Controlle van "gerestaureerde" Super 5

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#101 Bericht door Henk 3bakvoet » 05 apr 2016, 06:16

lijkt het me beter om ze ergens in je achterzak te houden voor als het echt niet anders kan.
Je kunt inderdaad zonder papieren naar de RDW je krijgt gewoon je kenteken, het is immers tegenwoordig een meer administratieve afhandeling.
Je verplicht je eigen wel om dan onderzoek kosten te betalen, de RDW rommelt dan wat op internet of in hun eigen database.

Derhalve komt het totale bedrag 50 euro duurder uit bij de pinautomaat van de RDW.

Dus als het papiertje jou 50 euro waard is, houd je het in je kontzak. (dit voor de toekomstige voertuig aanbieders)

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 257
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#102 Bericht door Thei » 07 apr 2016, 23:30

Henk 3bakvoet schreef:Bel BLOKHUIS en je weet het.
Het kenteken zit er sinds vanavond op danzij de tip van Henk om met Herman contact op te nemen . In record tijd werd het benodigde door Herman gefabriceerd en verzonden en het pakketje arriveerde vanmiddag reeds bij mij thuis.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (177.01 KiB) 8072 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (157.24 KiB) 8072 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (156.73 KiB) 8072 keer bekeken

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#103 Bericht door Henk 3bakvoet » 08 apr 2016, 06:46

Hoi Thei,

De rechter vork van de achter brug lijkt gezakt te zijn aan het achterwiel te zien.
Je achter brug is dus niet helemaal zuiver.

Dit betekend niet dat je gelijk een andere achter brug moet aanschaffen.
Met een hollepijp van twee meter is die 2-3 mm er wel uit te krijgen.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#104 Bericht door Caspar » 08 apr 2016, 10:29

Henk , volgens mij is er niks aan de hand met die brug.
We hebben hem met 2 man bekeken en gemeten, wiel stond voorheen niet helemaal recht, verder in orde.
Foto zou kunnen vertekenen ?

Plaat zit er zo erg fraai op Thei :thumbsup
Tas is de kers op de taart :wink:

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#105 Bericht door b.bonk » 08 apr 2016, 11:59

gezien het kusje wat het achterspatbord gehad heeft,
zou die ook iets uit het lood kunnen staan !

mvg bertus

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4100
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#106 Bericht door hermanngas » 08 apr 2016, 13:15

Caspar schreef:Tas is de kers op de taart :wink:
Inderdaad, Hoewel ik denk dat een " kersje" nog mooier zou staan.
HermaNN

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 257
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#107 Bericht door Thei » 08 apr 2016, 14:00

na controlle van de schokbrekers nog een paar afbeeldingen gemaakt. Door Henk's opmerking herinnerde ik me dat tijdens montage van de achter schokbrekers , het me was opgevallen dat het leek alsof een van de twee iets langer was en er wat spanning op zat tijdens de tweede te monteren.
Ik heb beiden eraf gehaald vanmorgen en ze naast eilkaar gelegd. Ze zijn beiden even lang en dat was dus niet de oorzaak van hetgeen wat Henk opviel.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (150.98 KiB) 8025 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (181.26 KiB) 8025 keer bekeken

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 257
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#108 Bericht door Thei » 08 apr 2016, 14:16

Caspar schreef:Henk , volgens mij is er niks aan de hand met die brug.
We hebben hem met 2 man bekeken en gemeten, wiel stond voorheen niet helemaal recht, verder in orde.
Foto zou kunnen vertekenen ?

Plaat zit er zo erg fraai op Thei :thumbsup
Tas is de kers op de taart :wink:
Ik ben blij met dit tasje en het was iets waarnaar ik al een hele tijd op zoek was. Het is zwaar leer en niet te groot en niet te klein zodat je toch wat kleine dingen mee kunt nemen voor onderweg.

Op de beurs in Klimmen nog een mooie snelbinder zien te kopen en dan is hij geheel naar mijn zin.

