restauratie Buffel 1968
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
restauratie Buffel 1968
De kleur word gewoon zoals die was antraciet met creme tank, zijn er meer mensen wie de stickers voor de blankelaklaag plakken? Dit leek mij vooral voor de tank een goed idee ivm brandstof knoeien...
Verder wil ik:
-Nieuw zadel, de veren zijn hier en daar kapot en helemaal hard van de roest.
-Blok word gereviseerd
-Diverse ondelen polijsten
-white wall banden (ik lees slechte revieuws over de continental kks10, nog suggesties?)
-En als het budget 't nog toe laat het bagagerack en stuur opnieuw verchromen.
Dus voorlopig nog genoeg te doen! wat me trouwens nog opviel is dat de montage vd buddy en de veren anders is dan bij de meeste kreidlers hier, heb ik nu een apart model?
Gr. Dirk
- Bijlagen
-
- tmp_29878-IMG_20150828_46443-410898056.jpg (55.29 KiB) 15974 keer bekeken
-
- tmp_29878-IMG_20150828_22372651936583.jpg (39.53 KiB) 15985 keer bekeken
-
- tmp_29878-IMG_20150828_35873-104824864.jpg (53.19 KiB) 15985 keer bekeken
-
- tmp_29878-IMG_20150828_2840-629289642.jpg (64.08 KiB) 15985 keer bekeken
- Zolenheuvel
- Berichten: 2293
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 34 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: restauratie Buffel 1968
Het frame is er een van Hondekop.
Hierbij zitten de schokdempers en de buddy anders.
De plaat waaraan de schokdempers zitten is uniek voor dit model en zie je bij andere modellen niet.
De veren die er op zitten horen er origineel niet op.
Kijk maar eens:
http://www.kreidlerdatabase.nl/Afbeeldi ... ge121.html
even doorklikken op de pijltjes en je ziet verschillende afbeeldingen van dit model.
Gr Kees
Hierbij zitten de schokdempers en de buddy anders.
De plaat waaraan de schokdempers zitten is uniek voor dit model en zie je bij andere modellen niet.
De veren die er op zitten horen er origineel niet op.
Kijk maar eens:
http://www.kreidlerdatabase.nl/Afbeeldi ... ge121.html
even doorklikken op de pijltjes en je ziet verschillende afbeeldingen van dit model.
Gr Kees
Laatst gewijzigd door Zolenheuvel op 28 aug 2015, 22:36, 3 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: restauratie Buffel 1968
Nieuwe buddy
Zo'n mooie Denfeld koop je niet meer.
Laten bekleden zul je bedoelen. Dat platte veren pakket is origineel hoor !
Veren ? Busschokdempers zul je bedoelen.
Enzo
Zo'n mooie Denfeld koop je niet meer.
Laten bekleden zul je bedoelen. Dat platte veren pakket is origineel hoor !
Veren ? Busschokdempers zul je bedoelen.
Enzo
- Zolenheuvel
- Berichten: 2293
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 34 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: restauratie Buffel 1968
Ik heb het aangepast.Enzo-tvdzijden schreef:Nieuwe buddy
Zo'n mooie Denfeld koop je niet meer.
Laten bekleden zul je bedoelen. Dat platte veren pakket is origineel hoor !
Veren ? Busschokdempers zul je bedoelen.
Enzo
Ik was een beetje gefixeerd op de veren van de schokdempers
Gr Kees
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: restauratie Buffel 1968
Dag Dirk,
Over jou crème kleur (tank) komt geen blanke lak, een eind laag van blanke lak is voorbehouden aan metallic kleuren zo als je frame.
Over jou crème kleur (tank) komt geen blanke lak, een eind laag van blanke lak is voorbehouden aan metallic kleuren zo als je frame.
Een foto van je type plaatje zal duidelijkheid geven over deze Duitse `transgender`heb ik nu een apart model?
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: restauratie Buffel 1968
Hoi Henk,Henk 3bakvoet schreef:Dag Dirk,
Over jou crème kleur (tank) komt geen blanke lak, een eind laag van blanke lak is voorbehouden aan metallic kleuren zo als je frame.Een foto van je type plaatje zal duidelijkheid geven over deze Duitse `transgender`heb ik nu een apart model?
De verkoper zij dat het een tussen model was maar als ik het met het demonteren van alles is bekijk hoort dit voorspatbord er niet op, de beugels zitten naar binnen gebogen en volgens mij horen die netjes haaks met het spatbord naar de voorvork te lopen.
