Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 816 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2017 10:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9239
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Zo vandaag spulletjes opgehaald bij Bertus en bij thuiskomst maar gelijk gemonteerd, was twee tellen werk. Alleen al toen het zadel erop zat had ik zoiets van ja nu past het meer bij het geheel, daarna de uitlaat erop en gestart om de verlichting te testen en dat was in een keer goed zonder drama zoals met dat stomme irritante imitatie fitting.. dus gelijk het kuipje erop en ikzelf ben heel erg tevreden met deze optische aanpassing, ik vind het nu meer een geheel geworden zo. Nu nog het luchtfilterhuis erop, de kap aanpassen en klaar (behalve het afstellen) Ik zal dan nog wel mooiere foto's maken ipv in de garage.


Bijlagen:
het word meer in geheel zo.jpg
het word meer in geheel zo.jpg [ 195.43 KiB | 2048 keer bekeken ]
gouden rand.jpg
gouden rand.jpg [ 179.52 KiB | 2048 keer bekeken ]
buddy strip.jpg
buddy strip.jpg [ 198.96 KiB | 2048 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 18, 2017 10:43 pm 
Offline

Geregistreerd: do nov 27, 2014 1:27 pm
Berichten: 329
ben benieuwd naar het aanzuig geluid als die straks gemonteerd is.(limitid edition) :wink:
grt wim


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 19, 2017 6:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9239
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik ook, ik kan je zeggen dat het me nu eigenlijk best meevalt, heb een kauwe klauwe rit gemaakt. Bij lage toeren hoor je hem wel, maar niet extreem. We gaan het zien..eeehh horen:)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 25, 2017 1:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9239
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Zo de afgelopen dagen bezig geweest de bing 23 af te stellen met het twinair filter, voorlopig lijkt het nergens naar. 150 hoofd is duidelijk te groot en de 135 weer veels te klein?? Had gehoopt hem voor het S&S gebeuren af te kunnen stellen, hoewel ik het zwarte kokertje erweer op kan doen, daar liep hij toch redelijk mee. Het aanzuiggeluid is opvallend laag, dit in tegenstelling met de mikuni 26 eerder dit jaar waar men mij 10 straten verderop nog kon horen :oops: :lol: Gelukkig is dit mijn 'knoei' Kreidler dus voor de frustratie toeslaat zet ik hem aan de kant en bedenk weer wat anders om te proberen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 25, 2017 2:12 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2626
Dit ga je ook niet goed krijgen zonder de juiste naald en naaldbuis maar die zijn er dan ook niet voor deze Bing.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 25, 2017 2:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9508
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Lange 80cc Puch gasnaald , aangeschuinde 20mm gasschuif en gas erop.
Denk dat o.a. Dick Baan je aan de juiste spullen kan helpen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 25, 2017 3:03 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2626
Caspar schreef:
Lange 80cc Puch gasnaald , aangeschuinde 20mm gasschuif en gas erop.
Denk dat o.a. Dick Baan je aan de juiste spullen kan helpen.


Heb je het geprobeerd ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 25, 2017 3:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9508
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Op een 60cc icm een 23mm Bing .
Dan is het een verademing in vergelijking met de oude situatie .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 25, 2017 3:33 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2626
Caspar schreef:
Op een 60cc icm een 23mm Bing .
Dan is het een verademing in vergelijking met de oude situatie .
:thumbleft


