Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
- Locatie: Schijndel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Beste Kreidler liefhebbers,
Heb sinds enige tijd weer mijn type terug vanuit de tijd dat ik 16 was ( lang geleden) , het was een Kreidler K53 NL TRS 1970 .
Nou ziet hij er redelijk uit maar ik wil deze gewoon in nieuw staat terug brengen zoals ik dat met mijn Zundapp gedaan heb , vindt het leuk om dat te doen nou de donkere avonden weer aan komen .
Er klopt veel niet dat heb ik wel gezien maar probeer door jullie deze toch weer origineel te krijgen want er zullen hier best mensen zijn die mij daar bij kunnen helpen als ze dat willen dan , want ik ben nieuw in de Kreidler wereld.
Mijn eerste vraag is wat de kleurnaam is van de rode lak en de tank , heb denk ik al lak gevonden bij John Bos maar is deze goed??.
Kan ik daar ook de originele onderdelen bestellen of weten jullie een ander goed adres??.
Verder ben ik op zoek naar een onderdelenboek van dat type en ook de folder uit die tijd zijn welkom.
Ben ook op zoek naar de originele bouten , weet niet wat er origineel in zit , bij de Zundapp is dat Verma of Ribe.
Zal er even een paar foto's opzetten zodat jullie zien wat het is .
Tot een volgende update .
Groetjes,
Paul.
Heb sinds enige tijd weer mijn type terug vanuit de tijd dat ik 16 was ( lang geleden) , het was een Kreidler K53 NL TRS 1970 .
Nou ziet hij er redelijk uit maar ik wil deze gewoon in nieuw staat terug brengen zoals ik dat met mijn Zundapp gedaan heb , vindt het leuk om dat te doen nou de donkere avonden weer aan komen .
Er klopt veel niet dat heb ik wel gezien maar probeer door jullie deze toch weer origineel te krijgen want er zullen hier best mensen zijn die mij daar bij kunnen helpen als ze dat willen dan , want ik ben nieuw in de Kreidler wereld.
Mijn eerste vraag is wat de kleurnaam is van de rode lak en de tank , heb denk ik al lak gevonden bij John Bos maar is deze goed??.
Kan ik daar ook de originele onderdelen bestellen of weten jullie een ander goed adres??.
Verder ben ik op zoek naar een onderdelenboek van dat type en ook de folder uit die tijd zijn welkom.
Ben ook op zoek naar de originele bouten , weet niet wat er origineel in zit , bij de Zundapp is dat Verma of Ribe.
Zal er even een paar foto's opzetten zodat jullie zien wat het is .
Tot een volgende update .
Groetjes,
Paul.
- Bijlagen
-
- IMG_0023.jpg (185.86 KiB) 15592 keer bekeken
-
- IMG_0021.jpg (173.22 KiB) 15592 keer bekeken
-
- IMG_0002.jpg (154.77 KiB) 15592 keer bekeken
-
- IMG_0001.jpg (194.69 KiB) 15591 keer bekeken
Laatst gewijzigd door paul2908 op 02 sep 2015, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Beste Paul,
De kleur is Vulkanrot. Ongeveer RAL 3000 maar niet helemaal
Originele onderdelen zijn er nog maar beperkt. Meeste is ook imi
De boutjes zijn ook bijna niet nieuw te verkrijgen. Verma, Verbus, Karo, Ribe en Kinpping zijn gebruikt bij Kreidler. Nooit 1 soort maar in diverse jaren een mix.
Onderdelenboek ( kopie) kan je bij de Kreidler handelaren kopen. Origineel zoeken op MP.
Hier kan je alvast mee verder
viewtopic.php?t=4017
Wekom, Enzo
De kleur is Vulkanrot. Ongeveer RAL 3000 maar niet helemaal
Originele onderdelen zijn er nog maar beperkt. Meeste is ook imi
De boutjes zijn ook bijna niet nieuw te verkrijgen. Verma, Verbus, Karo, Ribe en Kinpping zijn gebruikt bij Kreidler. Nooit 1 soort maar in diverse jaren een mix.
Onderdelenboek ( kopie) kan je bij de Kreidler handelaren kopen. Origineel zoeken op MP.
Hier kan je alvast mee verder
viewtopic.php?t=4017
Wekom, Enzo
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
- Locatie: Schijndel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Hallo Enzo,
Alvast bedankt voor de snelle reactie en voor de kleur van de Kreidler , weet je of ik deze bij John Bos kan bestellen ???, en wat is de kleur van de tank als je dat weet .
