Bij Tolenaar kan je een tank ook goed laten verchromen,dat heeft niets met milieu eisen te maken ,alleen betaal je veel meer,maar dan vinden de meeste het te duur worden.Standaard chroomwerk moet je inderdaad niet te veel met een poetsmiddel behandelen,dat is maar een heel dun laagje.Vroeger kon je imitatie tanks kopen,die waren zo slecht verchroomd dat het chroom er af lag op de plek waar je benen tegenaan komen na vrij korte tijd.Maar die tanks waren ook veel goedkoper dan de originele.Zo is het nu niet anders wil je kwaliteit dan moet je daar flink voor betalen.Zatopek schreef:Nou nou, dat zijn geen halve maatregelen Prachtig man, mijn complimenten. Wat de opmerking van Enzo betreft over de tank en dat Tolenaar wonderen kan verrichten. Dat is inderdaad waar, echter, als je tevreden bent met een heel dun laagje chroom op je tank en je niet zo'n poetser bent is het verder geen probleem. Je begrijpt me verder wel. Een en ander zal mogelijk inherent zijn aan de milieu-eisen maar er zijn vast wel betere verchroom bedrijven. Alleen kunnen die dan vaak weer niet uitdeuken. Of je moet een adres zoeken/weten in het voormalige oostblok, daar nemen ze het (nog) niet zo nauw met die milieu eisen van die "brandnetelvreters"
restauratie Kreidler Florett LF
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: restauratie Kreidler Florett LF
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: restauratie Kreidler Florett LF
Je bent weer goed op de hoogte Enzo.Inderdaad de verkeerde lamporen. De juiste zaten origineel op de brommer maar lagen al (nog) in de schrotbak. Foutje.Dit komt weer helemaal goed.
De chromen hadden we nog, zijn deze origineel kreidler en zo ja voor welk model ?
De chromen hadden we nog, zijn deze origineel kreidler en zo ja voor welk model ?
- Bijlagen
-
- P1010293.JPG (127.87 KiB) 5746 keer bekeken
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: restauratie Kreidler Florett LF
Al het spuitwerk klaar. De bucketlist opgesteld en de bestellingen de deur uit.
Altijd weer spannend als de dozen aankomen. Meteen kijken of de bestelde delen ook de juiste zijn.
We gaan beginnen met opbouwen!
Altijd weer spannend als de dozen aankomen. Meteen kijken of de bestelde delen ook de juiste zijn.
We gaan beginnen met opbouwen!
- Bijlagen
-
- P32 (Small).JPG (86.97 KiB) 5712 keer bekeken
-
- P31 (Small).JPG (92.46 KiB) 5712 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: restauratie Kreidler Florett LF
Latere modellen met platte ronde lamp ( cockpit of Jumbo ) en daarna zelfs de vierkante kunststof.lbs schreef:Je bent weer goed op de hoogte Enzo.Inderdaad de verkeerde lamporen. De juiste zaten origineel op de brommer maar lagen al (nog) in de schrotbak. Foutje.Dit komt weer helemaal goed.
De chromen hadden we nog, zijn deze origineel kreidler en zo ja voor welk model ?
Enzo
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: restauratie Kreidler Florett LF
Het schiet nu op.Motorblok klaar.Voorvork klaar.Spuitwerk klaar. Veel spulletjes binnen.De opbouw kan beginnen.
Eerst de onderbouw erop.
Eerst de onderbouw erop.
- Bijlagen
-
- P33 (Small).JPG (114.7 KiB) 5676 keer bekeken
- paulus
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:33
- Locatie: Drachten
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Re: restauratie Kreidler Florett LF
ik heb nooit geweten dat er imi-tanks waren maar wel dat het chroomwerk van kreidler in de jaren 70 ook zeer slecht was.Mach4 schreef:Bij Tolenaar kan je een tank ook goed laten verchromen,dat heeft niets met milieu eisen te maken ,alleen betaal je veel meer,maar dan vinden de meeste het te duur worden.Standaard chroomwerk moet je inderdaad niet te veel met een poetsmiddel behandelen,dat is maar een heel dun laagje.Vroeger kon je imitatie tanks kopen,die waren zo slecht verchroomd dat het chroom er af lag op de plek waar je benen tegenaan komen na vrij korte tijd.Maar die tanks waren ook veel goedkoper dan de originele.Zo is het nu niet anders wil je kwaliteit dan moet je daar flink voor betalen.Zatopek schreef:Nou nou, dat zijn geen halve maatregelen Prachtig man, mijn complimenten. Wat de opmerking van Enzo betreft over de tank en dat Tolenaar wonderen kan verrichten. Dat is inderdaad waar, echter, als je tevreden bent met een heel dun laagje chroom op je tank en je niet zo'n poetser bent is het verder geen probleem. Je begrijpt me verder wel. Een en ander zal mogelijk inherent zijn aan de milieu-eisen maar er zijn vast wel betere verchroom bedrijven. Alleen kunnen die dan vaak weer niet uitdeuken. Of je moet een adres zoeken/weten in het voormalige oostblok, daar nemen ze het (nog) niet zo nauw met die milieu eisen van die "brandnetelvreters"
de onderkant van de A-tanks type 73/74 roesten in de showroom al en die zaten er af fabriek op.