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 25, 2017 4:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9239
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Het is en een 1/20/103 carburateur, deze heb ik ook onder mijn tamme 80cc waar ook flinke sproeiermaten inzitten, deze loopt al jaren en vele 10duizenden kilometers goed ermee. Net de koker erop, blijft bovenin een punt houden waarop ik niet kan zeggen dat hij ofwel te arm dan te rijk staat..als ik hem aanhoudt in de versnelling blijft hij wel ver doorlopen in toeren zonder gestotter en als ik hem dan als het ware dus heb doodgetrokken in de versnelling (er zit dus geen kruimel vermogen meer in) pakt hij wel weer goed op als ik dan overschakel en als ik volgas het gas ga terug draaien gaat hij ook niet echt beter lopen, uiteindelijk langzamer.. Ik heb hem net dus flink op z'n donder gegeven. Ik geloof niet in een 'langere' naald daar er al een dikke lange naald inzit, die hoort ook bij dit type carburateur. Ik heb ook getest met een afgeschuinde gasschuif maar dan staat hij het eerste deel halfgas te arm, heb er een over kunnen nemen van Jeroen. Dus echt armer geloof ik niet, wellicht nog een andere naald proberen. Wat me ook opvalt is dat er voor mij gevoel geen verschil in vermogen zit of ik nu open of dicht rijdt, waarbij voor mijn gevoel de koker een iets beter gedrag geeft..baal der wel van want ik heb special voor de bing een groter luchtfilterhuis laten maken, had ik dat nu maar eerder uitgetest.Daarbij hoe kan het dan een 150 hoofdsproeier veels te groot is en hij bij 135 al naar te arm neigt? Mikt dat echt zo kritisch?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 25, 2017 5:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9508
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
135 naar 150 is nogal een stap zeg...
Ik merk al verschil van 88 naar 92 !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 25, 2017 5:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9239
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Klopt, dat was goed te merken bijna niet mee te rijden. Maar je zou verwachten dat hij dan wellicht nog iets te rijk zou staan met een 135er, mijn gevoel zegt van niet. Toch maar een 130er proberen, daarbij gaat boven een bepaalde maat van bing het elke keer in 5stappen dacht ik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 27, 2017 3:54 pm 
Offline

Geregistreerd: wo okt 19, 2005 3:13 pm
Berichten: 689
Woonplaats: Stompwijk
2-3-3-2 s de verdeling Pascal.
Dus 130-132-135-138-140.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 27, 2017 5:45 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46929
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
nsr schreef:
2-3-3-2 s de verdeling Pascal.
Dus 130-132-135-138-140.

Precies :thumbleft


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 27, 2017 7:07 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9488
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Heeft het zin om in dit jaargetij bij lage tempraturen en een hoge luchtvochtigheid een bigbore te fine tunen?.
Ben je niet bang dat je van de zomer weer opnieuw kan beginnen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 27, 2017 7:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9239
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Weinig Henk, hoewel ik bij die andere ik hem ook in een koude periode had fine getuned, en er niks meer aan gedaan, nu is dit een wat snellere set en zal dat een ander verhaal worden, maar ik wilde hem klaar hebben voor het jaarlijkse evenement voor leipo’s en andere bigbore en opvoer fetisten hebben, helemaal koekwous naar een grafiekje turen :lol: :mrgreen: en ik daar ook wel bijhoor. Hij gaat morgen mee op de aanhangwagen naar het Oosten, heb er maar de zwarte koker weer opgezet, daar liep hij vd zomer ook nog best goed mee... wat ie gaat leveren, geen idee, wel (iets) meer als de 9pk van de oranje RS. En bovenal omdat het een gezellig evenement is waar er volop gewauweld word over powerbanden en sproeier geneuzel :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 30, 2017 6:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9239
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ook hier maar even plaatsen, de score bij S&S is mij alles meegevallen, met wat finetuning misschien nog een half peekaatje erbij [-o< Ik heb tevens het luchtfilterhuis van Wim gekregen, deze heb ik gister even gemonteerd wat met wat gefriemel paste, ook even gestart, geen varkensgeluid in ieder geval zoals met de twinair maar je hoort hem wel iets meer ademen als met het zwarte kokertje, hoe het op de weg gaat uitpakken moet ik nog proberen..het is helaas geen testweer nu. Het twinairfilter past er mooi in maar gezien de positie van de carburateur komt het filter wel onderop in een hoek te zitten, en ik heb geen idee of dat kwaad kan.


Bijlagen:
grafiekje.jpg
grafiekje.jpg [ 198.72 KiB | 1594 keer bekeken ]
filterhuis2.jpg
filterhuis2.jpg [ 196.67 KiB | 1594 keer bekeken ]
filterhuis1.jpg
filterhuis1.jpg [ 197.21 KiB | 1594 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 30, 2017 7:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2003 4:32 pm
Berichten: 5417
Woonplaats: Gelderland
das een best kanon!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 30, 2017 7:29 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5971
Woonplaats: Kreuzau (D)
was de testrun met of zonder de koker?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 30, 2017 7:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9239
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Testrun was met zwarte koker en theezeefje erin, je ziet dat er toch al 12pk beschikbaar is bij 8500rpm, het valt mij alles mee wat er met een bing mogelijk is icm het standaard kokertje, dacht dat het voorbij de 10a11pk echt over zou zijn. Het zou zomaar kunnen dat er 1a2pk bij komt door open en met een Mikuni 26 te gaan rijden, met een HPI o.i.d erbij zal het koppel en vermogen onderin wellicht ook nog hoger worden..het leuke van deze set is dat er nog heel veel mogelijk is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 01, 2018 1:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9239
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Zo het nieuwe jaar maar gelijk goed begonnen, het was droog buiten dus gelijk maar even getest met het nieuwe luchtfilterhuis. Opvallend is dat hij koud beter start, voorheen moest ik vlotteren bij een koude start nu loopt hij met een trapje, ook pakt hij vanuit stationair beter op als je ineens volgas geeft, voorheen smoorde hij/kreeg teveel, dus dat is allemaal positief..maar er is natuurlijk ook een maar en dat is dat hij toch wel wat luider is als met het aangepaste kokertje, niet veel maar wel merkbaar. Maar gelukkig geen varkensgeluid.

