RS 1974/1975

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: RS 1974/1975

#51 Bericht door Flocke » 14 apr 2016, 22:44

Habe das gleiche Problem bei meiner 73er RS.

Kennzeichen unten dranhängen kommt für mich nicht in Frage.

Entweder montiere ich den Sportbügel oder den neueren Gepäckträger mit den kleineren Bügeln (sh. 1. Bild).

Oder ich ändere einen schweizer Gepäckträger ab und mache ihn sportlich klein, das heißt Taschenbügel entfernen, Gepäckträger kürzen und neu verchromen, hatte ich auch schon mal so gesehen.

Gruß

Carsten
Bijlagen
Bildschirmfoto 2013-12-26 um 15.43.20.png
Bildschirmfoto 2013-12-26 um 15.43.20.png (178.17 KiB) 4224 keer bekeken
DSC_9590bkk.jpg
DSC_9590bkk.jpg (176.8 KiB) 4225 keer bekeken

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: RS 1974/1975

#52 Bericht door mvl » 16 apr 2016, 12:37

Schitterende Kreidler!

Helmantel
Berichten: 1020
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 68 keren

Re: RS 1974/1975

#53 Bericht door Helmantel » 16 apr 2016, 16:30

Mooie Kreidler!

Het bagagerekje vind ik minder. Het latere model is wat compacter en mooier vind ik, zoals op deze Zweedse:

Zweedse RS

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: RS 1974/1975

#54 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 apr 2016, 16:33

Helmantel schreef:Mooie Kreidler!

Het bagagerekje vind ik minder. Het latere model is wat compacter en mooier vind ik, zoals op deze Zweedse:

Zweedse RS
Vind ik die flap weer niks en zit het achterlicht op een stom stripje.

Enzo

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: RS 1974/1975

#55 Bericht door Flocke » 16 apr 2016, 18:10

Bei dem neueren Gepäckträger gefällt mir die Lösung mit dem Rücklicht auch nicht.

Außerdem muß man dafür neue Löcher in das Schutzblech bohren, für die Kabel des Rücklichts und für den Gepäckträger selbst, da dieser neue Typ anders befestigt ist.

Diesen umgebauten Gepäckträger finde ich gut, das Foto hatte ich irgendwo im Netz gefunden, vielleicht auch hier im Forum. Ich hoffe, der Besitzer hat nichts dagegen, wenn ich das Foto hier zeige.
Bijlagen
maart_09_069.jpg
maart_09_069.jpg (91.05 KiB) 4142 keer bekeken

Helmantel
Berichten: 1020
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 68 keren

Re: RS 1974/1975

#56 Bericht door Helmantel » 17 apr 2016, 10:32

Enzo-tvdzijden schreef:
Helmantel schreef:Mooie Kreidler!

Het bagagerekje vind ik minder. Het latere model is wat compacter en mooier vind ik, zoals op deze Zweedse:

Zweedse RS
Vind ik die flap weer niks en zit het achterlicht op een stom stripje.

Enzo
Dat ben ik met je eens. Het ging me ook niet om het Zweedse model, maar om het rekje. Met een groot achterlicht, zoals op een Zwitserse RS lijkt het beter. Maar ja, dat is allemaal een paar jaar te nieuw voor een 74'er.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10339
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 344 keren

Re: RS 1974/1975

#57 Bericht door Andy » 19 apr 2016, 21:49

Gisteren de ori uitlaat eronder gehangen om te testen ipv de jamarcol.

Mooi donker kreidler geluid, maar minder toeren (nu net geen 10.000rpm) en zo'n 5km. langzamer.
Voordeel meer koppel in de lagere toeren.

Andy,
Bijlagen
20160418_145139 (Custom).jpg
20160418_145139 (Custom).jpg (95.73 KiB) 4067 keer bekeken
20160418_145131 (Custom).jpg
20160418_145131 (Custom).jpg (100.27 KiB) 4067 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: RS 1974/1975

#58 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 apr 2016, 21:59

Marcel en ik hebben vanavond zijn tweedelige Jarmacol gewisseld voor een ori vaste bocht uitlaat. Hij gaat de Eifel in met Hemelvaart en denk hier winst mee te halen.

Enzo

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10339
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 344 keren

Re: RS 1974/1975

#59 Bericht door Andy » 19 apr 2016, 22:09

Had de dempertje gecontroleerd en de plaatjes zaten ori dicht (niet gekoold) Maar de schot met de 9gaten ben ik vergeten te checken.

Zou best kunnen dat de 9gaten iets kleiner zijn geworden door kool en daardoor minder snel is.

Als ik de schotjes in de dempertje stukje zou openzetten. Zou dat in snelheid schelen ???

Andy,

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: RS 1974/1975

#60 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 apr 2016, 22:25

Ik denk niet dat je de klepjes open moet zetten.

Enzo

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: RS 1974/1975

#61 Bericht door Flocke » 19 apr 2016, 23:36

Das Aufbiegen der Klappen im Schalldämpfer bringt nichts, dadurch wird das Moped nur lauter.

Ich bin früher (1982-84) immer mit dem Flötenauspuff der 73er RS gefahren, damit lief die RS immer besser als mit dem Auspuff mit Endkappe. Hatte damals erst den originalen von der Mustang, der war lange nicht so gut wie der mit der Flöte.

Wenn ich meine 73er RS wieder zusammen gebaut habe, werde ich beide Auspuff-Anlagen mal miteinander vergleichen, ich habe die beiden Typen als Original, mehrere.

Aber ich denke, der Auspuff mit Flöte ist etwas aggressiver, sorgt für etwas mehr Drehzahl, vom Klang fand ich den Auspuff mit Flöte in jedem Fall besser, auch die Optik.

Wenn Du einen originalen mit Flöte bekommen kannst, probier den mal aus. :wink:

Gruß

Carsten
Bijlagen
DSC_9581bkk.jpg
DSC_9581bkk.jpg (192.73 KiB) 4037 keer bekeken

Plaats reactie