Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 662 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 1:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:16 pm
Berichten: 577
Woonplaats: Meppel
nozems schreef:
De A8 als volgas testbaan gebruikt, hij rijdt krachtig rond de 110km/h en plat erop rond de 120km/h, vertanding 15/33 dus niet met veel toeren wat dus inhoudt dat de huidige uitlaat laagtoerig is, iets wat altijd aangepast kan worden... maar voorlopig blijf ik er zo mee rijden. Kreeg opvallend veel duimpjes vandaag:)


Geen wonder die duimpjes het is een helemooie Kreidler nog een :thumbleft .
Mvg , Henk.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 3:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Je kan het weten, we hebben geswingd met de witte parels:) ik zal tzt nog een kopie laten maken van jouw luchtfilter, het is een mooie oplossing voor het doorgaans luide gesnurk bij open inlaat, iets waar je met bigbore vaak niet onder vandaan komt, maar bij jou werkt het top, dik vermogen en aangenaam stil(zoals het miz hoort) En het ziet er nog goed uit ook!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 10:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1026
Woonplaats: mvhl
Zolenheuvel schreef:
Als we dan toch bezig zijn een item te vervuilen... :roll:
Mijn vriend Jan Buijs uit Benthuizen heeft voor een klant de afgelopen tijd vijf M3 's gebouwd.
Kost een wat, maar dan heb je ook wat om mee te racen.
Voor de liefhebbers van kunst nog een Witte Special.

Groet Kees


Die BMWs heb ik op Zandvoort gezien bij de historische GP dacht ik.. Zooo Mooi!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 10:12 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
erik de l schreef:
Zolenheuvel schreef:
Als we dan toch bezig zijn een item te vervuilen... :roll:
Mijn vriend Jan Buijs uit Benthuizen heeft voor een klant de afgelopen tijd vijf M3 's gebouwd.
Kost een wat, maar dan heb je ook wat om mee te racen.
Voor de liefhebbers van kunst nog een Witte Special.

Groet Kees


Die BMWs heb ik op Zandvoort gezien bij de historische GP dacht ik.. Zooo Mooi!
Voor Vink Kees. Marcel en ik waren er op de RS en 1 foto om te plagen :lol:


Bijlagen:
IMG_1903.JPG
IMG_1903.JPG [ 191.13 KiB | 1326 keer bekeken ]
IMG_1901.JPG
IMG_1901.JPG [ 186.38 KiB | 1326 keer bekeken ]
IMG_1900.JPG
IMG_1900.JPG [ 185.74 KiB | 1326 keer bekeken ]
IMG_1902.JPG
IMG_1902.JPG [ 185.65 KiB | 1326 keer bekeken ]
IMG_1904.JPG
IMG_1904.JPG [ 187.14 KiB | 1326 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2017 11:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 31, 2010 9:32 pm
Berichten: 1173
Woonplaats: Zoetermeer
Jaaaaa, dat zijn ze. :thumbsup
Echt kunstwerkjes.
Hieronder wat foto's van de opbouw.

Groet Kees


Bijlagen:
M#1 (Small).jpg
M#1 (Small).jpg [ 93.93 KiB | 1306 keer bekeken ]
M#2 (Small).jpg
M#2 (Small).jpg [ 164.57 KiB | 1306 keer bekeken ]
M# (Small).jpg
M# (Small).jpg [ 117.91 KiB | 1306 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 24, 2017 9:07 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Je zegt topic vervuiling, maar de kleurstelling van de M3 wit met blauw&rood heeft ook wel wat, maar dan op een wat moderner model is als de mijne, wie gaat de volgende opbouwen 8) :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 25, 2017 8:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Niet jagen hé , ben nog druk bezig met het Saturn-Yellow van Porsche ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 8:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
heb je hele project op mn gemak even doorgelezen pascal hij is erg mooi geworden.
heb je nog veel profijt van de kabel beugels op het frame ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 29, 2017 11:16 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Niels zeker weten, een erg prettige aanpassing, ook is de tank gemakkelijker te (de)monteren:)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 14, 2017 8:53 am 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 726
De discussie is inmiddels al weer een paar maanden oud, even iets over balanceren.

Je kunt een 1 cilinder nooit 100% balanceren. De krachten die onstaan door het heen en weer gaan van de zuiger onstaan door het afremmen en op gang brengen rond het onderste en bovenste dode punt. Deze krachten zijn daarom maximaal in BDC en TDC. Halverwege de slag zijn ze nul. Als je die krachten wilt kompenseren met een contragewicht (of in het geval van een Kreidler krukas door aan de andere kant gaten te boren) zal de onbalans rond BDC en TDC minder worden, maar halverwege de slag groter. Als je de heen en weer gaande krachten rond BDC en TDC volledig kompenseerd, zal de onbalans net zo groot blijven, alleen nu in vertikale richting ipv horizontaal.

