Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2016 9:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 25, 2015 7:04 pm
Berichten: 259
Woonplaats: Zuid Limburg
Het blokje zit er weer onder en een eerste proefritje voelde en klonk heel gezond en veel belovend. Wel is mijn Kreidler nog even bij Kreidler doktor Caspar gebleven omdat enkele dingen nog niet 100% waren . Caspar heeft heel even geen tijd o.a. door de hoge werkdruk bij zijn werkgever en over ruim een week gaan we weer verder.

Wat moet er nog gebeuren?
Nadat alles gemonteerd was, merkten we dat het achterwiel erg zwaar gaat draaien nadat de achteras wordt aangedraaid. Het ligt niet aan een te strakke ketting. We moeten dus nog uitzoeken of er iets ontbreekt in de achternaaf waardoor het wiel gaat klemmen.


Vòòr de eerste keer starten met het gereviseerde blokje was de carb voorzien van hoofdsproeier 78 en de naald was afgesteld met de clip op 3 van boven.

Hiervoor in de plaats is een 74er sproeier gemonteerd en de gasnaald is afgesteld op 2 vanaf boven.
De carb afstelling vraagt met deze setting nog een beetje aandacht. Bij in een keer snel het gas open draaien twijfelt hij eerst even met een whhhoooa geluid en gaat daarna pas lekker en behoorlijk in de toeren. Het klonk niet naar viertakken leek me.

Wat is jullie ervaring bij een Super met sproeier en naaldhoogte in ongeveer deze setting op een eitank?

5.8 Mahle
Nieuwe Mahle zuiger
1/17/73 kroondop.
32 mm bocht met imi sigaar uitlaat.

Hier is Caspar bezig met de carburator :


Bijlagen:
image.jpeg
image.jpeg [ 167.8 KiB | 6422 keer bekeken ]
image.jpeg
image.jpeg [ 184.19 KiB | 6422 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 09, 2016 10:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9567
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Kacheltje , kopje koffie , zo kregen we de zondag wel om.
Toch nog wel effe werk aan gehad om alles weer een beetje netjes in elkaar te zetten.
Bij de derde trap liep het fris gereviseerde blokje.
Geen bijgeluiden , strak schakelen , fijn ontkoppelen. Mooi werk van Arnold .
Carburateur is idd nog even zoeken naar de juiste setting.
Blijf het vreemd vinden dat in een 5,2pk , 1/17/73 een 78 sproeier zit !
In een 6,25pk met 1/20/59 zit een 75.....
Gaat goed komen.
Ook de lichtschakelaar heeft nog wat kuren , ook nog even nakijken.
Al met al nog wel een dagje werk met 2 man.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 09, 2016 10:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 02, 2013 9:32 pm
Berichten: 211
Woonplaats: Greece
Ηello Caspar, nice to meet u.
You are specialist to this job.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 19, 2016 12:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 25, 2015 7:04 pm
Berichten: 259
Woonplaats: Zuid Limburg
Gisteren is de laatste controle en eindmontage gedaan samen met met Caspar in zijn mooie werkplaats waar echt heel veel op voorraad is en bijvoorbeeld de achterwiellagers waarvan er een niet helemaal lekker meer liep, gewoon uit een vak worden geplukt. De hoofdsproeier setting is ook terug naar standaard gezet op 78 en het luchtfilter is vervangen voor TwinAir formule Cross. Het schakelpookje is door Caspar na verhitting wat hoger gebogen en is nu ook met mijn maat schoen nog goed te bedienen.
Het motortje reageert nu heel goed op het gas en natuurlijk staat nu eerst de Rdw keuring op het progamma alvorens een eerste echte toerrit te gaan maken en ook moet er daarna eerst nog een verzekering worden afgesloten.

Helaas is er tijdens het werk bij een van de twee messing contactstripjes in de lichtschakelaar een stukje afgebroken van een contactstripje waarmee het licht normaal wordt ingeschakeld. Deze moet dus nog gerepareerd worden of worden vervangen, waarbij een nieuwe schakelaar overdreven duur is omdat men rond de 75€ verlangt voor dat schakelaartje en dat vind ik absurd.
We hebben even een soldeer brug gelegd tussen de twee contacten van de licht schakelaar zodat nu het licht altijd brandt en ik eventueel bij de keuring een losse knijptoeter kan monteren, want de electrische toeter werkt niet bij ingeschakelde verlichting en bij een motorkeuring is een werkende claxon verplicht.