Dan verbaast me dan nog wel die achterbrug ophanging want volgens het frame nummer en mijn duitse papieren die ik erbij gekregen heb is het een K54/32D.
Hierbij ook nog wat foto's van de demontage.
Gr. Dirk
- Bijlagen
-
- tmp_4521-IMG_20150829_475931454697910.jpg (41.91 KiB) 15796 keer bekeken
-
- tmp_4521-IMG_20150829_17292651936583.jpg (42.92 KiB) 15796 keer bekeken
-
- tmp_4521-IMG_20150829_3666-104824864.jpg (51.3 KiB) 15796 keer bekeken
-
- De onderbouw is knap krom
- tmp_4521-IMG_20150829_59649-629289642.jpg (53.31 KiB) 15796 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: restauratie Buffel 1968
Leuke klus Dirk. Maak er wat moois van kerel.
Is dat spuitwerk nou echt zo slecht dat hij moet worden overgespoten ?
Eerste lak heb je maar 1 keer. ....
Bij een buffel zitten de spatbord beugels idd naar binnen gebogen.
Er staat 1968 in het type plaatje geslagen door de dealer.
Maar ik vermoed dat het 1967 zal zijn.
Misschien kan Louis Dorr duidelijk verschaffen aan de hand van het frame nummer.
Is dat spuitwerk nou echt zo slecht dat hij moet worden overgespoten ?
Eerste lak heb je maar 1 keer. ....
Bij een buffel zitten de spatbord beugels idd naar binnen gebogen.
Er staat 1968 in het type plaatje geslagen door de dealer.
Maar ik vermoed dat het 1967 zal zijn.
Misschien kan Louis Dorr duidelijk verschaffen aan de hand van het frame nummer.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: restauratie Buffel 1968
Enzo-tvdzijden schreef:Nieuwe buddy
Zo'n mooie Denfeld koop je niet meer.
Laten bekleden zul je bedoelen. Dat platte veren pakket is origineel hoor !
Veren ? Busschokdempers zul je bedoelen.
Enzo
Heb al een adresje hier in Didam van iemand die zadels bekleed, heeft die ook voor m'n broer z'n suzuki Madura gedaan echt strak.
Trouwens kun je geen chromen bussen over die veren heen schuiven?
Gr. Dirk
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: restauratie Buffel 1968
Deze is veel te mooi om te restaureren. eeuwig zonde!!!!!
Demonteren schoonmaken poetsen technisch in orde maken en je hebt een supermooie ongerestaureerde Kreidler!
Discussie gesloten. Punt.
Erik
Demonteren schoonmaken poetsen technisch in orde maken en je hebt een supermooie ongerestaureerde Kreidler!
Discussie gesloten. Punt.
Erik
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: restauratie Buffel 1968
NeeGaudimaxx schreef:
Heb al een adresje hier in Didam van iemand die zadels bekleed, heeft die ook voor m'n broer z'n suzuki Madura gedaan echt strak.
Trouwens kun je geen chromen bussen over die veren heen schuiven?
Gr. Dirk
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: restauratie Buffel 1968
Erik,erik de l schreef:Deze is veel te mooi om te restaureren. eeuwig zonde!!!!!
Demonteren schoonmaken poetsen technisch in orde maken en je hebt een supermooie ongerestaureerde Kreidler!
Discussie gesloten. Punt.
Erik
Op de fotos lijkt die mooier dan die is en er zit al een laag overheen gespoten waar een hoop stukken uit zijn dus van orginele 1e laag is weinig sprake
Gr. Dirk
- A.v.d.Els
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: 06 okt 2008, 06:39
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: restauratie Buffel 1968
bedenk wel dat zo'n klus aardig in de papieren gaat lopen.
ik spreek uit ervaring.
viewtopic.php?f=23&t=39855
ik spreek uit ervaring.
viewtopic.php?f=23&t=39855
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: restauratie Buffel 1968
We gaan t zien, niet alles hoeft nieuw als het nog goed en netjes is.A.v.d.Els schreef:bedenk wel dat zo'n klus aardig in de papieren gaat lopen.
ik spreek uit ervaring.
viewtopic.php?f=23&t=39855
Wat me trouwens opvalt is dat de beugels voor t spatbord ook niet schijnen te kloppen.
De hart op hart maat van de beugel gaatjes is 4 cm en de voorvork gaten zijn h.o.h 6cm.
