Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 717 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 09, 2016 10:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8532
Woonplaats: kreidler eiland
Gaatje boren onder je koplamp en daar een schakelaar monteren. Kijk eens bij dumpie in IJmuiden daar hebben ze een assortiment aan schakelaars.
Of anders bij smorenberg electronica zaak in beverwijk aan de meerplein, ook een scala aan schakelaars te vinden.

Ik zou de 35W. draad voor de koplamp gebruiken de 30W. draad om een accu van stroom te voorzien, daarmee kun je je teller, rem en achterlicht met een accuutje van stroom voorzien.
Zo heb ik het bij mijn zundaap ook gedaan.
De kokusan gelijkrichter is een prima ding.

Andy,


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 09, 2016 10:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Dat is een optie, maar het liefste ook zonder accu. Een sleutelschakelaar verdient de voorkeur opdat de motor niet gestart kan worden zonder sleutel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2016 12:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Zo het voorwiel grotendeels geschuurd, nu nog een beetje nawerken en dan kan die gespoten worden.Is een primer als ondergrond aan te raden? Fabrieksaf is het gewoon direct zwart gespoten.


Bijlagen:
schuren.jpg
schuren.jpg [ 192.59 KiB | 2652 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2016 12:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 08, 2010 8:00 pm
Berichten: 583
Woonplaats: Buitenpost (Friesland)
Ik heb mijn wielen eerst kaal geschuurd,
daarna in de filler gespoten en waterproof geschuurd zodat je mooi alle oneffenheden kunt werk werken.
Daarna een primer erop en matt zwart gespoten.

En wat betreft de aluminium ring die heb ik eerst met korrel 100 droog geschuurd,
daarna 120 - 180 droog schuren.
en toen waterproof korrel: 200 - 400 - 600 - 800 - 1000 - 1200.
daarna gepolijst dan word het het mooiste. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2016 1:37 pm 
Offline

Geregistreerd: di mei 10, 2005 10:24 pm
Berichten: 110
Woonplaats: wijk bij duurstede
Ik heb Hard Hat van rust-o-leum op mijn kale cilinder gespoten en dat hecht en dekt perfect. Ik had de zwarte hittebestendige variant genomen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2016 2:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Wybe je smily begrijp ik wel, heb nu al geen handen meer over :P Zelf wil ik zijdeglans gaan gebruiken, daar heb ik m'n onderbouw ook mee gespoten en dat vind ik wel mooi. De bedoeling is dat de buitenrand van de velg kaal blijft, net als bij de gegoten wielen en de spaken laat ik ook blank op de kopsekant/buitenkant de rest wordt zijdeglans zwart, het aluminium wat blank blijft hoeft voor mij niet in hoogglans gepolijst te worden, maar het moet wel netjes. Helaas zitten er aan een kant van de velg een paar diepe krasjes op de buitenrand, omdat weg te krijgen zou ik de velg moeten laten afdraaien, maar of ik dat ga doen betwijfel ik, eerst maar eens de tijd nemen om de rest mooi te krijgen en kijken hoever ik kom met schuren.

Bedankt voor de tip jongens!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2016 8:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
nozems schreef:
Wybe je smily begrijp ik wel, heb nu al geen handen meer over :P Zelf wil ik zijdeglans gaan gebruiken, daar heb ik m'n onderbouw ook mee gespoten en dat vind ik wel mooi. De bedoeling is dat de buitenrand van de velg kaal blijft, net als bij de gegoten wielen en de spaken laat ik ook blank op de kopsekant/buitenkant de rest wordt zijdeglans zwart, het aluminium wat blank blijft hoeft voor mij niet in hoogglans gepolijst te worden, maar het moet wel netjes. Helaas zitten er aan een kant van de velg een paar diepe krasjes op de buitenrand, omdat weg te krijgen zou ik de velg moeten laten afdraaien, maar of ik dat ga doen betwijfel ik, eerst maar eens de tijd nemen om de rest mooi te krijgen en kijken hoever ik kom met schuren.

Bedankt voor de tip jongens!



Hoi pascal ,
Misschien had je verf afbijt kunnen gebruiken dat scheelt krassen en kapotte handen .

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2016 9:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8532
Woonplaats: kreidler eiland
Ik had eerst het hart gepolijst en dan de zwarte verf eraf, nu heb je kans dat er spatters polijstmiddel de verf aantast.
En werkt sneller.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 11, 2016 12:57 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Johan dat had achteraf wel beter geweest, ik dacht omdat een groot deel al losliet door onderliggende oxidatie ik het er zo af kon krabben, niet dus!

Andy dat is een goede raad, maar het hart wordt zwart en alleen de buitenkant van de spaken en buitenrand velg blijven blank, en het liefste geen hooggkans polisch:)

Bedankt voor de tips


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 11, 2016 2:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2004 11:09 pm
Berichten: 1293
Woonplaats: Wormerveer
leuk bezig pascal!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 11, 2016 8:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
De ontsteking die ik ga gebruiken is een MHKZ 6polig, maar heb geen bobine, wat past er nog meer op?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 11, 2016 10:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4327
Woonplaats: opende
Kokusan bobine....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 11, 2016 11:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Past dat zonder aanpassingen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2016 9:22 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4327
Woonplaats: opende
yep


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2016 11:22 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Mooi dan hoef ik daarover niet te dubben :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2016 11:59 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:16 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Meppel
Het word een steeds mooiere parel Pascal. :thumbleft
Mvg Henk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2016 6:14 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik doe m'n best :) Het hart heb ik vandaag weer in de velg geplaatst en heb hem middels een varkensbrander warm gestookt, moest hem goed warm stoken en het ging wonderwel goed!
Maar natuurlijk had ik ook nieuwe verzonken boutjes en dopmoeren gekocht bij KP, maar de verzonken bouten zijn een fractie (1mm) te lang waardoor ik ondanks de sluitring de spaak niet goed vast kan zetten met de velg, ik heb hierop KP (Coen) gebeld en naar verluidt was ik de eerste die tegen dit probleem aan liep, ik zal de boutjes dus moeten inkorten...... Toen het ik het hart eenmaal geplaatst had zat hij al vrij snel strak in de velg, ik heb hem gecontroleeerd op hoogte en dwarsslag, in hoogte zit er iets van 1MM slag in en dwars iets meer dan 1MM, nauwelijks zichtbaar dus, maar is dit goed? Wellicht dat dit anders wordt als ik de spaken goed kan vastzetten met de velg?.


