Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
Henk, Henk! Hè-è-è-è-ènkk!! Heb je de mooie A-Ford al gezien? Met kenteken hoor. Als de techniek in orde is, kijken ze echt niet of je wel het juiste gereedschapsbakje erop hebt zitten.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
Herman Natuurlijk kijken ze niet naar een gereedschapsbakje.
Maar laten we ons maar niet meer druk maken om Driez zijn restauratie project.
Het was even leuk, op naar de volgende (school) vakantie, nieuwe ronde, en nieuwe aanwas, waar we dan wederom een deel verveling weg kunnen nemen bij de aspirant kreidler adepten.
We lopen wat dat betreft al even te lang mee."
Maar laten we ons maar niet meer druk maken om Driez zijn restauratie project.
Het was even leuk, op naar de volgende (school) vakantie, nieuwe ronde, en nieuwe aanwas, waar we dan wederom een deel verveling weg kunnen nemen bij de aspirant kreidler adepten.
We lopen wat dat betreft al even te lang mee."
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
Misschien wel Henk, maar voor zover ik kan beoordelen, is Dries vrij serieus. Misschien dat zijn vader er ook wel zin in heeft. Hij zou niet de eerste zijn die na enkele tegenslagen er mee stopt, maar ook niet de eerste die wel doorzet. Even wachten dus.
- VanHolt
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 19 sep 2013, 12:36
- Locatie: 2070 Zwijndrecht/Antwerpen
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
Als men dit samen met je vader kan doen.
Of gedreven bent om dit voor je vader te doen.
Wat houd je dan tegen ook al is de uitkomst slecht je hebt toch iets voor uw pa of met uw pa
Samen gedaan momenten om te koesteren.
Je leeft maar één keer.
Of gedreven bent om dit voor je vader te doen.
Wat houd je dan tegen ook al is de uitkomst slecht je hebt toch iets voor uw pa of met uw pa
Samen gedaan momenten om te koesteren.
Je leeft maar één keer.
-
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 68 keren
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
Dat het een hoop geld zal gaan kosten ben ik wel met Henk eens, maar in onderdelen verkopen zou toch doodzonde zijn van zo'n nog komplete brommer. Zo'n RM Super is bovendien een mooi model.
De onderdelen zijn weliswaar allemaal lelijk, maar nog wel allemaal aanwezig en ook niet allemaal volledig kapot. Een veel betere basis dan verprutste en versleutelde bijeengeraapte rommel waar de meeste projecten mee beginnen.
Economisch verantwoord is het allemaal niet, maar zo'n ding weer mooi maken is pas echt restaureren en als alles dan uiteindelijk weer mooi is, horen de meeste onderdelen ook bij de brommer die bovendien altijd in de familie is geweest.
Succes er mee
De onderdelen zijn weliswaar allemaal lelijk, maar nog wel allemaal aanwezig en ook niet allemaal volledig kapot. Een veel betere basis dan verprutste en versleutelde bijeengeraapte rommel waar de meeste projecten mee beginnen.
Economisch verantwoord is het allemaal niet, maar zo'n ding weer mooi maken is pas echt restaureren en als alles dan uiteindelijk weer mooi is, horen de meeste onderdelen ook bij de brommer die bovendien altijd in de familie is geweest.
Succes er mee
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
Driez is ondertussen alweer met zijn 3e week aan de Middellandse zee bezig.
En dat terwijl er nog zo veel werk te doen is!
En dat terwijl er nog zo veel werk te doen is!
- Bijlagen
-
- Driez.jpg (88.9 KiB) 5521 keer bekeken
-
- Driez (38).jpg (197.31 KiB) 5521 keer bekeken
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 dec 2015, 22:54
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
Haha das toevallig ik en mijn vader zijn net voor het eerst samen de schuur ingedoken om eens te kijken hoe het beestje er nou echt bijstaat.hermanngas schreef:Driez is ondertussen alweer met zijn 3e week aan de Middellandse zee bezig.
En dat terwijl er nog zo veel werk te doen is!
Wou net weer teken van leven gaan geven maar ik zit echt niet aan de Middellandse zee ;') Heb aankomende twee weken tentamenweken en had/heb veel verslagen af te maken afgelopen tijd dus ben erg druk. Tussendoor ook nog drie schakelbrommers bekeken voor mezelf en toch maar een Derbi Senda xtreme gekocht voor het dagelijkse vervoer. (met dit pekelweer heb ik een Puchje die mag lijden en staat de schakelbrommer natuurlijk in de schuur)
Maar het beest heeft vandaag voor het eerst gestart is zowaar praktisch 36 jaar! 2 jaar geleden hebben we hem nog gestart toen we hem van schuur verplaatsde. En geloof het of niet maar het was starten en lopen. Natuurlijk wel even het een en ander schoongemaakt en nieuwe benzine gebruikt ;') Ik heb gefilmd dat mijn vader hem start prachtig om te zien vind ik dan haha.