Het voorwiel had iets een hoogte slag, hegeen vooral bij 75+ iritant was en ik heb beide wielen door Pebro Wheels in Meijel laten nastellen. Het achterwiel is geheel opnieuw gespaakt omdat de trekkende spaak aan tandwielzijde verkeerd was gemonteerd.

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 257
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#109 Bericht door Thei » 08 apr 2016, 14:25

hermanngas schreef:
Caspar schreef:Tas is de kers op de taart :wink:
Inderdaad, Hoewel ik denk dat een " kersje" nog mooier zou staan.
HermaNN
In het echt valt de maat eigenlijk best mee en past het koffertje er mooi bij naar mijn smaak en natuurlijk kunnen smaken verschillen.
de maat is 15x15x30 cm.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4100
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#110 Bericht door hermanngas » 08 apr 2016, 23:02

Oh, 30 cm is best oké, hij lijkt veel groter

Jupke
Berichten: 201
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
Locatie: Heerlen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#111 Bericht door Jupke » 08 apr 2016, 23:22

Volgens mij heb je hem nu wel helemaal compleet, toch?
Of heb je nog wensen, wat je S5 betreft?
Is de beurs in Klimmen de moeite van bezoeken waard?
grt Juupke.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#112 Bericht door Henk 3bakvoet » 09 apr 2016, 08:08

Hoi Thei,

Ik weet niet wat je gedaan hebt? maar na her montage kan ik er mee leven. :lol:

Kijk naar de foto, nu is het wel goed.
Bijlagen
wiel.JPG
wiel.JPG (55.34 KiB) 7960 keer bekeken

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 257
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#113 Bericht door Thei » 09 apr 2016, 10:34

@henk
ik heb ivm jou bemerking over een verbogen achterbrug, allereerst de achterschokbrekers gecontroleerd op lengteverschil en ze omgewisseld, alhoewel beiden even lang en gereviseerd waren. Tevens heb ik de kettingspanning en het achterwiel afgesteld , want dat wiel zat nog niet op zijn plek toen ik de foto van het kenteken maakte, want die foto ging eigenlijk over de kentekenplaat montage.
Uitgelijnd heb ik het achterwiel met gebruik van een lange plank, die ik op 25 cm hoogte met de zijkant tegen de banden heb gelegd.

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 257
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#114 Bericht door Thei » 09 apr 2016, 10:38

Jupke schreef:Volgens mij heb je hem nu wel helemaal compleet, toch?
Of heb je nog wensen, wat je S5 betreft?
Is de beurs in Klimmen de moeite van bezoeken waard?
grt Juupke.
Hoi Juupke,
Ik was nog nooit op hun beurs, maar aangezien ze bijna om de hoek is, zal ik er zeker eens een kijkje gaan nemen.

En nee, ik heb voor mijn S5 buiten een snelbinder geen wensen ,,op dit moment,,

Jupke
Berichten: 201
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
Locatie: Heerlen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#115 Bericht door Jupke » 10 apr 2016, 00:36

Ik was wel van plan om er heen te gaan ,maar het was al voorbij.
Wie weet treffen we ons dit jaar, is in oktober toch?
Juupke.

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 257
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#116 Bericht door Thei » 11 apr 2016, 08:39

Jupke schreef:Volgens mij heb je hem nu wel helemaal compleet, toch?
Of heb je nog wensen, wat je S5 betreft?
Is de beurs in Klimmen de moeite van bezoeken waard?
grt Juupke.
De beurs in Klimmen is in october, maar de dautum is nog niet bekend.

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 257
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#117 Bericht door Thei » 21 apr 2016, 23:34

Bij de taxateur op visite omdat ik hem graag wa extra wilde verzekeren en zonder taxatie werd alleen WA geaccepteerd bij mijn verzekeraar.

Vandaag het rapport digitaal ontvangen en gelukkig viel het niet tegen en werd mijn S5 de A status toegekend wegens de naar zijn mening uitstekende restauratie.