John Bos produceert toch nog steeds onderdelen??, dus neem aan dat die origineel zijn toch.
Mag het graag horen van U.
Mvrgr,
Paul.
Alvast bedankt voor de snelle reactie en voor de kleur van de Kreidler , weet je of ik deze bij John Bos kan bestellen ???, en wat is de kleur van de tank als je dat weet .
John Bos produceert toch nog steeds onderdelen??, dus neem aan dat die origineel zijn toch.
Mag het graag horen van U.
Mvrgr,
Paul.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
John Bos laat veel namaken. Is het dan origineel ?
Als de originele mallen , materialen en afwerking gehanteerd worden vind ik van wel.
Indien het eindproduct afwijkt : imi.
Anders moet je op zoek naar n.a.l. of n.o.s. onderdelen. Dan heb je de oude originele.
Als de originele mallen , materialen en afwerking gehanteerd worden vind ik van wel.
Indien het eindproduct afwijkt : imi.
Anders moet je op zoek naar n.a.l. of n.o.s. onderdelen. Dan heb je de oude originele.
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Mooi project. Over originele onderdelen. Naar mijn mening is het zo dat wat in de kreidler fabriek gemaakt is of gemonteerd is is origineel. Als ik en mijn vrouw (alle bij Nederlands ) in het buitenland gaan wonen en daar een kind krijgen krijgt hij of zij de nationaliteit van dat land , er zullen vast uitzondering zijn. Dus als meneer Bos in Portugal een zij scherm drukt is dat net zo origineel als een reproductie uit china. Wellicht is de pasvorm beter , tenzij je iets bij John koopt uit oude voorraad. John bos kan misschien een hoop maken en heeft misschien ook nog een hoop liggen maar ook hij heeft niet alles en vervangt dit volgens mij voor andere reproducties.
Mvg Thijs
Mvg Thijs
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Ik heb ALLE rode delen inclusief kunststof NOS nog kunnen bemachtigen. Maar heb daar wel jaren alle beurzen en verkoopsites voor afgestruind. Is al weer enige jaren geleden.
Gaat je nu niet meer lukken.
Enzo
Gaat je nu niet meer lukken.
Enzo
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10801
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 187 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Dag Paul,
Dit ziet er toch niet verkeerd uit? terug naar alles origineel is een mars route die heel wat blaren op gaan leveren.
De TRS is waarschijnlijk van een Zundapp liefhebber geweest, er zijn namelijk overeenkomsten
Met een claxon rubber, het juist gereedschap kastje en wat vergeten klein spul ben je er wel.
Geef anders aan wat jou stoort aan deze TRS?
Ik zie een prachtige brommer staan.
Dit ziet er toch niet verkeerd uit? terug naar alles origineel is een mars route die heel wat blaren op gaan leveren.
De TRS is waarschijnlijk van een Zundapp liefhebber geweest, er zijn namelijk overeenkomsten
Met een claxon rubber, het juist gereedschap kastje en wat vergeten klein spul ben je er wel.
Geef anders aan wat jou stoort aan deze TRS?
Ik zie een prachtige brommer staan.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Een afstandsbusje tussen je rechter schokdemper en voetsteuntje.
Een Beru bougiekap
Een Ori benzinekraan
Een regenkapje op de buitenkabel (gas) elleboog carburateur deksel
Logo op de voorkant van je spatbord.
Messing busjes achter de ring en boutjes van je kettingkast.
Standaardbout juist monteren ( alles zit van links naar rechts ingestoken )
Rubber dopje in je achterspatbord ( hoort een koppelingskabel met schroefnippel achter in het frame gedraaid worden)
Kunststof busje op de achterbrugas tegen ketting slijtage/inslag
Onderste stuk van achterspatbord hoort verkeerswit.
Enzo
Een Beru bougiekap
Een Ori benzinekraan
Een regenkapje op de buitenkabel (gas) elleboog carburateur deksel
Logo op de voorkant van je spatbord.
Messing busjes achter de ring en boutjes van je kettingkast.
Standaardbout juist monteren ( alles zit van links naar rechts ingestoken )
Rubber dopje in je achterspatbord ( hoort een koppelingskabel met schroefnippel achter in het frame gedraaid worden)
Kunststof busje op de achterbrugas tegen ketting slijtage/inslag
Onderste stuk van achterspatbord hoort verkeerswit.
Enzo
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10801
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 187 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
En natuurlijk het ontbreken van de kunststof bescherming voor een te slappe ketting bij de achter brug as.
En het riempje van de buddy.