Bijlagen:
image.jpeg
image.jpeg [ 183.53 KiB | 6259 keer bekeken ]
image.jpeg
image.jpeg [ 165.97 KiB | 6259 keer bekeken ]
image.jpeg
image.jpeg [ 173.17 KiB | 6259 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 19, 2016 12:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 25, 2015 7:04 pm
Berichten: 259
Woonplaats: Zuid Limburg
Met heel veel dank aan deze man die mij werkelijk met raad en daad bijstond bij het inorde maken van deze als gerestaureerd aangekochte Super 5 waarbij zelfs een nieuwe Kreidler Florett sticker geplakt werd aan een zijde omdat die niet 100% keurig geplakt was door de vorige "restaurateur,,.


Bijlagen:
image.jpeg
image.jpeg [ 161.52 KiB | 6255 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 19, 2016 12:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9567
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Toegegeven: er was wel "wat" werk aan. Maar het eindresultaat mag er zijn.
Denk dat het imi luchtfilter ons vorige keer op het verkeerde been heeft gezet.
Nu met het kegelvormige Twinair filter loopt hij beter. Houd ook meer vuil uit het pas gereviseerde motorblok.
Licht schakelaar proberen we nog te fixen voor de keuring.
Thei nog bedankt voor de bloemen en de vitamine bom ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2016 3:11 pm 
Offline

Geregistreerd: do nov 27, 2014 1:27 pm
Berichten: 330
ziet er goed uit thei maar ja.... je Super 5 is dan ook in goede handen bij Casper ! :thumbsup
Tot ziens op de noordhollandse eitank toertocht :eitank
grt Wim


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2016 5:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 25, 2015 7:04 pm
Berichten: 259
Woonplaats: Zuid Limburg
wilhelmus schreef:
ziet er goed uit thei maar ja.... je Super 5 is dan ook in goede handen bij Casper ! :thumbsup
Tot ziens op de noordhollandse eitank toertocht :eitank
grt Wim


Beter had ik het niet kunnen treffen en contact zoeken met Caspar na deze mindere aankoop, heeft achteraf heel veel goed gemaakt.
Het sleutelen hebben we gezamelijk gedaan en daar heb ik zeker weer het een en ander van opgestoken en ben nu een ervaring rijker.
De lichtschakelaar heeft hij ook alweer gerepareerd en die gaat er morgen dus weer op en dan is alles keurings klaar.

De keurings datum is ook al vastgelegd en op 31-3 ga ik ermee naar de RDW in Elsloo om 13.15 uur.
De (rode) Duitse originele afleverings papieren en de uitdraai van Maloud liggen al klaar.

hier een overzicht van wat er zoal aan deze als gerestaureerd en gereviseerd aangekochte, Super 5 nog is gedaan na de aankoop.

verbogen stuur vervangen.
originele gaskabel gemonteerd.
vorkkap rubber besteld en gemonteerd
nieuwe rubber band voor kabelgootje .
nieuwe km opnemer in voorwiel want zat een niet passende op.
helmbeugel(is voorspatbord) voor hoefijzer scharnier gericht en uitgegloeid.
helm binnenzijde afgewerkt met hammerite.
silent blocks vervangen van schommel voorbrug
nieuwe rubber ogen en bussen in schokbrekers voor en achter.
Bolkop moeren ter afwerking bovenkant achtershocks.
motorblokje gerestaureerd. Arnold v Bijnen ,,De Specialist,,
Binnenwerk schokbrekers gerestaureerd. ,,Herman Blokhuis,,
restauratie binnenwerk zadel. ,,Herman Blokhuis,,
tankwand ontroest en schone brandstof erin met bel ray Si7 mengsmering.
nieuwe ebc remvoering in voortrommel.
spaken nagespannen.
nieuwe origineel passende bougiedop
tankophanging uitgericht.
gereedschapbakje bevestiging op frame hersteld.
stuurslot lopend gemaakt en originele flora passende sleutels besteld in Tsjechië.
gesloten achter- en voorwiellagers gemonteerd. (zaten open nieuwe in)
open twin air filter in carb. geplaatst en carb gereinigd.
Verbogen alu schakelpook gericht en rubber vernieuwd.
tankdop vervangen .
zwarte handvatten vervangen door creme exemplaren.
balhoofdspeling afgesteld.
kreidler sticker rechter zijkant vernieuwd.
claxon vernieuwd.
aardkabel gelegd tussen motorblokje en koplamp.
15w peertje vervangen voor 25w.


Bijlagen:
image.jpeg
image.jpeg [ 157.26 KiB | 6189 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Thei op zo maart 20, 2016 6:02 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2016 5:57 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47039
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Dat is bijna op spuitwerk na een complete restauratie :wink:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2016 6:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9567
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ja Thei: Lichtschakelaar vandaag gemodificeerd , werkt nu weer.
Ook groot/klein-licht is nu duidelijk klik-klak , contacten in orde gemaakt , veertje aangepast. Plaatje rechtgebogen.