- Bijlagen
-
- tmp_19413-IMG_20150904_52946-629289642.jpg (47.77 KiB) 15461 keer bekeken
-
- tmp_19413-IMG_20150904_425492059222072.jpg (53.01 KiB) 15461 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: restauratie Buffel 1968
Jouw onderpoten van de vork zijn van een later model , daar is de hartafstand groter en de gaatjes van de boutjes zijn door en door.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: restauratie Buffel 1968
Dankje voor je replay , wat zou eventueel een oplossing kunnen zijn... zijn er juiste beugels voor te krijgen?Caspar schreef:Jouw onderpoten van de vork zijn van een later model , daar is de hartafstand groter en de gaatjes van de boutjes zijn door en door.
Gr. Dirk
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: restauratie Buffel 1968
De juiste onderpoten van een buffel scoren is denk ik de beste oplossing.
Of je kunt passende beugels > 1973 kopen. Maar daar past alleen een smaller voorspatbord in.
Of dat nou zo mooi is op dit model. ....
Of je kunt passende beugels > 1973 kopen. Maar daar past alleen een smaller voorspatbord in.
Of dat nou zo mooi is op dit model. ....
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: restauratie Buffel 1968
Dag Dirk,
De juiste onder poten scoren is niet zo een punt, je moet hiervoor wel je stoel uit.
Een brommerbeurs bezoeken is de weg die de meeste garanties geeft, in je zak ringsleuteltje 8 en 11 (vertrouwen is goed controle is beter)
De onderpoten zijn makkelijk te herkennen t.o.v. de latere modellen. (zie de foto)
Je kunt ook de gok op markplaats nemen.
Je huidige onderpoten zijn natuurlijk altijd weer te verkopen.
Nog een laatste advies, koop een andere schuifmaat
De juiste onder poten scoren is niet zo een punt, je moet hiervoor wel je stoel uit.
Een brommerbeurs bezoeken is de weg die de meeste garanties geeft, in je zak ringsleuteltje 8 en 11 (vertrouwen is goed controle is beter)
De onderpoten zijn makkelijk te herkennen t.o.v. de latere modellen. (zie de foto)
Je kunt ook de gok op markplaats nemen.
Je huidige onderpoten zijn natuurlijk altijd weer te verkopen.
Nog een laatste advies, koop een andere schuifmaat
- Bijlagen
-
- onderpoot 1968.JPG (100.71 KiB) 15352 keer bekeken
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: restauratie Buffel 1968
Nu ik de verschillen zie heb je wel gelijk, ik denk dat ik een paar andere poten ga scoren ook omdat ik het helm spatbord graag weer terug wil plaatsen omdat me dat wel erg aanspreekt zoals op deze foto.Caspar schreef:De juiste onderpoten van een buffel scoren is denk ik de beste oplossing.
Of je kunt passende beugels > 1973 kopen. Maar daar past alleen een smaller voorspatbord in.
Of dat nou zo mooi is op dit model. ....
Effe on the side, deze heeft de zelfde voorvork met gaatjes door en door
Gr. Dirk
- Bijlagen
-
- tmp_9428-FB_IMG_14393250190262059222072.jpg (180.25 KiB) 15332 keer bekeken
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: restauratie Buffel 1968
Henk,Henk 3bakvoet schreef:Dag Dirk,
De juiste onder poten scoren is niet zo een punt, je moet hiervoor wel je stoel uit.
Een brommerbeurs bezoeken is de weg die de meeste garanties geeft, in je zak ringsleuteltje 8 en 11 (vertrouwen is goed controle is beter)
De onderpoten zijn makkelijk te herkennen t.o.v. de latere modellen. (zie de foto)
Je kunt ook de gok op markplaats nemen.
Je huidige onderpoten zijn natuurlijk altijd weer te verkopen.
Nog een laatste advies, koop een andere schuifmaat
Heb al wel wat voorbij zien komen op marktplaata dus zal nog eens even terug zoeken.
De maat was globaal batterijen vd schuifmaat waren leeg dus maar effe met een duimstok gedaan
Maar vraag me eigenlijk af wat voor beugels eraan dat rode spatbord zitten, als ik die kan bemachtigen ben ik ook gered.
Gr. Dirk
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: restauratie Buffel 1968
Als je die niet kunt vinden fabriek je die toch na van rvs bijvoorbeeld en blijf je met een oog speuren naar ori.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: restauratie Buffel 1968
De brommer is momenteel helemaal gedemonteerd, deze ligt klaar voor het stralen en spuiten.
Afgelopen week een profi polijstset gekocht bij polijstweb en zonet maar eens even lekker aan de gang geweest. De set bestaat uit 3 polijstschijven en 3 pasta's extragrof, normale voorpolijst en super hoogglans.