Waarschijnlijk zaken die jou ook al opgevallen zijn.
En het riempje van de buddy.
Waarschijnlijk zaken die jou ook al opgevallen zijn.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Top, riempje was ik vergeten. Busje heb ik al in mijn lijstje staan.Henk 3bakvoet schreef:En natuurlijk het ontbreken van de kunststof bescherming voor een te slappe ketting bij de achter brug as.
En het riempje van de buddy.
Waarschijnlijk zaken die jou ook al opgevallen zijn.
Kunnen nog wel kleine zaken zijn als rubber voorremkabel, aanslagrubber standaard, rubber in voorrem kabeloog, bel enz. maar door te weinig foto,s niet goed te beoordelen.
O ja ventieldopjes
mooie TRS man !
Enzo
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Je moet mening wel van feit onderscheiden Thijsmidde schreef: Naar mijn mening is het zo dat wat in de kreidler fabriek gemaakt is of gemonteerd is is origineel. Als ik en mijn vrouw (alle bij Nederlands ) in het buitenland gaan wonen en daar een kind krijgen krijgt hij of zij de nationaliteit van dat land , er zullen vast uitzondering zijn.
Mvg Thijs
als allebei de ouders de Nederlandse nationaliteit hebben, dan krijgt het kind automatisch de Nederlandse nationaliteit. Dat is geen uitzondering, maar de wet.
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Dat zou heel goed kunnen maar als ik een kweekpaar koikarpers inporteer vanuit Japan dus de echte koikarpers en deze krijgen in mijn kweekbak jongen dan zijn het geen Japanse koikarpers maar Nederlandse koikarpers.
Ik bedoel te zeggen dat John Bos wel de machines kan hebben maar als hij met bijvoorbeeld pisbakkenblik een zijscherm maakt vind ik ze niet origineel. Als hij de juiste materialen gebruikt zou je het misschien origineel kunnen noemen. Sommige mensen denken dat John alles heeft of kan maken en dus alles wat je bij hem besteld origineel is en dat is volgens mij niet zo.
Gr Thijs
Ik bedoel te zeggen dat John Bos wel de machines kan hebben maar als hij met bijvoorbeeld pisbakkenblik een zijscherm maakt vind ik ze niet origineel. Als hij de juiste materialen gebruikt zou je het misschien origineel kunnen noemen. Sommige mensen denken dat John alles heeft of kan maken en dus alles wat je bij hem besteld origineel is en dat is volgens mij niet zo.
Gr Thijs
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Ben nog van weinig door John Bos bijgemaakte onderdelen onder de indruk geraakt.
Mag hij houden van mij. Ik wil alleen het oude originele spul van hem.
Enzo
Mag hij houden van mij. Ik wil alleen het oude originele spul van hem.
Enzo
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
De meeste nishikigoi zijn nakweek uit Israël. De rest komt uit België en wordt hier als import verkocht. En dat is -in beide gevallen- niet eens gelogen. Het lijkt offtopic, maar ik vrees dat we het met elkaar eens zijn Thijs. Alleen de vergelijking met die Nederlandse baby klopt niet, maar dat ter zijdemidde schreef:Dat zou heel goed kunnen maar als ik een kweekpaar koikarpers inporteer vanuit Japan dus de echte koikarpers en deze krijgen in mijn kweekbak jongen dan zijn het geen Japanse koikarpers maar Nederlandse koikarpers.
Ik bedoel te zeggen dat John Bos wel de machines kan hebben maar als hij met bijvoorbeeld pisbakkenblik een zijscherm maakt vind ik ze niet origineel. Als hij de juiste materialen gebruikt zou je het misschien origineel kunnen noemen. Sommige mensen denken dat John alles heeft of kan maken en dus alles wat je bij hem besteld origineel is en dat is volgens mij niet zo.
Gr Thijs
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
- Locatie: Schijndel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Nou weer wat wijzer geworden Enzo , ga ook voor NOS als het kan . weten jullie dan adressen waar ik nog NOS kan aankomen.
Weet ook iemand hoe de kleur moet zijn van de tank en de rem/koppeling huis???.
Weet ook iemand hoe de kleur moet zijn van de tank en de rem/koppeling huis???.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
- Locatie: Schijndel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Hallo Henk,Henk 3bakvoet schreef:Dag Paul,
Dit ziet er toch niet verkeerd uit? terug naar alles origineel is een mars route die heel wat blaren op gaan leveren.
De TRS is waarschijnlijk van een Zundapp liefhebber geweest, er zijn namelijk overeenkomsten
Met een claxon rubber, het juist gereedschap kastje en wat vergeten klein spul ben je er wel.