Ook de vorige week de garage (eindelijk) eens opnieuw gelatext want op sommige afbeeldingen die ik links en rechts plaats viel het me zelf op dat het de hoogste tijd was om ook dat eens aan te pakken.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (167.14 KiB) 7782 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (191.09 KiB) 7782 keer bekeken

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4100
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#118 Bericht door hermanngas » 22 apr 2016, 00:11

Je bent toch niet bang voor pech?
Het koffertje lijkt aardig zwaar ;-)

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 257
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#119 Bericht door Thei » 22 apr 2016, 08:54

het was een schuine olopende oprit bij de expert. En die achterzijde zal nog 4.2 kg waarder worden straks wantber komt nog een zwaar Art 4 kettigslot in de bagagetas.

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 257
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#120 Bericht door Thei » 28 dec 2017, 23:00

De afgelopen weken heb ik samen met een inmiddels goede bekende, veel nagezocht over de Super 5 die hij onlangs aanschafte en vandaag kwamen we erachter dat bij de supers van voor 1965 de voorschokdemper afwijkt van de shocks van de super 5 die in en na 65 werd geleverd. De bevestiging en boring diameter boven bij de kogel werden o.a. gewijzigd waar de pen die eerder door het kogelgat zat te vervangen door een 5 mm bout met moer en de gat diameter te vergroten.
Het gat in de vorkbuis was bij de super 4 modellen een stuk groter dan het gat in de kogel en dat werd in 1965 bij de S5 omgekeerd gedaan. Het gat in de vorkpootbuis werd slechts passend voor de 5 mm bout en het gat in de kogel werd stevig opgeruimd naar 10mm, zodat de schokbreker geen druk geeft op het dunne 5 mm boutje, maar de kogel rust door het ruimere kogelgat in de kunstof kap. De bout in combinatie met het dekseltje wat ook door de m5 bout wordt vergrendeld zorgen ervoor dat de schokbreker op zijn plek blijft.

Nadat ik hier dus achter kwam heb ik mijn schokdempers ter controlle gedemonteerd en kwam er achter dat in mijn 65er S5 voorvork, dempers gemonteerd zijn met klein gat en dus van een vroeger jaar, waardoor de 5 mm bout het hele gewicht van de hele voorkant op zijn donder krijgt/kreeg. Naar mijn mening levens gevaarlijk als die dunne bout breekt door de veel te hoge druk.
Ik heb daarom na demontage de kogelgaten opgeboord naar 10 mm en nu zijn de shocks passend bij de S5 voorvork.

Tevens is onlangs de te hoge bokstandaard ingekort en aangepast voor de kleine wielen . Een stuk er tussenuit gezaagd , weer aan elkaar laten lassen door een zwager en daarna met Caspar het scharnierpunt uitgeboord en een losse bus erin passend gemaakt .


De uitlaat is ook inwendig gemodeficeerd o.a door het tussenschot te verplaatsen en deze is nu in afwachting van een nieuwe chroomlaag.

Ook het blokje is er heel even onderuit i.v.m. een klein probleempje.
Bijlagen
IMG_20171228_155114662-480x853.jpg
IMG_20171228_155114662-480x853.jpg (124.48 KiB) 6110 keer bekeken
IMG_20171228_154612638-459x816.jpg
IMG_20171228_154612638-459x816.jpg (103.81 KiB) 6110 keer bekeken
IMG_20171227_203910881-816x459.jpg
IMG_20171227_203910881-816x459.jpg (102.6 KiB) 6110 keer bekeken
IMG_20171227_213744823-816x459.jpg
IMG_20171227_213744823-816x459.jpg (122.56 KiB) 6110 keer bekeken
IMG_20171227_213814498-459x816.jpg
IMG_20171227_213814498-459x816.jpg (91.95 KiB) 6110 keer bekeken

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#121 Bericht door Flocke » 29 dec 2017, 00:54

Das Aufbohren der Kugel ist genau richtig, denn die M5-Schraube ist eigentlich nur eine zusätzliche Sicherung (quasi Hosenträger), die verhindern soll, dass der Stoßdämpfer nach unten herausspringt, wenn das Rad mal vollständig entlastet ist.

Ganz deutlich wird das, wenn man sich die alten Kundendienstmitteilungen anschaut.

