Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 10:06 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 19, 2011 10:46 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Schijndel
Hallo Enzo,

Moet ik ze blank laten en een beetje polijsten (niet blinkend ) en dan blanke lak erop??.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 10:13 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46824
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
paul2908 schreef:
Hallo Enzo,

Moet ik ze blank laten en een beetje polijsten (niet blinkend ) en dan blanke lak erop??.
Gewoon wat polijsten met Belgom is OK
Deze zijn NOS maar je ziet dat aluminium altijd doorwerkt onder lak.

Enzo


Bijlagen:
Herschaalde kopie van Bestand 09-09-15 21 48 24.jpg
Herschaalde kopie van Bestand 09-09-15 21 48 24.jpg [ 174.33 KiB | 8732 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 10:14 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 19, 2011 10:46 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Schijndel
Wie heeft er een elektrisch schema liggen van de bedrading van de TRS K53/21 NL en de technische informatie van dit type .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 10:19 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46824
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
paul2908 schreef:
Wie heeft er een elektrisch schema liggen van de bedrading van de TRS K53/21 NL en de technische informatie van dit type .

http://www.kreidler.nl/techniek/electri ... claxon.jpg

Deze is van de geforceerde maar ook te gebruiken

viewtopic.php?t=4332


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 10:22 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 19, 2011 10:46 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Schijndel
Hallo Enzo,

Zie het , maar aluminium werkt altijd , kijk maar eens naar de vroegere aluminium velgen , maar weet nou hoe ze moeten worden, bedankt Enzo.

Volgende week gaat mijn zadel naar Herman Blokhuis voor restauratie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 10, 2015 2:33 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9476
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
Hallo Henk , kun jij iemand die een sloperij heeft in Kreidler spullen waar ik de boutjes kan aankomen .


George in Bennebroek (N-H) niet echt naast de deur voor jou.

http://www.marktplaats.nl/verkopers/17978128.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 10, 2015 9:50 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 19, 2011 10:46 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Schijndel
Hallo Henk,
Nee niet echt maar de post is sneller toch , bedankt voor de info.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 11, 2015 9:49 am 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 740
midde schreef:
Mooi project. Over originele onderdelen. Naar mijn mening is het zo dat wat in de kreidler fabriek gemaakt is of gemonteerd is is origineel. Als ik en mijn vrouw (alle bij Nederlands ) in het buitenland gaan wonen en daar een kind krijgen krijgt hij of zij de nationaliteit van dat land , er zullen vast uitzondering zijn. Dus als meneer Bos in Portugal een zij scherm drukt is dat net zo origineel als een reproductie uit china. Wellicht is de pasvorm beter , tenzij je iets bij John koopt uit oude voorraad. John bos kan misschien een hoop maken en heeft misschien ook nog een hoop liggen maar ook hij heeft niet alles en vervangt dit volgens mij voor andere reproducties.

Mvg Thijs


Het meeste is alleen in de Kreider fabriek gemonteerd en gemaakt bij de toeleveranciers (VDO, Mahle, Denfeld, Weinmann, Leleu, Bumm, Hella, CEV, Bing, Tokico, Campagnolo, Bosch en nog veel meer). Daar zal John Bosch echt niet alle mallen van hebben. Tekeningen misschien wel. Maar een originele mal en/of en tekening is een stap in de goede richting, maar daarmee maak je nog niet automatisch een kwaliteitsproduct, daar is ook een hoop vakkennis voor nodig. Dat John Bos veel verstand heeft van Kreidlers en techniek in het algemeen, daar twijfel ik niet aan, maar dat is nog niet hetzelfde als ervaring in het produceren in de meest uiteenlopende onderdelen. Ik heb overigens geen ervaring met door hem geproduceerde onderdelen.

Het origineelst vind ik persoonlijk trouwens de onderdelen waar de Kreidler origineel mee gebouwd is en er altijd opgezeten hebben. Maw, ik vind een Kreidler waarvan de originele onderdelen opnieuw zijn verchroomd en gespoten enz origineler dan eentje die opnieuw is opgebouwd met NOS onderdelen. Die zitten weliswaar in originele lak die er bij Kreidler opgespoten is, maar hebben nooit op de de brommer gezeten.