Geef anders aan wat jou stoort aan deze TRS?
Ik zie een prachtige brommer staan.
Hij oogt mooi op de foto's maar als je alles eens goed bekijkt mankeert de TRS nogal wat , slecht gespoten geweest , verkeerde kleur tank , nageltjes van de emblemen op de tank afgebroken , standaard is slecht , motor moet gereviseerd worden ( lekt olie en zit een rammel in het blok, misschien big end speling) , speling versnellingspook, zadel zit aan de zijkant gaatjes in , lagers wielen kapot, uitlaat deuken in . Dus zodoende complete restauratie.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Heerlijk weer alles opnieuw doen
Laatste tijd heb ik met Marcel alleen maar van dit soort Kreidlers moeten opknappen.
Enzo
Laatste tijd heb ik met Marcel alleen maar van dit soort Kreidlers moeten opknappen.
Enzo
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10801
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 187 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Paul,
Voor een perfect resultaat betekent dit inderdaad dat je weer van voor af aan begint.
Het slechte spuitwerk schuren is geen optie, dit is veels te tijd rovend de boel onder je arm en naar de straler.
De exacte fabrieks kleur? dat gaat je alleen lukken als je een nos onderdeel op kleur mee neemt naar de AUTO spuiter.
De kleur van de tank? ik heb van de honderden overgespoten tanks er nog niet één de echte juiste kleur zien hebben.
Een chromen tank is de mooiste oplossing.
Voor de originele boutjes is een handelaar in sloop kreidlers het aangewezen adres, je moet ze wel even laten verzinken, net als de rest van de onderdelen die daar voor in aanmerking komen.
Een woonplaats vermelding van jou is altijd handig, want restaureren doe je nooit in je eentje.
Voor een perfect resultaat betekent dit inderdaad dat je weer van voor af aan begint.
Het slechte spuitwerk schuren is geen optie, dit is veels te tijd rovend de boel onder je arm en naar de straler.
De exacte fabrieks kleur? dat gaat je alleen lukken als je een nos onderdeel op kleur mee neemt naar de AUTO spuiter.
De kleur van de tank? ik heb van de honderden overgespoten tanks er nog niet één de echte juiste kleur zien hebben.
Een chromen tank is de mooiste oplossing.
Voor de originele boutjes is een handelaar in sloop kreidlers het aangewezen adres, je moet ze wel even laten verzinken, net als de rest van de onderdelen die daar voor in aanmerking komen.
Een woonplaats vermelding van jou is altijd handig, want restaureren doe je nooit in je eentje.
- RCD
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:03
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Toch maar liever nieuwe bouten gebruiken. Oude boutjes die misschien iets uitgerekt zijn, rondgedraaid of beschadigd schroefdraad hebben is niet aan te bevelen. Echter gebruikte Kreidler ook aparte M maten schroefdraad. Voor de sterwielen, tandwieldrager en vooras borging bijvoorbeeld. Die zijn in grote getale nieuw te bestellen bij een van de leveranciers van Kreidler onderdelen. een Kreidler restauren in de staat zoals hij 40 jaar geleden de fabriekspoort verliet is zo goed als onmogelijk. Er moet altijd ergens op worden ingeleverd door gebruik van imi onderdelen.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
- Locatie: Schijndel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Hallo Henk , kun jij iemand die een sloperij heeft in Kreidler spullen waar ik de boutjes kan aankomen .
Neem aan de kleuren doe John Bos verkoopt redelijk het originele benaderen.
Maar had ik al gevraagd, hoe is de kleur is van de koppeling/remhandle huis ..??. , is deze blank of zilvergrijs??, origineel dan.
Neem aan de kleuren doe John Bos verkoopt redelijk het originele benaderen.
Maar had ik al gevraagd, hoe is de kleur is van de koppeling/remhandle huis ..??. , is deze blank of zilvergrijs??, origineel dan.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970
Aluminium met een soort blank lak laagje tegen corrosie.paul2908 schreef:Maar had ik al gevraagd, hoe is de kleur is van de koppeling/remhandle huis ..??. , is deze blank of zilvergrijs??, origineel dan.
De bovenste hoor jij te hebben op een TRS.
Hamerslag grijs zit alleen op holle korte knijpers van bijvoorbeeld LF of Duitse brommers zoals RM.
Enzo
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Bestand 09-09-15 22 05 29.jpg (167.93 KiB) 14820 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 09 sep 2015, 22:26, 2 keer totaal gewijzigd.