Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jun 21, 2018 11:45 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jun 20, 2018 11:38 pm
Berichten: 10
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een kreidler florett. Hij loopt en schakelt perfect. Nu nu vroeg ik me af wat ik er aan kan doen om hem sneller te laten lopen zonder heel veel te vervangen. Hij loopt nu 50/55 en heeft een indirecte 3 bak. Alvast bedankt


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 21, 2018 11:48 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4849
Woonplaats: alhier
Kreidlerflorett19 schreef:
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een kreidler florett. Hij loopt en schakelt perfect. Nu nu vroeg ik me af wat ik er aan kan doen om hem sneller te laten lopen zonder heel veel te vervangen. Hij loopt nu 50/55 en heeft een indirecte 3 bak. Alvast bedankt


Dat is ongeveer het maximum wat er redelijkerwijs zonder veel inspanning (tijd of geld) uit gehaald kan worden. Je kunt proberen of hij het met een groter voorkettingwiel nog kan trekken. Ligt ook aan het gewicht van degene die erop rijdt. Een 3-bak is trouwens altijd indirect.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 21, 2018 11:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8683
Woonplaats: kreidler eiland
Een direct 3bak monteren helpt vaak erg goed :wink:

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2018 12:42 am 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4849
Woonplaats: alhier
Oh ja; welkom!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2018 7:15 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 707
Woonplaats: Nootdorp
Hé Mike! Toppie dat je je ff had aangemeld (zat al bij de Kreidler jonkies app).

Zoals je ziet is een SB te hoogtoerig: https://youtu.be/9K35xpoREu0

Dus iets van een 4,2pk cilinder zou perfect zijn, of je originele cilinder naar 4-5pk laten bewerken met veel koppel. 70kmh met goede trekkracht moet toch zeker wel mogelijk zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2018 10:26 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9358
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik lees : 3 bak , hij loopt en schakelt perfect en loopt 50 á 55 km/ u.
Ik zeg : niks meer aan doen !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2018 11:32 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 21, 2006 10:04 am
Berichten: 615
Woonplaats: Utrecht
Ik rij 4 ,2 pk
Uitlaat 28 mm.
Mahle kroondop 17 mm
Tandwielen 12 x 36
Loopt 70 km p/u
Gewicht 91 kg
4,2 pk cilinders liggen niet opgeschept dus zoals gezegd, laten tunnen.
Kost wat geld maar het rijd heerlijk.
Succes


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2018 2:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 26, 2008 9:45 pm
Berichten: 111
Mahle kroondop die kende ik nog niet mvg piet 66


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2018 6:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 21, 2006 10:04 am
Berichten: 615
Woonplaats: Utrecht
piet66 schreef:
Mahle kroondop die kende ik nog niet mvg piet 66

Oeps.
Foutje.
Bing kroondop :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2018 6:11 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46653
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
piet66 schreef:
Mahle kroondop die kende ik nog niet mvg piet 66

Mahle ontsteking ken ik weer wel. Rijden er steeds meer mee.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2018 8:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2529
Woonplaats: naaldwijk
Enzo-tvdzijden schreef:
piet66 schreef:
Mahle kroondop die kende ik nog niet mvg piet 66

Mahle ontsteking ken ik weer wel. Rijden er steeds meer mee.

Enzo

////////////////////////////////

ja het is komkommertijd :mrgreen: :clap

::::::::::::::


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2018 8:23 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46653
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
LVS schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
piet66 schreef:
Mahle kroondop die kende ik nog niet mvg piet 66

Mahle ontsteking ken ik weer wel. Rijden er steeds meer mee.

Enzo

////////////////////////////////

ja het is komkommertijd :mrgreen: :clap

::::::::::::::
Nee Claus ik ben serieus. Het is echt waar :!:


Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2018 9:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 707
Woonplaats: Nootdorp
Volgens Wouter liep dit heel goed!

3 bak hand met 60cc parmakit, bingetje 18 en een Homoet 4P. En een kokosnoot onsteking

https://youtu.be/F2G8Fq_FzAM


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2018 10:54 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4849
Woonplaats: alhier
MichelVH schreef:
Volgens Wouter liep dit heel goed!

3 bak hand met 60cc parmakit, bingetje 18 en een Homoet 4P. En een kokosnoot onsteking

https://youtu.be/F2G8Fq_FzAM


En? Wat moet topicstarter hiermee? zonder heel veel te vervangen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 23, 2018 6:53 am 
Offline

Geregistreerd: zo maart 09, 2008 12:52 pm
Berichten: 95
Woonplaats: De Bollenstreek ( ZH )
Als je er relatief weinig aan wenst te veranderen.

En.. je het wel aandurft om je cilinder ietsje sterker te laten maken!

Dan is onderstaande een praktisch beproefde oplossing, althans in mijn ogen.

