gekregen heb is het een K54/32D.

Hierbij ook nog wat foto's van de demontage.

Gr. Dirk
Bijlagen
tmp_4521-IMG_20150829_475931454697910.jpg
tmp_4521-IMG_20150829_475931454697910.jpg (41.91 KiB) 15788 keer bekeken
tmp_4521-IMG_20150829_17292651936583.jpg
tmp_4521-IMG_20150829_17292651936583.jpg (42.92 KiB) 15788 keer bekeken
tmp_4521-IMG_20150829_3666-104824864.jpg
tmp_4521-IMG_20150829_3666-104824864.jpg (51.3 KiB) 15788 keer bekeken
De onderbouw is knap krom
De onderbouw is knap krom
tmp_4521-IMG_20150829_59649-629289642.jpg (53.31 KiB) 15788 keer bekeken

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13630
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: restauratie Buffel 1968

#7 Bericht door Caspar » 29 aug 2015, 17:44

Leuke klus Dirk. Maak er wat moois van kerel.
Is dat spuitwerk nou echt zo slecht dat hij moet worden overgespoten ?
Eerste lak heb je maar 1 keer. ....
Bij een buffel zitten de spatbord beugels idd naar binnen gebogen.
Er staat 1968 in het type plaatje geslagen door de dealer.
Maar ik vermoed dat het 1967 zal zijn.
Misschien kan Louis Dorr duidelijk verschaffen aan de hand van het frame nummer.

Gaudimaxx
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: restauratie Buffel 1968

#8 Bericht door Gaudimaxx » 29 aug 2015, 18:00

Enzo-tvdzijden schreef:Nieuwe buddy #-o
Zo'n mooie Denfeld koop je niet meer.
Laten bekleden zul je bedoelen. Dat platte veren pakket is origineel hoor !

Veren ? Busschokdempers zul je bedoelen.

Enzo

Heb al een adresje hier in Didam van iemand die zadels bekleed, heeft die ook voor m'n broer z'n suzuki Madura gedaan echt strak.

Trouwens kun je geen chromen bussen over die veren heen schuiven?

Gr. Dirk

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: restauratie Buffel 1968

#9 Bericht door erik de l » 29 aug 2015, 18:59

Deze is veel te mooi om te restaureren. eeuwig zonde!!!!!

Demonteren schoonmaken poetsen technisch in orde maken en je hebt een supermooie ongerestaureerde Kreidler!

Discussie gesloten. Punt.

Erik

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

Re: restauratie Buffel 1968

#10 Bericht door Enzo-tvdzijden » 29 aug 2015, 20:14

Gaudimaxx schreef:
Heb al een adresje hier in Didam van iemand die zadels bekleed, heeft die ook voor m'n broer z'n suzuki Madura gedaan echt strak.

Trouwens kun je geen chromen bussen over die veren heen schuiven?

Gr. Dirk
Nee

Gaudimaxx
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: restauratie Buffel 1968

#11 Bericht door Gaudimaxx » 29 aug 2015, 21:00

erik de l schreef:Deze is veel te mooi om te restaureren. eeuwig zonde!!!!!

Demonteren schoonmaken poetsen technisch in orde maken en je hebt een supermooie ongerestaureerde Kreidler!

Discussie gesloten. Punt.

Erik
Erik,

Op de fotos lijkt die mooier dan die is en er zit al een laag overheen gespoten waar een hoop stukken uit zijn dus van orginele 1e laag is weinig sprake :)

Gr. Dirk

Gebruikersavatar
A.v.d.Els
Berichten: 1354
Lid geworden op: 06 okt 2008, 06:39
Locatie: Helmond
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: restauratie Buffel 1968

#12 Bericht door A.v.d.Els » 29 aug 2015, 21:52

bedenk wel dat zo'n klus aardig in de papieren gaat lopen.
ik spreek uit ervaring.
viewtopic.php?f=23&t=39855

Gaudimaxx
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: restauratie Buffel 1968

#13 Bericht door Gaudimaxx » 05 sep 2015, 10:32

A.v.d.Els schreef:bedenk wel dat zo'n klus aardig in de papieren gaat lopen.
ik spreek uit ervaring.
viewtopic.php?f=23&t=39855
We gaan t zien, niet alles hoeft nieuw als het nog goed en netjes is.

Wat me trouwens opvalt is dat de beugels voor t spatbord ook niet schijnen te kloppen.