Toch leek de sproeier te groot, deze verkleind en dat gaf een iets fellere motor en een beter gedrag onderin maar ook gelijk wat minder kracht bovenin, daarna nog even het zwarte kokertje erop maar dan zit er toch een merkbaar verschil, in het voordeel voor het luchtfilterhuis, hij heeft met het huis dus meer kracht en houd het iets beter vol bij tegenwind zoals vandaag.

Een positief begin van 2018 waarin het 'gepruts' maar net begonnen is, omdat ik bij de bing merk dat hij gelijk kracht verliest als je de naald laat zaken en of de sproeier verkleind ga ik daarom (alleen al) de mikuni weer toepassen, ook de mikuni had het hetzelfde dat hij bij ineens volgas geven niet mooi opnam, hij reageerde ook minder fel op het gas....kortom genoeg te doen dus!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 16, 2018 6:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9239
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Zo de afgelopen dagen/tijd tussendoor nog flink wat geprobeerd, de Mikuni VM26 is er ook onder geweest, gaf 2Nm meer (12.6NM) en 14.6pk bij een lager toerental als met de bing 23mm maar er is natuurlijk een maar en dat is dat hij er verder niet lekker op reed. Ook heb ik het woord membraan weer in mijn mond gehad :oops: :lol: maar daar ga ik nog maar eens flink wat nachtjes over slapen. Heb de bing 23mm er nu onder met het huis en vd week ging dat goed met het koude weer, en iets betere performance als met de zwarte koker.

Nu heb ik een oude brommerscherm al grofweg pas gemaakt en die breng ik morgen samen met het luchtfilterhuis naar Bertus, ook het luchtfilterhuis laat ik zwart spuiten, in de blanke aluminium uitvoering kan ik het er toch niet mee worden. Op het motorscherm komt ook weer het gouden afwerkrandje, de foto's werden op kapsalon feestboek in ieder geval hartelijk ontvangen :lol:


Bijlagen:
moorscherm2.jpg
moorscherm2.jpg [ 199.3 KiB | 1358 keer bekeken ]
motorscherm1.jpg
motorscherm1.jpg [ 190.04 KiB | 1358 keer bekeken ]
motorscherm.jpg
motorscherm.jpg [ 175.81 KiB | 1358 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 16, 2018 6:53 pm 
Online

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 928
laten we het er op houden, die jong
doet ook zijn best,
zal vast goed komen . :lol:
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 18, 2018 11:15 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1468
Woonplaats: Voorburg (binnenkort Zoetermeer)
Om heel eerlijk te zijn: ik kan er niet aan wennen, aan zo'n open gezaagde zijkap :? Ook mooi gespoten doet het een beetje denken aan een open ruggetje :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 19, 2018 5:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9239
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Tja dat zijn van die dingen met een special, ik persoonlijk vind het gelukkig wel mooi, verruit de meesten moeten er net als jij niks van hebben, voor mij grotere kans dat een ander er niet mee gaat rijden zodat m’n special geen 13duizend in een dozijn kreidler word. Wat ik frapant vond op FB was het leeuwendeel er ook niet bepaald gecharmeerd van en liet dat duidelijk weten, maar zodra er mustang kappen opziiten, of helemaal geen kappen met een dikke twinairspons er achter roept iedereen ineens oe’s en a’s en is iedereen laaiend enthousiast? Nog erger en blanke uitlaat met blauwe lasnaden en een losse demper erop, schuwlelijk! Maar ook dan vallen ze allemaal in katzwijm... schiet mij maar in een kerstboom, ik kom waarschijnlijk toch van een andere planeet ofzo, anders kan ik het niet verklaren:p


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 816 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!