Hierbij al een resultaat van de magura handels en de stuurdelen.
Gr. Dirk
Afgelopen week een profi polijstset gekocht bij polijstweb en zonet maar eens even lekker aan de gang geweest. De set bestaat uit 3 polijstschijven en 3 pasta's extragrof, normale voorpolijst en super hoogglans.
Hierbij al een resultaat van de magura handels en de stuurdelen.
Gr. Dirk
- Bijlagen
-
- tmp_5829-IMG_20150917_475901977383599.jpg (62.05 KiB) 15121 keer bekeken
-
- tmp_5829-IMG_20150917_3681158970360.jpg (56.2 KiB) 15121 keer bekeken
-
- tmp_5829-IMG_20150917_21218-1177684243.jpg (41.21 KiB) 15121 keer bekeken
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: restauratie Buffel 1968
Wie zoekt zal vinden
Heb naar een beetje zoeken 2 onder poten kunnen opscharrelen dus het spatbordbeugel probleem is opgelost,tevens ook nog 2 nos chromen spatbord beugels kunnen scoren .
Ook heb ik een origineel Zwitsers zadel op de kop kunnen tikken met een mooi kort bagage rekje voor een GT
De brommer zal dus niet origineel worden zoals uit de fabriek maar meer een gt look a like zoals op deze foto foei
Heb naar een beetje zoeken 2 onder poten kunnen opscharrelen dus het spatbordbeugel probleem is opgelost,tevens ook nog 2 nos chromen spatbord beugels kunnen scoren .
Ook heb ik een origineel Zwitsers zadel op de kop kunnen tikken met een mooi kort bagage rekje voor een GT
De brommer zal dus niet origineel worden zoals uit de fabriek maar meer een gt look a like zoals op deze foto foei
- Bijlagen
-
- pics-07-06-03-1967-gt-sw.jpg (42.91 KiB) 14941 keer bekeken
- rene albers 2takt
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
- Locatie: groesbeek
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
Re: restauratie Buffel 1968
geweldig zoals op de foto! ik vind dit persoonlijk een van de mooiste modellen hondekop gt
doe je best
doe je best
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: restauratie Buffel 1968
Aangezien ik slecht met mijn linkerbeen kan en deze wat moeilijker omhoog krijg ivm operatie aan mijn verbouwde heup heb ik besloten om op zoek te gaan naar een trapperblokje dit omdat de trappers een stuk lager zitten dan de vaste steps en dit mijn houding ten goede komt.
Maargoed na een tijdje rondkijken kwam ik afgelopen week een net gereviseerd blok tegen welke net bij Arnold de specialist vandaan kwam, en nog niet gemonteerd is geweest.
Vandaag het blokje gekregen en wat een plaatje!, binnenkort de cilinder even in de motorblokken wasmachine bij mijn kameraad en de carburateur even in het ultrasoonbadje. Momenteel is het erg druk bij de spuiter dus aankomende maand is die nog niet klaar.
Hierbij nog even een paar foto's van het blokje.
Groet, Dirk
Maargoed na een tijdje rondkijken kwam ik afgelopen week een net gereviseerd blok tegen welke net bij Arnold de specialist vandaan kwam, en nog niet gemonteerd is geweest.
Vandaag het blokje gekregen en wat een plaatje!, binnenkort de cilinder even in de motorblokken wasmachine bij mijn kameraad en de carburateur even in het ultrasoonbadje. Momenteel is het erg druk bij de spuiter dus aankomende maand is die nog niet klaar.
Hierbij nog even een paar foto's van het blokje.
Groet, Dirk
- Bijlagen
-
- tmp_1054-IMG_20151106_10963719458498.jpg (48.15 KiB) 14419 keer bekeken
-
- tmp_1054-IMG_20151106_39157268312686.jpg (48.91 KiB) 14419 keer bekeken
-
- tmp_1054-IMG_20151106_272997664761.jpg (49.33 KiB) 14419 keer bekeken
-
- tmp_1054-IMG_20151106_41228499777354.jpg (49.36 KiB) 14419 keer bekeken
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 08 aug 2015, 19:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: restauratie Buffel 1968
Ook nog een set juiste schokbrekers kunnen vinden voor een nettw prijs, verdienen wel wat aandacht maar komt goed.
Gr. Dirk
Gr. Dirk
- Bijlagen
-
- tmp_18897-IMG_20151108_516597664761.jpg (36.85 KiB) 14299 keer bekeken
-
- tmp_18897-IMG_20151108_42363499777354.jpg (46.79 KiB) 14299 keer bekeken