Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Driez
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 dec 2015, 22:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#1 Bericht door Driez » 23 dec 2015, 17:27

Beste leden,

Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Dries 18 jaar en studeer momenteel werktuigbouwkunde aan het Saxion te Enschede en ik woon in Albergen.
Al sinds ik me kan herinneren staat er bij ons in de schuur een Kreidler. Deze Kreidler heeft mijn vader nieuw gekocht in 1975.
Het gaat om een oranje Kreidler RM Cockpit uit 1975. hij is nog helemaal origineel voor zover ik weet op het schakel systeem na. Hij heeft er in zijn jongere jaren een direct geschakeld blok van gemaakt als ik het me goed herinner.
Nu ik zelf ook veel interesse heb ik bromfietsen en ook graag aan (nieuwe) schakelbrommers sleutel leek het me leuk om mijn vaders Kreidler op te knappen. Het lijkt mijn vader ook leuk om dit samen met mij te gaan doen. Ik vind het namelijk zo jammer dat hij in de schuur staat weg te roesten letterlijk en figuurlijk. De brommer heeft jaren stilgestaan de laatste keer dat hij echt gelopen heeft moet wel zo'n 4 tot 5 jaar geleden zijn. daarvoor werd er ook niet mee gereden. Alle papieren zijn nog aanwezig maar de brommer is in 2006 niet op kenteken gezet omdat hij toen bij ons in de schuur stond.

De kreidler is er erg slecht aan toe. Ik hoop dat de leden van dit forum mij zouden kunnen helpen met waarmee ik zou moeten beginnen en waarop ik zou moeten letten. Ik weet dat dit een duur en waarschijnlijk ook lang project gaat worden. Maar het lijkt me ook heel erg leuk om te doen.

Eigenlijk moet alles gereviseerd of vervangen worden. Het is meer de vraag wat valt er te redden en wat valt er niet meer te redden. Ik vind het niet erg om nieuwe onderdelen te kopen helemaal niet als dit goedkoper is en een stuk werk zou schelen.

Ik heb hier zo'n 55 foto's gemaakt de brommer ligt al hier en daar uit elkaar maar nog niet compleet, hier wat foto's:
http://s1073.photobucket.com/user/driezzz/library als er om een wachtwoord gevraagd wordt gebruik: kreidler

Ik zou graag weten hoe ik de volgende dingen het handigste kan aanpakken alle tips zijn welkom!:
-voorvork
-het blok heeft 33000 kilometer gelopen. Het liefst willen we hier niks mee doen om hem een beetje het authentieke aan een gerestaureerde brommer te houden. Maar ik weet niet of het nodig is om deze ook te reviseren. Het blok is wel lopend weggezet en heeft nooit problemen gehad. Maar het heeft wel best lang stil gestaan.
-de benzinetank is best roestig zowel van binnen en van buiten is het waard om deze te (laten) restaureren?
- het frame... de vraag wat is het duurzaamste. We hoeven geen 100% perfect originele restauratie dus misschien is poedercoaten dan ook een optie. Ik heb al een bedrijf in Almelo gebeld deze wou mij het hele frame zandstralen inclusief achterbrug en zijpanelen en deze poedercoaten voor 125 euro. Ik weet alleen niet of het dan de juiste RAL kleuren zijn.
- de kilometerteller unit. Hij ziet er momenteel niet uit maar deze zou ik wel graag willen behouden aangezien de kilometerstand bij dit blok hoort. Hoe reviseer je zoiets?
- Al het chroomwerk. Kan dit beter nieuw gekocht worden of is het waard om bepaalde dingen zoals de bagagedrager, voorspatbord, stuur en de rest van de chromen delen te laten verchromen? ik heb gehoord dat dit nogal een duur process is.
-de uitlaat is gigantsch verroest ik denk niet dat deze te redden is of wel?
-al het rubber zal nieuwgekocht moeten worden de banden etc.
-de velgen en naven zijn er ook slecht aan toe. Ik denk dat deze beter nieuw gekocht kunnen worden aangezien de achterremnaaf ook niet geweldig meer is volgens mijn vader.
-de bekabeling... geen idee hoe het hiermee staat zijn er nog complete kabelbomen te koop ik neem aan van wel dit lijkt me dan het mooiste om te doen.
-het zadel is volgens mij ook niet meer te redden. De veren zijn al flink verroest en er zitten scheuren in het zadel zelf. Ik denk dat dit ook een nieuwe wordt.
-alle andere tips.