Bijlagen:
wiel.jpg
wiel.jpg [ 196.66 KiB | 2371 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2016 6:29 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45416
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
nozems schreef:
Ik doe m'n best :) Het hart heb ik vandaag weer in de velg geplaatst en heb hem middels een varkensbrander warm gestookt, moest hem goed warm stoken en het ging wonderwel goed!
Maar natuurlijk had ik ook nieuwe verzonken boutjes en dopmoeren gekocht bij KP, maar de verzonken bouten zijn een fractie (1mm) te lang waardoor ik ondanks de sluitring de spaak niet goed vast kan zetten met de velg, ik heb hierop KP (Coen) gebeld en naar verluidt was ik de eerste die tegen dit probleem aan liep, ik zal de boutjes dus moeten inkorten...... Toen het ik het hart eenmaal geplaatst had zat hij al vrij snel strak in de velg, ik heb hem gecontroleeerd op hoogte en dwarsslag, in hoogte zit er iets van 1MM slag in en dwars iets meer dan 1MM, nauwelijks zichtbaar dus, maar is dit goed? Wellicht dat dit anders wordt als ik de spaken goed kan vastzetten met de velg?.

Dan zit je nog NIET binnen de Kreidlernorm

Die geeft op 0,6 mm hoogteslag
En 0,7 mm zijwaardseslag

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2016 7:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1026
Woonplaats: mvhl
Ha Pascal, Ik zou de sterren laten poedercoaten in Nijkerk. Ze hebben daar tegenwoordig het juiste kleur recept en spul; om af te doppen / plakken/ Van de fabriek zit het ook met poedercoat. Ik heb drie sets gerestaureerd en ben ook begonnen met rustoleum. Nadat ik er voor 50 euro op had gespoten alsnog naar de poedercoater gebracht...........
Warm maken vd velg ; 4 minuten boveb de 4 gaspitten vh gasfornuis en je kan monteren gaat makkelijker en sneller dan de Fohn. Zorg wel dat je alles voorbereid heb zodat je vlot door kan met monteren


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2016 9:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik ben ook benieuwd of dat nog veranderd met het vastzetten, baalde er wel van toen bleek dat de bouten net iets te lang waren.

Erik, bedankt voor de tip, de verf heb ik nog over die ik voor de onderbouw en standaard heb gebruikt ga ik ook gebruiken voor de velg, het is een zijdeglans, niet origineel, maar het spuitwerk zal ook niet origineel worden. Mocht het toch niet naar tevredenheid zijn of een hels karwei (er gaat nu al opmerkelijk veel tijd inzitten) dan kan ik alsnog besluiten het te laten poedercoaten.

Voor wat betreft de slingering ik zal proberen om dat te verminderen, op het oog is het al nauwelijks zichtbaar waardoor ik me afvraag of je het wel zult merken met rijden?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2016 9:22 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45416
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Origineel zitten er best dikke ringetjes onder Pascal.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2016 10:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik heb die ook geprobeerd, maar kom net tekort, 2 ringen eronder kan ook, maar dat is geen pan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2016 1:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 30, 2004 7:06 pm
Berichten: 3336
Woonplaats: noordwijkerhout
Wellicht dat dit anders wordt als ik de spaken goed kan vastzetten met de velg?.

Kan ook erger worden daardoor let goed op wat je doet ....

voor de rest leuke Kreidler

succes

Rick


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2016 4:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Dankje Rick, ik ga er van de week weer mee verder, mocht het toch niet goed gaan kan zo'n wiel altijd gericht worden natuurlijk. Ik laat het uiteraard weten hoe het verder gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2016 10:06 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Zo gister het hart vastgezet, met de oude en passende wielbouten en jahoor de slingering was anders! Hoogteslag was gek genoeg onder de 0.5MM gekomen, dus die zit binnen de specificatie, maar de dwarsslag was ineens wel dik 2MM! En hoewel 2MM niet als veel klinkt was het ook goed zichtbaar.
Heb daarop Wietse om raad gevraagd, en kort gezegd dat heeft geholpen :) Ik kreeg hem een stuk beter, maar niet binnen de Kreidlernorm, de dwarsslag bleef aan een kant op 1,3MM en aan de andere kant ruim 7 tiende, waarom dat niet een gelijke afwijking is is mij een raadsel daar er geen deuken o.i.d in de velg zit... Heb van Der Wouden gebeld en die kunnen dat natuurlijk uitstekend richten, ze zijn ook bekend met onze Weiman wielen, maar toen ik de vraag stelde welke toleranties hun hanteerden kreeg ik daar geen antwoord op ivm concurrentiebeding, ik kan me daar wel in vinden, maar ik ga toch er zo mij rijden, verwacht daar geen last van te hebben.


Bijlagen:
richten.jpg
richten.jpg [ 192.49 KiB | 2119 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 717 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!