Zunächst war dort offensichtlich weder eine Schraube, noch ein Spannstift drin. Nur das Kunststoffkopflager selbst, hat die Dämpfer in Position gehalten, also dafür gesorgt, dass die Dämpfer nicht nach unten rausrutschen können. Nach oben stützen sich die Dämpfer gegen einen eingeschweißten Stahldeckel ab, den man in der Schnittzeichnung gut erkennt.

Die alten Kunststoffkopflager hatten außen noch die Zapfen, die in die größeren Löcher der Super4-Gabel eingerastet sind. Damit war das Ganze eigentlich gesichert. Wahrscheinlich ist dann doch mal ein Dämpfer herausgesprungen oder dem TÜV gefiel das nicht, und so wurden 3mm Spannstifte in die Kunststoffzapfen der Lager eingesetzt, diese hatten aber Luft im Kunststofflager, so dass sie nicht mit einer Kraft beaufschlagt wurden und nur als Notsicherung dienten, gegen das Rausrutschen des Dämpfers nach unten.

Später hat man die Bolzen dann auf 4mm vergrößert.

Für die Super5 war das Loch in der Gabel wie beschrieben kleiner, aus dem 4mm Spannstift wurde eine M5-Schraube und es kamen zusätzliche Teile dazu. Aber auch bei dieser Konstruktion war der Dämpferkopf selbst nur über die Lagerschale in der Gabel gelagert, die Schraube hatte zum Dämpfer durch das große Loch im Dämpferkopf wieder Luft.

Also war es genau richtig, den Dämpferkopf wie bei den späteren Dämpfern nachzuarbeiten. :thumbsup

Gruß

Carsten
Kundendiesntmitteilung 1962.jpg
Kundendiesntmitteilung 1962.jpg (189.77 KiB) 6095 keer bekeken
Lagerkopf alt.jpg
Lagerkopf alt.jpg (106.79 KiB) 6095 keer bekeken
KD-Mitteilung 1962_1.jpg
KD-Mitteilung 1962_1.jpg (187.96 KiB) 6095 keer bekeken
KD-Mitteilung 1962_2.jpg
KD-Mitteilung 1962_2.jpg (178.28 KiB) 6095 keer bekeken
KD-Mitteilung 1963_1.jpg
KD-Mitteilung 1963_1.jpg (181.82 KiB) 6095 keer bekeken
KD-Mitteilung 1963_2.jpg
KD-Mitteilung 1963_2.jpg (169.48 KiB) 6095 keer bekeken
KD-Mitteilung 1963_3.jpg
KD-Mitteilung 1963_3.jpg (171.07 KiB) 6095 keer bekeken

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#122 Bericht door Flocke » 29 dec 2017, 01:10

Unterschied 1962 zu 1965:
Super Gabel 1962.jpg
Super Gabel 1962.jpg (188.07 KiB) 6095 keer bekeken
Super Gabel 1965.jpg
Super Gabel 1965.jpg (100 KiB) 6095 keer bekeken

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#123 Bericht door Flocke » 29 dec 2017, 02:07

So genau hatte ich mir das zuvor noch gar nicht angeschaut, muß ich sagen ... :wink:

Ggf. möchte ich bei meiner 1965er Eiertank nochmal eine Super-Gabel nachrüsten, wäre dann so, wie die Schweizer Modelle, weil Tank und Sitzbank will ich so lassen, nur eben als 2-Sitzer und ganz schlicht ohne die Zierteile der Super5. Alle Teile für die Gabel hätte ich. Auch einen neuen Gabelkörper, ist aber leider schon die neuere Version von der Super5 und in meinen Rahmen paßt leider nur die alte Gabel von der Super4, weil der Rahmen noch in 1964 gebaut wurde. Aber so eine rohe Gabel findet sich vielleicht nochmal, möglichst auch als NOS-Teil.