Het plan is nu om af en toe een keer samen de schuur in te duiken en hem eerst te strippen. Het frame gaan we laten stralen en spuiten.(mensen nog een goed adres hiervoor? omgeving twente) Hetzelfde geld voor de achterbrug en zwarte kappen (alhoewel we deze misschien zelf willen spuiten). Het blokje willen mijn vader en ik laten zoals hij is hij loopt goed. Nieuwe blokolie erin kijken of het blokje niet lekt en misschien de cilinderkop glasparelen voor een mooie look. Het hele blok gaat er hopelijk binnenkort onderuit om gereinigd te worden met motorreiniger. Dat eerst maar doen. tegelijkertijd maar eens gaan beslissen over de voorvork en de wielen. Eerst en rollend frame krijgen waar alles aan opgehangen kan gaan worden lijkt mij wel handig.
Verder zullen we een heel aantal onderdelen moeten laten verchromen inclusief de tank (die ook een epoxy laag zal moeten krijgen als we die gaan hergebruiken). Dit moeten we dus even in kaart brengen en ook een adres voor zoeken. Ik heb al een lijst gevonden met onderdelen die opnieuw verzonken kunnen moeten worden en een adres hiervoor dat is dus ideaal.
Het project zal dus vanaf nu gestaag vorderen en ik hou jullie zeker op de hoogte als er "hoogtepunten" plaatsvinden of andere leuke dingen.
PS: mijn vader vroeg zich af of het witte Florett plaatje achterop het achterspatbord nog te krijgen was hij dacht van niet meer.
- Bijlagen
-
- IMG_20160114_232918.jpg (163.37 KiB) 5520 keer bekeken
-
- IMG_20160114_233352.jpg (175.54 KiB) 5520 keer bekeken
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
Succes met de restauratie!
De witte Florett plaatjes op het achterspatbord zijn nog te krijgen, imitatie weliswaar, maar ze zijn er. En ze passen zo goed als.
De witte Florett plaatjes op het achterspatbord zijn nog te krijgen, imitatie weliswaar, maar ze zijn er. En ze passen zo goed als.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
http://www.kreidlerparts.com/parts/87.8 ... earriveerd...hermanp schreef:Succes met de restauratie!
De witte Florett plaatjes op het achterspatbord zijn nog te krijgen, imitatie weliswaar, maar ze zijn er. En ze passen zo goed als.
- paulus
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:33
- Locatie: Drachten
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
als er niet te veel roest op zit zou ik het frame en spatbord laten logen.
veel mooier en beter resultaat dan stralen en denk om je frame nr. met stralen.
veel mooier en beter resultaat dan stralen en denk om je frame nr. met stralen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
Ik zeg het hier op het forum zo vaak. Lijkt wel of de meesten dol zijn op schuren, afbeiten of stralen.paulus schreef:als er niet te veel roest op zit zou ik het frame en spatbord laten logen.
veel mooier en beter resultaat dan stralen en denk om je frame nr. met stralen.
Nou ik niet.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
Ik ook niet meer.
Chemisch ontlakken !
Geen zand meer in je frame , geen gaten meer in het materiaal , minder bevattelijk voor vliegroest.
Ik ben om.
Chemisch ontlakken !
Geen zand meer in je frame , geen gaten meer in het materiaal , minder bevattelijk voor vliegroest.
Ik ben om.
- Wybe
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 08 mei 2010, 20:00
- Locatie: Buitenpost (Friesland)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
Logen is idd een goede optie,
heb ik ook laten doen, en daarna alles nog na laten stralen.
Doordat de lak eral af is hoeven ze het alleen maar even na te stralen,
en krijg je een super glad oppervlak, geen maanlandschap dus
heb ik ook laten doen, en daarna alles nog na laten stralen.
Doordat de lak eral af is hoeven ze het alleen maar even na te stralen,
en krijg je een super glad oppervlak, geen maanlandschap dus
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
Ik ben er niet dol op, wel een erg mooi resultaat, maar ik kan het zelf doen.Enzo-tvdzijden schreef:Ik zeg het hier op het forum zo vaak. Lijkt wel of de meesten dol zijn op schuren, afbeiten of stralen.paulus schreef:als er niet te veel roest op zit zou ik het frame en spatbord laten logen.
veel mooier en beter resultaat dan stralen en denk om je frame nr. met stralen.
