Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 803 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 08, 2017 10:44 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9088
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Het is een complete wetenschap aan het worden: lucht voor een 2 takt. ;-)

En toch : Hier staat een 250cc parallel twin , 2 takt uiteraard.
71pk bij 12.000 tpm.
En toch maar een luchtfilterhuis dat niet groter is dan dat van Wim op de foto....
Als ik daar het luchtfilter uithaal , dan loopt hij heel belabberd.
Zonder luchtfilterhuis krijg ik hem niet eens gestart.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 08, 2017 11:12 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 10:45 pm
Berichten: 1123
Woonplaats: Bussum
mooi luchtfilter pascal,zal zeker voldoende lucht geven daar twijfel ik niet aan.

wij hebben vorige week het al vaker besproken 'frame luchtfilter' toegepast,de mikuni moet er nog iets op worden afgesteld maar hij is mooi stil zo (60cc lvs):


Bijlagen:
18112017336.jpg
18112017336.jpg [ 64.14 KiB | 1123 keer bekeken ]
18112017338.jpg
18112017338.jpg [ 52.19 KiB | 1123 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Richard B op do dec 14, 2017 11:55 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 08, 2017 11:59 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5728
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo Pascal,

een 4 takter heft ook koorte inlaattieden en 4 takten, dus meer tied... ;)
darom ook minder volumen nodig....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 08, 2017 12:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9177
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Casper het is zeker geen wetenschap geworden, er is niks berekend. Maar vanuit mijn ervaring kan ik jou toch echt wel vertellen dat het standaard zwarte kokertje al heel snel ademnood kan geven, ook met tig grote gaten, pijpjes of slangen erin, geloof me aan die 250cc van jou is wel serieus gerekend. Richard dit huis heeft ( van een vergelijkbare vorm) Henk van Goor op zijn 94cc de jager zitten, ik meen te weten dat met of zonder dat huis er geen vermogens verschil was te meten (maar daar weet Henk het fijne van) wat natuurlijk wel een enorm verschil maakte was het inlaat geluid, dat is niet merkbaar aanwezig, kritische noot is wel dat die van hem membraan gestuurd is, die maken al veel minder inlaat geluid. En Casper en andere criticasters (ik bedoel het goed) als ik mijn motor hiermee goed kan laten ademen, dan vind ik dit een hele fraaie oplossing :) Ik had ook al eens gemerkt dat de motor merkbaar beter loopt zonder dat zwarte kokertje.

Richard mooi gemaakt, dat is ook een oplossing :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 08, 2017 12:02 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5728
Woonplaats: Kreuzau (D)
so een gat te boren in een mooi ori RS frame.... dat is voor mij zeeker geen optie... [-X
en dat met de groote gat in de Motorscherm ook niet...

ma iederen naar sijn wensen.. en smaak...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 08, 2017 1:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9088
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
@Pascal: het was niet de bedoeling om als criticaster over te komen.
Ik denk wel dat we een stukje van de puzzel missen. Als ik zie hoe klein mijn 250cc luchtfilterhuis is.

Ik had bij mijn 60cc set ook astmatische klachten ivm het standaard luchtfilterhuis.
Maar zónder luchtfilterhuis. Mis ik koppel en word ik gek van de herrie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 08, 2017 2:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9177
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Casper ik bedoelde ook het positief, we moeten en mogen wel kritisch blijven(al was dat niet jouw insteek) we missen ongetwijfeld nog hele stukjes puzzel, er zit wel een theorie achter over hoe groot zoiets moet zijn. Goed bedenk dat een fabrieksfiets nooit op maximaal vermogen word gezet. Dat je koppel miste zonder koker kan ook komen doordat je hoofdsproeier te klein was of de gasnaald te dik..affen we dwalen af. Het doel is; meer dan voldoende lucht en een goede filtering van die lucht en daarbij een gereduceerd inlaatgeluid. Dat moet nu toch welhaast goed zitten. Zodra ik het huis heb en hij gemonteerd zit maak ik wel weer eens een filmpje


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 08, 2017 7:43 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9385
Woonplaats: Koog aan de Zaan
bij 10mm en 12 zit het filter tegen de carburateur.
vanaf 16mm zit het filter al halverwege en is de buis groter.

Het gaat dus om de luchtbuffer die je creëert, de buffer moet gewoon groter.


Zundapp heeft het begrepen, een echt luchtfilter


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 08, 2017 9:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9177
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Henk omschrijft het duidelijk, het is niet anders.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 09, 2017 11:59 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5728
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo Pascal,

je weet ik heb veel getest...., een test was ook met so een 1,45 l groote Airbox van een scooter....
het siefje en foamfilter had ik eruit gemaakt met een cutter.... anders was geen rijden ermee

ma da was de Herrie ook teveel...., en met aleen 1 bus was het ook niet beter dan met ori koker en bus....

ma wat ik natuurlijk ook weet is, dat een 24er Mikuni meer lucht nodig heft dan een 23 of 24 Bing....