Hatte gerade mal meine Dämpfer durchgesehen, die haben alle schon das große Loch, auch 2 NOS-Dämpfer, da steht 4,2PS drauf und auch die Teile-Nr. ist die von der Super4, haben aber schon das große Loch. Interessant ist auch der Preis, DM 27,50 ... :)

Nun müßte ich also eine Super4-Gabel, mit den großen Löcher außen, mit Dämpfern kombinieren, die auch schon das große Loch haben. Ich nehme an, dass das in der Praxis früher auch so gemacht wurde, da es ab einem bestimmten Zeitpunkt wahrscheinlich nur noch die Dämpfer mit dem großen Loch gab. Darauf deuten ja auch die neuen Dämpfer mit der ET-Nummer der Super4 hin, die schon das große Loch haben, also scheint da nicht mehr groß differenziert worden zu sein.

Ich würde also eine Super4-Gabel mit den großen Löchern nehmen, dazu die zugehörigen Lagerköpfe mit den Zapfen außen (sh. Bild oben) und dann die neuen Dämpfer mit dem großen Loch. An sich würde das Ganze so erstmal halten. Jetzt nur noch eine Sicherung einbauen, gegen das mögliche Rausrutschen (Hosenträger).

Der 4mm Spannstift würde in dem Fall nicht passen, weil das Loch im Dämpferkopf zu groß ist. Also müßte ich mal schauen, wie groß das Loch in den originalen Kunststoff-Lagerköpfen ist. Werde ich die Tage mal nachmessen, nehme mal an, so 4 - 5mm. Würde es sich also anbieten, dann dort eine M5-Schraube außen mit Unterlegscheibe als Sicherung einzusetzen.

Oder die zusätzliche Blechklammer von der Super5, wenn das paßt, denn die Lochmitte ist bei der Super4-Gabel gemäß der Schnittzeichnung oben 11mm von der Unterkante entfernt, bei der Super5-Gabel hatte ich gerade mal gemessen, sind es nur 9mm. Dazu kommt, dass das Kunststofflager der Super5 von der Länge her etwas anders sein könnte und auch noch die geschlitzte Scheibe dazwischen kommt. Andererseits erforderlich ist diese Blechklammer der Super5 bei den Kunststofflager mit Zapfen (Super4-Ausführung) ja eigentlich nicht.

Sehe das Thema nicht so kritisch, Hauptsache da ist irgendein Stahlbolzen (z.B. M5-Schraube) durchgesetzt, dann können die Dämpfer nicht nach unten weg.

Hat das schon mal jemand gemacht, die neueren Dämpfer mit dem großen Loch in eine Super4-Gabel verbaut ?
Und wie dann in dem Fall diese Sicherung umgesetzt ?

Gruß

Carsten
Dämpfer Super4.jpg
Dämpfer Super4.jpg (192.31 KiB) 6094 keer bekeken
1965-kreidler-florett-ch.jpg
1965-kreidler-florett-ch.jpg (65.46 KiB) 6094 keer bekeken
Eiertank 1965.jpg
Eiertank 1965.jpg (183.44 KiB) 6094 keer bekeken

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 257
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#124 Bericht door Thei » 29 dec 2017, 10:35

Flocke schreef:Unterschied 1962 zu 1965:
Super Gabel 1962.jpg
Super Gabel 1965.jpg
die geschlitzte Scheibe nummer 3 hab ich leider nicht verbaut #-o da die mir nicht bekant war und die auch vorhin nicht drin war. Die scheibe komt dan heute auch drin.

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 257
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Controlle van "gerestaureerde" Super 5

#125 Bericht door Thei » 01 jan 2018, 19:45

Voor de schokdemper met het kleinere 6 mm kogelgat wordt een witte rubber cup geleverd met nummer 57.22.10 en die rubber heeft ook een gat van 6 mm.
Voor de demper met het 10 nmm kogel gat heeft de kunststof dempings cup een gat van 10 mm.
Ik vraag me af waarom dat zo is, want zowel de kunststof kogelkap als de 5 mm bout staan stil en de bout staat dus stil in het gat en 6 mm zou in beide gevallen gied moeten zijn lijkt me. Wat bewegen kan is de kogel .

Plaats reactie