Nu is een Kreidler waarvan minstens de helft van de onderdelen al ooit eens vervangen is eerder regel dan uitzondering, en dan zijn NOS onderdelen natuurlijk het mooist.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2015 10:41 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 19, 2011 10:46 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Schijndel
Enzo-tvdzijden schreef:
paul2908 schreef:
Wie heeft er een elektrisch schema liggen van de bedrading van de TRS K53/21 NL en de technische informatie van dit type .

http://www.kreidler.nl/techniek/electri ... claxon.jpg

Deze is van de geforceerde maar ook te gebruiken

viewtopic.php?t=4332


Mis de kleuren van de draden 8 en 9


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2015 10:46 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46824
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
paul2908 schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
paul2908 schreef:
Wie heeft er een elektrisch schema liggen van de bedrading van de TRS K53/21 NL en de technische informatie van dit type .

http://www.kreidler.nl/techniek/electri ... claxon.jpg

Deze is van de geforceerde maar ook te gebruiken

viewtopic.php?t=4332


Mis de kleuren van de draden 8 en 9

Groe/rood remlicht ( uit kroonsteen)
Grijs achterlicht ( uit de lichtschakelaar )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 13, 2015 9:50 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 19, 2011 10:46 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Schijndel
OK , THX Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 20, 2015 11:26 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 19, 2011 10:46 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Schijndel
Weer een klein stukje verder , de Magura handles gepoest en dat ziet er weer OK uit , verder de tank ontdaan van de lak/plamuur , daar heb ik even werk mee maar dat komt goed volgende week , gelukkig is deze brandschoon van binnen .
Lipje gemaakt dat weg was voor bevestiging balhoofdkap , onder ter hoogte van de standaard de uit gelubberde gaten dichtgelast en de bevestiging gericht , alles was krom , verder is het frame in goede conditie .
Dat was het tot nu toe , tot een volgende keer .


Bijlagen:
IMG_0032 (600 x 450).jpg
IMG_0032 (600 x 450).jpg [ 42.26 KiB | 8457 keer bekeken ]
IMG_0031 (600 x 450).jpg
IMG_0031 (600 x 450).jpg [ 43.03 KiB | 8457 keer bekeken ]
IMG_0030 (600 x 450).jpg
IMG_0030 (600 x 450).jpg [ 41.44 KiB | 8457 keer bekeken ]
IMG_0029 (600 x 450).jpg
IMG_0029 (600 x 450).jpg [ 41.04 KiB | 8457 keer bekeken ]
IMG_0028 (600 x 450).jpg
IMG_0028 (600 x 450).jpg [ 58.89 KiB | 8457 keer bekeken ]
IMG_0027 (600 x 450).jpg
IMG_0027 (600 x 450).jpg [ 79.55 KiB | 8457 keer bekeken ]
IMG_0026 (600 x 450).jpg
IMG_0026 (600 x 450).jpg [ 74.34 KiB | 8457 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2015 11:29 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 19, 2011 10:46 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Schijndel
Zo deze week het zadel terug gekregen na restauratie , ziet er weer als nieuw uit met dank aan Herman Blokhuizen.


Bijlagen:
IMG_0035.jpg
IMG_0035.jpg [ 91.07 KiB | 8357 keer bekeken ]
IMG_0033.jpg
IMG_0033.jpg [ 97.99 KiB | 8357 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2015 11:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2624
Woonplaats: Dronten
Vakwerk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2015 11:56 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 19, 2011 10:46 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Schijndel
Ja dat kun je wel zeggen wat Herman afgeleverd heeft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2015 10:20 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 19, 2011 10:46 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Schijndel
Fijn hoor dat hier veel mensen op reageren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2015 10:22 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 19, 2011 10:46 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Schijndel
Op deze restauratie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2015 10:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 792
Woonplaats: almere
Graag gedaan .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2015 10:35 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 19, 2011 10:46 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Schijndel
Sure


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2015 9:56 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 19, 2011 10:46 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Schijndel
Zoek nog een origineel goed achterspatbord voor deze Kreidler , wie heeft er nog een te koop .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2015 11:36 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 19, 2011 10:46 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Schijndel
Wie weet of de gietijzeren Campagnolo remhevels elektrolytisch gegalvaniseerd moeten worden of gewoon goed polijsten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2015 10:56 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 19, 2011 10:46 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Schijndel
Deze week de onder poten gedeanoniseerd , krassen eruit geschuurd en gepolijst , volgende week worden ze opnieuw geanodiseerd.


Bijlagen:
IMG_0095 (600 x 450).jpg
IMG_0095 (600 x 450).jpg [ 42.07 KiB | 7898 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2015 11:24 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46824
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ben benieuwd of het er origineel uit gaat zien. Zitten er veel kosten aan?
Je kan ze tenslotte ook nog nieuw kopen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2015 11:34 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 19, 2011 10:46 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Schijndel
Hallo Enzo,

Komen er gewoon origineel uit te zien , koste veel moeite en tijd om ze weer "gaaf te maken" maar ben er erg tevreden mee , kosten om te dé anodiseren en deze week weer anodiseren is € 65,- , daar heb ik geen nieuwe voor .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2015 11:42 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46824
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
paul2908 schreef:
Hallo Enzo,

Komen er gewoon origineel uit te zien , koste veel moeite en tijd om ze weer "gaaf te maken" maar ben er erg tevreden mee , kosten om te dé anodiseren en deze week weer anodiseren is € 65,- , daar heb ik geen nieuwe voor .

:thumbleft


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!