De hart op hart maat van de beugel gaatjes is 4 cm en de voorvork gaten zijn h.o.h 6cm.
Bijlagen
tmp_19413-IMG_20150904_52946-629289642.jpg
tmp_19413-IMG_20150904_52946-629289642.jpg (47.77 KiB) 15453 keer bekeken
tmp_19413-IMG_20150904_425492059222072.jpg
tmp_19413-IMG_20150904_425492059222072.jpg (53.01 KiB) 15453 keer bekeken

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13630
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: restauratie Buffel 1968

#14 Bericht door Caspar » 05 sep 2015, 13:45

Jouw onderpoten van de vork zijn van een later model , daar is de hartafstand groter en de gaatjes van de boutjes zijn door en door.

Gaudimaxx
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: restauratie Buffel 1968

#15 Bericht door Gaudimaxx » 05 sep 2015, 18:26

Caspar schreef:Jouw onderpoten van de vork zijn van een later model , daar is de hartafstand groter en de gaatjes van de boutjes zijn door en door.
Dankje voor je replay :), wat zou eventueel een oplossing kunnen zijn... zijn er juiste beugels voor te krijgen?

Gr. Dirk

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13630
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: restauratie Buffel 1968

#16 Bericht door Caspar » 06 sep 2015, 09:12

De juiste onderpoten van een buffel scoren is denk ik de beste oplossing.

Of je kunt passende beugels > 1973 kopen. Maar daar past alleen een smaller voorspatbord in.
Of dat nou zo mooi is op dit model. ....

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: restauratie Buffel 1968

#17 Bericht door Henk 3bakvoet » 06 sep 2015, 10:14

Dag Dirk,

De juiste onder poten scoren is niet zo een punt, je moet hiervoor wel je stoel uit.
Een brommerbeurs bezoeken is de weg die de meeste garanties geeft, in je zak ringsleuteltje 8 en 11 (vertrouwen is goed controle is beter)
De onderpoten zijn makkelijk te herkennen t.o.v. de latere modellen. (zie de foto)
Je kunt ook de gok op markplaats nemen.
Je huidige onderpoten zijn natuurlijk altijd weer te verkopen.

Nog een laatste advies, koop een andere schuifmaat :lol:
Bijlagen
onderpoot 1968.JPG
onderpoot 1968.JPG (100.71 KiB) 15344 keer bekeken

Gaudimaxx
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: restauratie Buffel 1968

#18 Bericht door Gaudimaxx » 06 sep 2015, 11:46

Caspar schreef:De juiste onderpoten van een buffel scoren is denk ik de beste oplossing.

Of je kunt passende beugels > 1973 kopen. Maar daar past alleen een smaller voorspatbord in.
Of dat nou zo mooi is op dit model. ....
Nu ik de verschillen zie heb je wel gelijk, ik denk dat ik een paar andere poten ga scoren ook omdat ik het helm spatbord graag weer terug wil plaatsen omdat me dat wel erg aanspreekt zoals op deze foto.


Effe on the side, deze heeft de zelfde voorvork met gaatjes door en door #-o
Gr. Dirk
Bijlagen
tmp_9428-FB_IMG_14393250190262059222072.jpg
tmp_9428-FB_IMG_14393250190262059222072.jpg (180.25 KiB) 15324 keer bekeken

Gaudimaxx
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: restauratie Buffel 1968

#19 Bericht door Gaudimaxx » 06 sep 2015, 12:05

Henk 3bakvoet schreef:Dag Dirk,

De juiste onder poten scoren is niet zo een punt, je moet hiervoor wel je stoel uit.
Een brommerbeurs bezoeken is de weg die de meeste garanties geeft, in je zak ringsleuteltje 8 en 11 (vertrouwen is goed controle is beter)
De onderpoten zijn makkelijk te herkennen t.o.v. de latere modellen. (zie de foto)
Je kunt ook de gok op markplaats nemen.
Je huidige onderpoten zijn natuurlijk altijd weer te verkopen.

Nog een laatste advies, koop een andere schuifmaat :lol:
Henk,

Heb al wel wat voorbij zien komen op marktplaata dus zal nog eens even terug zoeken.

De maat was globaal batterijen vd schuifmaat waren leeg dus maar effe met een duimstok gedaan 8-[

Maar vraag me eigenlijk af wat voor beugels eraan dat rode spatbord zitten, als ik die kan bemachtigen ben ik ook gered.

Gr. Dirk

De Snavelaar
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
Locatie: Onder N.A.P
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: restauratie Buffel 1968

#20 Bericht door De Snavelaar » 06 sep 2015, 15:59

Als je die niet kunt vinden fabriek je die toch na van rvs bijvoorbeeld en blijf je met een oog speuren naar ori.