Graag hoor ik ook van mensen die een gelijk soort restauratie project hebben gehad waar zij moeite mee hadden en hoe zij dit opgelost hebben. Ik ben al aan het rondkijken op het forum hier en daar. Ook zou ik graag willen weten wat de geschatte kosten zijn van zo'n reparatie ik verwacht dat deze vrij hoog uit zullen vallen. Natuurlijk altijd hoger dan in de eerste instantie verwacht.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Driez op 26 dec 2015, 01:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sven bosch
Berichten: 539
Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
Locatie: antwerpse kempen
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#2 Bericht door sven bosch » 23 dec 2015, 17:31

hoi dries,

je linkje is paswoordbeveiligd, dus daar kunnen we niets zien ....

gr sven

Driez
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 dec 2015, 22:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#3 Bericht door Driez » 23 dec 2015, 17:38

Hey Sven,

Klopt ik heb erbij gezet dat het wachtwoord: kreidler is ;)
veel tekst staat van alles hier en daar dus soms een beetje onduidelijk sorry daarvoor!

Gebruikersavatar
nvliet
Berichten: 499
Lid geworden op: 13 mar 2015, 19:34
Locatie: Zuid-Scharwoude
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 53 keren

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#4 Bericht door nvliet » 23 dec 2015, 17:43

Dries,

Mooie Kreidler om mee te beginnen, en als je dat dan ook nog eens met je vader samen gaat doen, is helemaal leuk, houd er wel rekening mee dat het soms lang duurt en ook sommige dingen redelijk prijzig zijn, voor de rest een mooi project.

Groeten Co.

Driez
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 dec 2015, 22:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#5 Bericht door Driez » 23 dec 2015, 17:51

dit gaat echt wel even duren ja ;) heeft ook geen haast dus dat is mooi.
Ik heb geen idee wat zo'n restauratie gaat kosten ik verwacht minimaal 800 euro kwijt te zijn. Exclusief de keuring en het kenteken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 dec 2015, 17:54

Tijd is geen factor. Dat kan sneller dan je denkt.

De kosten daar zal je van schrikken. 800 ??
Verdubbel dit maar minimaal. Zou mij minimaal 3x 800 gaan kosten.

Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 23 dec 2015, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9314
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 949 keren
Ontvangen waarderingen: 781 keren

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#7 Bericht door Eifelyeti » 23 dec 2015, 17:56

restauratiebericht dan ook beter op photobucket maaken :D ...

als het hier te lastig is de photos ot te zetten, mijn meining.... kan het forum direkt gesloten.... warom dan noog een forum

het tzelfde maaken se alt wat maanden met de eigen Ebay en Marktplaats Auktionen :lol:

Maarten, forum kan dicht :wink:
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 23 dec 2015, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Driez
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 dec 2015, 22:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#8 Bericht door Driez » 23 dec 2015, 17:57

Ja zoiets dacht ik al Enzo dat tikt hard aan verkijk ik me echt op.

Driez
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 dec 2015, 22:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#9 Bericht door Driez » 23 dec 2015, 18:01

Eifelyeti schreef:restauratiebericht dan ook beter op photobucket maaken :D ...

als het hiet te lastig is de photos ot te zetten, mijn meining.... kan het forum direkt gesloten.... warom dan noog een forum

het tzelfde maaken se alt wat maanden met de eigen Ebay en Marktplaats Auktionen :lol:

Maarten, forum kan dicht :wink:
Heel Simpel zijn meerdere redenen voor:

Dit is mijn eerste forum post. Geen idee hoe ik hier 55 foto's op kwijt moet zonder dat ik ze individueel moet gaan aangeven en benamen met een spoiler.
Ook ben ik nog niet zo bekend met dit forum en leek het mij handig om gewoon een online galerij te hebben.

Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit niet heel vriendelijk naar een nieuw lid...

Mvg. Dries

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#10 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 dec 2015, 18:01

Driez schreef:Ja zoiets dacht ik al Enzo dat tikt hard aan verkijk ik me echt op.
Buddy restauratie 180
Tank chromen 300
Wielen opknappen 350
Blokrevisie min. 300
................

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#11 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 dec 2015, 18:04

Welkom Dries

Voor foto's

Maak je foto kleiner dan 200 kb volgens viewtopic.php?f=7&t=11664&hilit=faq+verkleinen

of

Druk in je bericht op "bladeren", zoek op je PC de foto, selecteren en OK, druk op "voorbeeld" en herhaal tot max. 8 foto's en dan "bevestigen" en ze staan in je bericht.

Win 7 http://imageresizer.codeplex.com/releases/view/30247

WinXP Microsoft biedt Ook een gratis foto-verkleiningsprogramma aan voor de gebruikers van het besturingsprogramma: Windows XP. Het programma is echter (ook) geheel in het Engels.
Het bestand is hier te downloaden:

http://download.microsoft.com/download/ ... ySetup.exe

Als u de installatie bent doorlopen kunt u in de Windows Verkenner met de rechtermuisknop op een foto (of meerdere geselecteerd) drukken om vervolgens op: "Resize pictures" te klikken. Hier krijgt u het volgende schermpje, waarin u de eisen aan de verkleinde foto kan instellen. "Small" is meestal als ze niet al te groot waren al perfect voor het forum

Ook op de IPad zijn er diverse app's om een foto klein te maken. Bijvoorbeeld "Resize Me" of nog makkelijker en betere app "Reduce"

Driez
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 dec 2015, 22:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#12 Bericht door Driez » 23 dec 2015, 18:05

Enzo-tvdzijden schreef:
Driez schreef:Ja zoiets dacht ik al Enzo dat tikt hard aan verkijk ik me echt op.
Buddy restauratie 180
Tank chromen 300
Wielen opknappen 350
Blokrevisie min. 300
................
Is het niet goedkoper om een nieuwe buddy en wielen te kopen?
De tank zal inderdaad niet goedkoop worden.
Is zo'n revisie echt nodig als het blok nog goed zou lopen afgezien dan van de tijd die hij heeft stilgestaan en de pakkingen die oud worden enzo? Het blok hoeft er niet als nieuw uit te zien.

Driez
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 dec 2015, 22:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#13 Bericht door Driez » 23 dec 2015, 18:10

Enzo-tvdzijden schreef:Welkom Dries

Voor foto's
Ik zal die verkleiner voor win7 even proberen. Wat is dan het mooiste dat ik de foto's alsnog in de begin post zet? dan wordt hij toch gigantisch lang?
Neem aan dat ik gewoon 55 foto's in een keer kan verkleinen met dat programma :).

Bedankt voor de tip.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#14 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 dec 2015, 18:11

Driez schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Driez schreef:Ja zoiets dacht ik al Enzo dat tikt hard aan verkijk ik me echt op.
Buddy restauratie 180
Tank chromen 300
Wielen opknappen 350
Blokrevisie min. 300
................
Is het niet goedkoper om een nieuwe buddy en wielen te kopen?
De tank zal inderdaad niet goedkoop worden.
Is zo'n revisie echt nodig als het blok nog goed zou lopen afgezien dan van de tijd die hij heeft stilgestaan en de pakkingen die oud worden enzo? Het blok hoeft er niet als nieuw uit te zien.
Buddy's zijn niet meer nieuw te koop.
Bij de wielen zal je nieuwe spaken en velgen moeten kopen.
Voorbeel een Italiaanse velg kost 50 euro en gaat in no time roesten.
Een wat betere kwaliteit kost 100 euro
Banden kan je voor 30 een matige kopen en voor 50-60 een topper

