Ik ook nietfladderak schreef:Ik zie geen SKF krukaslagers ?
Enzo
Ik ook nietfladderak schreef:Ik zie geen SKF krukaslagers ?
Dat valt me dan van je tegen, prediker van alleen originele onderdelenEnzo-tvdzijden schreef:Ik ook nietfladderak schreef:Ik zie geen SKF krukaslagers ?
Enzo
Die hou ik voor mezelf. Ze liggen niet meer voor het oprapen en dat heeft zijn prijs.fladderak schreef:Dat valt me dan van je tegen, prediker van alleen originele onderdelenEnzo-tvdzijden schreef:Ik ook nietfladderak schreef:Ik zie geen SKF krukaslagers ?
Enzo
mvl schreef:Is toch niet zijn eigen Kreidler?
@Fladder, alles gaat in overleg dus wat voor een gevoel jij daar bij hebt maakt mij en Ome Jan niks uit.fladderak schreef:mvl schreef:Is toch niet zijn eigen Kreidler?
Ik zou alleen genoegen nemen met onderdelen die de reviseur zelf ook gebruikt voor zichzelf, anders zou ik me tweederangs voelen
Daar zal vast overleg over geweest zijn. Volgens mij worden vaak mensen met een laag budget (goed) geholpen dus als het daarmee werkt dan is het goed toch? Ik kan me ook voorstellen dat mensen zonder 'ori fetish' daar minder een punt van makenfladderak schreef:mvl schreef:Is toch niet zijn eigen Kreidler?
Ik zou alleen genoegen nemen met onderdelen die de reviseur zelf ook gebruikt voor zichzelf, anders zou ik me tweederangs voelen
Dank je Herman,hermanngas schreef:Je zou het haast "beter als nieuw" kunnen noemen.
Zijn originele blok moet ook beet gepakt worden. Dus gaat dit blok er voorlopig onder.mvl schreef:Super 5 blokje met krukas met schuine wangen. Had ik nog niet eerder gezien. Mooi gedaan, eigenlijk zonde om alleen als reserve te houden.
Complete waanzin om een reserveblok op de plank te hebben liggen bij normaal gebruik van een vers gereviseerd blok.Enzo-tvdzijden schreef:Zijn originele blok moet ook beet gepakt worden. Dus gaat dit blok er voorlopig onder.mvl schreef:Super 5 blokje met krukas met schuine wangen. Had ik nog niet eerder gezien. Mooi gedaan, eigenlijk zonde om alleen als reserve te houden.
Enzo
Henk kent ome Jan niet da's duidelijkEnzo-tvdzijden schreef:Henk Ome Jan wil blijven rijden. Dan heb je toch een tweede blok nodig. Anders staat de TM toch stil als er een revisie wordt uitgevoerd. Heb het allemaal in het eerste bericht beschreven.
En misschien rijd dit set straks zo fantastisch dat hij zijn ori TM blok ( wat nu nog rijdt met een gewisseld krukas keerringetje en enige speling te voelen aan het vliegwiel ) wel zonder revisie als reserve houd.
Die keuze is aan hem.
Hij is nu 82 jaar maar zijn zoons en zelfs de Kleinzoon willen de Kreidler graag hebben.
Die rijden nu ook alle drie op klassieke motoren.
Enzo
Alles wat je nu koopt is bagger. Vaak is de diameter van het verenstaal al dunner dn origineel. Ik weet het niet Andy. Ik ben er alleen met oud fietsenmaker handeltjes en soms ebay NOS aangekomen.Andy schreef: Waar kun je nog de veer kopen die wel goed zit en past ???
Andy,
Ome Jan kwam toch nog met schakelproblemen de TM vrijdagavond brengen.Enzo-tvdzijden schreef:Zo vanavond hadden we Ome Jan op bezoek in de sleutel garage.
Hij schakelde beroerd. Haakte en blokkeerde bij terug schakelen. Dat kan snel gebeuren bij indirect.
Vorige week had ik de carburateur al afgesteld voor hem omdat hij dood viel bij gas los. Dat was dus ook weer opgelost. Nu zeer fel op het gas.
Maar ik voelde het al bij het schakelen. Overal een bak speling. Ome Jan had twee schakelsetjes en dus de verkeerde gemonteerd. Hij wilde de setjes bij de blokjes houden terwijl ik de beste zou monteren.
Nieuwe banaan met twee pinnen en een borgveer. En een pashuls van verenstaal voor het carter. Dat waren de kosten.
Hij heeft nu nergens meer enige speling en de veer zit passend op de exenteras en de carterbus..
Je raad het al schakelen als boter. Zelfs zonder de excenter af te stellen.
Enzo