1] standaard 1.8 PK bromfietscilinder bijvoorbeeld door Claus ( LVS ) ietsje sneller laten maken, hij weet * als geen ander * hoe! je het koppel behoud en.. toch iets meer topsnelheid kan behalen.
2] inhoud zie item 1, een 3-bak heeft door het beperkt aantal versnellingen zijn beperkingen ( grote tandwielverh. overgang 1-2-3 )
3] monteer 1 goede ORI sigaaruitlaat ( oer 1ste expansieuitlaatvorm ) en maak de eindconus taps gezien iets wijder ( middels een platte schroevendraaier )
4] probeer een hogedruk kopje te vinden, uiteraart 1 die op jouw cilinder past ( geforceerd of rijwindversie )
5] zet je Bosch ori puntenontsteking ( voor.. BDP ) ietsje vroeger, ikzelf ben van 0.95 op 1.1 uitgekomen en.. dat allemaal door voorzichtig emperisch te hobbieknoeien
6] naast uiteraart je sproeierbezetting aanpassen ( BING 1-10/77 ) schijnt ook een ander nummer sproeierbuis iets te helpen ?!
7] als laatste heb ik ook van LVS een tip opgepikt, experimenteer met enige dikteversies van je voetpakking(en)

Ik vindt een 3-bak een heerlijk bromfietsblokje, temeer 3-versnellingen voor een tamme bromfiets meer dan zat is.

Resultaat:

Mijn beige Kreidler bwj. 1971 behaald een topsnelheid van bijna 65 km/h, en geregeld wil die voor de wind nog wel eens extra in de toeren ( RPM ) klimmen!
Wel heb ik een 12T voortandwiel gemonteerd.
Sinds dat ik 1:100 olievrij rijdt met als brandstof firezone 102 competition, wil het toestel nog beter in de RPM klimmen.
En dat is geenzins " Noordwijks visserslatijn "

Wat de tunermogelijkheden betreft.
Natuurlijk stikt het in ons kikkerland (NL) van de zeer kundige tuners, LVS is voor mijzelf lekker dichtbij en goed!

Succes en groet,
John Smit


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 23, 2018 7:01 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 707
Woonplaats: Nootdorp
hermanp schreef:
MichelVH schreef:
Volgens Wouter liep dit heel goed!

3 bak hand met 60cc parmakit, bingetje 18 en een Homoet 4P. En een kokosnoot onsteking

https://youtu.be/F2G8Fq_FzAM


En? Wat moet topicstarter hiermee? zonder heel veel te vervangen



Tegen mij had hij het over 80kmh als het kon, en cilinder carb en uitlaat wilde hij wel vervangen had ik begrepen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 23, 2018 8:43 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 26, 2008 9:45 pm
Berichten: 111
MichelVH schreef:
hermanp schreef:
MichelVH schreef:
Volgens Wouter liep dit heel goed!

3 bak hand met 60cc parmakit, bingetje 18 en een Homoet 4P. En een kokosnoot onsteking

https://youtu.be/F2G8Fq_FzAM


En? Wat moet topicstarter hiermee? zonder heel veel te vervangen



Tegen mij had hij het over 80kmh als het kon, en cilinder carb en uitlaat wilde hij wel vervangen had ik begrepen.

Zet er ook gelijk een andere drijfstang of krukas in met 80 km.pu. het bronzen busje gaat dit niet lang volhouden en een naaldlager wel mvg piet66


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2018 12:07 am 
Offline

Geregistreerd: wo jun 20, 2018 11:38 pm
Berichten: 10
heyy topic starter hier,

Bedankt voor de informatie. Kan er veel misgaan bij het afstellen? had begrepen dat als dit niet goed gebeurt de cilinder vast kan lopen, of valt dit allemaal wel mee?

Gr mike


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2018 7:35 am 
Offline

Geregistreerd: zo maart 09, 2008 12:52 pm
Berichten: 95
Woonplaats: De Bollenstreek ( ZH )
Hallo,

Hier mijn persoonlijk advies.

Deze Maarten Kreidlersite stikt van de informatie(s)
O.a. rubriek techniek en sleutelen, evenals het tunen.
Ook staat er info op van diegene die het lef hadden te (tunings) te ver door te gaan, dat zijn de echte ervaringskundigen onder ons.

Wat kan er aan jouw 3-bakje bij " matige tuning en goede afstelling " mis gaan?
Antwoord: NIKS.

Aandachtspunten:

1] mate van afstelling voor.. ontsteking. * lees nauwkeurigheid BDP *
2] een klassieke puntenontsteking kan ook bij een wat opgefokte Kreidler goed blijven werken, mijn advies: schaf 2- hands BOSCH setje van een 50cc Kreidler motorfietsje aan.
3] zie inhoud item 2, hier zit * de bobine buiten de grondplaat * is beter, wordt rondom goed gekoeld tegen oververhitting. Let wel: advies is bedoelt als je gaat opvoeren!
4] bronzen bus small-end ( bij de wat oudere 3-bak blokken ) kan inderdaad niet zo lang tegen 80+ km.
5] verder, als je lol aan het oude beestje wilt behouden. beknibbel dan niet op de condensator en de contactpuntjes. Probeer hier kwaliteit in AAN TE SCHAFFEN.