Blok wat zolang heeft stilgestaan heeft aangeslagen krukaslagers, keihard geworden keerringen en 100% zeker lekkage bij de o-ringen schakelsnaaf. Dat heeft dus niks te maken met mooi uit zien. Dit is gewoon een must.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#15 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 dec 2015, 18:14

Driez schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Welkom Dries

Voor foto's
Ik zal die verkleiner voor win7 even proberen. Wat is dan het mooiste dat ik de foto's alsnog in de begin post zet? dan wordt hij toch gigantisch lang?
Neem aan dat ik gewoon 55 foto's in een keer kan verkleinen met dat programma :).

Bedankt voor de tip.
Dat kan. Per post kan je 8 foto's plaatsen. Dus dat schiet wel op. Elke post van jou kan je nu nog aanpassen en 8 foto's bij zetten.
Druk op de knop "wijzig"

Enzo

Gebruikersavatar
dieter0101
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:54
Locatie: Hem (Noord-Holland)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#16 Bericht door dieter0101 » 23 dec 2015, 18:33

Zo, dat wordt een pittig project, maar het zal zeker lukken! Suc6 ermee.

Dieter

Driez
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 dec 2015, 22:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#17 Bericht door Driez » 23 dec 2015, 18:48

Enzo-tvdzijden schreef:
Driez schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Welkom Dries

Voor foto's
Dat kan. Per post kan je 8 foto's plaatsen. Dus dat schiet wel op. Elke post van jou kan je nu nog aanpassen en 8 foto's bij zetten.
Druk op de knop "wijzig"
Enzo
Het werkt prima zal in het vervolg ze uploaden op het forum. Wel vervelend dat ik er niet in een keer 8 kan selecteren om als bijlage in te voegen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#18 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 dec 2015, 18:52

Dries als voorbeeld, dit is hinderlijk als je niet weer weet waar het over gaat als er na enige tijd dode links ontstaan

viewtopic.php?f=6&t=12799

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#19 Bericht door Henk 3bakvoet » 23 dec 2015, 20:43

Als Basis voor een restauratie is de brommer van je vader te ver heen.
Een realistische blik op jou foto`s zegt dat dit niet verstandig is.
De emotie en het sentiment van je vader moet wel een hele grote rol spelen wil je hier aan beginnen.
Het is namelijk totaal onverantwoord om plus min 2500-3000 euro in dit wrak te investeren.

Andere lullen in de regel makkelijk, zelf hoeven ze nog geen dubbeltje in jullie project te steken, sterker die andere hebben nog wel wat vervangende onderdelen voor jou, uiteraard voor weinig :^o
De centen komen dan ook direct uit de portemonnee van je vader, jij zelf als student van 18 jaar heeft andere financiële prioriteiten lijkt mij.

Tip 1, Zet de kreidler op marktplaats, kas 350 euro, neem je vriendin/vriend, vader en moeder mee naar een restaurant en neem het er eens van.
Je hebt dan in ieder geval voor 4 personen een eindeloze avond.

Tip 2 slachten en bruikbare onderdelen op marktplaats zetten.

Blok 250 euro
Setje Hendels na polijsten 100 euro
Cilinder zuiger en kop 75 euro
12mm Bing 40 euro
schakelpedaal 20 euro
achterlicht 20 euro
setje motorschermen 40 euro (schuren en even met de spuitbus mat zwart spuiten)
Achter brug 25 euro
Setje naven 40 euro
Setje onderpoten voorvork 50 euro
ontsteking 25 euro
Restant aan rommel 75 euro

760 euro lol in plaats van duizenden euro`s verdriet 8)
Opbrengst 1.700,- oud Hollandse florijnen, omgerekend naar de prijzen van 1975.
Ik heb zo maar het idee dat de emotie van pa plaats gaat maken voor een schaterlach.