Tja: Eitank Super5 1965 van Thei , Eitank Special 1961 van Gosé : Nooit gedacht nog wat Eitanken onder handen te hebben.
Ik ben zelf immers uit het RM/RMC tijdperk.
"Effe"iets nakijken bij een Eitank kun je vergeten: Het is vrij bewerkelijk , meestal ben je eerst een hoop plaatstaal aan het demonteren.
Denk aan de ketting , balhoofd , ontsteking. Allemaal vrij bewerkelijk. Maar wel een model met gracie en stijl.
Mijn vrouw vind de ronde glooiende vormen van een Ei trouwens ook veel mooier dan die hoekige RMC modellen. Tja,...
Feit is dat er nu bij Thei een hele mooie Super5 staat.

Balhoofd moet zich nog even zetten , onderste framecup is nog niet helemaal op zijn plek in de verse lak.
Dat wordt nog een paar keer na-stellen , en nog even een fris kachelkoordje in het eindstuk van de uitlaat. Dat ritselt nog wat.
verder voorzie ik geen problemen.

Hadden we de snelheids-index van de banden al gecontroleerd Thei ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2016 7:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 31, 2010 9:32 pm
Berichten: 1201
Woonplaats: Zoetermeer
Thei schreef:
Met heel veel dank aan deze man die mij werkelijk met raad en daad bijstond bij het inorde maken van deze als gerestaureerd aangekochte Super 5 waarbij zelfs een nieuwe Kreidler Florett sticker geplakt werd aan een zijde omdat die niet 100% keurig geplakt was door de vorige "restaurateur,,.


Er staat een prachtig resultaat en je bent terecht dankbaar voor de door Casper geboden hulp.
In Kreidler land zijn mensen met kennis van zaken en een helpende hand onontbeerlijk, zeker als je zelf -zoals ik- in de kinderschoenen van de Kreidler techniek staat. Ik ben in Stompwijk erg veel geholpen door Tjerry en Marcel. In de Stompwijkse schuur is het ook erg goed toeven.

Groet, Kees


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2016 10:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 25, 2015 7:04 pm
Berichten: 259
Woonplaats: Zuid Limburg
Enzo-tvdzijden schreef:
Dat is bijna op spuitwerk na een complete restauratie :wink:

Enzo


Tja... Tjerry, het is ook wel van hoe hoog leg je de lat. Zowel Caspar als ik leggen die heeeel erg hoog.

Ik ben er echter zeker van dat er ook vele ,,heropstappers,, zijn die hun lievelings model kopen en er misschien nog geen 200 km per jaar mee rijden, zich niet meer heriineren hoe een kreidler remde , veerde of hoe dat motortje ook alweer klonk.
Zo zullen er ook vele kreidler bezitters zijn die niet weten dat hun veerdemping 0,0 is en gooien ze gewoon benzine in de tank maar hebben nooit gezien dat er een opgeloste seallaag of zelfs veel roest in zit. Ook als het blokje iets olie lekt en wat ruwer klinkt kunnen ze er nog vele jaren van genieten omdat de kreidler maar heel zelden onder het dekentje uit zal komen bij die mensen. Ik heb in mijn kennissen kring ook enkele mensen die een eitank ,,hebben,, en er (praktisch)nooit op rijden. Ook zij kochten een totaal gerestaureerde kreidler, echter met de kennis van nu ontdek ik er ook vele zaken aan die voor verbetering vatbaar zijn, als het de mijne was.
m.a.w.

Ook in de uiterlijk schitterende staat zoals ik mijn S5 heb gekocht zou degene die hem in zijn woonkamer zou stallen als museumstuk en er de eerste 15 jaar naar zou blijven kijken, uiterst tevreden zijn met zijn prachtige aankoop.

Zoals mijn S5 er nu bij staat, voldoet hij ook aan mijn eisen ennn..... ook het lichtschakelaartje zit alweer erop met weer dank aan Caspar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2016 8:32 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 14, 2005 11:04 pm
Berichten: 1697
Prachtig Thei, laat t mooie weer maar komen :eitank :eitank :eitank


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2016 8:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 25, 2015 7:04 pm
Berichten: 259
Woonplaats: Zuid Limburg
Caspar schreef:
en nog even een fris kachelkoordje in het eindstuk van de uitlaat. Dat ritselt nog wat.
?