daar om zijn er ook bijna geen goede overgebleven op een enkele Zwitser TM na, want die zat goed onder de lak.
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: restauratie Kreidler Florett LF
Ik heb in 75 een nieuwe RM gekocht,dat chroom was was prima,vele malen beter dan dat van de imitatie tanks,
maar er kunnen best wel periodes geweest zijn dat het minder was.Ik had schade gereden en de fietsenmaker
gevraagd er een imitatietank op te zetten omdat die heel wat goedkoper was, dat was een grote fout,het chroom was zo dun dat
het na een paar maanden op sommige plekken weggesleten was,het was ook een A tank.
maar er kunnen best wel periodes geweest zijn dat het minder was.Ik had schade gereden en de fietsenmaker
gevraagd er een imitatietank op te zetten omdat die heel wat goedkoper was, dat was een grote fout,het chroom was zo dun dat
het na een paar maanden op sommige plekken weggesleten was,het was ook een A tank.
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: restauratie Kreidler Florett LF
Onderbouw zit eronder. We gaan verder in de huiskamer,daar is het lekker warm en de te monteren onderdelen ook.
Wie heeft er nog meer onder de kerstboom gesleuteld ?
Schokkers erop en het motorblok eronder. Uitlaat loopt tegen het acherwiel, de uitlaatsteun moet bijgebogen worden.
Ook de uitlaatbocht past niet lekker op het uitlaatmondje. Uitlaatmondje van uitlaatbocht afgezaagd.Hier een goed passend busje voor gedraaid en met koper aan de uitlaatbocht gesoldeerd. Zit nu perfect en je ziet er (bijna) niets meer van (foto)
Hoe verder met de opbouw hoe meer pas-problemen je tegenkomt, maar dat weet je van te voren !
Wie heeft er nog meer onder de kerstboom gesleuteld ?
Schokkers erop en het motorblok eronder. Uitlaat loopt tegen het acherwiel, de uitlaatsteun moet bijgebogen worden.
Ook de uitlaatbocht past niet lekker op het uitlaatmondje. Uitlaatmondje van uitlaatbocht afgezaagd.Hier een goed passend busje voor gedraaid en met koper aan de uitlaatbocht gesoldeerd. Zit nu perfect en je ziet er (bijna) niets meer van (foto)
Hoe verder met de opbouw hoe meer pas-problemen je tegenkomt, maar dat weet je van te voren !
- Bijlagen
-
- P38 (Small).JPG (119.42 KiB) 5620 keer bekeken
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: restauratie Kreidler Florett LF
Er komt nu goed de vaart in.Het meeste past,maar ook kleine probleempjes.
De km teller heeft aan de zijkant een raampje waardoor het licht van de koplamp naar binnen moet vallen,
Bij deze teller zit dat raampje aan de achterzijde en dat werkt dus niet.
Ook de juiste lichtschakelaar was even zoeken.
Maar gestaag wordt het weer een mooie complete brommer.
De km teller heeft aan de zijkant een raampje waardoor het licht van de koplamp naar binnen moet vallen,
Bij deze teller zit dat raampje aan de achterzijde en dat werkt dus niet.
Ook de juiste lichtschakelaar was even zoeken.
Maar gestaag wordt het weer een mooie complete brommer.
- Bijlagen
-
- P40 (Small).JPG (117.69 KiB) 5571 keer bekeken
-
- P39 (Small).JPG (117.45 KiB) 5571 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: restauratie Kreidler Florett LF
3 Kreidlers binnen ? Mijn vrouw zou mij opknopen geloof ik. .....
Zie ik het nou goed : een Zündapp waterkoeling uitlaat ?
Zie ik het nou goed : een Zündapp waterkoeling uitlaat ?