Alleen met twee in tegengestelde richting draaiende balansassen kun je de krachten elimineren (Dwz krachten van de 1e orde, die van de 2e orde laten we maar even voor wat het is.....), maar dat lijkt me een beetje teveel van het goede op een Kreidler blokje :)

Daarmee wil ik niet zeggen dat balanceren flauwekul is, want je kunt de krachten wel verminderen. Ten eerste kun je de roterende krachten (big end, roterende deel van de drijfstang) volledig kompenseren en ten tweede kun je de onbalans van de heen en weer gaande krachten verminderen, door bijv een balansfactor van 50% te nemen. De krachten rond BDC en TDC zullen dan gehalveerd worden, maar halverwege de slag krijg er dan eenzelfde kracht in op en neer gaande richting voor terug. Dat zal wel verklaren dat nozems Kreidler nog steeds trilt. Hij trilt waarschijnlijk minder in de horizontale richting maar meer in de vertikale.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 14, 2017 5:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Het is en blijft een intressante materie, en helaas trilt hij m.i.z te heftig en is het toch niet plezierig om lange ritjes te rijden, hoewel de DPR uitlaat een aanzienlijk lager toerental geeft waardoor het mogelijk is uit de gebied te blijven...

Maar wat je zegt klopt, daarom hanteert men een balansfaktor, ik heb daar ook naar gevraagd toen ik de krukas bij Bob ophaalde maar daar kwam geen antwoord op, het is sowieso een beetje geheimzinnig daarover, de balansfaktor.. Ik weet wel dat van mijn tamme 80cc Claus de krukas statisch heeft gebalanceerd, die hanteert tussen de 30/35% balansfaktor voor Kreidler(crossers) met als gevolg dat de tamme 80cc heel weinig trilt en op max toeren zoemt hij (nagenoeg) trillingsloos/arm, het is dan ook geen straf om daar lange ritten op te rijden. Maar ook de snelle witte RS van Henk v Goor (100cc) trilt niet noemenswaardig, maar die rijdt dan weer niet met de 48mm slag krukas.

Wat nu bij mijn witte zeker niet meehelpt is het knepelharde immitatie Denfeld zadel, alsook de stugge vering, dat laatste zorgt voor een superstrak sturend fietsje maar alles wordt nagenoeg zonder demping via het zadel doorgegeven, net als de motortrillingen, dat helpt naturlijk niet mee in de trillerij..het vet trilt van m'n lijf af :lol: (helaas niet)
Dus ik ben der nog niet helemaal. Ik heb deze vraag een tijdje terug op Racehelden van Weleer ook gesteld, maar op Claus na is er niemand geweest die met een faktor kwam die voor Kreidler gehanteert word, ik denk dat men het wel weet daar, maar het wellicht niet wil vrij geven?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 14, 2017 6:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 718
Woonplaats: almere
Dan mss toch maar het blok wisselen met de tamme dan weet je ook zekerder of het niet aan het frame ligt.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 14, 2017 7:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Veel werk, aan de oranje wil ik niet sleutelen tot dat het noodzakelijk is (behoudens onderhoud).. of de krukas controleren en kijken welke faktor hij heeft, vooralsnog heb ik m'n handen vol aan andere niet Kreidler gerelateerde zaken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 14, 2017 9:54 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 726
Ik denk dat het hem zit de vertikale trilling die nu hebt gekregen en dat je die meer voelt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 14, 2017 9:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Dat is ook mijn vermoeden, en ook het Kreidlerframe werkt niet echt als een trillingsdemper, een goed subframe in de juiste vorm zou dat wel doen, die kan de trillingen veel beter opnemen..maarja dat wordt wel erg veel verzagen en afwijken van het origineel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2017 5:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1026
Woonplaats: mvhl
Ik vraag me af of met een zwaardere krukas de trillingen minder worden/ik denk van wel../ En waarom trilt de Kreid van hvg dan wel minder ?

.............. ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2017 6:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Die rijdt met een 44mm slag krukas, ik denk hetzelfde...maar aan de andere kant heb je meer roterende massa en dat geeft in zn geheel ook meer 'beweging'


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 19, 2017 7:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:16 pm
Berichten: 577
Woonplaats: Meppel
Pascal heb je de wielen al geprobeerd.
Anders breng je het blok toch even naar dokter Dick. :wink:
Mvg,Henk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 20, 2017 2:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
De wielen zullen ongetwijfeld ook het eea aan trillingen kunnen geven, maar dit zit toch echt in het blok.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2017 6:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:16 pm
Berichten: 577
Woonplaats: Meppel
oke. ik vind de Kreidler best fijn rijden. :internetbrommer
Mvg,Henk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 10:01 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en



Zo na 6 miljoen keer wijzigen is het me weer gelukt een video te plaatsen, zat weer de verkeerde link te kopiëren :oops:
Het is weer gelukt, hier dus een filmpje met het geluid van de 87cc aan het werk, en ja moraalridders ik weet het :!:

ps ik trek hem ook niet helemaal door, maar meer tot een punt dat hij vermogen gaat leveren en dan overschakelen, anders gaat het echt te hard.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 5:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:16 pm
Berichten: 577
Woonplaats: Meppel
Ik zie niksen trouwens heb je nu een 87cc?
Hoe kan ik het filmpje wel vinden?
Mvg , Henk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 5:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik zie het door mij geplaatste filmpje wel!!? Dit is echt de 87cc, 48mm slag 48mm boring=87cc


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 5:41 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
HVG86cc schreef:
Ik zie niksen trouwens heb je nu een 87cc?
Hoe kan ik het filmpje wel vinden?
Mvg , Henk.

Henk ligt aan jou apparatuur. Ik zie zelfs een plaatje met twee fietsers waar ik midden op het start logo kan drukken

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 6:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:16 pm
Berichten: 577
Woonplaats: Meppel
Als ik op youtube zit heb ik geen probleem ?
Snap het niet.
Ik zie allen sneeuw.
Mvg , Henk.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 662 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!