Ook dat kachelkoordje zit er nu in en er ritselt niets meer .

Straks alleen nog de vuile vingers van de lak verwijderen, de witte zijkanten van de bandjes ook gelijk reinigen en de hele brommer even napoetsen omdat hij een keer achter de auto door de regen is vervoerd op een aanhangertje.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2016 8:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 23, 2009 9:53 pm
Berichten: 1955
Het is een heel leuk motorfietsje geworden :thumbleft

Gijs v Z


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2016 8:54 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 22, 2010 10:04 pm
Berichten: 206
Woonplaats: Heerlen
Thei je hebt een prachtig eitje en een prima Kreidlerspecialist. :clap
Grt. Juupke.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2016 9:00 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47039
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Zonder hulp van elkaar ben je nergens.


Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2016 9:26 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 22, 2010 10:04 pm
Berichten: 206
Woonplaats: Heerlen
Inderdaad Enzo.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2016 9:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 03, 2005 9:18 pm
Berichten: 565
Woonplaats: Waregem (België)
Supermooie eitank \:D/
Zal nu wel weer strak rijden na zo'n grondige ingreep.
Het werkplunje staat je ook goed, precies echt :wink:

Alleen die Bel Ray Si7 olie is wellicht wel een goede olie qua smering maar ik heb deze maar één keer gebruikt.
Het stinkt erg, dacht dat het een racy geurtje zou hebben met de Ester toevoeging.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2016 10:27 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
Fantastisch voorbeeld van belangenloos elkaar helpen. Hulde aan Caspar!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2016 10:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 25, 2015 10:42 pm
Berichten: 92
Woonplaats: Hilversum
Top Caspar :clap

En dit is weer een zeer mooie Kreidler geworden hulde :clap

Groet,Richard


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2016 10:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 25, 2015 7:04 pm
Berichten: 259
Woonplaats: Zuid Limburg
rs-r schreef:
Supermooie eitank \:D/
Zal nu wel weer strak rijden na zo'n grondige ingreep.
Het werkplunje staat je ook goed, precies echt :wink:

Alleen die Bel Ray Si7 olie is wellicht wel een goede olie qua smering maar ik heb deze maar één keer gebruikt.
Het stinkt erg, dacht dat het een racy geurtje zou hebben met de Ester toevoeging.


Ik heb er niets verkeerds aan geroken tot nu toe en ook is er slechts een lichte rookontwikkeling zichtbaar bij een verhouding van een op 50.

Dat is een heel groot verschil met het spul dat in de tank aanwezig was bij aanschaf. Er kwamen toen flinke rook pluimen uit de uitlaat.

Er is op vandaag keuze genoeg in goede synthetische olien en welke mijn vaste olie wordt in de toekomst moet ik me nog in verdiepen , maar deze bel ray zal beslist in mijn top 5 komen te staan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2016 10:45 pm 
Offline

Geregistreerd: do nov 27, 2014 1:27 pm
Berichten: 330
kees zei
ik ben in Stompwijk erg veel geholpen door Tjerry en Marcel. In de Stompwijkse schuur is het ook erg goed toeven.

dat zijn ook mensen met een GROOT kreidler hart
grt Wim


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 22, 2016 9:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 25, 2015 7:04 pm
Berichten: 259
Woonplaats: Zuid Limburg
Bijlage:
image.jpeg
image.jpeg [ 185.06 KiB | 5993 keer bekeken ]


Even wat afbeeldingen na het poetsen.


Bijlagen:
image.jpeg
image.jpeg [ 183.1 KiB | 5993 keer bekeken ]
image.jpeg
image.jpeg [ 194.23 KiB | 5993 keer bekeken ]
image.jpeg
image.jpeg [ 182.64 KiB | 5993 keer bekeken ]
image.jpeg
image.jpeg [ 195.23 KiB | 5993 keer bekeken ]
image.jpeg
image.jpeg [ 153.65 KiB | 5993 keer bekeken ]
image.jpeg
image.jpeg [ 161.02 KiB | 5993 keer bekeken ]
image.jpeg
image.jpeg [ 197.96 KiB | 5993 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 22, 2016 10:34 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9490
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Hoi Thei,

Een plaatje van een Eitank, eentje uit de A selectie.

De stikkers aan de zijkant van het frame gaan er vandaag nog af, dit is werkelijk rommel, dit zijn stikkers, plakplaatjes.
Dit verdiend deze prachtige Eitank niet.

Ik weet niet wie jou deze heeft verkocht?

O.a. Paul Hendriks, daar moet je zijn, die heeft de juiste, dan plak je alleen de tekst zo als het hoort.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!