Gaudimaxx
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: restauratie Buffel 1968

#21 Bericht door Gaudimaxx » 17 sep 2015, 17:49

De brommer is momenteel helemaal gedemonteerd, deze ligt klaar voor het stralen en spuiten.

Afgelopen week een profi polijstset gekocht bij polijstweb en zonet maar eens even lekker aan de gang geweest. De set bestaat uit 3 polijstschijven en 3 pasta's extragrof, normale voorpolijst en super hoogglans.

Hierbij al een resultaat van de magura handels en de stuurdelen.

Gr. Dirk
Bijlagen
tmp_5829-IMG_20150917_475901977383599.jpg
tmp_5829-IMG_20150917_475901977383599.jpg (62.05 KiB) 15113 keer bekeken
tmp_5829-IMG_20150917_3681158970360.jpg
tmp_5829-IMG_20150917_3681158970360.jpg (56.2 KiB) 15113 keer bekeken
tmp_5829-IMG_20150917_21218-1177684243.jpg
tmp_5829-IMG_20150917_21218-1177684243.jpg (41.21 KiB) 15113 keer bekeken

Gaudimaxx
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: restauratie Buffel 1968

#22 Bericht door Gaudimaxx » 27 sep 2015, 11:40

Wie zoekt zal vinden :)

Heb naar een beetje zoeken 2 onder poten kunnen opscharrelen dus het spatbordbeugel probleem is opgelost,tevens ook nog 2 nos chromen spatbord beugels kunnen scoren .

Ook heb ik een origineel Zwitsers zadel op de kop kunnen tikken met een mooi kort bagage rekje voor een GT :clap

De brommer zal dus niet origineel worden zoals uit de fabriek maar meer een gt look a like zoals op deze foto foei [-X
Bijlagen
pics-07-06-03-1967-gt-sw.jpg
pics-07-06-03-1967-gt-sw.jpg (42.91 KiB) 14933 keer bekeken

Gebruikersavatar
rene albers 2takt
Berichten: 944
Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
Locatie: groesbeek
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Re: restauratie Buffel 1968

#23 Bericht door rene albers 2takt » 04 okt 2015, 09:09

geweldig zoals op de foto! ik vind dit persoonlijk een van de mooiste modellen hondekop gt

doe je best

Gaudimaxx
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: restauratie Buffel 1968

#24 Bericht door Gaudimaxx » 06 nov 2015, 22:26

Aangezien ik slecht met mijn linkerbeen kan en deze wat moeilijker omhoog krijg ivm operatie aan mijn verbouwde heup heb ik besloten om op zoek te gaan naar een trapperblokje dit omdat de trappers een stuk lager zitten dan de vaste steps en dit mijn houding ten goede komt.

Maargoed na een tijdje rondkijken kwam ik afgelopen week een net gereviseerd blok tegen welke net bij Arnold de specialist vandaan kwam, en nog niet gemonteerd is geweest.

Vandaag het blokje gekregen en wat een plaatje!, binnenkort de cilinder even in de motorblokken wasmachine bij mijn kameraad en de carburateur even in het ultrasoonbadje. Momenteel is het erg druk bij de spuiter dus aankomende maand is die nog niet klaar.

Hierbij nog even een paar foto's van het blokje.

Groet, Dirk
Bijlagen
tmp_1054-IMG_20151106_10963719458498.jpg
tmp_1054-IMG_20151106_10963719458498.jpg (48.15 KiB) 14411 keer bekeken
tmp_1054-IMG_20151106_39157268312686.jpg
tmp_1054-IMG_20151106_39157268312686.jpg (48.91 KiB) 14411 keer bekeken
tmp_1054-IMG_20151106_272997664761.jpg
tmp_1054-IMG_20151106_272997664761.jpg (49.33 KiB) 14411 keer bekeken
tmp_1054-IMG_20151106_41228499777354.jpg
tmp_1054-IMG_20151106_41228499777354.jpg (49.36 KiB) 14411 keer bekeken

Gaudimaxx
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: restauratie Buffel 1968

#25 Bericht door Gaudimaxx » 08 nov 2015, 13:04

Ook nog een set juiste schokbrekers kunnen vinden voor een nettw prijs, verdienen wel wat aandacht maar komt goed.

Gr. Dirk
Bijlagen
tmp_18897-IMG_20151108_516597664761.jpg
tmp_18897-IMG_20151108_516597664761.jpg (36.85 KiB) 14291 keer bekeken
tmp_18897-IMG_20151108_42363499777354.jpg
tmp_18897-IMG_20151108_42363499777354.jpg (46.79 KiB) 14291 keer bekeken

Plaats reactie