Nou ik niet.
Enzo
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
Roest of oxidatie loog je er niet af! na een loogbad heb je nog steeds die berg roest in je handen.
En stralen is nog altijd de nummer 1 in de restauratie wereld om iets echt schoon en roest vrij te krijgen.
Ik zie mij niet een complete Eitank of buffel zo uit de strijd in onderdelen naar een loog bedrijf brengen.
Stralen? er zijn mensen die denken dat ze jou brommer met straatklinkers, hoogovenslaken of straalgrit schoonvegen.
Tegen die mensen zou ik zeggen, ga eens kijken bij een straalbedrijf en knop eens een gesprek aan.
Daar word je echt wijzer van.
En stralen is nog altijd de nummer 1 in de restauratie wereld om iets echt schoon en roest vrij te krijgen.
Ik zie mij niet een complete Eitank of buffel zo uit de strijd in onderdelen naar een loog bedrijf brengen.
Stralen? er zijn mensen die denken dat ze jou brommer met straatklinkers, hoogovenslaken of straalgrit schoonvegen.
Tegen die mensen zou ik zeggen, ga eens kijken bij een straalbedrijf en knop eens een gesprek aan.
Daar word je echt wijzer van.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
Dat is hier al opgemerkt Henk. Dat klopt zeker. Per geval goed beoordelen. Is meer van toepassing op latere modellen die door de oude eigenaren rijkelijk voorzien zijn van andere kleuren over de originele kleur heen.Henk 3bakvoet schreef:Roest of oxidatie loog je er niet af! na een loogbad heb je nog steeds die berg roest in je handen.
En stralen is nog altijd de nummer 1 in de restauratie wereld om iets echt schoon en roest vrij te krijgen.
Ik zie mij niet een complete Eitank of buffel zo uit de strijd in onderdelen naar een loog bedrijf brengen.
Stralen? er zijn mensen die denken dat ze jou brommer met straatklinkers, hoogovenslaken of straalgrit schoonvegen.
Tegen die mensen zou ik zeggen, ga eens kijken bij een straalbedrijf en knop eens een gesprek aan.
Daar word je echt wijzer van.
Let wel op dat professionele onlakkers er meer af krijgen dan jij denkt. Er wordt ook nog ultrasoon erbij gebruikt.
Wij hadden geluk en hebben et 4 stuks zo kunnen doen. Maar ik zie zie ook projecten langs komen die absoluut gestraalt moeten worden.
Enzo
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
Nou ik ben in ieder geval geen fan wat het stralen van het frame betreft, ondanks het uitkloppen, schoonblazen en spoelen blijft er maar zand uitkomen, waardoor je wel genoodzaakt wordt om het frame vanbinnen te tectyleren. Voor alle andere delen zie ik geen nadelen van het stralen. Maar als je een goed frame laat logen en er zit geen roest onder, waarom zou je hem dan nog uberhaupt willen stralen?? Deden ze in de fabriek indertijd ook niet en meestal zit de lak er zelfs na 40jaar nog strak op.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
De problemen waar jullie tegen aanlopen heeft een ander niet, ik vind het maar vreemd, alles van horen zeggen zeker? zo als de meeste hier.
Horror en angst, je zou zo bij een verzekering of auto bedrijf kunnen werken, ook daar is alles gebaseerd op angst, met maar één doel. JE POEN binnen slepen.
Zand? bij welke straler ben jij geweest?
Horror en angst, je zou zo bij een verzekering of auto bedrijf kunnen werken, ook daar is alles gebaseerd op angst, met maar één doel. JE POEN binnen slepen.
Zand? bij welke straler ben jij geweest?
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975
Straalgrid, ook goed. Ik had een frame gekocht welke opnieuw was gespoten, maar je raadt het al daarvoor was hij gestraald. Ik heb vanalles geprobeerd om het eruit te krijgen, ja het meeste is er ook uit. Maar wat ik ook deed er bleef straalgrid uitkomen, en laat ik dat nou net niet in m'n motor willen hebben, een luchtfilter houdt niet alles tegen, zeker niet zo'n keienvanger als een standaard Kreidlerzeefje. Dus dan toch maar tectyl erin, dan blijft het meeste wel zitten hoop ik.