Roland
Berichten: 5116
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 89 keren

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#20 Bericht door Roland » 23 dec 2015, 21:10

Nou Henk, ik ben niet zo negatief hoor. Hij is compleet en veel dingen zijn zeer goed te herstellen. Zo zag mijn oranje rmc super star er ook uit na 26 jaar in een schuur gestaan te hebben. Lak ik keihard en na cleaneren en wax zeker in.zeer goede misschien nieuwstaat te krijgen. Tip : gooi niks weg!!!!! Alles is origineel en zal na restauratie passen. Al het chroomwerk opnieuw laten doen, ik heb een goed en betaalbaar adres. Buddy ook, doe hrt in fases en maak veel fotos en af en toe beursje of mp kijken. Wij helpen wel, laat Henk maar op de klompen dansen.

Roland

Roland
Berichten: 5116
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 89 keren

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#21 Bericht door Roland » 23 dec 2015, 21:29

Buddy is zeer goed te herstellen, het gaat om het originele boven dekje als dat heel is kan deze weer in nieuwstaat door Herman B. gemaakt worden. Hij heeft er 3 voor mij gedaan en zijn eigenlijk beter dan toen uit de fabriek.

Laat je niet ontmoedigen hoor en neem de tijd, zelfs de uitlaat (nog) niet weggooien, kabeltjes alles bewaren!! Als het echt niet meer te repareren is heb je een voorbeeld voor te zoeken.



Roland

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#22 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 dec 2015, 21:42

Roland, wat jij schrijft heeft Henk ook al geschreven en in zekere mate ik ook met 2.400 er in duwen.

Ik heb al jaren lang verzameld en zou me alleen maar druk hoeven maken om het frame te ontlakken en naar de spuiter brengen. Daarna heb ik helemaal NIEMAND meer nodig en kan ik gaan opbouwen.
Je weet als je effe je druk maakt is het zo klaar dan.

Maar deze jongen weet nog van toeten nog blazen en moet alle valkuilen nog door.
Hij zal zeker bij zijn einddoel komen maar niet wat jij effe zeg van frame poetsen en buddy op laten knappen #-o en verder niks weggooien.

Ik ontmoedig zeker NIET. Het is dus zeer goed te doen. Wat je zelf wil.

Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 23 dec 2015, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#23 Bericht door Henk 3bakvoet » 23 dec 2015, 22:12

Zo zag mijn oranje rmc super star er ook uit na 26 jaar in een schuur gestaan te hebben.
En had je aan 800 euro genoeg? :lol: schei uit, hier loop je compleet op leeg.
De wielen incl. banden remmerij tandwiel drager 5 lagers steekassen, minimaal 500 euro, heb je alleen nog maar twee wielen.
Een tank chromen incl. binnen coating, transfers, kraan en dop? 350 euro komt eerst, je buddy 180 euro.

Zitten we al op 1030 euro, voor een tank, twee wielen en een buddy.
Misschien wil een ander dit even aanvullen. der zijn er die even wakker moeten worden en hun realiteit zin retour moeten krijgen.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10339
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 344 keren

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#24 Bericht door Andy » 23 dec 2015, 22:20

Hij zal niet de eerste zijn die een kreidler restaureerd, vele zijn voor gegaan en het ook afgerond naar volle tevredenheid.

Wij weten niks van de financiele situatie, heb je geld en zin. Ga ervoor, anders een zoveelste niet afgemaakte project voor op speurders.

Ik ga zelf ook een nieuwe RS opbouwen, gelukkig heb ik alle onderdelen voor in huis. Kost me straks alleen een ritje naar de RDW.

Andy,

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 230 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Begin restauratie vaders kreidler RMC Cockpit 1975

#25 Bericht door hermanngas » 23 dec 2015, 22:46

Welkom Driez,
Zoals je wel begrijpt heb je daar een mega project,
het is te doen maar kost veel tijd, geld en energie.
Als je wilt zou ik de foto's voor jou kunnen plaatsen.
Maar dan wel aan een stuk achter elkaar.
Wijsheid gewenst,
HermaNN

Plaats reactie