Ikzelf ben verzot op de 3-bakjes :idea: , simpelweg omdat 3-(vertragings)bak ideaal is voor een doodgewone (rijwielpad)bromfiets.
Hier wordt je echt schakellui van.
Enne dat wat gevoelige externe (kniekogels) schakelsysteem, dat houd ik constant * perfect in het vet :idea: * door montage van 2 stuks doorvoerrubbertjes van 25 eurocent.
Natuurlijk moet je met een TS - RS - TM - SUPER niet met een 3-bak gaan rijden, dat zijn de 75+ KM motorfietsjes.
Daar is een 3- vertragingsbak minder geschikt voor.

Tot zover..

Groet,
John Smit


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2018 10:51 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 21, 2006 10:04 am
Berichten: 615
Woonplaats: Utrecht
Hoi John.
Helemaal mee eens.
Maar een adres die origineel Bosch verkoopt.
Voor wie dat weet moet dat eens posten.
Dat Bosch op een doosje staat zegd niks.
Die Chinezen stanzen b.v Bosch in alles wat ze willen vd verkoop. En wij maar denken dat we origineel Bosch kopen. Maakt Bosch überhaupt nog dat wat wij zoeken. Of moet je geluk hebben met, origineel nog uit oude voorraad.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2018 12:34 pm 
Offline

Geregistreerd: zo maart 09, 2008 12:52 pm
Berichten: 95
Woonplaats: De Bollenstreek ( ZH )
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Hoi John.
Helemaal mee eens.
Maar een adres die origineel Bosch verkoopt.
Voor wie dat weet moet dat eens posten.
Dat Bosch op een doosje staat zegd niks.
Die Chinezen stanzen b.v Bosch in alles wat ze willen vd verkoop. En wij maar denken dat we origineel Bosch kopen. Maakt Bosch überhaupt nog dat wat wij zoeken. Of moet je geluk hebben met, origineel nog uit oude voorraad.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Hoi Nicolaas,

Het kan anno 2018 nog steeds,

En dan standaard op mijn eigen-wijze uiteengezet, resp.

1] BOSCH 2e hands TM/RS motorontsteking ( compleet ) wordt nog steeds regelmatig aangeboden door een firma in Friesland.
2] zie inhoud item 2, ben wel bevreest dat als zij er lucht van krijgen dat er xx meer op komst is, dan stijgen adhoc aldaar de vraagprijzen. DUS PAS OP!
3] contactpuntjes, die kan je gerust van BOSCH ( gele doosje ) aanschaffen, ik neem dan altijd de verzwaarde versie, daar breekt zeker weten.. niet binnen een ommezien het pertinax lichthoogtestukje af.
4] condensators ( ORI Bosch ?? , laten ze hun eigen soort maar in de maling nemen) . Ik monteer n.l. het Nippon-Denso of Hitachi merk, jaha.. Honda is mijn andere wereldmerk.
5] heel soms kom je NOS Pruefrex bromfiets(ontstekings) tegen, deze zijn minstens zo goed als de good old Bosch bobines, ik heb het over diegene die op de grondplaat passen.

Groet,
John

p.s. niet verder vertellen hoor, ik ben echt waar geenzins een centenpikker!
maar anders krijg je met die Bosch vliegwielontsteking(en) hetzelfde als tegenwoordig met 1 Kreidlerframe met kenteken, ook die zijn net als bij het merk Zundapp gekoppeld
aan de momentele wereldhandels goudprijs, je weet wel die goudopslag in Fort Nox te Amerika.
ongelofelijk ! maaruh jij bent en blijft de baas van je eigen (hobby)knip. echter het dient wel leuk te blijven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2018 12:49 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 23, 2005 7:08 pm
Berichten: 1606
Woonplaats: Apeldoorn
hij rijd en schakelt perfect?
55km per uur?
niks meer aan doen en geniet er van :rs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2018 9:06 am 
Offline

Geregistreerd: zo maart 09, 2008 12:52 pm
Berichten: 95
Woonplaats: De Bollenstreek ( ZH )
Hallo tonnie59,

Ik herken de kleur en de vorm van dat specifieke kleedje in de positieve zin maar al te goed.
Dat is o.a. voor mijzelf het logo van goed.

Inderdaad, als je daar :idea: geweest bent.

" niks meer aan doen en.. geniet weer jarenlang van het rijden "

Einde bericht.

Groet,
John Smit


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2018 6:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 25, 2007 7:38 pm
Berichten: 798
Woonplaats: Westerkwartier
constructie snelheid van een brommer is 45KM/H. Wanneer je brommer 55KM/H (echte kilometers) loopt, zit je nog niet aan een WOK (Wachten Op Keuring) vast. Laat het zo. Je weet niet wat je op je hals haalt, mocht het fout gaan bij een aanrijding.

Mijn advies: laat het zo!! :wink:


Laatst bijgewerkt door polite op wo jun 27, 2018 3:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2018 7:19 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1369
Er gaat een moment komen dat je je vervloekt als dat klere ding niet mooi wilt lopen. Totdat hij weer goed loopt tenminste


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!