Bijlagen:
IMG_1489.JPG
IMG_1489.JPG [ 75.16 KiB | 1017 keer bekeken ]
IMG_1492.JPG
IMG_1492.JPG [ 65.84 KiB | 1017 keer bekeken ]
IMG_1499.JPG
IMG_1499.JPG [ 110.63 KiB | 1017 keer bekeken ]
IMG_1494.JPG
IMG_1494.JPG [ 76.34 KiB | 1017 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 09, 2017 6:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9177
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Bedankt voor de aanvulling Roman, gekke dingen die tweetacten. Ik weet van Henk dat zijn 100cc De Jager 20.5pk en 15.5NM levert en dat er ik meen een 28mm carburateur erachter hangt, wat serieuze cijfers zijn! Er zal toch wel een aardige hoeveelheid lucht voor nodig zijn om dat goed te laten presteren, en presteren doet ie, heb er zelf op gereden en hij komt echt heel goed van zijn plek en tegelijk rijdt hij nog heel deftig :thumbsup Maar tegelijkertijd kom je dan toch weer lucht tekort bij een snelle 60cc, en waar dat hem dan in zit?
Wat me wel opviel is toen ik even open reed met de bing 23mm hij wel aanzienlijk minder herrie maakte als met de Mikuni 26mm, waarom dat zo is? (maar het blijft herrie open rijden)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 09, 2017 10:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 10:45 pm
Berichten: 1123
Woonplaats: Bussum
nozems schreef:
Wat me wel opviel is toen ik even open reed met de bing 23mm hij wel aanzienlijk minder herrie maakte als met de Mikuni 26mm, waarom dat zo is? (maar het blijft herrie open rijden)


dat zit hem volgens mij puur in de carburateur doorlaat

pascal wordt het motorscherm nu als het ware om de filterbox heen gevormd of komt er een uitsparing voor?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 09, 2017 10:50 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 22, 2012 9:51 pm
Berichten: 52
Meer herrie bij een mikunie zal hoofdzakelijk te maken hebben met de vorm van de
Venturie.
Vooral bij een snelle 60cc waarbij de nodige extra poorten zijn gemaakt is de flow hoger.

Op mijn snelle 60 zit een twin air met extra binnenfilter schuim in samenwerking met een mikunie en
Het aanzuig geluid valt nu reuze mee , en geen ademnood.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 10, 2017 10:19 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9177
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik denk dat de flow een stuk hoger is in de veel kleinere bing carburateur, de venturie snelheid zal er echt hoger zijn. We gaan het zien, ik ben erg benieuwd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 10, 2017 12:14 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5728
Woonplaats: Kreuzau (D)
veel meer herry heb ik met deze Keihin PWK 28mm gehad...., dan met mijn 26er Mikuni
ma die 28er kost mij touren...


Bijlagen:
IMG-20170310-WA0013.jpg
IMG-20170310-WA0013.jpg [ 178.69 KiB | 904 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 10, 2017 2:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:16 pm
Berichten: 595
Woonplaats: Meppel
nozems schreef:
Casper het is zeker geen wetenschap geworden, er is niks berekend. Maar vanuit mijn ervaring kan ik jou toch echt wel vertellen dat het standaard zwarte kokertje al heel snel ademnood kan geven, ook met tig grote gaten, pijpjes of slangen erin, geloof me aan die 250cc van jou is wel serieus gerekend. Richard dit huis heeft ( van een vergelijkbare vorm) Henk van Goor op zijn 94cc de jager zitten, ik meen te weten dat met of zonder dat huis er geen vermogens verschil was te meten (maar daar weet Henk het fijne van) wat natuurlijk wel een enorm verschil maakte was het inlaat geluid, dat is niet merkbaar aanwezig, kritische noot is wel dat die van hem membraan gestuurd is, die maken al veel minder inlaat geluid. En Casper en andere criticasters (ik bedoel het goed) als ik mijn motor hiermee goed kan laten ademen, dan vind ik dit een hele fraaie oplossing :) Ik had ook al eens gemerkt dat de motor merkbaar beter loopt zonder dat zwarte kokertje.

Richard mooi gemaakt, dat is ook een oplossing :)


Pascal het is 98cc die van mij. :wink:
Mvg,Henk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 12, 2017 12:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9177
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Had het reeds gecorrigeerd. Hoe kan ik het beste die popnagels eruit boren en er voor zorgen dat er niks in m'n frame terecht komt? Kijk voor nu maakt het geen donder uit natuurlijk, maar mocht er om wat voor reden dan ook een standaard blokje ondergaan (zoals vd zomer) dan heb ik het liefste geen losse popnagelresten in m'n frame liggen. Hoe kan ik dat het beste aanpakken, gewoon een vette doek in het frame proppen en dan hopen dat de boorresten daarop vallen en vast plakken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 12, 2017 3:36 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 752
gewoon laten zitten toch.
of word hij daar minder mooi van !
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 12, 2017 5:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Beverwijk
b.bonk schreef:
gewoon laten zitten toch.
of word hij daar minder mooi van !
mvg bertus

Mee eens :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 13, 2017 2:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9177
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Oke het is natuurlijk ook geen sterk in het oog springend detail, maar toch. Even wat topic vervuiling, nu we toch in de donkere dagen voor kerst zitten :P hoewel de kleur wel passend is voor mijn topic 8)


Bijlagen:
winterpret3.jpg
winterpret3.jpg [ 193.72 KiB | 705 keer bekeken ]
winterpret1.jpg
winterpret1.jpg [ 199.1 KiB | 705 keer bekeken ]
winterpret.jpg
winterpret.jpg [ 183.24 KiB | 705 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 13, 2017 5:34 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 752
mis het gewei en de rode neus :lol:
in de plaats van fliere fluiten kun je ook je spulletjes ophalen \:D/
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 13, 2017 6:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9177
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Is de uitlaat ook al klaar, kom van de week wel langs:)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 13, 2017 6:07 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 752
nozems schreef:
Is de uitlaat ook al klaar, kom van de week wel langs:)

yep


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 13, 2017 6:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8617
Woonplaats: kreidler eiland
Mooie plaatjes, is dat in Castricum ???

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 13, 2017 6:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9177
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Nee in Schoorl/Camperduin :) zo ontzettend mooi lopen daar.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 803 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!