Revival of Kreidler?

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2295
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 34 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: Revival of Kreidler?

#26 Bericht door Zolenheuvel » 09 mar 2016, 22:52

rsman schreef:Zo zitten de nieuwe ''duits/chinese'' kreidlers ''ins karton'' en kommen wieder in die heimat an! :-) Nicht mehr in Kornwestheim aber doch! :-)
Leuk verhaal RSman.
Foto's spreken boekdelen en er is veel Kreidlerliefde op de foto's te zien.
Mooi te zien dat de kleinkinderen het met de paplepel ingegoten krijgen :D

Groet, Kees

Gebruikersavatar
RCD
Berichten: 190
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:03
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Revival of Kreidler?

#27 Bericht door RCD » 11 mar 2016, 17:14

De looks van een old school café racer, Yamaha achtig motorblok, Kwakka lime green kleur. Geen echte overeenkomsten met Kreidler. Behalve de sticker op de tank.

Gebruikersavatar
RCD
Berichten: 190
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:03
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Revival of Kreidler?

#28 Bericht door RCD » 11 mar 2016, 17:16

oh ja, en een BMW R serie achtige tank. Maar als het allemaal netjes loopt en voldoet aan de verwachting van de eigenaar, probleem is meestal dat de spareparts van dit soort bikes moeilijk te krijgen is. eigenlijk moet je er 2 kopen, eentje voor de dagelijkse gang en eentje voor zuiver spare parts. En het blok uitelkaar halen en alles opnieuw "Blue printen" Alles netjes opnieuw uitvullen, afstellen en voorzien van de juiste pakkingen, die je natuurlijk zelf moet maken. 8) wel eens gedaan met een Chinees 4-takt scooterblok, sommige bouten waren er door de fabrikant al dolgedraaid in gezet met een hoop scellblock saus, klepspeling was desmodronisch, nul dus, klepdeksel pakking was een soort harde kit enzovoort. Na de behandeling liep het blokje wel prima, uit de lucht gegrepen klepspeling van 0.1mm in en 0.15 mm uitlaat en Honda Novio aantrekkoppel van cilinderkop geleend. 5W30 van de Gamma, carterventilatie is een(open) hydrauliek beluchtingsfilter. Zonder begrenzing loopt de 4-takt nu zomaar 65 k/m uur zoemend.

rsman
Berichten: 525
Lid geworden op: 16 feb 2004, 19:51
Locatie: Valthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Revival of Kreidler?

#29 Bericht door rsman » 19 mar 2016, 00:03

Gaan we doen RCD....ik koop er gewoon nog een oranje bij! :-) Maar...euh als ik jouw nu vertel ..immers ik heb er hier een onder de trap staan...dat het met dat suzuki gn 125 blok prima meevalt en dat het''ding'' goed is afgesteld, het ''ding'' degelijk conform de TUV is opgebouwd en dat de duitse ''merk'' dealer hem binnen kort ( gratis) nogmaals een ''beurt'' geeft. ( Olie ververst, kleppen stelt [ indien nodig], ketting na spant, kabels en ''leidingen'' smeert en nakijkt op vroegtijdige slijtage...... En ik er direkt al even een tandje groter voorop laat zetten ( Niet te geloven trekkracht voldoende...iets hogere top nu....over reserve onderdelen gesproken en tandwiel verhoudingen.... Dus bedankt voor je waardevolle opmerkingen...de kreidlersticker laat ik zitten op de tank...staat hem toch wel! :-)

rsman
Berichten: 525
Lid geworden op: 16 feb 2004, 19:51
Locatie: Valthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Revival of Kreidler?

#30 Bericht door rsman » 22 apr 2016, 21:10

Zo en morgen nog maar even weer zo'n dice gekocht in Duitsland....wordt vervolgd...( oranje deze keer) :-)

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2295
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 34 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: Revival of Kreidler?

#31 Bericht door Zolenheuvel » 22 apr 2016, 21:38

rsman schreef:Zo en morgen nog maar even weer zo'n dice gekocht in Duitsland....wordt vervolgd...( oranje deze keer) :-)
Grappig.
Ik ben erg benieuwd naar het plaatje.

Groet, Kees

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Revival of Kreidler?

#32 Bericht door RS3001 » 22 apr 2016, 22:28

Zal binnenkort eens op de plof langs komen bewonderen Jan. Ben benieuwd...

rsman
Berichten: 525
Lid geworden op: 16 feb 2004, 19:51
Locatie: Valthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Revival of Kreidler?

#33 Bericht door rsman » 25 apr 2016, 14:04

DSCF0539 dice oranje 1 a 1.jpg
DSCF0539 dice oranje 1 a 1.jpg (86.29 KiB) 3478 keer bekeken
Even kijken of de nieuwe plaatjes er bij kunnen..... ook oranje een mooie kleur en in duitsland goede berichten over deze nieuwe ''china/kreidler''..... :-) :-)

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2295
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 34 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: Revival of Kreidler?

#34 Bericht door Zolenheuvel » 25 apr 2016, 17:22

rsman schreef:
DSCF0539 dice oranje 1 a 1.jpg
Even kijken of de nieuwe plaatjes er bij kunnen..... ook oranje een mooie kleur en in duitsland goede berichten over deze nieuwe ''china/kreidler''..... :-) :-)
Ja hoor, staat net zo goed als de groene. Eigenlijk beter want ik houd meer van oranje.
Post je rij ervaring als je wil, is altijd leuk om te lezen.

Groet , Kees

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 592 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: Revival of Kreidler?

#35 Bericht door Caspar » 25 apr 2016, 20:56

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst , veel plezier ermee.
Als 1 schaap over de dam is ,..........
Ik vind het leuk dat je de gok durft te nemen.
Ben nieuwsgierig naar de duurzaamheid , en de verkrijgbaarheid van onderdelen over een tijdje.

Ik zie hier in de Duitse Real supermarkt allerlei producten met een Zündapp logo:Elektrische Fietsen , mountainbikes , scooters , helmen , fietspomp , gereedschap , regenhoezen , etc.
Eens kijken of we nu ook zo'n reeks Kreidler producten gaan zien.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Revival of Kreidler?

#36 Bericht door hermanp » 25 apr 2016, 22:56

De Kreidler scooters zijn juist weer uit de handel genomen, maar de fietsen doen het wel aardig. Zijn ook leuke en goede fietsen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Revival of Kreidler?

#37 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 apr 2016, 06:11

nozems schreef:Dat is nou leuk om te lezen, wie weet als de milieumaffia erin slaagt om ieders (o zo vervuilende) tweetact hobby om zeep te helpen, wat echt slechts een kwestie van tijd is is dit nog wat. Maar hoe hard rijdt ie Jan? Zelf had ik een aantal jaren met m'n tamme 60cc icm standaard pijpje er een 125ccer viertakt op de snelweg eruit gereden, die ging echt niet veel harder dan 100km/h. Als deze flat out zo 120km/h loopt is het nog net leuk als je eens een stukje snelweg moet afsteken, en niet te vergeten hoe is de wegligging?
96 km/ h volgens de test


http://www.kreidler-motorrad.com/de/pdf ... i-2016.pdf

Plaats reactie