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: restauratie Kreidler Florett LF
@CasparNou ,ik zou al na 1 opgeknoopt worden,ik zie dat al voor me,een zijn plaats met vette zwarte uitlaat drap markerende Kreidler op de mooie vloer,woest is dan nog voorzichtig uitgedrukt
- Melvin
- Berichten: 8298
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
Re: restauratie Kreidler Florett LF
Daarom heb ik voor de eerste date een paar Kreidlers binnen gezet, dan kan het daarna alleen nog maar meevallenCaspar schreef:3 Kreidlers binnen ? Mijn vrouw zou mij opknopen geloof ik. .....
Zie ik het nou goed : een Zündapp waterkoeling uitlaat ?
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: restauratie Kreidler Florett LF
Uitlaat is gekocht als een Kreidler fluisterpijp. Op foto's van een LF zien we altijd een uitlaatdemper uit een stuk.
Dus wees gerust geen merkvreemde spullen.
Intussen hebben we een mooie tank gevonden en een nieuwe buddysit.
Op de brommer zat geen bagagerek en dat was niet nodig.Maar een mooie sierbeugel is nooit weg.
Brommer liep voor de wind dik 60 en tegen wind 45 en reageerde "sloom" op het gas.
Tandwielverhouding is nu 12 / 36 (was 14 / 36) cilinder 2,9 pk 12 mm carburateur. Origineel 10 mm.
De LF trekt nu pittig op en gaat onder alle omstandigheden 55 km per uur, en dat is netjes.
Totale kosten voor dit project € 1950,--
Weer een Kreidler gered en een tevreden eigenaar !
Dus wees gerust geen merkvreemde spullen.
Intussen hebben we een mooie tank gevonden en een nieuwe buddysit.
Op de brommer zat geen bagagerek en dat was niet nodig.Maar een mooie sierbeugel is nooit weg.
Brommer liep voor de wind dik 60 en tegen wind 45 en reageerde "sloom" op het gas.
Tandwielverhouding is nu 12 / 36 (was 14 / 36) cilinder 2,9 pk 12 mm carburateur. Origineel 10 mm.
De LF trekt nu pittig op en gaat onder alle omstandigheden 55 km per uur, en dat is netjes.
Totale kosten voor dit project € 1950,--
Weer een Kreidler gered en een tevreden eigenaar !
- Bijlagen
-
- P43 (Small).JPG (125.56 KiB) 5482 keer bekeken
-
- P42 (Small).JPG (122.3 KiB) 5482 keer bekeken
-
- P41 (Small).JPG (107.9 KiB) 5482 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: restauratie Kreidler Florett LF
Ik ben trots op je , goed werk.
Op die 2,9 pk hoort een 14mm Bing , maar als het nu goed loopt: fijn zo laten.
NB: een "Kreidler"fluisterpijp is in de basis een Zündapp watercooled pijp.
Hoort er echt niet op , geeft wel lekker veel koppel onderin.
Op die 2,9 pk hoort een 14mm Bing , maar als het nu goed loopt: fijn zo laten.
NB: een "Kreidler"fluisterpijp is in de basis een Zündapp watercooled pijp.
Hoort er echt niet op , geeft wel lekker veel koppel onderin.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: restauratie Kreidler Florett LF
Fluisterpijp geeft een Kreidler een lelijk "niet" Kreidler geluid.
IMI
Enzo
IMI
Enzo
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: restauratie Kreidler Florett LF
De uitlaat.
MIsschien niet het karakteristieke Kreidler geluid.
Dat geld ook voor de vele Kreidlers met een expansiepijp en aangepaste gaten in de demper, rechte vertanding en grote carburateurs.Kijk eens naar de foto's van de donderavond ritjes !
Deze uitlaat heeft wel wat vele rijders zoeken KOPPEL en weinig geluid.
Op een restauratie is altijd wel iets aan te merken, maar wees blij (net zoals de eigenaar) die nu tevreden rondtoert.
MIsschien niet het karakteristieke Kreidler geluid.
Dat geld ook voor de vele Kreidlers met een expansiepijp en aangepaste gaten in de demper, rechte vertanding en grote carburateurs.Kijk eens naar de foto's van de donderavond ritjes !
Deze uitlaat heeft wel wat vele rijders zoeken KOPPEL en weinig geluid.
Op een restauratie is altijd wel iets aan te merken, maar wees blij (net zoals de eigenaar) die nu tevreden rondtoert.
- Bijlagen
-
- q (Small).jpg (93.37 KiB) 5396 keer bekeken